Can I have your attention for a micromoment?
Hiába jelensz meg a célcsoportod előtt, ha olyat mutatsz neki, ami az adott pillanatban nem érdekli őket. Találd meg a legjobb pillanatokat – és add meg a releváns információt a jó időben és a jó helyen.
Az érdektelenség minden kampány legnagyobb rákfenéje.
De hogyan legyél érdekes és hasznos?
Folytatjuk a mikromomentumokat.
A tömegkommunikáció előnye egyben a hátránya is: egyetlen üzenettel céloznak meg mindenkit. Ezzel az ezer főre vetített elérés (CPM, cost per mille) a legköltséghatékonyabb, ugyanakkor hatalmas a meddőszórás. Olyan emberekhez is eljut az üzeneted, akik nem tartoznak a potenciális vásárlóid közé.
Nagyobb gond, hogy még a potenciális vásárlóidnak is eltérő igényeik és szándékaik vannak.
Hogy a legkülönbözőbb fogyasztói igények kielégítése miért olyan fontos, arról olvashattál már a szándék alapú ösztönzésről szóló cikkben (erősen ajánlott olvasmány), de most megtámogatjuk néhány, a Google-től átvett adattal és esettanulmánnyal is.
A szándék alapú szegmentálásról már a Kontent magazinban is olvashattál. Te már előfizetőnk vagy?
Mi történik, ha nem vagy hasznos?
Tegyük fel, hogy a célzásod sikeres volt, már jelen vagy a megfelelő helyeken, és forgalom jön az oldalaidra.
Nem mindegy, hogy mit találnak ott, mert a Google adatai szerint a felhasználók…
- mindössze 9%-a marad az oldaladon, ha az ott talált tartalom nem elégíti ki igényeiket (ez azt jelenti, hogy nem a megfelelő információkat tartalmazza, vagy megvan az infó, de nem találják meg, vagy az oldal nehezen használható)
- sőt 66%-uk a későbbiekben aktívan ignorál,
- így például 40%-uk nem lesz később visszatérő vásárló,
- a csalódás miatt 28%-uk kisebb eséllyel vásárol termékeket a brandtől,
- 29% pedig azonnal egy másik cég weboldalára ugrik át, ha ott megtalálja azt, amit keres.
Az érdektelenség méregdrága.
A hasznos tartalmakat még a clickbait kontentnél is jobban osztják.
De hogyan határozhatod meg azt, hogy mi számít hasznos tartalomnak? Hogyan használhatod fel a kontextust – az eszköz típusát, a napszakot, földrajzi adatokat stb. – arra, hogy a látogatódnak relevánsabb anyagokat készíts?
A Google 4-féle mikromomentumot határoz meg, nézzük részleteiben.
A cikk elolvasása előtt nézd meg a mikromomentumokról szóló anyagunkat is (van benne videó!).
1. Tudni akarok!
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.