Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 11 perc

Így generálhatsz ötleteket bármiből (+13 ötlet a marketingedhez)

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben, Ingyenes
  • Címkék: marketing

Ebben a cikkben 13 kreatív ötletet kapsz a marketingedhez, de nem ez az igazán fontos.

Megmutatom, hogy mit tegyél, hogy neked is ilyen és még jobb ötleteid legyenek. Bármikor, amikor éppen kampányod van, amikor le kell nyűgöznöd egy partnered vagy új leadszerző folyamatot kell kitalálnod. Vagyis: mindig.

Kádár Tímea többszörös vendégszerzőnk, direct response copywriter. A Reader's Digestnél dolgozott szövegíróként, majd regionális kreatív igazgatóként, vezette az Aegon online marketingjét, az Erste B2c marketing- és PR-vezetőjeként is megismerhetted. Büszkék vagyunk arra, hogy könyvének publikálásában segíthettünk (ezt itt szerezheted be).

Egyes források szerint a Netflix úgy jött létre, hogy a két alapító, Reed Hastings és Marc Randolph meg akarták csinálni a DVD-kölcsönzés Amazon.comját. Egy kizárólag személyes átvétellel történő üzletet átemeltek az internetre, ami addig elképzelhetetlen volt az iparágban.

Majd 2007-ben kezdték el a ma is ismert streamingszolgáltatásukat. Havi díjat kértek, ami önmagában (üzleti modellként) nem volt újdonság, a fitnesztermekben vagy magazinoknál például évtizedek óta megszokott volt. A tévézést viszont forradalmasította, az Amazon pedig nagy versenytársuk lett.

Egy magyar biztosítónál kitaláltuk, hogy az online megkötött nyugdíjbiztosításhoz egy tabletet adunk ajándékba (nem nyereményként!). A szakmában meghökkenéssel fogadták a más területeken régóta használt pofonegyszerű ösztönzőmódszert. Amikor ez elsöprő siker lett és a tervezett mennyiség többszörösét sikerült így eladni (és nem morzsolódtak le az ügyfelek), többen lemásolták az ötletet.

Lépj ki a dobozból

Számtalan ilyen példát hozhatnánk, ahol alapul vettek valamit, ami jól működik, majd áthelyezték egy másik környezetbe, így egy ismerős dolog szokatlanná és érdekessé vált. Erre mondják idegen kifejezéssel, hogy „out of the box”. Magyarul a szó szerinti fordítást követve dobozon kívüli gondolkodásnak szokták emlegetni, de nevezzük inkább kreatívnak.

A lényeg, hogy el tudj rugaszkodni a megszokottól és merj elszakadni az iparágadban bevett formuláktól, tudj kilépni a keretekből. Fontos, hogy gyakorlással bárki megtanulhatja, nem kell hozzá ihlet, beállítottság vagy tehetség – utána pedig sziporkázóan jó ötletek folyamatos forrása leszel.

Lépésről lépésre mutatom meg, hogyan.

Az „out of the box” kifejezés az ‘70-es és ‘80-as évek amerikai menedzsmenttréningjein terjedt el, ahol gyakran kapták azt a feladatot a résztvevők, hogy egy négyzetalapon elhelyezett kilenc pontot 4 vonallal kössenek össze. Ez csak akkor volt lehetséges, ha a képzeletbeli négyzet keretein kívül gondolkodtak.

Balázs rögtönzött gyorsan egy képet:

Először lássuk, mi a rossz út:

Rossz út, ha egy kampányod előtt a határidő közeledtével elkezded vadul nézegetni a versenytársak hasonló megoldásait vagy a Google képkeresőjében kulcsszavak alapján próbálsz régebbi példák után kutatni. Ez a kapkodás jobb esetben is csak középszerű eredményre vezet.

Ehelyett a gondolkodásmódod teljes megváltoztatására van szükség. Teljesen felejtsd el az olyan mondatokat, mint a „De nekem webáruházam van.”; „Az én iparágamban ez nem fog működni.”; „Ez mekkora hülyeség, és mégis megveszik.”; „Ki nézi ezt a sz*rt!?” és hasonlókat. Ha ez menni fog (nem könnyű!), már félúton jársz.

Inspiráció a Tescóból

Induljunk bevásárolni a Tescóba, de nem kaját a vacsorához, hanem inspirációt a következő kampányaidhoz.

A húspultnál sorban állhatsz és mindenből annyit kérhetsz, amennyit szeretnél, mellette viszont a polcról leveheted előrecsomagolva és kimérve ugyanazt. (1) Nálad lehet kész csomagokat venni a kozmetikumokból, ha valaki nem akarja átnézni az egész boltot? Az élő képzésedet meg lehet hallgatni egy tízrészes ‘dobozos’ változatban?

