Lépésről lépésre bemutatom neked, hogy hogyan uralhatod a mikromomentumokat.
Ez nemcsak az egyik legfrissebb, de az egyik legfontosabb terület az online marketingben (a Google is komolyan veszi). De hogyan kerülj a vásárlók szeme elé a tökéletes pillanatban?
Ha még nem hallottál a mikromomentumokról, akkor sem maradtál le semmiről (még). Nyugaton is csak tavaly kezdte el komolyan meghaladni a mobilról netezők száma az asztali gépről szörfölőkét, és eleve a mobilmarketing relatíve új. (De most kell átállnod, amíg még early adopter lehetsz.)
A mikromomentumokról már részletes cikket olvashattál a Kontent magazinban (amit már az oldalon is elolvashatsz), a III. Marketing Fesztiválon Sipos Zoli előadást tartott a témában, most pedig végre beleássuk magunkat.
Összefoglaló a 3 lépésről
A Google szerint 3 lépést kell megtenned a mobilos dobogó legfelső fokáig: jelen kell lenned, hasznosnak kell lenned és gyorsnak kell lenned.
Olyan három lépés ez, amelyet ha magyar cégként megteszel, hétmérföldes csizmát húzol, hiszen a hazai piac rendre a nyugati mögött halad (vitázunk, hogy hány év a lemaradásunk, de kétségtelen, hogy években mérhető). Ha tehát még most felkészülsz arra, hogy te legyél a mobilról vásárlók első számú választása, behozhatatlanul leelőzheted bármely konkurensedet.
Kérlek, ezt vedd komolyan. Nézd meg, hogy már 2014-ben tartalommarketing-meetupot szerveztünk és elkezdtük hirdetni. Ma minden a tartalommarketinggel van tele. Gondolj bele, hogy ha akkor elkezded, akkor ma már konkurenciamentes környezetben uralnád a piacodat.
A mikromomentumokkal hasonló a helyzet: ha most lépsz, tied az előny. Ha megvárod, hogy 2-3 év múlva minden konferencia ezzel legyen tele, akkor már a konkurenseid is észbe kapnak.
Kezdjük tehát az elején: részletesen megmutatom neked, hogy mit kell tenned.
Ha valaki lát, attól még nem leszel érdekes
Pár évtizeddel ezelőtt a jelenlétet még az jelentette, amikor a brand tévéreklámokat futtatott vagy óriásplakátokat helyezett ki. Megjelentek a PR-akciók és rendezvényszponzorációk. A nagy márkák igyekeztek elérni azt, hogy a fogyasztók és a potenciális célpiac tudatalattijában is jelen legyenek, ezzel pedig a márkát bevéssék a fogyasztó elméjébe (esküszöm, hogy ez a szakkifejezés), és ha a fogyasztó vásárlási döntéshelyzetbe jut (áll a boltban), akkor a legjobban felépített márkát válassza.
Ma azonban már nem elég az, ha látható vagy.
Azt kell megoldanod, hogy úgy kerülj a legfontosabb pillanatokban a fogyasztó elé, hogy közben nem tolakodva teszed ezt.
A mikromomentumok lényege, hogy a vásárlók a hagyományos vásárlói utakat elhagyják, véletlenszerűen csatlakoznak be annak egyes pontjain, elhagyják a funnelt és visszatérnek akár hetek-hónapok múlva.
Az online marketingesek legtöbbje a brand láthatóságának növelésén dolgozik – de ennek csak akkor van értelme, ha jókor és jól mutatkozol be.
Képzeljük csak el, hogyan nem használjuk a mobilt:
- nem töltögetünk le csalitermékeket
- nem iratkozunk fel hírlevelekre
- jellemzően nem nézünk meg hosszú videókat
Egyszerűen nem maradunk olyan sokáig az értékesítési tölcsérben, hogy a hagyományos marketingmódszerek működjenek.
Az életszerű mobilozás: véletlenszerűen eszünkbe jut a metrón, hogy most már jó lenne inkább kényelmesebben munkába járni, és rákeresünk, hogy melyik a városi közlekedésre legalkalmasabb autó. Találunk egy-két oldalt, elböngészgetünk, majd 3 megálló múlva zsebre tesszük a mobilt és haladunk tovább a munkába.
Az okostelefonról vásárlók 90 százaléka egyáltalán nem biztos abban a vásárlást megelőzően, hogy melyik brandtől szeretne vásárolni. Ahogy a boltban mondjuk: „csak nézelődik”. Még a DO klaszterben (a micsodában?) levő vásárló is könnyen átcsábítható egy másik, neki ideálisabbnak tűnő választáshoz.
Ez azt jelenti, hogy a konkurensed vásárlóit is könnyen magadhoz csábíthatod – háromból egy mobilos vásárló már döntött úgy, hogy inkább másik brandtől vásárol, mint eredetileg akart, mert a másik ott és akkor látta el a megfelelő információkkal, amikor szüksége volt rájuk.
800 vásárlói útvonal?
Az online értékesítés ma már sok minden, de egyszerű biztosan nem.
A Cisco white paperjéből tudjuk, hogy az Internet of Everything korszakban egy termék 800-nál is több potenciális vásárlói útvonalat kínál fel.
És egyre több és több lesz.
Ha nem figyelsz a mikromomentumokra, akkor a digitális stratégiád szép lassan (vagy gyorsan) elveszíti a relevanciáját, a céged pedig a piacképességét.
Hogyan lehetsz jelen? Természetesen keresőoptimalizálással.
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.