Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

14 tipp a Content Marketing Institute 2015-ös kutatásából

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Trendelemzés
  • Címkék: tartalommarketing

A Content Marketing Institute és a MarketingProfs idén is kiadta az immár szokásos felmérést. Ebben 1820 észak-amerikai B2B cég válaszait összegezték, magát az összefoglalót itt éred el. (A prezentációhoz angol nyelvtudás kell.)

Ebben a cikkben a kutatás főbb eredményeit lefordítjuk olyan lépésekre, amelyekkel a tartalommarketinges tevékenységeidet hatékonyabban végezheted.

Tisztában vagyunk azzal, hogy ez a kutatás a tengerentúlon készült, és az teljesen más piacnak számít. Mégse söpörd le annyival, hogy „az én cégem más”, „az én piacom más”, „Magyarország más” és így tovább. A tartalommarketing egy univerzális kommunikációs szemlélet, és saját példáinkon is tapasztaljuk, hogy mennyire hatékony. A marketingszakemberek állítják, hogy a jelen és a jövő a tartalommarketingé, mert a jövő az, hogy ne újabb reklámzajt hozz létre, hanem értéket.

Tekinthető hátránynak is, hogy itthon nem olyan fejlett a tartalommarketing, mint mondjuk az Egyesült Államokban. Szerintem viszont egy óriási luxus, hogy mi ilyen kutatásokon megfigyelhetjük, hogy mik működnek, és mik nem. Megismerhetjük a legjobb gyakorlatokat, illetve gyorsan reagálhatunk azokra a kihívásokra, amik ott felmerültek (és valószínűleg itt is fel fognak).

Röviden: ha szeretnéd tudni, hogy épp hol tart a tartalommarketing, akkor olvasd végig ezt a cikket, majd nézd meg a kutatást is, ha tudsz angolul.

Miket alkalmazz?

1. Legyen tartalommarketing-stratégiád (írd is le!)

A cégek 83%-ának van valamilyen stratégiája, de csak 35%-uk foglalta ezt írásba.

Úgy tűnik, nem érdemes megspórolni ezt a lépést: a dokumentált stratégiával rendelkező cégek közül 60%-a tartja kifejezetten sikeresnek a cég tartalommarketingjét, míg a csak szóban létező stratégiák mindössze a cégek 32%-ának adják azokat az eredményeket, amiket elvárnak.

2. Használj valódi tartalommarketinget

A tavalyi kutatásban a cégek 93%-a állította azt, hogy használnak tartalommarketinget. Ekkor a kérdőíven szereplő tartalommarketing-meghatározás többnyire tartalomlétrehozást és annak terjesztését jelentette.

Idén pontosabban definiálták, és már „csak” a cégek 86%-a állíthatja magáról, hogy tartalommarketinges tevékenységeket folytat. A definíciót elolvashatod ebben a cikkünkben (3. definíció).

Mindez egyébként alátámasztja a kedvenc állításunkat: a tartalommarketing nem pusztán arról szól, hogy írsz egy blogot. Ennél jóval összetettebb folyamat, hiszen a célpiacod szegmenseiből buyer personakat készítesz (kb. ez a megszemélyesített szegmens), és az ő kérdéseiket válaszolod meg különböző tartalmakkal, melyeket terjesztesz is (hiszen fontos a megtalálhatóság).

Gyakorlatilag a tartalmaidat úgy hozod létre és úgy terjeszted, mint egy terméket.

Várhatóan a tartalommarketing egyre nagyobb és nagyobb lesz, és egyre több cég kezdi el használni. Te az a cég legyél, aki érti, hogy mi az a tartalommarketing, és ne muszájból csináld, hanem meggyőződésből – és jól.

3. A leírt stratégiádat kövesd

A válaszadók 42%-a szorosan követi a saját tartalommarketing-stratégiáját, míg 51% „valamennyire” betartja az eltervezett lépéseket. A kutatásban kiemelik, hogy a sikeres marketingesek 62%-a stratégiakövető.

A stratégia nem egy évente elkészítendő nyűg, hanem a sikeres online jelenléted tervrajza.

4. A tartalommarketingednek legyen célja

Ha felteszik neked a kérdést, hogy miért folytatsz tartalommarketinget, akkor ne azt válaszold, hogy „mert muszáj”. Nem tudod elérni azt a célt, amit ki sem tűztél.

A legnépszerűbb tartalommarketinges cél a márka láthatóságának növelése, leadgenerálás és interakció. További népszerű célokat láthatsz az alábbi képen.

tartalommarketing_celok

Leggyakoribb célok a tartalommarketingben. Kép: CMI 

5. Készíts még több tartalmat

A cégek 70%-a több tartalmat készít, mint egy évvel ezelőtt (és tavaly is többet, mint tavalyelőtt).

Nincs ezen mit ragozni: több tartalomra van szükséged.

6. Célozz több célpiacra

Sokszor kapjuk vissza úgy a briefet, hogy a célpiachoz „mindenkit” írnak. Ilyen sajnos nincs, mert a céges kommunikációdnak minimum egy célcsoportra szükséged van. Mégis hogyan kommunikálsz úgy, ha nem tudod, hogy kihez szólj?

Nagyban függ a cégmérettől (azon belül is a termék- és szolgáltatáspaletta nagyságától), hogy hány célcsoportnak érdemes kommunikálni. A cégek átlagosan 4 különböző célpiacot próbálnak megszólítani, ez a kis cégeknél (1–9 fő) 3, a nagyvállalatoknál 6 célcsoportot jelent.

7. Használj több eszközt

Mi egyetlen bloggal közel meghétszereztük a látogatottságunkat, és ez egyetlen tartalommarketinges eszköz volt a több tucat közül.

