Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

Így alakítja át a Google a webes tartalmakat

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős szöveget a weboldalamra?, Ingyenes, sima
  • Címkék: google, seo, szovegiras, tartalommarketing

Augusztus 22-én hajnalban mindössze öt percre állt le Google valamennyi szolgáltatása, mégis a felére zuhant a webes forgalom: gyakorlatilag mindenki kiszolgáltatott a Google-nek. Androidos okostelefonunkon tartjuk a határidőnaplónkat, felhőben tároljuk jegyzeteinket, a céges levelezés, sőt sokszor a dokumentumkezelés is online Google-szolgáltatásokkal történik. Ez a függés pedig egy dolgot biztosan megalapoz: hogy nekünk kell igazodnunk a keresőóriáshoz.

Egész pontosan arról van szó, hogy a Google olyan jó és népszerű terméket birtokol, amely miatt megkerülhetetlen: ez pedig az alapvető Google-szolgáltatás, azaz a kereső. Az internetezők szinte kivétel nélkül ezt használják, és még olyan nagyágyúk sem tudtak eddig ez ellen tenni, mint például a Microsoft a Bing keresőprogrammal. Ebből pedig az következik, hogy a Google kegyeibe kerülni, tehát adott kulcsszavakra jó pozícióban lenni egy webmester számára óriási haszon. Egy cipőkkel foglalkozó webáruháznak konkrétan a megélhetést jelentheti, ha a fontosabb cipőmárkákra az első találati helyen van. Éppen ezért egész iparág épült arra az online marketingen belül, hogy az oldalunkat népszerűvé tegye a Google szemében.

Ami elromlott, meg is javulhat

Elvárásai alapján sorolja az oldalakat a Google, így a tudatos weblaptulajdonos igyekszik mindinkább az elvárásoknak megfelelő oldalt készíteni. Éppen ezért a Google alapjaiban alakítja a webes trendeket. Nagy összegű fogadást tehetnénk arra, ha holnap a Google-nél bejelentenék, hogy a piros háttérszínű oldalakat előrébb sorolják, akkor két héten belül az oldalak bő felének piros lenne a háttere.Éppen ezért a Google minden törekvése egyben a webmestereké is. S éppen ezért minden internetezőre hatnak. Az oldalak a Google kegyeit keresik, a keresőóriás pedig szabályzatával alakítja a világháló arculatát.

Ne légy gonosz – így hangzik a Google hagyományos szlogenje, bár tény, hogy ezt mostanában kevésszer halljuk. A cég célja mindenesetre legerősebb és legnagyobb hasznot termelő (ne feledjük: a kereső találati oldalán jó pénzt érő reklámhelyeket értékesít a vállalat!) terméke, a kereső erősítése. Bár a Google nemcsak piacvezető, de éppen legyőzhetetlennek tűnik, az interneten sok hajó veszett már el, mert nem tudta elég gyorsan a vitorláit a változó széljáráshoz igazítani. A látogatók azt szeretnék, ha a kereső minél okosabb lenne: kitalálná, hogy pontosan mire akarunk keresni és persze a lehető legjobb találatot (legmegfelelőbb és legmegbízhatóbb oldalakat) adná válaszul.

Így a Google célja rangsorolni az oldalakat a minőségük szerint, ehhez viszont meg kell érteniük, miről szólnak az adott lapok. A keresőalgoritmus utóbbira elég jól képes, viszont az mindig kérdés volt, hogy éppen mi is a minőség mérőszáma.

A tartalomé a főszerep

Kezdetben az, ha egy oldalra minél többen hivatkoztak. A szakik ekkor elkezdtek linkfarmokat létrehozni, melyek nagyon sok oldalra hivatkoztak. Már nem az kapott sok linket, akinek a legjobb volt az oldala, hanem az, aki a legjobb linkeket vette meg hozzá. Ez a spamdexingtechnika, tehát keresőspamelés változott meg az elmúlt két évben. A Google új szempontja szinte adja magát: az az oldal értékes, amely a felhasználók számára értékes és hasznos. Ez azonban csak fából vaskarika, ha valahogy nem képes a keresőrobot megsaccolni, végül is mi lehet értékes a látogatók számára.A tartalom a király – fújják az új szelek, és valóban. Előtérbe kerültek a minőségi tartalmak. A Google azt várja, hogy egyedi, tehát máshol nem megjelent anyagok jelenjenek meg egy weboldalon. Azonban algoritmusként nem képes pontosan meghatározni, mi jó és mi rossz minőségű, így számtalan indikátor alapján dönt. Mennyi ideig marad a látogató az oldalon? Mennyire terjed az adott tartalom a közösségi médiában? Ki a szerző és vannak-e hozzászólók? Ez csak néhány szempont abból a több százból, melyet vizsgál a kereső.

Itt pedig eljutottunk ahhoz, ami minden internetezőt érint: amennyiben a Google a tartalomra helyezi a hangsúlyt, úgy a a webmesterek a tartalomfejlesztést, illetve a tartalommarketinget fogják előtérbe helyezni. Ez pedig valószínűleg jó, hiszen így egyedi, minőségi tartalmak látják majd el a netet. Itt nemcsak írásos anyagokra kell gondolni (persze főleg azokra), hanem akár videoanyagokra, podcastekre stb. Utóbbiakban keresni viszont jóval nehezebb, így a cikkek és blogok gyakorlatilag már alapfelszereltségek egy jó weboldalnál.

