Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Megnéztem 300 oldalt mobilon: így írj hüvelykujj-megállító tartalmat

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős headline-t?, Hogyan írjak ütős szöveget a weboldalamra?, Ingyenes, Szövegírás

A ma dolgozó szövegírók közül még a legfiatalabbak sem kaphattak képzést arról, hogyan írjunk hatékony értékesítési szöveget vagy bármilyen tartalmat a kis képernyőre. Ezt magunknak kell kitapasztalnunk.

És mivel nem találtam erről jó képzést vagy részletes útmutatót, ezért megnéztem 300 weboldalt – mobilon.

Mivel haladó cikket szerettem volna (olyan tipp tehát nem lesz, hogy legyen reszponzív az oldalad), így szándékosan olyan cégeket választottam, amelyek iparáguk vezetői vagy sikeres startupok, és az oldaluk célja, hogy valamilyen reakciót váltsanak ki.

Kijegyzeteltem, ami tetszett, illetve azt is, ami lehetett volna jobb – ezeket olvashatod a cikkben. A cikk tehát egy megfigyelésen alapuló tanulás eredménye, így lehetnek benne szubjektív elemek is, a lista pedig bővíthető és bővítendő.

(Kérlek, tekints el annak részletezésétől, hogy milyen nagy arányban nézünk most már mindent mobilon. Ez ugyanolyan evidencia, mint az, hogy az abc betűiből teszem össze a szavakat.)

Alatta vagy mellette?

Volt néhány megmosolyogtató alkalom, amikor a szövegben azt kérték, hogy töltsem ki a videó melletti űrlapot, ami mobilon a videó alatt volt. Ez apróság, de kizökkentheti az olvasót.

Ugyanígy figyelj arra, hogy ha desktopon egymás mellett írsz négy előnyről, ezek egymás alá fognak kerülni.

Az árcsomagok, amik eddig egy táblázatban, átláthatóan szerepeltek, megint csak így következnek, és sokkal kevésbé összehasonlíthatóak. Ha a desktopon 12 csapattagot látunk 3 sorban kis képekkel, ez a mobilon már sok lehet lefelé görgetésben.

Van, amit meg lehet beszélni fejlesztővel, hogy máshogy vagy kevesebb legyen a mobilon, de sok template és rendszer (pl. az Instapage) nem enged ilyen rugalmasságot (Instapage-ben ugyan külön beállíthatod a mobilon megjelenő oldalt, de ha egy elem sehogyan nem fér ki, akkor nem tudsz alternatív szöveget megadni, egyetlen opciód az, hogy az elemet elrejtsd). Mindenképpen gondold át, hogy mi az, ami nagyon fontos, hogy megmaradjon az olvasóban, és úgy helyezd el, ahogy mobilon előnyös (tehát mobile first).

Még. Rövidebb. Mondatok.

Még az eddigieknél is.

Mobilon már egy összetett mondat is elfoglalhatja a kis képernyő felét. Egy négysoros bekezdés pedig az egészet. Ezek desktopon rövidnek tűnnek, a mobilon viszont úgy érezzük, elveszítjük a kontrollt, nem tudjuk, mikor lesz vége, ettől türelmetlenebbek leszünk.

Írd meg a szöveget (legyen az weboldal, blog vagy e-book), majd szabdald még rövidebb mondatokra és bekezdésekre. A bekezdéseknek adj alcímet, így ha csak átfutja az olvasód, akkor is van esély rá, hogy valamelyik megállítja.

Ikonok képek helyett

Egy időben nagy divat volt desktopon a mindent betöltő óriáskép: drámaian lenyűgöző.

A kis képernyőn egyrészt korántsem mutat olyan lenyűgözően, másrészt helypazarlás, mert le kell görgetnem ahhoz hogy olvassak valamit a szolgáltatásról. A képnek természetesen van helye: ha a szolgáltatást illusztrálja.

A kliséfotók helyett viszont jobb, ha ikonokkal illusztrálod az egyes előnyöket, szolgáltatásokat, ezzel tagolod a szöveg egyhangúságát. Erre képes a központozás is: a zárójelek, kettőspontok, idézőjelek irányítják a figyelmünket a mondanivalóra.

Ha a kép szóba került, ejtsünk szót a videóról: ez kimondottan javasolt, ugyanis van, aki nem akarja a szöveget bogarászni, szívesebben nézi és hallgatja meg, hogy miről van szó.

Olvasd tovább

Ha jól csináltad, a call-to-actionökkel eddig sem takarékoskodtál. Nem lehet velük ártani, mert a legrosszabb esetben továbbhalad az olvasó.

A kis képernyőn a CTA még fontosabb lesz, hiszen az olvasód nem mindig tudja, hol jár.

Nemcsak az oldal végső célja lehet rajta a gombokon, hanem egy másik előnynek, érvnek a bemutatása vagy részletesebb kifejtése (pl. a szolgáltatások vagy vevői visszajelzések) – az olvasód megnézi a gombot, átmegy az üzenet, a gombra kattintva pedig az oldal egyik részéhez ugorhat.

