A szándék alapú szegmentálásról már a Kontent magazinban is olvashattál. Te már előfizetőnk vagy?
Mi történik, ha nem vagy hasznos?
Tegyük fel, hogy a célzásod sikeres volt, már jelen vagy a megfelelő helyeken, és forgalom jön az oldalaidra. Nem mindegy, hogy mit találnak ott, mert a Google adatai szerint a felhasználók...- mindössze 9%-a marad az oldaladon, ha az ott talált tartalom nem elégíti ki igényeiket (ez azt jelenti, hogy nem a megfelelő információkat tartalmazza, vagy megvan az infó, de nem találják meg, vagy az oldal nehezen használható)
- sőt 66%-uk a későbbiekben aktívan ignorál,
- így például 40%-uk nem lesz később visszatérő vásárló,
- a csalódás miatt 28%-uk kisebb eséllyel vásárol termékeket a brandtől,
- 29% pedig azonnal egy másik cég weboldalára ugrik át, ha ott megtalálja azt, amit keres.
A hasznos tartalmakat még a clickbait kontentnél is jobban osztják.
De hogyan határozhatod meg azt, hogy mi számít hasznos tartalomnak? Hogyan használhatod fel a kontextust – az eszköz típusát, a napszakot, földrajzi adatokat stb. – arra, hogy a látogatódnak relevánsabb anyagokat készíts? A Google 4-féle mikromomentumot határoz meg, nézzük részleteiben.A cikk elolvasása előtt nézd meg a mikromomentumokról szóló anyagunkat is (van benne videó!).