Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

11 lépés, hogy több feliratkozód legyen

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Egyéb, Ingyenes, Tartalommarketing

Biztos hallottad már, hogy a lista milyen értékes, mert a marketinges csapból mindig ez folyik. Ez nem véletlen: a feliratkozóidat közvetlenül és személyesebben érheted el, hirdethetsz nekik, és szívesebben vásárolják meg a szolgáltatásaidat.

A feliratkozó többet ér, mint a látogató. Minden feliratkozó felteszi a kezét, hogy őt bizony érdekli, amit mondasz, és időnként küldhetsz neki hírlevelet vagy akár egy hirdetést is.

A feliratkozással lépünk a legmodernebb marketingkommunikáció területére, amit Seth Godin „permission marketing”-nek nevezett el a '90-es évek végén. Alapvetően nem a termékekből van elegem (mert azokra továbbra is szükségem van), hanem a célzatlan reklámzajból, amit nem kértem – ezért bizonyos cégeknek megengedem, hogy reklámozzanak nekem, hiszen érdekel a szolgáltatásuk.

Így az ügyfél megőrizheti az ép idegrendszerét, a cég pedig olyan embereknek hirdethet, akik már jelezték, hogy őket érdekli a cég szolgáltatása.

Ez olcsó, etikus és modern.

Ebben a cikkben azt vesszük át, hogy hogyan optimalizáld úgy az oldaladat, hogy minél több érdeklődő eljusson a feliratkozásig.

1) Adj exkluzív és minőségi tartalmat a feliratkozóknak

Ezzel rögtön megválaszoltad a „miért érné meg nekem feliratkozni?” kérdést, ami kimondva-kimondatlanul mindenkiben megvan. Az exkluzív tartalom lehet egy „csali” (olyan anyag, amit meghirdetsz, és feliratkozással tölthetem le), illetve olyan tartalom és kedvezmény, amit a blogról vagy céges oldalról az egyszeri látogató nem érhet el, mert az exkluzív tartalom a feliratkozó jutalma.

A feliratkozás ugyanúgy egy tranzakció, mint a vásárlás. A feliratkozód az e-mail címét (és közvetve a figyelmét) adja neked azért, hogy valamilyen értéket kapjon cserébe. De nem fognak feliratkozni, ha nem bizonyítod a feliratkozás értékét.

Mindez azt jelenti, hogy önmagában az exkluzivitás nem elég. Keresd meg azokat a témákat és részterületeket, amelyek a célpiacodat szenvedélyesen érdeklik, illetve nagyon hasznosak. A kutatás után pedig készítsd el jól: írj olvasmányos szöveget, készíts jó dizájn, alaposan kutasd a témát, tehát egy szóval: minőség.

Ebben szívesen segítünk neked – írj a jobb alsó sarokban megbúvó csetablakba!

2) Végezz A/B teszteket

Tudod, mi a különbség az „Iratkozz fel” és az „Állásajánlatokat kérek” szövegek között? Mindkettő egy feliratkozási gombon volt, és mindkettővel ugyanarra a hírlevélre iratkozhatott fel a látogató. Utóbbi viszont 254%-kal több feliratkozót hozott.

Tudod, mi a különbség egy zöld és egy piros banner között? A piros 20%-kal emelte az átkattintások számát.

Ezek egyébként oldal- és célpiacfüggő változtatások, amiket neked kell megtalálnod (lehet, hogy nálad a pirosat megveri a zöld). Viszont csak úgy találhatod meg, ha folyamatosan tesztelgeted a különböző változatokat.

Kiindulási alap: legyen a szöveg ultraspecifikus és kommunikálja a feliratkozás előnyét.

3) Tartsd a látogatót az oldaladon

Biztos megfigyelted, hogy a nagyáruházakat néha labirintusszerűen rendezik be, és a termékek nem követik a logikus bevásárlólistádat (először kenyér, aztán tej, aztán kávé stb.), és közben szól valami lagymatag popzene. Mindennek két célja van: egyik az, hogy minél több terméket lássál, a másik pedig az, hogy kényelmesen és nyugodtan sétálgass a boltban... mert ha tovább maradsz, akkor több terméket vásárolsz meg.

Ez az interneten is működik: minél tovább marad valaki az oldaladon, annál valószínűbb, hogy fel fog iratkozni, esetleg vásárol. Az oldaladon töltött időt cikkolvasással tölti, tehát sokkal több percet kapsz a hitelességed felépítésére és a szakmaiságod megmutatására.

