Jó termékleírás nem terem minden oldalon, ráadásul a szövegírásnak ez a műfaja az esetek nagy részében kimerül a tulajdonságok unalmas bemutatásában (ha van egyáltalán).
Ami felhasználói oldalról kiábrándító, neked viszont lehetőséget jelent arra, hogy kitűnj a tömegből. A termékleírás tehát nem az ellenséged.
Épp ellenkezőleg: ha jól rakod össze, a konverziód egyik legjobb barátja lesz.
A jó, a rossz és ami elad
Egy jól megkomponált termékleírás nemcsak abban segít, hogy könnyebben megtaláljanak a vevőid (hiszen előrébb sorol a Google), hanem eladni is.
Mutatok egy példát arra, hogyan építhetsz bizalmat 1000-1200 karakterben és miért van erre szükség akkor is, amikor egyértelmű a termék funkciója (a karakterszámra később még visszatérünk).
Ugyanarról a desszertvilláról van szó, de két külön webshopról:
Hajtás fölött látod a legfontosabb infókat. Egyelőre semmi meglepő.
Hajtás alatt viszont részletes termékleírást olvashatsz.
A másik webshop így kínálja ugyanezt a terméket:
Te honnan rendelnéd meg ugyanazt a terméket?
Látod, hogy árban nincs nagy különbség a kettő között. Mégis szinte biztos vagyok benne, hogy ha választanod kell, akkor az első oldalról rendelsz egyszerűen azért, mert ez hitelesebb. Van róla kép és tartozik hozzá egy kerek leírás: némi storytelling után olyan információkat is megtudsz, hogy ebből a típusból egy egész termékcsalád elérhető (vagyis nem kell plusz köröket futnod, hogy legyen stílusban a desszertvillához passzoló evőkanalad, mokkáskanalad stb.), és akkor jó választás, ha egyszerű, minta nélküli darabokat keresel.
Érzed a különbséget, ugye?
Igen, mondhatod azt, hogy az ár alapján döntesz és onnan rendelsz, ahol a legolcsóbb. Az igazság viszont az, hogy az árérzékenységet a magyar vállalkozók felülbecsülik (és sokszor nincsenek erről adataik, csak ez a hiedelmük). A másik érvem ellene pedig az, hogy azon a bulin nem érezzük jól magunkat, ahová nem tettük be a lábunk: lehet, hogy nálad olcsóbb, a másik oldal viszont az oldalon tart azzal, hogy mesél a termékről, válaszol a kérdéseimre és egyszerűen jobb „salesesként” dolgozik.
Most megmutatom, hogyan tudsz hasonlót – sőt, remélem ennél jobbat – írni te is.
Ez az 5 pont vezessen a termékleírás felé vezető utadon
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.