Kérlek, tanuld meg használni a hashtageket Instagramon!

Hétfőn Balázzsal egész napos telefonos tanácsadást tartottunk az előfizetőinknek. Az egyik kedves olvasónknak adtam pár tippet a nemrég indult utazás- és turisztikai marketing oldalával kapcsolatban, ennek kapcsán került szóba a vállalkozás jelenléte a közösségi oldalakon. Mikor rátértünk arra, hogy Instagramon milyen képeket érdemes használni és azok alá milyen szöveget, no meg persze hashtagrengeteget érdemes pakolni, … Read more

4 lépésből felraklak a Google Térképre

Hirtelen felindulásból írom ezt az útmutatót, amit annak köszönhettek, hogy az elmúlt időszakban volt szerencsém egy szűkebb iparág több mint 100 szereplőjével dolgozni. Ezek a kkv-k egytől egyig azt szeretnék, ha minél többen megismernék őket, illetve minél több potenciális vásárló elmenne hozzájuk. Sajnos a több mint 100 cég 20-30 százaléka nem tartotta fontosnak, hogy én egyből … Read more

Amit a Google „pop-up-büntetéseiről” tudnod kell

Ha új év, akkor újévi fogadalmak, így van ez. A Google például még nyáron megfogadta, hogy csavar egyet a mobilos találati listán. Röviden azt mondhatnánk, hogy besokalltak a felugró ablakoktól és bejelentették, hogy január 10-től egyenesen büntetni fogják az ilyen eszközt használó site-okat. A Google-nek az első és a legfontosabb a felhasználó, azon belül is … Read more

Légy hasznos, és eljönnek hozzád – a mikromomentumok 2. lépése

Can I have your attention for a micromoment? Hiába jelensz meg a célcsoportod előtt, ha olyat mutatsz neki, ami az adott pillanatban nem érdekli őket. Találd meg a legjobb pillanatokat – és add meg a releváns információt a jó időben és a jó helyen. Az érdektelenség minden kampány legnagyobb rákfenéje. De hogyan legyél érdekes és hasznos? Folytatjuk a mikromomentumokat. A tömegkommunikáció előnye egyben a hátránya is: egyetlen üzenettel céloznak meg mindenkit. Ezzel az ezer főre vetített elérés (CPM, cost per mille) a legköltséghatékonyabb, ugyanakkor hatalmas a meddőszórás. Olyan emberekhez is eljut az üzeneted, akik nem tartoznak a potenciális vásárlóid közé. Nagyobb gond, hogy még a potenciális vásárlóidnak is eltérő igényeik és szándékaik vannak. Hogy a legkülönbözőbb fogyasztói igények kielégítése miért olyan fontos, arról olvashattál már a szándék alapú ösztönzésről szóló cikkben (erősen ajánlott olvasmány), de most megtámogatjuk néhány, a Google-től átvett adattal és esettanulmánnyal is.
A szándék alapú szegmentálásról már a Kontent magazinban is olvashattál. Te már előfizetőnk vagy?

Mi történik, ha nem vagy hasznos?

Tegyük fel, hogy a célzásod sikeres volt, már jelen vagy a megfelelő helyeken, és forgalom jön az oldalaidra. Nem mindegy, hogy mit találnak ott, mert a Google adatai szerint a felhasználók...
  • mindössze 9%-a marad az oldaladon, ha az ott talált tartalom nem elégíti ki igényeiket (ez azt jelenti, hogy nem a megfelelő információkat tartalmazza, vagy megvan az infó, de nem találják meg, vagy az oldal nehezen használható)
  • sőt 66%-uk a későbbiekben aktívan ignorál,
  • így például 40%-uk nem lesz később visszatérő vásárló,
  • a csalódás miatt 28%-uk kisebb eséllyel vásárol termékeket a brandtől,
  • 29% pedig azonnal egy másik cég weboldalára ugrik át, ha ott megtalálja azt, amit keres.
Az érdektelenség méregdrága. mm_2_1

A hasznos tartalmakat még a clickbait kontentnél is jobban osztják.

De hogyan határozhatod meg azt, hogy mi számít hasznos tartalomnak? Hogyan használhatod fel a kontextust – az eszköz típusát, a napszakot, földrajzi adatokat stb. – arra, hogy a látogatódnak relevánsabb anyagokat készíts? A Google 4-féle mikromomentumot határoz meg, nézzük részleteiben.
A cikk elolvasása előtt nézd meg a mikromomentumokról szóló anyagunkat is (van benne videó!).

1. Tudni akarok!

Read More

Így szerepelj a Google Knowledge Graph-ban: keresőoptimalizálás helyett „tudásoptimalizálás”

Még mindig azt hiszed, hogy a modern SEO a kulcsszavakról és százvalahány rangsorolási faktorról szól? Ismerd meg a Knowledge Graph-ot, valamint azt, hogy hogyan tudod úgy optimalizálni az oldaladat, hogy az új találati oldalon a te céged szerepeljen (és ne a konkurensedé). 12 perc 48 másodperces videóban elmondok mindent, amit a Graph-ról cégvezetőként és marketingesként … Read more

Így alakítja át a Google a webes tartalmakat

Augusztus 22-én hajnalban mindössze öt percre állt le Google valamennyi szolgáltatása, mégis a felére zuhant a webes forgalom: gyakorlatilag mindenki kiszolgáltatott a Google-nek. Androidos okostelefonunkon tartjuk a határidőnaplónkat, felhőben tároljuk jegyzeteinket, a céges levelezés, sőt sokszor a dokumentumkezelés is online Google-szolgáltatásokkal történik. Ez a függés pedig egy dolgot biztosan megalapoz: hogy nekünk kell igazodnunk a … Read more

Mit tegyél linképítés helyett?

A Google algoritmusfrissítései egyértelműen kivégzik a hagyományos linképítést. Még mindig van némi hatása a magyar piacon, mikor százötven-kétszáz forintos darabáron linkgyűjteményekben veszünk hivatkozást, de a következő vagy az azutáni frissítés vélhetően lenullázza majd ezeket a linkeket is, és oldalunk visszazuhan a találati listán. Mi a megoldás? A keresőoptimalizálás az online marketing egyik legérdekesebb területe, mert … Read more