Ehhez egyértelmű navigálás és kiváló, olvasmányos anyagok kellenek.

4) Csökkentsd a betöltési időt

Nevetséges dolog, hogy az oldalad legnagyobb ellensége nem a csapnivaló tartalom... hanem a lassú betöltés.

1 másodpercnyi késlekedéssel a látogatók 7%-át elveszítetted.

3 másodperces betöltési idő felett a látogatóid 40%-át elveszítetted.

Hihetetlenül türelmetlenek vagyunk.

A betöltési sebességet leginkább a nagy, optimalizálatlan képek és a szintén optimalizálatlan JavaScript duzzasztja hosszú másodpercekké (valamint a rossz tárhelyszolgáltató a lassú szervereivel), tehát ezeket nézesd át és javítsd.

És persze fontos az is, hogy a gyors betöltési sebesség után a látogatód ne csapnivaló tartalmat kapjon, mert akkor is el fog kattintani. De az már a következő lépcső.

5) Készíts minőségi tartalmat

Ha a tartalmaid rosszak, akkor senki nem fog feliratkozni, még akkor se, ha amúgy tökéletesen feliratkozásra optimalizáltad az oldaladat.

Sajnos az egyflekkes semmitmondó írásokkal tele van az internet. Unjuk, ásítunk és elkattintunk, mert semmi újat nem tudunk meg. Semmi mélységet nem kapunk ezekből, semmi olyat, amit szívesen osztanánk meg.

A tucattartalmat megöli a content shock.

A rossz tartalomra nem fognak linkelni, ezért rangsorolni sem tudsz vele.

A rossz tartalmat nem fogják megosztani, ezért a közösségi médiában nem lesz szavad.

A rossz tartalom nem épít neked szakértői státuszt, sem hitelességet, mert nem láttat téged szakértőként. Az olvasód azt fogja érezni, hogy azt a semmitmondást ő is le tudná írni a témáról, pedig ő nem szakember.

A rossz tartalom miatt nem lesznek visszatérő látogatóid.

A rossz tartalommal nem tudod pozicionálni magad, mert nem emelkedsz ki. Egy leszel a sok közül és beleolvadsz a tömegbe.

A rossz tartalom nem fog meggyőzni, hogy tőled érdemes vásárolni.

És ma óriási tartalomkonkurenciád van, ezért mindennél fontosabb, hogy ha publikálsz valamit, akkor az kiváló legyen. Gyakorlatilag minden témát megírtak már, a te dolgod az, hogy jobban írd meg.

6) Több helyen lehessen feliratkozni

Hiszen növeli a feliratkozás esélyét, ha az oldalsávban... a bejegyzésekben... meg egy külön oldalon is megtalálhatom az űrlapot.

Ráadásul ha magamtól eszembe jut a feliratkozás, akkor nem kell megkeresnem az egyetlen elbújtatott mezőt, hanem bőven ellátsz a lehetőséggel.

7) Minden felesleges mezőt törölj

Rendszeresen látjuk ügyfeleink kapcsolatfelvételi űrlapjainál, hogy 20 különböző adatot elkérnek egy egyszerű kapcsolatfelvételhez. Cégnév, telephely, cím satöbbi.

Komolyan kell mindez egy kapcsolatfelvételhez? Egyáltalán nem.

Sőt, a statisztikák szerint minden egyes pluszmező átlagosan 5-10%-kal csökkenti azok számát, akik ki fogják azt tölteni és végül felveszik a kapcsolatot (vagy feliratkoznak). Senki nem akar dolgozni, és a hosszú, elidegenítő űrlap messziről ordítja, hogy ezt kitölteni 10 perces munka lesz.

Olyan egyszerűvé akarod tenni az űrlapkitöltést, amennyire emberileg lehetséges. És hidd el, hogy minden adatot meg lehet kérdezni később – a cél az, hogy a kezdeti elköteleződést megszerezzük (ha ez megvan, akkor utána szívesen válaszolnak a follow up emailedre, amelyben adatokat kérsz tőlük).

Az ideális feliratkozási űrlapon egyetlen e-mail címet kérsz. Tényleg szükséged van a nevére? Dehogy van szükséged (de amúgy elkérheted azt is, viszont ne borzold az idegeiket azzal, hogy a keresztnevükre és vezetéknevükre külön mezőben kérdezel rá).

