Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Minden, amit a „reklámblokkolási hisztériáról” tudnod kell

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Trendelemzés
  • Címkék: reklámblokkolás

Nagy a felfordulás.

Kijött idén augusztusban a PageFair és az Adobe közös (és szokásos) felmérése, a 2015-ös Ad Blocking Report.

Ebből olyan finomságok derülnek ki, hogy az elmúlt 1 évben világszerte 41%-kal nőtt a valamilyen hirdetésblokkolót használók száma. A kieső hirdetési bevételeket 21,8 milliárd dollárra becsülik.

A trend döbbenetes: 2015 elején 181 millió ember blokkolta a hirdetéseket (2015 júniusában már 198 millió), de ez a szám 2010-ben még „csak” 21 millió körül volt.

Mit kell erről gondolni? Rettegjünk vagy örvendezzünk az online reklámok halálán, ez egy múló trend vagy az új internet alkonya?

A reklámszakma fél

Ha megkérdezed a blokkolásról az embereket, akkor jellemzően kétfajta választ fogsz kapni:

  1. Nem érdekel, oldják meg, engem is idegesít, én is blokkolom, a marketing amúgy is hazudik
  2. Etikátlan, borzasztó, nem szabadna hagyni, veszélyezteti a működést, ellehetetleníti a médiumokat.

A 2-es választ többnyire médiásoktól hallod (meglepő, ugye).

Néhány médiacég még addig is elmegy, hogy a kieső hirdetési bevételeik miatt beperlik az Adblock Plust. A szoftvert készítő cég (Eyeo) megnyerte a pert, és a bíróság kimondta, hogy az internetezőknek joguk van eldönteni, hogy mit engednek a képernyőjükre és mit nem.

Ez kulcsfontosságú ítélet, és a józan ésszel egybevág. Tartalomfogyasztóként nem a te felelősséged az, hogy a tartalomszolgáltató milyen üzleti modellel működik és a tartalmait hogyan monetizálja.

Helyezzük perspektívába:

  • Ha a századfordulón veszel egy Ford T-modellt, akkor nem a te felelősséged, hogy a lovaskocsisokkal mi lesz.
  • Ha elektromos autóra váltasz (Tesla, rád nézek), akkor nem a te felelősséged, hogy a BP-vel mi lesz (túlélik, ne aggódj).
  • Ha online magazinokat olvasol, akkor nem a te felelősséged, hogy a print magazinokkal mi lesz.
  • Ha repülővel mész Bécsbe, nem a te dolgod megoldani a busztársaságok gondjait.

Ez nem a cinizmus hangja, hiszen tartalomkészítőként én is látom, hogy a tartalom milyen drága (nagyon, és egyre drágább lesz – a Kreatív Kontrollnál mindig a bértömeg a legnagyobb költség, és ezt egy állítólag drága print magazinnal sem tudjuk überelni).

Soha nem a fogyasztó dolga az, hogy a cég üzleti modelljét (mely fölött elhaladt az idő) megreformálja.

A probléma létezik, mert a kieső hirdetési forintok (centek stb.) fekete-fehéren láthatók. De egyetlen médiás sem mutogathat ujjal az olvasóira, mert...

...Nem a hirdetőből élsz, hanem az olvasókból

Igen, az olvasókból, akik online kiadványok esetén többnyire egy forintot sem fizetnek. Döbbenetes beképzeltség azt gondolni, hogy a hirdetőkből él egy kiadvány – a hirdetők kizárólag az olvasók miatt vannak ott. A hirdetőknek a kiadvány elérést jelent egy fogyasztói réteghez. És ha az olvasottság zuhan, akkor a hirdetési helyekre egyre kevesebb lesz a vevő.

Magyarán az olvasóból élsz, mert ő az az „áru”, akiért egy hirdető fizetni hajlandó.

Az olvasó pedig azt csinál, amit akar. Nem az ő felelőssége megoldani a helyzetet.

„De a tartalom a fogyasztónak ingyen van!”

Valóban?

Induljunk ki abból az axiómából, hogy semmi nincs ingyen, legfeljebb a kockázat és a költség a nulla felé konvergál. Például ha egy sajtótájékoztatón kinyújtod a kezed a száraz pogácsáért, még annak is van költsége: izommunka és az a néhány másodpercecske kieső munkaidő.

Egy hirdetésekkel teli weboldalon nem pénzzel fizetsz, hanem a figyelmeddel. Azért mész oda, hogy a tartalmakra „költsd” a figyelmed, ennek ellenére a figyelmed egy részét hirdetésekre, felugró ablakokra, villogó bannerekre pazaroltatja veled az oldal tulaja – az akaratod ellenére.

A reklámblokkoló szoftverek brutálisan gyors növekedése egy jelzés, hogy nem akarunk így fizetni a tartalomért.

Eleve miért blokkolunk reklámokat?

