Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Így írd meg a webszöveged (26 konkrét lépésben)

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben, Hogyan írjak ütős szöveget a weboldalamra?
  • Címkék: checklist, szovegiras, webszöveg

Hatékony webszöveget írni külön mesterség.

Látszólag ennek csak az elmúlt években nőtt meg a jelentősége, valójában egyszerűen csak volt idő, amikor a keresőalgoritmusok átverésére kitalált módszerek elhomályosították a jó web copy fontosságát.

Mindannyiunk megelégedésére szolgálhat, hogy ezeknek az időknek (és módszereknek) már leáldozott.

Most megmutatom, hogyan írunk mi webszöveget, és milyen lépésekben készül el a jól konvertáló szöveged.

Egy szájt megszövegezése nem kis munka, de ha rendszerben csinálod, ha követed az alábbi checklistet, akkor nem hagysz majd ki semmi fontosat.

Előkészületek, mielőtt írni kezdenél

  1. Határozd meg a célközönséged. Állítsd fel a szegmenseket, amelyeket a terméked érdekelhet, és ennek alapján készítsd el a buyer personákat. Ez önmagában sem kis munka, de nem csak a webszövegedhez lesz rá szükséged, mindenképpen el kell végezned – ehhez itt találsz segítséget.
  1. Vizsgáld meg a közönséged kommunikációját. Figyeld meg, milyen szavakat használnak, hogyan beszélgetnek, érvelnek, hogyan kérdeznek. A linken megkapod a módszereket is.
  1. Végezz kulcsszókutatást. Meg kell találnod azokat a kulcsszavakat (lehetőleg long tail, vagyis három vagy annál több szóból álló kifejezéseket), amelyekkel a célközönséged a termékeidre vagy szolgáltatásaidra keres, vagy amelyekre releváns tartalommal tudsz szolgálni. Ehhez rengeteg eszközt találsz, sok ingyeneset is, a Wordstream például itt 8 darabot gyűjtött egybe.
  1. Ha még nem tetted, dolgozd ki az oldaltérképet. A legjobb, ha a legfontosabb keresőkifejezésekre mind külön dedikált aloldalt készítesz az optimalizáció miatt. Egy egyszerű, átlátható oldaltérkép terve nagyjából így néz ki:

webszoveg_checklist_1

  1. Határozz meg egy-egy kérdést, amelyre a különféle aloldalaknak választ kell adniuk. A buyer personára figyelve ilyen egyszerű kérdések lehetnek ezek: „Miért érdemes megvennem ezt a terméket?”, „Milyen problémámat oldja meg ez a termék?”.
  2. Ülj le egyeztetni a dizájnerrel. A legfontosabb, amit szem előtt kell tartanod, hogy a dizájn mindig a szöveget kell, hogy szolgálja. Gondolj arra, hogy egy dizájn nélküli, de kiváló szöveggel feltöltött weboldal képes eladni – de egy olyan, amin csak képek vannak szöveg nélkül, na az biztosan nem hoz eladást. A dizájn célja az, hogy segítse a szöveg érvényesülését.
  3. Döntsétek el, hogy milyen tartalomformátumokat használtok majd. A sima szöveggel nem lesznek problémák, az infografikák, videók, animációk tálalása már trükkös lehet.

Szövegírás (az egyes aloldalakra)

  1. Írd meg a törzsszöveget. Nem kell görcsösen a kulcsszavakra figyelned, de ha használsz valamilyen beépített keresőoptimalizáló megoldást, úgyis tudni fogod majd, hol kell finomítanod a szövegen. Részletes útmutatót itt találsz.
  1. Írj figyelemfelkeltő alcímeket. A subheadline-ok több funkcióval is bírnak. Az olvasót ráveszi a továbbolvasásra, aki csak átfutja (skimmeli) a szöveget, annak összegzi az oldal tartalmát és megmutatja, hol érdemes megállnia olvasni. A keresőrobotoknak pedig segít megérteni, hogy miről szól az oldal – de itt sem kell görcsösen ragaszkodnod ahhoz, hogy kulcsszavakat zsúfolj az alcímbe.
  2. Írd meg az oldal headline-ját. A címet, mint minden szövegtípusnál, a webszövegnél is utoljára kell megalkotnod. Mindig visszafelé gondolkodj: határozd meg, milyen célt akarsz elérni az oldalon, és alkosd meg visszafelé haladva azokat a lépéseket, amelyek ide vezetik a látogatót. Ennek utolsó lépése a headline, amely felkelti a figyelmet, amely rábír, hogy a második mondatot is elolvassam.
  3. Figyelj a szöveg hosszára. Nincsen szükséged minden aloldaladon több ezer szóra. A szakmai anyagoknál vagy éppen komplexebb ajánlatok landing oldalainál hasznos a hosszú szöveg, más esetben viszont, így egy kapcsolati oldalon vagy egy egyszerű feliratkozási oldalon néhány jól megválasztott mondatnál több nem kell.

Ellenőrzés (mit ne hagyj ki, mire figyelj írás közben)

Előfizetői tartalom

A checklist további 14 elemét előfizetőink már megkapták. Csatlakozz te is!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkEnnyit keres egy szövegíró Londonban
Következő cikkHogyan tanulhatsz a nagyoktól? Így működik a Whole Foods tartalommarketingje (elemzés)Következő

Ezeket olvastad már?

Mi az a lead scoring, és hogyan építs saját scoring rendszert a cégedben?

Minden olyan vállalat, amely a leadgenerálási folyamatait tökéletesítené, és hatékonyabbá szeretné tenni az ügyfélszerzést, beleütközik

Elolvasom »

A tökéletes termékoldal

Justin Rondeau termékoldalakat tesztel nem százával, hanem ezrével. A T&C Summiten elmondta, hogy mi az

Elolvasom »

Milyen hosszúak legyenek a bejegyzéseink?

Az egyik leggyakoribb kérdés az ügyfeleinktől, hogy mégis milyen az ideális cikkhosszúság? Egy oldalt kell

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.