Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Hogyan javítsd a szövegeidet 5 perc alatt? (14 lépés)

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben, Ingyenes, Szövegírás

A varázslat nem az írással kezdődik, hanem a szerkesztéssel.

Nekem néha vannak olyan első szövegeim, hogy ha megmutatnám őket, akkor nem hinnéd el, hogy azt egy profi szövegíró írta.

De nagyon jól tudunk szerkeszteni, mert tudjuk, hogy mire kell figyelni. És úgyis a végeredményt publikáljuk, tehát annak a minősége számít.

Ebben a cikkben adunk 14 tanácsot, hogy hogyan szerkesztheted te is a saját szövegeidet.

1.) Aludj rá egyet

Mindig olvasd át friss fejjel. Ha más szemmel nézed, akkor több hibát észreveszel.

2.) Töröld az első pár bekezdésed

Ha nem vagy profi (értsd: nem a szövegírásból élsz), akkor nagyon valószínű, hogy a szövegeid elején „bemelegítesz”, mielőtt rátérnél a lényegre.

Ezzel semmi baj nincs. Azért van a szerkesztési fázis, hogy ezeket törölhesd. A szöveg az első fontos kijelentésnél kezdődjön, a lényegnél, amiért a szöveget megírtad.

Nézd meg ennek a cikknek az elejét. Írhattam volna olyasmit, hogy „sokan azt hiszik, hogy az írás és a szerkesztés...” vagy „van egy igazán fontos dolog...”.

De mindez lényegtelen, mert az első mondatom egy állítás. Ez érdekel téged is, nem a bemelegítés.

3.) Olvasd fel hangosan

Ha egy mondatot nem tudsz egy levegővel végigmondani, akkor túl hosszú. Ha a saját szövegedben összeakad a nyelved, akkor a kifejezés túl kacifántos. Ha elkezded unni a felolvasást, akkor az a rész unalmas.

Mindez jelzi neked, hogy hol és hogyan kell még javítanod.

4.) Átolvasásnál változtasd meg a formázást

Növeld meg a betűméretet, válts betűtípust, színezd át pirosra vagy nyomtasd ki, és úgy olvasd át.

Máshogy olvasatja magát a szöveged, és olyanokat is észrevehetsz, amiket a „megszokott” eredeti formában nem vennél észre, mert az eredetihez hozzászokott a szemed. Azt már írás közben annyiszor olvastad el, hogy az agyad átsiklik mindenen, még a hibákon is.

5.) Felejtsd el a magyartanárodat

Hát teljes lelki nyugalommal kezdhetsz mondatokat háttal.

És kötőszóval is kezdheted a mondatot.

Azt hiszed, hogy egyszavas mondatot nem lehet írni? De. Látod?

Azt meg főleg felejtsd el, hogy „ez a szó nem létezik”, mert ez egy ártalmas mítosz. Ha leírtad a szót, akkor létezik (a nyelvészetben az ilyen kifejezéseket hapax legomenonnak nevezik). Ha más is érti, az még jobb.

A kommunikáció célja a kommunikáció. Írj fesztelenül és világosan, közben gondolj arra, hogy épp egy étteremben beszélgetsz az ideális ügyfeleddel. Beszélgetés közben sem aggódsz azon, hogy vajon a volt magyartanárod mit szólna, ezért írás közben se tedd.

(Magam egy ideig alkalmazott nyelvésznek készültem. Olyan igényes próbálok lenni a szövegeimben, hogy még nagykötőjeleket is használok a helyesírás szabályai szerint. A leadott szövegeinket természetesen lektoráljuk is, tehát nem azt mondom, hogy pongyolán írj, hanem csak azt, hogy legyen fontosabb a közérthetőség a szabályfetisizmusnál. Gondoltad volna, hogy mást jelent a magyar nyelv és irodalom tanár, a magyarnyelv- és irodalomtanár vagy a magyarnyelv- és -irodalom-tanár? Tudtad, hogy a Dél-Korea–Amerikai Egyesült Államok-vb-mérkőzés-közvetítés a helyes forma az akadémiai helyesírás szerint?)

6.) Nyomj sok entert

Ha az internetre írsz, akkor meg kell szeretned a rövid bekezdéseket.

Olyanokat, amiket most írok.

Könnyebb a rövid bekezdéseket elolvasni, az olvasás sebessége megnő (érzed, hogy haladsz), és ha az olvasód ránéz a szövegre, akkor barátságos, tagolt szöveget lát.

Ezzel szemben a 15 soros bekezdésekre ránézel, és elszörnyedsz. Munkának tűnik mindazt elolvasni, és nagyon könnyű sort téveszteni. A hosszú bekezdéses rideg szöveghez inkább hozzá se kezdünk, ez pedig magas lepattanást és alacsony olvasottságot jelent.

7.) A hosszú mondatokat törd szét

Az ideális írásban egy mondat egy gondolatot jelent. Három-négy tagmondat felé ne menj, inkább kezdj új mondatot.

Nyelvtanilag helyes a hosszú mondat, viszont követhetetlenné válhat a gondolatmenet.

