Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 11 perc

Így hirdettek ti (mobilon), avagy hirdetéselemzés egy PPC-s szemével

  • Szerző: Bay Áron
  • Kategóriák: Esettanulmány, Ingyenes
  • Címkék: keresőmarketing, ppc

A mobilról indított keresések és munkamenetek aránya évek óta dinamikusan nő, viszont a PPC kampányok tervezése során ezt még gyakran nem vesszük figyelembe. Ma már számos weboldal analitikájában 40-50%, de gyakran akár a 60-70%-ot is meghaladja a mobilról érkező forgalom aránya.

Az alábbi statisztikákat három jelentős havi forgalommal rendelkező hazai weboldal Google Analytics adataiból nyertem ki, a 2019 áprilisa és októbere közötti fél éves periódust vizsgálva.

Ez azt is jelenti, hogy az asztali gépekre tervezett kreatívokat – legyen szó álló, illetve mozgó formátumokról vagy videóhirdetésekről – a felhasználók jelentős része mobil felületeken látja. Különösen igaz ez a videós és a keresőhirdetésekre. Éppen ezért célszerű lenne fokozatosan átalakítani a tervezés folyamatát, és a mobilt előtérbe helyezni.

Egy konferenciaprezentációra készülve tudatosan kezdtem el több tartalmat fogyasztani mobilon. Egyrészt azért, hogy megtapasztaljam, mennyire élvezhető hirdetésekkel a mobilos élmény, másrészt, hogy szembesüljek azzal, hogy a hipotézisem megállja-e a helyét. Ehhez hazai és nemzetközi weboldalakat is olvastam az adatgyűjtési időszakban.

Ha ezt a cikket mobilon olvasod, akkor lesznek igazán szemléletesek a példák, amiket összegyűjtöttem.

Az alábbi esetben a hiba a hirdetés bal szélén látható, bélyegnek sem nevezhető kép, amiről gyakorlatilag semmilyen információ nem jön át. 

Ha nem szerepelne mellette a weboldal címe és a márka, akkor értelmét veszítené. Ami szintén hiba, az a középen látható teljesen üres, kihasználatlan rész. Ezért érdemes óvatosan kezelni a Google Ads reszponzív (hivatalos fordításban adaptív) képes hirdetéseit.

Itt két jó példát láthatunk. Más kérdés, hogy nem túlzás-e ez a hirdetésmennyiség egy mobil oldal nyitó screenjére. Valószínűleg bizonyos korcsoportokban és informatikai fejlettségi szinten instant adblockerért nyúl a userek nem elhanyagolható része.

Hasonló a helyzet itt is. Az Index saját applikációjában megjelenő hirdetései sok esetben a cikk címe után azonnal megjelennek. Ez önmagában nem probléma, amennyiben a kreatív formátuma megfelelő. Az alábbi hirdetésnél talán a JÁTSZOM! gomb nagyobb mérete és középen való elhelyezése növelhetné az átkattintási arányt, de ez csupán feltételezés a részemről. Egyértelműen eldönteni csak a kreatívok A/B-tesztelésével lehetne, amire ezúton is mindenkit szeretnék bátorítani.

Visszatérve a rossz példákhoz. Ugyan a sárga alapon piros-fehér kockás színvilág alapján, illetve a bal felső sarokban elrejtett logóból egy rutinosabb internetezőnek akár be is ugorhat, hogy talán egy taxitársaság hirdetése lehet az alábbi.

A gombon szereplő szöveg nagyítás nélküli elolvasásáért már jár a Magyar Szemorvostársaság különdíja. Miközben a jobb alsó sarokban légypiszokként képviseltetik magukat a Google Play és az App Store gombjai, amelyek jelen esetben inkább szükségtelenek, mint hasznosak. Helyette egy nagyobb gomb, olvashatóbb CTA üzenettel, többet ért volna.

Itt is elég nagy területre sikerült két hirdetés bezsúfolni, de ezzel önmagában még nincs gond. A felül elhelyezett szöveges hirdetésben átjön az üzenet, és a gomb is jól mutatja, hova kell „tappolni”.

A sportszeráruház hirdetésébe csak azért tudok belekötni, mert ha már egy rendezvényt promotál, akkor a kezdési idő és egy call-to-action elfért volna a cuki gyerekek alatt, de ez csak szőrszálhasogatás. Az üzenet így is átjön, a brand awareness épül, szóval összességében rendben van.

A kreatív főszerkesztőjével jó viszonyt ápolok, és ezt szeretném is megtartani. Ezért ebben az esetben inkább csak arra a komplex pályanehezítésre akartam rávilágítani, hogy egy facebook webview-ban megnyíló, felső sávban cookie consentet beúsztató megjelenésnél egy alulról felugró pop-up, aminek az x gombja annyira kicsi, hogy 90%-os eséllyel az r-time hirdetésének megnyílását eredményezi, az közepesen szerencsés. 