A Google döntött: többet olvashatunk

Az eredmény tehát végül is örvendetes: több tartalmat kapnak a felhasználók, akik maguk döntenek ezek értékéről, mivel ezeket olvassák (oldalon töltött idő), ha jó, akkor ajánlják is egymásnak (természetes linképülés), végül pedig akár a közösségi médiában is terjedhetnek (többen lájkolják és meg is osztják).Ezeket az anyagokat viszont elő kell állítaniuk valakiknek. Leggyakrabban a marketingesek kapják meg a feladatot vagy maga az ügyvezető igyekszik szakmai anyagokat összehozni, de hát több értékes munkaóra után is jellemzően olyan az eredmény, amilyen. Van, akinek jó a tolla, de nem jó a nyelvhelyessége. Más jól ír, de kevés az ideje.

Ez pedig egy egészen új piacot nyitott, méghozzá a szövegírásét. Míg korábban az újságírók csak remélhették, hogy valahol fizetnek valamit az anyagaikért, és nagyon sok kommunikáció szakos bölcsész nem talált munkát a szakmájában, most az internet éhessé vált a jó anyagokra. Ebből pedig új cégek születtek – új szolgáltatásokkal és új problémákkal.

A minőség persze központi kérdés itt is: az egyetem mellett cikkeket írogató fiatalok anyaga nem biztos, hogy olyan jó, mint egy webes szövegíróé. Ha az anyag pongyola, akkor a látogatók nem értékelik annyira, így a Google sem fogja, a megspórolt pénz pedig végül is veszteség, teljes pénzkidobás, mert nem használ, de talán árt is az oldalnak. De jó minőséget választani nem könnyű, mert hát írni majdnem mindenki szeret. De aki ír, az biztosan jónak tartja magát.

A magyar piac reagált

A copywriting már évek óta működő iparág a tengerentúlon, de csak tavaly, a Google új törekvéseivel egyszerre indult dinamikus fejlődésnek. Szó szerint a semmiből nőttek ki olyan cégek, amelyek több millió dolláros éves árbevételt értek el mindösszes webes cikkírásból. Itthon is vannak követőik, de a so kis cég esetében jellemzően egy–négy fős szövegírói gárdák dolgoznak.Az egyik legtöbb szerzőt foglalkoztató vállalkozás a budapesti Kreatív Kontroll Kft., mely 2011 óta foglalkozik webes tartalmak előállításával, webes szövegírással. Most már havonta egymilliónál is jóval több karakternyi (350 oldalnál is több) anyagot adnak le. A cégek heti rendszerességgel kérik a tartalmakat, mert egy jó szakmai blog hitelességet növel, az érdekes cikkek pedig kis szerencsével vírusszerűen terjedhetnek az interneten.

A munkamenetet igazából nem is magunknak kell kitapasztalnunk, elég figyelni Matt Cuttsnak, a Google webspammel foglalkozó részlegének vezetőjét, aki többször is kifejtette már, mely szempontokat érdemes figyelembe venni egy-egy tartalom publikálásánál, ha jó eredményeket szeretnénk elérni a weboldalunkkal. Az egyediség és a minőség a központi kérdés, így a korábbi linkfarmok helyett most a vendégblogolásé a főszerep: ha egy jó minőségű, erős oldalon jelenik meg a saját tartalmunk, akkor feltételezhető, hogy jó maga az anyag is.

Matt Cutts persze figyelmeztet rá, hogy nem minden link rossz. De amikor kapunk egy hivatkozást egy másik oldalról, akkor az alábbiakat érdemes megkérdezni magunktól:

  • Akkor is szerepelne itt ez a link, ha nem létezne Google és Bing?
  • Megmutatnád egy potenciális vásárlódnak?
  • Láthatnák ezt az oldalt a gyermekeid?
  • Ez egy őszinte támogatás attól, aki adta?
  • Van ok vitatkozni arról, hogy ez egy jó link?

Négy igen és egy végső nem esetén a hivatkozással nem lesz baj.Ami biztos, hogy a jó tartalommarketing-stratégia több platformra épít: benne van a saját brand erősítése a weboldalon megjelenő anyagokkal, de emellett jó hivatkozást jelentő cikkeket is jelent más oldalakon, valamint tudatos és kiterjedt social media kommunikációt. Ha mindezek együtt vannak, akkor az eredmények is érkezni fognak.

A látogatók számára pedig várhatóan mindez azt jelenti, hogy több jó minőségű anyagot kapnak. Persze furcsa, hogy minden duguláselhárító cikksorozatot indít majd arról, hogyan kell otthon megoldani a vécé eldugulását, de valahol ez mégis minket, felhasználókat hoz kellemesebb helyzetbe. S hogy van-e rossz oldala? Attól biztos nem kell félni, hogy az újságoknál nem marad elég zsurnaliszta...

Ez a cikkem a szuperhir.hu számára készült.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkLeváltja-e a tartalommarketing a SEO-t?
Következő cikkÁtrendeződés az online marketingbenKövetkező

Ezeket olvastad már?

17+1 ok, amiért nem kattintanak a CTA-dra

Csilivili landing page, piszkosul jónak érzett hírlevél, de a CTA-ra mégsem kattintanak. Esetleg nem annyian, mint

Elolvasom »

Működnek-e a szövegírási szupertréningek?

Van-e köze Kosztolányinak a költői tehetségtelenséghez, avagy mi kell ahhoz, hogy jó marketingszöveg-író váljék belőlünk?

Elolvasom »

A digitális marketing és az e-kereskedelem: lehetőségek és stratégiák a sikeres értékesítés érdekében

Az elmúlt évek során a marketing iparág hatalmas átalakuláson ment keresztül, köszönhetően az új technológiák

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.