Haladunk tovább a pékséghez. A kakaós csigák elfogytak, de lehet látni, hogy bent a sütödében már elkészültek, ott vannak a polcon. Jó illata van, a vevők már türelmetlenül várják, hogy kitolják. (2) Ha valami nem kapható a webáruházadban, kiírhatod, hogy mikor lesz legközelebb, az olvasó adja meg az e-mail-címét, mert azonnal értesíted (vagy előrendelheti). Ha kézműves terméket gyártasz, bemutathatsz egy videót arról, hogy hogyan készül a következő és mikor lehet megvenni. Ha online képzéseket tartasz, nem kell, hogy mindig elérhetőek legyenek: amíg nem lehet kapni, addig megnézhetnek egy ízelítőt.

Nem tudtál ellenállni a kakaós csigának, irány a pénztár. Nincs Tesco-kártyád, ezért a blokkon rajta lesz, hogy mennyi pontot kaptál volna ezért a vásárlásért. (3) Erről eszedbe jut, hogy a következő kampányodban leírod az olvasónak, hogy ha már egy éve elvégezte volna ezt a képzést, hol tartana most.

(4) Vagy elhatározod, hogy megmutatod, hogy néznek ki azok, akik már 6 hónapja követik az edzésterved. Újabb hat hónap múlva ilyen testet akarnak az olvasóid – vagy bánkódni szeretnének, hogy megint kihagyták? Megtervezed, hogy miután lejárt a határidő egy akciódra, emailt küldesz azoknak, akik nem kérték, és leírod, hogy mennyit vesztettek.

Mennyi ötlet csak a Tescoban! És akkor még nem is beszéltünk a kóstoltatásokról, a háromféle almárkáról (gazdaságos, színes és finest) vagy az önkiszolgáló kasszákról.

Ha elkezded ezt a szemléletet, mindenhol inspirációt fogsz látni

A bank külön küldi az új bankkártyádat és a PIN-kódot. (5) Mi lenne, ha a VIP-csoportodnak fenntartott elővásárlási jogot a landing oldalon egy külön e-mailben elküldött kóddal tudnák érvényesíteni? Vagy ha a terméked dobozában lenne egy PIN, amivel a vásárlók hozzáférnek egy vásárlóknak fenntartott limitált ajánlathoz?

A moziban nézed a traileket, amikor hirtelen ki kell menned a mosdóba. (6) Beírod a telefonodba, hogy a következő tréningeden a logód helyett videókat mutatsz a többi képzésedről, amíg a résztvevők gyülekeznek. (7) Már majdnem visszamész, amikor beugrik, hogy miért ne csinálhatnál előzetest egy átfogó ingyenes cikksorozathoz vagy leadvideódhoz, amin épp most dolgozol. És ha vannak unboxing-videók, felvehetnéd azt is, ahogy óriási odafigyeléssel és egyedi figyelmességekkel körítve becsomagoljátok a termékeket. Lemegy a fél film, mire visszaérsz, de te nem nézed a műsort, hanem rendezed.

Kezdj el gyűjteni mindent, ami... mindent

Ahogy láttad, a banki kimutatástól a jógaórán át a gyerek iskolai okleveléig bármiből következhet a következő nagy ötleted. De első körben elégedj meg azzal, hogy begyűjtöd vagy lefotózod azokat a kreatív anyagokat, hirdetéseket, szórólapokat, katalógusokat, cikkeket, ahol egyből látsz jó ötletet. Ezeket érdemes külön mappába lementeni, majd idővel külön katalogizálni aszerint hogy szöveghez, dizájnhoz, árazáshoz (stb.) tudod felhasználni. Ide mindig visszajöhetsz, ha inspirációra van szükséged.

Nincs apróbetű

A legjobb gyakorlás, ha minden lehetséges reklámfeliratot (óriásplakát, magazin, bannerek) megpróbálsz átírni a saját termékedre úgy, hogy minél kevesebbet változtatsz a kreatívon. Ezeket nem kell felhasználnod, de a kreativitásra tréneli az agyad.

(8) Nagyon hatásos, amikor egy adott szövegkörnyezetben klisészerűen használt kifejezést átemelsz máshova. „Nálunk nincs apróbetű!” – a kötelező jogi szövegekre való utalás miatt mindenki tudja, hogy ez azt jelenti, hogy nincs rejtegetnivalótok.

Ha azt írod, hogy „Felnőtt tartalom, csak 18 éven felülieknek”, akkor mindenki meg akarja nézni, mert... pont ez a lényeg, hogy nem kell megmagyarázni, hogy miért. Miközben lehet szó a legújabb borkollekciódról, egy csapatépítőről a kaszinóban vagy éppen a szuper masszázsodról, ami függőséget okoz.