Cserébe viszont a kreatívok rendben vannak, olvashatóak és tartalmilag is értelmezhetőek voltak. (Szóval Zsombor, nem szükséges a csapatból senkit sem a szőnyeg szélére állítani. :D)

Kutatásom egyik fő megállapítása, hogy mostanában a piros gomb a menő. Hogy ez iparági best practice, sorozatos A/B-tesztek előzték meg, és ennek eredménye, vagy csupán ez tetszik a megrendelőknek, arra viszont nem tudok válaszolni.

A másik fő megállapítás az volt, hogy ugyan a gyűjtést 3 nappal Black Friday előtt lezártam, nálunk a vásárlói ünnep idén nem egy napra koncentrálódott, hanem gyakorlatilag a november változott egy végtelen Fekete Péntekké. Vagy a Cyber Monday Cyber Novemberré? Konzumer legyen a talpán, aki le tudja ezt követni. Ettől elvonatkoztatva ebbe a kreatívba nehéz lenne belekötni.

Ahogy a biztosítótársaság mobile full-screen élményre optimalizált hirdetése is teljesen rendben van.

Nem úgy, mint a könyváruház bannere, ahol a logó még kivehető, de az már nem, hogy mi van a sorok között. Képletesen és szó szerint sem. A koncepció nem lenne rossz, csak a saját környezetében nem lett letesztelve.

Az alábbi darab pedig a tökéletes mintapéldája annak, hogy a hirdetési rendszerek miért biztosítanak preview lehetőségeket az elkészített hirdetések ellenőrzésére. Hamar kiderült volna, hogy ennek elmulasztása ilyen Alien filmeket megidéző szörnyűségeket tud kreálni.

A szemfüles olvasó az alábbi hirdetésből azt akár ki is találhatja, hogy az anyaggyűjtés időszaka alatt engem is elcsábított az online vásárlás kényelme. Azt már kevésbé, hogy vajon melyik webshop ajánlatait remarketingelte nekem vissza a gépezet. Ahogy arra sincs magyarázat, hogy az oldal alján megjelenő könyváruház hirdetésére miért úszik rá a weboldal Privacy beállításait szabályozó gomb.

Zárásképpen egy zárt pályás Facebook-hirdetést hozok, jó példának. Ugyan ezen is lehetne tökéletesíteni, többek között a hirdetés célzását, mert számomra teljesen irreleváns a tartalma.

Hogy miért kerültem mégis bele a célcsoportba? Azért mert ősszel egy kedves ismerősöm induló vállalkozása kapcsán több alkalommal is beszéltünl róla élőszóban. Ezekre a találkozókra a telefonom is elkísért. Lehallgat a Facebook? Ezt a kedves olvasó fantáziájára bízom.

Aki korábban hozott már létre hirdetést a Google Ads vagy a Facebook Ads rendszerében, és kellően szemfüles, annak feltűnhetett, hogy néhány éve az elkészült hirdetések elsődleges előnézetét a rendszerek már nem az asztali, hanem a mobil verzióban mutatják. Ez sem véletlen.

Összefoglalva, ha 2020-ban új kampány tervezésébe fogsz, akkor érdemes elsőként megvizsgálni a weboldalad analitikáját, hogy lásd, mely felületekről milyen arányban érkeznek a látogatóid mobilról.

Amennyiben ez meghaladja az 50%-ot, akkor célszerű az összes megjelenő hirdetés előnézetét ellenőrizni. A rendszerek lehetőséget adnak arra, hogy ezeket az előnézeteket linkként megosszuk, így ezután akár mobileszközön is megtekinthetőek a kreatívok. Egy csúnya, nem illeszkedő hirdetés sokkal rosszabb, mint ennek a max. 10 perces feladatnak a rutinszerű elvégzése.

Ugyanez igaz a videóhirdetésekere is. A végleges anyagot mobilon nézd meg, hiszen a YouTube saját statisztikái alapján globálisan a megtekintések 70%-a, hazai piacon a 60%-a mobilon történik. Hogy egy számomra kedves Google-er kollégát idézzek: 

„Soha ne hagyjatok jóvá videós kreatívot desktopról!”

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkTérkép a kincsesládához, avagy így horgonyozd le a célcsoportod figyelmét
Következő cikkHáborúban hallgatnak a múzsák: 5 hiba, amit ne kövessünk el krízishelyzetbenKövetkező

Ezeket olvastad már?

Linképítés 3 lépésben: a felhőkarcoló-technika

Bármilyen jó legyen is a tartalmad, ha magában áll, nem fogja senki elolvasni. Senkit sem

Elolvasom »

Kontentkultúra: így vonj be mindenkit a tartalomkészítésbe

A tartalom széles körű használata viszonylag új jelenség a marketingben – a magyar piac még a

Elolvasom »

Mi az a negatív SEO és hogyan védekezz ellene?

Belevágnál a keresőoptimalizálásba, de fogalmad sincs, hol kezdj hozzá? A SEO sokrétű és bonyolult folyamat,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.