Képzeld el, hogy a szórakozóhelyen megtetszik neked egy lány (vagy srác), és meg szeretnéd ismerni őt.
Rád néz, elmosolyodik.
Tökéletes alkalom, hogy odamenj hozzá. Jól ápolt vagy, normálisan öltöztél fel, magabiztos vagy és intelligensen tudsz beszélgetni.
Oda is mész hozzá, de nem mondasz neki semmit.
Zavartan néztek egymásra, végül amikor már túl kellemetlen a másiknak, akkor fogja a kis koktélját, és ellibben táncolni.
Minden a helyén volt, kivéve a call-to-action. A call-to-action itt annyi lett volna, hogy...
Szia. Táncoljunk!
Szövegírásban call-to-actionnek hívjuk azt a részt, amikor megmondod az olvasónak, hogy hogyan tud reagálni a hirdetésre, honlapra vagy bármilyen marketingszövegedre. Az interneten ez jellemzően egy gomb vagy egy látványosan kiemelt link, direct mailben pedig egy félkövérrel szedett telefonszám, egy kupon vagy bármi, amire válaszolni lehet.
Ha ezt az elemet lehagyod, akkor a honlapod hatékonysága töredéke a potenciális hatékonyságnak. Magyarul kevesebb leadet gyűjtesz, kevesebb potenciális ügyfél veszi fel veled a kapcsolatot.
Hogy milyen a jó call-to-action, azt a cikk végén olvashatod, de előbb nézzük meg azt, hogy miért olyan fontos ez.
Nem mindenki hot lead
Tegyük fel, hogy a honlapod dizájnja szép, a szövegezése előnyorientált marketingszöveg, a céged és a szolgáltatás pedig kiváló – csak épp nincs call to action, csak egy egyszerű „kapcsolat” aloldal, esetleg egy „vegye fel velünk a kapcsolatot” űrlap.
Ilyenkor is lesznek természetesen ügyfeleid: a hot lead. Elolvassa a honlapodat és tudja, hogy erre van szüksége, gyakorlatilag eltiltani sem tudnád a vásárlástól. Neki nem kell call-to-action, mert kis túlzással képes a doméned tulajdonosát lenyomozni, és arra a megadott címre írni.
De mi van a bizonytalanokkal?
Nagy részük ideális ügyfeled lenne, és egy jól eltalált call-to-actionnel rábírhatnád a kezdeti kapcsolatfelvételre – hiszen egy kötelezettség nélküli konzultáción majd kiderül, hogy ügyfeled lesz-e.
Call-to-action nélkül viszont elrakja a honlapodat a „még jól jöhet” könyvjelzők közé, a jövő héten pedig már nem is emlékszik arra, hogy a honlapodat elmentette. Mindent elfelejtünk.
Mi a céges oldalad célja?
Ha azt mondod, hogy „informálni a potenciális vásárlókat a cégünk szolgáltatásairól”, akkor nem tudom, hogy miért olvasol épp egy marketingszöveges témájú blogot.
Szerintem a honlap célja az, hogy leadeket generáljon vagy eladjon.
Ennek része az, hogy érdekesen és hitelesen informálod őt (az ügyfeledet) arról, hogy a te szolgáltatásod milyen előnyöket ad neki.
De utána lezárod. Vagy még pontosabban: megmondod neki, hogy hogyan tud válaszolni. Mit csináljon, milyen számot hívjon, mire kattintson? És ha reagál, akkor mi fog történni?
(Természetesen nem minden oldal célja az, hogy ott és akkor leadet generáljon, viszont valahogy közelebb visz a leadgeneráláshoz. Minden oldaladnak van valamilyen célja, ami lehet oly egyszerű is, mint egy „olvasd el a következő cikket is”. Ez is call-to-actionnek számít, ezt se hagyd le.)
Jó és rossz call-to-actionök
A rossz call-to-action szövege túl általános, ajánlata nem elég konkrét, megjelenése észrevehetetlen és általában véve érdektelen. Ilyen egy kósza „vegy fel velünk a kapcsolatot” vagy „iratkozzon fel”.
Ez nem ad nekem semmit, nem ígér, nem lelkesít, ez csak úgy ott van, de minek. A call-to-action ideális esetben megerősíti a látogatót abban, hogy tényleg ezt szeretné, és jó helyen jár.
Képzeld magad az egyik potenciális ügyfeled helyébe: érdekel a saját szolgáltatásod, de nem tudsz róla eleget, picit bizonytalan vagy még. Ilyenkor a „Több információt kérek!” jól működhet, mert az egyszerű kapcsolatfelvételnél többet ad.
Képzeld magad valaki helyébe, akinek épp felugrott a popupod, hogy iratkozzon fel, mert ezért és azért és amazért és hetente tippeket küldesz neki. Ilyenkor a „Feliratkozom” csak egy egyszerű feliratkozást jelent, viszont a „Kérem a heti tippeket” már tippeket küld. Értékesebb.
De ez önmagában még csak egy gomb vagy link arról, hogy mit csináljon a látogatód. A call-to-actionhöz még 2 elem kell.
Valamilyen kockázatcsökkentés. Biztosítsd arról, hogy az ingyenes konzultáció nem jár vásárlási kötelezettséggel, az e-mail címét nem adod ki harmadik félnek és nem szpemelsz, az első hónap pedig ingyenes.
Finom sürgetés. Azt szeretnéd, hogy ott helyben iratkozzon fel, ugye.
Még jobb call-to-actionök
A CrazyEgg kiváló analitikai szoftver, heatmepet is tud készíteni. Így szerzik meg a vásárlásod: „Show me my heatmap” (mutasd a hőtérképem).
A myperfectresume.com segít neked az önéletrajz-készítés rendkívül unalmas feladataiban. „Create My Resume” lett a call-to-action narancssárgával (teszteld, általában jó szín).
A Marketing Commando hírlevelére sem egyszerűen feliratkozol, hanem „Tovább a videóhoz és a többi ajándékhoz”. Előny, előny, előny.
Az Uber körül nagy a hájp, a call-to-actionjük lényegre törő és konkrét: „Sign up for Uber”. Megerősít, hogy nem csak úgy valamire iratkozol fel, hanem az Uberre.
A Less Accountingnál tudják, hogy milyen érzékeny dolog a könyvelés, ráadásul ha nem tudsz benne eligazodni, akkor nyűg. Regisztrálni a „Lets do it!” gombbal tudsz, ami engem lelkesít, általában pedig jelzi, hogy a könyvelés közös dolog, együtt csináljuk, segítünk, partnerek vagyunk. Erősebb, mint a megszokott „Registration” gomb.
(Egyébként a „Let’s do it” híres: Gary Gilmore ugyanezt mondta a kivégzése előtt, amikor megkérdezték, hogy szeretne-e valamit még mondani. Ebből lett a Nike „Just do it” szlogenje.)
Próbáld ki ezt a call to actiont, és egy ingyenes ekönyv a jutalmad!
Írd be a neved és az e-mail címed, majd kattints a "Feliratkozom" gombra. Azonnal küldöm a 40 oldalas ekönyvünket.
[urlap]
*A tanulmány letöltésével elfogadod, hogy e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről egy kattintással bármikor leiratkozhatsz. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Annyira utálom a spameket, hogy még aktivistaként is küzdöttem ellenük, tőlem tehát soha sem fogsz kapni!
Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.
Most pedig: oszd meg ezt a cikket Facebookon!
Show More