Az elérhetőség legyen mindenhonnan könnyen elérhető.

Itt ugyanis nem látja egyben a fenti menüpontokat, és nehézkesebb ide-oda navigálnia a kicsomagolt hamburgermenüben. Nemcsak gombokat használhatsz, hanem linkelhetsz is az oldalon belül a szövegben. Valamint még nagyobb teret kaptak az egy-, maximum kétoldalas weboldalak: a bonyolult ágas-bogas szerkezeteknek, duplamenüknek és almenüpontoknak leáldozott.

Nagyobb a hangsúly a főoldalon

Ez a desktopos oldalakra is igaz: nem szeretne senki azzal találkozni, hogy üdvözlik, majd még az olvasónak kell tovább bolyongania, amíg talál egy értékelhető információt. (Ez a világszerte sajnos még mindig sok weboldalnál élő gyakorlat az általam megvizsgált 300 cég esetében egyszer sem fordult elő). A nyitóoldal maga az eladási oldal is, számítani kell arra, hogy innen már nem megy tovább.

Itt mindent meg kell találnia az olvasónak, ami segíti a döntését, és meg is kell győzni arról, hogy megtegye, amit szeretnénk (iratkozzon fel, vásároljon, kérjen egy demót stb.). A headline-on még nagyobb a hangsúly, egyáltalán hogy legyen, emellett hogy hatékony legyen. Ezen múlik ugyanis, hogy továbbgörget-e.

Nem lesz ez túl hosszú?

Évek alatt olyan sokszor kaptam meg ezt a kérdést: mindig azt válaszoltam, hogy ne azon aggódjunk, hogy hosszú lesz, hanem, hogy unalmas.

Ezt ma is tartom, ugyanakkor el kell ismernem, akármilyen izgalmas, van az a pont, ahol a mobilon már fárasztó görgetni és koncentrálni, különösen egy értékesítési szöveget. Legalábbis nagy evangelistának kell lennem ahhoz, hogy megtegyem.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy el lehet küldeni a szövegírót, hacsak nem azért, hogy egy még jobbat vegyünk fel helyette. Nem arról van szó ugyanis, hogy félbevágjuk a szöveget, mert a meggyőzés ívének (problémafelvetés, megoldás, érvek, cselekvésre buzdítás) meg kell maradnia. Csak még célratörőbben, fókuszáltabban, feszesebben.

Négy technikai dolog

#1 Nézd meg, hogy a cookie pop-up mekkora helyet foglal el mobilon. Van, hogy a fél képernyőt betakarja, és ikszelhetem ki.

#2 Ha olyan elem vagy felirat van az oldaladon, ami akkor jön elő, ha fölé viszed az elemet, de nem kell hozzá kattintani, az mobilon kiesik. (Köszönöm ezt a kiegészítést Nagy-Meszler Csabának a marketingszoveg.com-előfizetők csoportjából, ahol a tagok mindenkinél előbb láthatták a listát).

#3 Nézd meg, hogyan optimalizálhatod az időpontfoglaló rendszeredet. Lehessen már egy meglévő naptárból választani, minél kevesebbet kelljen gépelni. Érdemes megnézni az olyan oldalakat, ahol az időpontfoglalás a fő szolgáltatás, mint pl. a booking.com.

Bár nekik erre hatalmas erőforrásuk van és nem pusztán reszponzív a formula, hanem teljesen más a mobilos, ők nagyon sok kutatást végeznek ezzel kapcsolatban és lehet jó ötleteket kapni tőlük.

#4 Számozd be a felsorolásokat, mert könnyebben követhető, hogy hol tart az olvasó, motiváltabb, hogy a végére érjen.

A szövegíró a szöveget még mindig desktopon írja – én legalábbis –, de ott kell legyen melletted és a fejedben a mobil. Az elsődleges célod az, hogy hüvelykujj-megállító élményt adj (ez is egy új kifejezés, amivel most találkoztam).

Szerencsére a fenti tippek egyike sem rombolja a desktopos megjelenést sem, így csak nyerhetsz vele.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkHogyan írhatsz 2500+ szavas cikket bármilyen témáról? (A teljes munkafolyamat)
Következő cikkHogyan ragadja (és tartja meg) egy jó hírlevél a figyelmedet?Következő

Ezeket olvastad már?

Így készít csalit egy igazi nagyágyú

Nem szeretem a bombasztikus kifejezéseket, de valódi nagyágyú tartott két hete előadást az inbound marketing

Elolvasom »

CTA-tól a leadig, avagy a jól működő gombok titkai

Az inbound akadémia hatodik témája a CTA volt, tehát a call to action, amelynek alapjait itt

Elolvasom »

Látogatószerzés 0,54 forintért – 3 és fél esettanulmány a sikerdíjas blogról

Van egy nagy bajom a hazai online marketing színtérrel: kevesen mutatnak számokat. Ez minimum visszás,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.