A fent már linkelt kutatásban megkérdeztek 400 egyesült államokbeli fogyasztót. Magasan (50%) nyert az a félelem, hogy az adataikat rosszra használják. 41%-ukat a túl sok hirdetés zavarja, 11%-uk szerint gyakori a rossz célzás (férfiként tamponreklámot kapsz stb.).

A riportból már nem derül ki, de én hozzáteszem, hogy azért is blokkolunk, mert rontja a látogatói élményt. A Google ugyanezt mondja: a túl sok reklámmal „házaló” weboldalakat hátrébb rangsorolja.

Az IAB felmérése hasonló képet fest: azért blokkolunk, mert megszakítja a tartalomfogyasztást (74%), idegesítő (55%), lassítja a netezést (54%), irreleváns (46%) vagy már megint ki tudja, hogy mire használják az adatainkat (31%).

Nem minden tartalom monetizálható

A „paygate” (lsd. a Kreatív megoldását) egy ismeretlenebb híroldalnál aligha életképes alternatíva. Egy zeneszöveg-gyűjtemény nem tudja fenntartani magát előfizetésekből.

A hirdetéshely-értékesítés a legkönnyebb, leggyorsabb és legegyértelműbb üzleti modellnek tűnik – egy óriási médiacégnek van alternatívája (főtevékenység mellett szolgáltatásokat és termékeket kezd árulni, előfizetői modellek, szponzoráció), addig egy kis oldal lehetőségei korlátoltak.

Egyébként a Bild.de épp azzal kísérletezik, hogy a reklámokat blokkoló látogatókat választás elé állítja: vagy kikapcsolják a blokkolást az ő oldalukon, vagy 2,99 eurós előfizetői díjat fizetnek (lásd a Médiapiacon).

Akkor mi a megoldás?

Ha a helyzettel nem kezdünk valamit, akkor várhatóan az internetes tartalmakat monopolizálni fogják az óriáscégek (van erőforrásuk az alternatív monetizáláshoz vagy épp fedezni tudják a hirdetésmentes tartalomszolgáltatás költségeit máshonnan).

(Ha hirdető vagy, akkor) írj jobb hirdetéseket és célozz jobban – rettenetes az az átlagos hirdetésminőség, amit nap mint nap látok (munkámból kifolyólag nem blokkolhatom a hirdetéseket). Nem csodálom, hogy az emberek unják, utálják, letiltják.

Másik probléma, hogy a célzást lespórolod, mert a nagyon bonyolult AdWords-beállítást is házilag barkácsolod össze, így a hirdetésed holtszórása óriási lesz. Te a pénzedet égeted, a fogyasztó pedig teljesen irreleváns hirdetéseket kap.

(Ha tartalmat szolgáltatsz, akkor) a felhasználói élményt emeld mindenek fölé. Vonzó ugyan, hogy az utolsó pixelnyi helyből is kifacsarj mindent, de tényleg meg lehet őrülni a túl sok hirdetéstől (és a Google is hátrébb sorol, ha túl sok a hirdetés hajtás fölött).

Végeredményben zuhan az olvasottságod, a reklámblokkolás pedig terjed tovább.

Inkább legyen kevesebb hirdetés, és ha automatikus hirdetéskezelőknek adod a felületed (ún. programmatic ad platforms, ilyen az AdSense vagy az Etarget), akkor állítsd be, hogy az oldaladnak nem releváns hirdetések ne jelenjenek meg.

(Ha nagy médium vagy, akkor) gondolkozz natív megoldásokban. A jó natív emeli az oldal fényét és valóban minőségi tartalmat ad, csak annyi a különbség, hogy a tartalom egy cégtől jön, nem az újságírótól. Ez elvben szép, ám ez hero-or-zero megoldás: ha unalmas vagy pofátlanul sales-elő a tartalom, akkor az olvasóid virtuálisan keresztre feszítenek, hogy miért vagy ekkora tartalomkurva.

Jó natív lehet: egy cég megvásárol egy rovatot, és informatív, érdekes anyagokat posztol. De a natív egy külön bejegyzést megér (addig is tudatosítsd magadban, hogy a natív hirdetés nem számít content marketingnek).

Ez a cikk reklámmentes volt, ez pedig megér egy megosztást.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikk16 tipp, hogy jobb marketingszövegeket írj
Következő cikkLopd el Neil Patel hírleveleit! Tartalomterjesztés e-mailben & vázlatok, template-ek, számokKövetkező

Ezeket olvastad már?

Szó szerint üdítő példák: A PepsiCo és a Red Bull tartalomgyárai

Amikor tavaly áprilisban a Red Bull Media House az anyacégen kívül más ügyfeleknek is megnyitotta

Elolvasom »

Hogyan befolyásolja a nézési idő a YouTube-videók rangsorolását?

Beszéljünk valami nagyon fontos dologról, mégpedig a YouTube rangsorolási faktorok közül a legjelentősebb tényezőről, a

Elolvasom »

Kiszivárogtak az előadások egy félmilliós londoni marketingkonferenciáról

Kíváncsi voltam, milyen lehet egy marketingkonferencia Londonban, de nem volt kedvem a kb. félmillió forint

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.