8.) Írd újra a címet

Jó címet írni nehéz (mi is sok időt töltünk a címmel). A szöveged sikere vagy bukása legfőképp a címeden múlik, hiszen a cím alapján dönti el az olvasód, hogy a szövegedet elolvassa-e vagy sem.

A címnek nem kell eladnia. Nem kell összefoglalnia. Egyetlen feladata van: „adja el” a cikket, és kattintsanak rá.

Két jó megközelítést tudok a címíráshoz. Egyik az, hogy amennyire csak tudsz, távolodj el a saját szövegedtől és nézd a célpiacod szemével. Nézz úgy a címedre, hogy te vajon rákattintanál-e, ha szembejönne veled az interneten. Ha igen, akkor a címed jó. Ha nem, akkor rossz.

Másik megoldás: egyszerűen lopj egy jó címet. Tele van az internet zseniális címekkel, és még a műfajok közötti átjárás is lehetséges. Ha látsz egy jó cikkcímet, akkor kis átalakítással használd fel a brosúrádhoz.

Egyvalamit azonban felejts el: a címben soha ne csapd be az olvasót, mert az olvasód vissza fog harapni. Ha a címed hatásvadász és hazug, akkor lehet, hogy meg fogják nyitni, de azonnal be is zárják, mert látják, hogy gyorsan kipukkanó lufi volt az egész.

És legközelebb már rá se kattintanak, hiszen tudják, hogy múltkor is becsaptad őket.

Bizonyára ismered azt a megoldást, hogy „SZEX! Most, hogy megkaptam a figyelmedet, beszéljünk arról, hogy...”. Ez maximum viccnek jó, de normális cég nem égeti magát ilyesmivel. Más kérdés, hogy nem is működik.

Találkozhattál olyasmivel is, amikor a hírlevelek tárgymezőjében küldenek ilyet: „Zoltán, ki vagy rúgva!”. Ezután a levél reklámoz valamit, amivel mondjuk a munkaidőmet tudom jobban szervezni.

Soha ne nézd hülyének az ügyfeleidet.

9.) Írj alcímeket

A szövegedet jó alcímekkel vagy pontokkal tagold több részre (pl. nézd meg, hogy ezt a cikket hogy osztottam 14 pontra).

Segíted az olvasódat, ha a fontos információkat így emeled ki.

10.) Töröld a szavak 10%-át

A jó szöveg olyan tömör, hogy már nem tudsz kihúzni semmit.

11.) Cseréld le a szakzsargont

A szöveggel kommunikálni akarsz, ehhez pedig az kell, hogy a másik ember értse, hogy miről írsz. Csak akkor használj szakszavakat, ha biztos vagy abban, hogy az olvasód ismeri a jelentését.

Ha nem tudod kikerülni a terminust (szakszót), akkor pl. zárójelben magyarázd meg.

12.) Egy embernek írj

Képzeld magad elé az ideális olvasódat, és írj neki úgy, mintha csak neki írnál.

Lehet, hogy ötezer ember fogja olvasni. De ez a sok ember mind egyedül olvas, tehát a „mit gondoltok?” helyett kérdezd meg tőle, hogy „mit gondolsz?”.

13.) Javítsd a helyesírási hibákat

Hitelességet veszítesz, ha sok és durva hibával kiteszel egy szöveget. Főleg akkor, ha szövegírást ajánlasz (rendszeresen látunk ilyet).

A szövegszerkesztőd helyesírás-ellenőrzőjére nem mindig támaszkodhatsz, mert például nem fogja aláhúzni neked azt, ha mindent különírsz. És hiába nincs aláhúzva, attól még nem lesz helyes az, hogy „tartalom marketing” és „honlap szöveg író”.

14.) Publikáld

Bár banális, de a legtöbb szöveg mégis ott vérzik el, hogy nem publikálják soha. A szerző fél, hogy nem elég jó.

Elárulhatok egy titkot? Soha nem lesz elég jó. Ahogy egyre több gyakorlatot szerzel a szövegírásban, úgy teszed egyre magasabbra a mércét. És mindig van egy mondat, amit még ki akarsz javítani, végül pedig nem tudod elengedni a szöveget.

A szövegírás legnehezebb része az, hogy rákattints a „publish” gombra. De tedd meg, dőlj hátra, nézd meg az eredményeket, és a következő szövegedet írd meg még jobban.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkHogyan lesz még a kormányrendeletből is tartalommarketing? (példa)
Következő cikkMi a tartalommarketing? (44 definíció)Következő

Ezeket olvastad már?

Ezért hazudsz nekem (és így látok át rajtad)

A munkám része az, hogy megértsem, hogy miért hazudsz. Miért vásárolsz… vagy hagyod el a

Elolvasom »

Ha ez az elem hiányzik a weboldaladról, akkor a weboldalad értéktelen

Képzeld el, hogy a szórakozóhelyen megtetszik neked egy lány (vagy srác), és meg szeretnéd ismerni

Elolvasom »

Befolyásold a vásárlód döntéseit „user generated content”-tel

A weboldalad célja az, hogy konvertáljon, ugye? Ha ez a konverzió vásárlás (mert épp az

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.