Átlagosan 13 különböző eszközt használnak egyszerre, ezek közül a legnépszerűbb a közösségi médiás tartalom, a hírlevél és a céges magazin.

2015-b2b-content-tactics

A tartalomtípusok népszerűsége. Kép: contentmarketinginstitute.com 

8. Terjeszd a tartalmaidat minél több közösségi médiás platformon

Egy átlagos cég 6 platformon van jelen, és mivel B2B cégekről beszélünk, így nem meglepő, hogy a LinkedIn vezet, amit a Twitter és a Facebook követ.

És YouTube-on posztolod a céges videókat? Google+-ra is beküldöd a tartalmaidat? (A Google+ népszerűsége tavalyhoz képest 9%-ot javult.)

Ha a cikk elolvasása után csak egyetlen dolgot csinálsz, akkor ez legyen az: regisztráld a céged a képen szereplő oldalakra (értelemszerűen csak azokra, ahova még nem regisztráltál), és mindegyik oldalnál kezdj el azon gondolkodni, hogy milyen gyakran, milyen célcsoportnak milyen anyagot készítesz.

kozossegi_media

 A legnépszerűbb platformok, amelyekről te sem maradhatsz le. Kép: CMI

9. Naponta jelentess meg egy anyagot

A cégek 42%-a naponta (vagy legalább hetente többször) posztol. Jellemzően minél több tartalmat készít egy cég, annál sikeresebb a stratégiája.

10. Költs keresőmarketingre és Facebook-hirdetésre (jellemzően promoted postra)

Átlagosan 3 fizetős csatornán is hirdetik a tartalmaikat. Legtöbben valamilyen keresőmarketinges megoldással terjesztenek (58%), illetve printhirdetésekkel és offline promóciókkal (52%).

Számomra teljesen érthetetlen okból az online bannereket és displayeket a cégek 49%-a használja, miközben csak 26%-uk tartja hatékonynak.

Hatékonyságban dobogós a keresőmarketing, a promótált poszt és a LinkedIn-hirdetések.

fizetett_hirdetes_hatekonysag

AdWords, AdSense és Facebook-hirdetések mindenek felett. Kép: CMI 

11. A marketingbüdzséd nagy részét szánd tartalommarketingre

A költségvetések 28%-a tartalommarketingre megy, de a legsikeresebb cégek a büdzsé 37%-át költik erre.

A válaszoló cégek 2%-a tisztán tartalommarketingre költ, további 4%-uk pedig a büdzsé 75-99%-át szánja tartalomkészítésre és –terjesztésre.

12. Növeld a tartalommarketing-költésedet

„Lépést fogunk tartani”, hangozhat el oly sokszor a céges megbeszéléseken. A felmérésben szereplő cégek 55%-a ezt komolyan gondolja, és a következő 12 hónapban növelni szeretné a tartalommarketinges költéseit. 32%-uk nem tervezi a büdzsénövelést (ám nem is csökkentik), és csak 2% válaszolta azt, hogy kevesebbet fognak tartalommarketingre költeni. (11% nem tudja még.)

13. Kérj fel minket a tartalomkészítésre

Továbbra is a legégetőbb probléma az, hogy elég érdekes tartalmat készítsenek (54%), illetve azt is a megfelelő rendszerességgel (50%). Ezeken mi tudunk segíteni.

Probléma még, hogy nem tudják megfelelően mérni a hatékonyságot (49%), nem tudnak elég változatos tartalmakat készíteni (42%) vagy épp nincs elég pénz (41%).

marketingkihivasok

Tartalommarketinges kihívások, melyekkel valószínűleg te is szembesülni fogsz. Kép: CMI 

14. Keress egy szakembert minél hamarabb

Jóval több a cég, mint a szakember.

Egy évvel ezelőtt a cégek 10%-ának okozott gondot megtalálni a megfelelő tartalommarketinges szakembert, idén már 32%-uk küzd ezzel a problémával.

Egyre több és több cég keres olyan szakembereket, akik megtervezik a stratégiát, majd végre is hajtják azt. A konkurensed is fel fog venni valakit (vagy kiszervezik). Ne várd meg, amíg a legjobb szakemberek naptárja betelik.

Összefoglaló

Az alábbi táblázattal megnézheted, hogy mi a különbség a leghatékonyabb és a legkevésbé hatékony cégek között, illetve a nagy átlaghoz képest miben térnek el. Kattintásra nagyobb lesz.

profile

A kutatás angol összefoglalóját ide kattintva olvashatod el. Készülj 2015-re, mert a tartalommarketing dübörög tovább. Az elnevezése ennek persze lehet bármi, de úgy tűnik, hogy ez a tartalomközpontú szemlélet épp kezdi átalakítani azt, ahogyan a marketingkommunikációról eddig gondolkodhattunk.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkA márkaépítés téveszméje
Következő cikkÍgy teszi tönkre a rossz helyesírás a cégedetKövetkező

Ezeket olvastad már?

„Hatalmas mázli, hogy ennyire nehéz belevágni a tartalommarketingbe” – Interjú Rand Fishkinnel

Moz, a nagy varázsló személyesen. Rand Fishkin az egyik legismertebb SEO-szakember, a Moz és az

Elolvasom »

A legkisebb ellenállás törvénye a szövegírásban és a storytellingben

A legkisebb ellenállás törvénye nemcsak a kognitív, hanem a fizikai erőkifejtésre is vonatkozik. A szabály

Elolvasom »

„Ha a tartalomterjesztők túl akarnak élni, együtt kell működniük” – interjú Magnus Hultmannal

Magnus Hultmannal a Media Hungaryn találkoztam, ahol az egyik legjobb előadást tartotta: azon kevesek egyike

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.