8) A feliratkozási űrlap legyen egyértelmű

Ne kelljen keresni, illetve gondolkodni. Az űrlapot tedd a hajtás fölé az oldalsávba, és mind dizájnban, mind szövegezésben különítsd el az oldalad többi részétől. Első ránézésre legyen egyértelmű, hogy itt lehet feliratkozni, ezeket kapja a feliratkozó, ide írja be az e-mail címét, ezt a gombot nyomja meg.

9) Használd a tömeg erejét

Volt már, hogy egy zenét azért hallgattál meg, mert „hát, ha ennyien hallgatják, akkor lehet, hogy tényleg jó”? Esetleg egy filmet csak azért néztél meg, mert „biztos van ebben valami, ha mindenki erről beszél”?

Vagy mondjuk két ismeretlen sajt közül azt választottad, amelyiket többen vásárolják?

Biztos vagyok benne, hogy hoztál már döntést arra alapozva, hogy sokan meghozták már azt a döntést. Ezt hívjuk szociális visszaigazolásnak, és pontosan azért van nagy ereje, mert biztonságot ad. Ha sokan választanak valamit, akkor azt érezzük, hogy biztonságosan választhatjuk mi is azt.

Az tűnik a jó döntésnek. Az a kipróbált választás.

Persze időről időre hozunk rossz döntést, és tisztában vagyok azzal, hogy a tömeg nem tévedhetetlen (sőt!).

Viszont ezt használd ki: írd ki például, hogy „csatlakozz 1234 feliratkozóhoz”. Hiszen ez alátámasztja, hogy valami értéket csak adhatsz, ha ennyi ember már feliratkozott... ráadásul a látogatód semmiképp sem akar lemaradni.

10) Pop-up és exit pop-up

A legendásan gyűlölt pop-up.

A helyzet viszont az, hogy általában növeli a feliratkozások számát. Ehhez mondjuk az kell, hogy az oldalad hiteles legyen, a feliratkozás értékét egyértelműen kommunikáld és a pop-upba a legmeggyőzőbb marketingszövegedet rakd.

A pop-up megjelenését beállíthatod, hogy már az oldal betöltésénél felugorjon, avagy csak némi görgetés után (esetleg meghatározott idő után). Az exit pop-up akkor ugrik fel, amikor bezárná valaki az oldalt, és célja, hogy az oldalt elhagyni kívánó embereket is visszacsatornázza.

Mindennél fontosabb, hogy teszteld. Ha azt látod, hogy a bounce rate megugrik és mindenki utálja, akkor azonnal szedd le. Ha működik és szeretik, akkor szereztél rengeteg plusz feliratkozót.

11) Készíts egy külön feliratkozási oldalt („squeeze page”)

Ezen oldal egyetlen célja a feliratkoztatás. Az oldalsávhoz vagy egyéb helyekhez képest sokkal több helyed van a meggyőzésre.

A külön oldal legnagyobb előnye az, hogy magát az oldalt linkelheted és hirdetheted (az oldalsávban szereplő űrlapot elég bajos linkelni, ugye).

12. pont lehetne, hogy időnként hívd fel a figyelmet arra, hogy a látogatód iratkozzon fel, mert érdemes. Pont ezt teszem most: nézd meg, hogy milyen hírleveleket szoktunk küldeni, és ha ez tetszik, akkor oldalt iratkozz fel.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkTartalommarketing 2015-ben – 12 tipp a marketingtervhez (webinárium-beszámoló)
Következő cikkMilyen hosszú az ideális blogbejegyzés?Következő

Ezeket olvastad már?

A nagy Blizzard-botrány, avagy a „melyik karomat vágjam le” tipikus dilemmája

Az elején leszögezem: imádom a videojátékokat. (A Blizzard játékaira pedig kvázi első szerelemként gondolok, hogy

Elolvasom »

10 online marketing konferencia Európában, amire érdemes elmenned 2017-ben

Aki az online marketing koronázatlan királyaitól szeretne tanulni, az bizony kimegy jövőre legalább egy konferenciára

Elolvasom »

Ezért gond, ha gyermeked nem tudja, mi az a reklám

Ahogyan a reklámok írását, úgy az értelmezésüket sem tanítják a hazai iskolákban. A 18 éven

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.