Minél több oldal van a weboldaladon (tehát minél több tartalom), annál több kulcsszóra tudsz rangsorolni, annál több indexelt oldalad lehet, annál több ember találhat rád (a keresőből vagy social mediából), annál többet kommunikálhatsz a célpiacoddal, és annál tovább maradnak az oldaladon.
Itt van pár érdekes statisztika:
Ha egy cégnek 101–200 aloldala van, akkor 2,5-ször több leadet (megkeresést, érdeklődőt) generál, mint az a cég, amelynek 50 vagy annál kevesebb aloldala van.
És ha egy cégnek 200-nál több blogbejegyzése van, akkor 5-ször több leadet generálnak, mint az a cég, amely csak 10 (vagy ennél kevesebb) blogbejegyzést publikált.
A fentiek a B2B és B2C cégekre egyaránt igazak, a bejegyzésben szereplő adatokat a HubSpot benchmarkjára alapozzuk (a benchmark 7000-nél is több cég online jelenlétből és eredményeiből állt össze).
Ugyanebből a jelentésből kiderül az is, hogy ha egy hónapban 15+ cikket vagy blogbejegyzést publikálsz, akkor ötször nagyobb forgalmad lesz, mint annak a cégnek, amelyik nem vezet blogot. Mi már havi 12 bejegyzéssel közel meghétszereztük a látogatottságunkat.
De ha csak havi 1-2 posztot publikálsz, már azzal is 70%-kal több leadet generálsz, mint egy nem blogoló cég.
A legjobb adat: ha egy cégnek 100+ publikált blogbejegyzése van, akkor jó eséllyel a megkeresések és leadek száma folyamatosan nőni fog. Magyarul olyan tartós digitális jelenléted lehet, amire egy idő után költeni sem muszáj, mégis forgalmat és eladásokat szerez.
A blog legnagyobb előnye az, hogy a tiéd marad. Egy jól megírt cikk 5-10 év múlva is a találati oldal tetején maradhat (amennyiben az a cikk minőségi és releváns), és olvashatják később is, jöhet rá forgalom. Ezzel szemben a PPC-hirdetésekre folyamatosan költened kell, és ha abbahagyod, akkor azonnal zuhan a látogatottságod.
Hosszú távú érték
A kampányszemlélet óriási hibája az, hogy csak időszakos. Elköltesz egy rakás pénzt kampányszövegekre, stratégiára, különböző kreatívokra és terjesztésre... aztán 1 hónap után véget ér a kampány, te pedig ott maradsz egy rakás olyan anyaggal, amivel nem tudsz mit kezdeni, mert szezonális, gyorsan avuló vagy szimplán csak reklám.
A kampányok nem lehetnek örökzöldek. De a tartalom igen.
A reklámokat nem szoktuk megosztani vagy a szabadidőnkben olvasni. De egy blogbejegyzést igen.
Salescsapat és ügyfélszolgálat 300 szóban
Biztos vagyok benne, hogy rengeteget mondanivalód van, és estig tudnád sorolni azokat az üzeneteket, amelyekre felépíthetnél egy teljes kampányt. Vagy vannak olyan kérdések, amelyeket gyakran kérdeznek az ügyfeleid. Esetleg kezelnéd a felmerülő kifogásokat és pozicionálnád a céget, illetve a szolgáltatást.
Ezeket megteheted ugyan egy-egy kampánnyal... csak az óriási reklámzajban megtanultuk kizárni a reklámüzeneteket. Így ez nem lesz annyira hatékony.
Vagy becsomagolhatod az üzeneteidet egy-egy olvasmányos blogbejegyzésbe, amit a célpiacod azért fog elolvasni, mert releváns, érdekes, és épp azt a választ keresik. A célcsoportod ugyanis mindenképp rá fog keresni a témára. Megtalálhatják a választ a Wikipedián. Megtalálhatják a választ a konkurensed weboldalán.
Vagy ha a te válaszod a legjobb, akkor megtalálhatják a blogodban.
Az online versenyt azok a cégek fogják megnyerni (vagy azok lesznek a leghatékonyabbak), amelyek a legjobban tudnak válaszolni a célpiac kérdéseire. Szerencsés esetben minden konkurensed tradicionális marketinggel próbál reklámozni a reklámellenesség korában – ilyenkor már pár blogbejegyzéssel te lehetsz az online piacvezető és véleményvezér.
Viszont ha egy konkurensed tartalommarketinget használ és jó tartalmakat készít, akkor lemaradásban vagy.
Ha olvasnál még a céges blog előnyeiről, akkor ez a 10 érv meggyőző lehet. Ha szeretnél árajánlatot kérni egy-egy blogbejegyzésre (vagy akár teljes blogvezetésre), akkor nyugodtan írj egy üzenetet a jobb alsó sarokban.
Show More