Inspiráció dizájnra

Ha egy kampányodat vagy egy landingoldalt egy bizonyos koncepció szerint szeretnél felépíteni, jó inspiráció lehet egy valós dokumentum vagy dizájnelem.

(9) Vannak olyan univerzális elemek (mint pl. az airmail), melyektől az lesz az érzésünk, hogy fontos dolgot kaptunk, amit meg kell néznünk. Ilyen még a Szigorúan bizalmas pecsét is, amitől izgalmasabbnak tűnik a küldemény, illetve a sárga-fekete szalagra emlékeztető sáv, amit a munkaterületek köré tesznek ki, és az az üzenete: figyelem, vigyázat!

Szokatlan árazás

Minden iparágnak megvan a megszokott árazási modellje, amit mindenki ismer. Az ügyvédnek fizetünk az egyes konzultációkért, a könyvtárban éves tagságot váltunk, az autópályahasználatért vagy alkalmanként, vagy évente fizetünk.

Csavarj egyet a megszokásokon, hogy nagyobb figyelmet kapjon az ajánlatod.

(10) Érdemes megnézni az AVON-katalógus izgalmas árazását. Ha erről a három oldalról vásárolsz, akkor ez a rúzs olcsóbb. Ha ezt a sampont megveszed, kapsz hozzá még egyet. Gyűjtsd a példákat, és nézd meg, mi az ami a saját vállalkozásodban jobb lehetne, mint a megszokott sémák.

A Kreatív Kontrolltól decemberben éves bérletet vehettél, ami minden szolgáltatásukat tartalmazza egy évig. Ilyet senki nem csinált még az iparágban.

Valóságshow, napi sorozatok, Teleshop

Biztos, hogy távol tartod magad a trash media termékeitől. Ha tengerbiológus vagy, jól is teszed. Marketingesként viszont nagyon fontos, hogy ezekbe is belenézz.

(11) Kitalálhatod, hogy bepillantást engedsz a céged életébe és szakmai valóságshow-t indítasz (nézd meg a tv-s realityket, hogy mi a titka a legális „kukkolásnak”.). A megvalósításért nem is kell messzire menned, mert már van marketinges valóságshow is:

(12) Bemutathatod egy cikksorozatban, ahogy az ügyfeled felépít és beindít egy vállalkozást vagy ahogy a szállodádban megszerveztek egy rendezvényt (érdemes elemezni, milyen horog van az egyes sorozatrészek végén, ami miatt nem csinálsz más programot a következő rész idejére.)

(13) A Teleshop néhány videóját megnézve pedig soha nem felejted el, hogyan építs fel egy landingoldalt vagy egy sales videót. A stílust nem kell átvenni, csak megfigyelni a szerkezetet, illetve azt, hogy mitől működhet. (Olvasd el, hogyan alkotja meg a tökéletes pitchet 10 lépésben az infomercial atyja.)

Fogyaszd felelősen

Ha követed a fenti lépéseket, folyton csak jönnek majd az ötleteid, a meetingeken elismerően bólogatnak, amikor bedobsz egyet és úgy érzed, azonnal meg kell valósítani. Ne tedd. Egy új ötlet sem lehet öncélú. Meg kell vizsgálni, hogy milyen következményekkel járhat például egy új üzleti modell vagy hogy a változtatással járó energiabefektetés arányban áll-e a várható eredménnyel. A jó marketinges tesztelés nélkül nem dob oda egy bevált rendszert vagy módszert egy zseniálisnak tűnő ötletért.

A jó ötletek fontosak, de tartsd észben, hogy a jól megvalósított közepes koncepció mindig többet hoz a konyhára, mint a világ legjobbja, amelyet azonban soha nem készítettél el.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkÍgy használd az unboxing-videókat a marketingstratégiádban (2 példával)
Következő cikkÍgy kémkedj legálisan a konkurensed látogatottsága utánKövetkező

Ezeket olvastad már?

Más kávéház, avagy a kizárás elve a marketingben

„Nem akarok olyan klubhoz tartozni, amelyik engem elfogadna tagnak.” Biztos vagyok benne, hogy ismered a

Elolvasom »
instagram konverzió

Így mérd az üzleti Instagram profilod konverzióját

Tudod, hogyan teljesít az üzleti Instagram profilod?A következő applikációk megmutatják A terméked vagy szolgáltatásod eredményes

Elolvasom »

Hogyan szereztünk 210 000 forint bevételt 12 perc munkával és 321 szóval

Miért kérek el tőled egy hírlevélért 10–30 ezer forint körüli összeget? Mégis „mi kerül ezen ennyibe?”

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.