Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

Így csinálj véleménygyűjtő kampányt (lépésről lépésre)

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Esettanulmány, Ingyenes
  • Címkék: kampány, piackutatás

Kíváncsi vagy az ügyfeleid véleményére, nem? (De.)

A visszajelzéseik alapján fejleszted a termékeidet, jobban megértheted a piacodat vagy épp felhasználhatod a marketingkommunikációdban. Egy szóval: megéri.

Hogyan gyűjts véleményt? Nézd meg egy saját kampányunkon.

Mit akartunk elérni?

Nem titok neked, hogy a Marketingszöveg.com legjobb anyagait unlockolhatod egy előfizetéssel. Ha most hallasz erről először, akkor olvasd el ezt a bemutatót.

A regisztráció 2 lépcsős: először regisztrálsz egy felhasználói fiókot, majd megadod a számlázási adataid – ekkor élesedik az előfizetésed, ilyenkor érhetsz el minden anyagot.

A kampány idején volt 76 emberünk, aki regisztrált ugyan, de az előfizetését nem élesítette – nekik ment a levél, mert kíváncsi voltam, hogy hol akadhattak meg, miért gondolhatták meg magukat, és talán rávehetők az előfizetésre.

(Technikailag kosárelhagyásnak számít.)

A ránk jellemző levél

Tehát leszűrtem a 76 embert, a címüket föltöltöttük MailMasterbe, majd az én céges e-mail-címemet állítottuk be aliasként (tehát a kiküldött levél feladójaként az én címem jelent meg, és ha valaki válaszolt, akkor megkaptam).

Ennek az az előnye, hogy nem 76 külön levelet kellett manuálisan elküldözgetnem, hanem pár kattintással kiment 76.

Íme, maga a levél:

Tárgy: Szóval már nem szerecc engemet! (De azért mondd el, hogy miért)

Szia,

Segítesz nekem?

Tényleg csak egy gyors válasz kell, nem fogok eladni semmit (becsszó).

Ugye regisztráltál a Marketingszoveg.comra, ám az előfizetésed nem fejezted be. (Bankkártyaadatokat nem adtál meg, így az előfizetős anyagokat nem érheted el).

Ebből én azt olvasom ki, hogy:

  • Felkeltettük az érdkelődésedet, hogy ez a magazin jó…
  • …Aztán valami megakadályozott abban, hogy végül előfizess

Na ez a „valami” érdekel engem :)

  • Nem bízol a bankkártyás fizetésben?
  • Nem bízol bennünk?
  • Nem látod értékesnek a magazint?
  • Elfelejtetted?
  • Meggondoltad magad?
  • Másegyéb?

Nem akarok szavakat adni a szádba, szóval bármi jöhet.

Kérlek, itt írd meg az előnemfizetésed okát. A kérdőívben egyetlen kérdés van, és természetesen névtelen.

(Felőlem írhatsz csúnyát is, vagy azt, amit szerinted hallani akarunk – de ezekből nem tudunk dolgozni, ugye.)

Természetesen nem „ingyen” várom el a segítséged, ezért kapsz ajándékba 2 teljes előfizetői anyagot. Ezeket itt tudod letölteni:

[Itt volt egy Drive-link, amit kivettem]

(Igen, akkor is letöltheted, ha a kérdőívet nem töltöd ki. Ezen nem veszünk össze.)

Ha befejeznéd az előfizetésed, akkor ezt itt tudod megtenni: https://kreativkontroll.hu/elofizetes/

Továbbra is nettó 6000 Ft a havidíj, és utána az ország legjobb marketingszöveg-írási anyagait olvashatod.

Ez egy előfizetőnk szerint ilyen értékes:

marketingszöveg testimonial

És egy másik előfizetőnk 2 nap alatt megtöltötte a rendezvényét azért, mert a szövegírói cikkeink tippjeiből dolgozott (eddig 1 hónap volt eladni a jegyeket).

De nem foglak győzködni: ha neked való az előfizetés, akkor pontosan tudod már, hogy az értékesítési szövegírás kb. legális pénznyomtatásnak számít, és közvetlenül növeli az árbevételed.

Válaszod köszönöm.

Ja és tegnap nyertünk 2-0-ra :’)

Alá a céges aláírásom, eleddig a levél.

Az eredmények

76 kiküldött levél, melyből visszajött 1. 52-en megnyitották, ami 68%-os open. 23-an átkattintottak, ami 30%-os CTR.

Az átkattintás sikerét nem a marketingszöveg-írói zsenialitás okozta, hanem az, hogy a levél személyes. (És igen, szándékosan írtuk két c-vel a tárgymezőben a szeretsz szót.)

De hova kattintottak át?

Egy Google Űrlapokkal készített kérdésre. Mivel egyetlen kérdés volt, így nem nevezném kérdőívnek.

felmérés

13 választ kaptunk. Ez a 23 átkattintóval számolva 56%-os konverzió, a 76 kiküldött levéllel számolva is 17%. (Én az oldali konverziót szoktam figyelembe venni, mert az érdekel mindig, hogy maga az oldal hogyan teljesít – itt az oldal értelemszerűen az űrlap.)

Egyetlen nyitott kérdést tettünk fel, hiszen minél kevesebb a kérdés, annál magasabb lesz a kitöltési arány.

Szöveges választ vártunk – ennek hátránya lehet, hogy „bent ragad” egy-egy indok (nem látja kilistázva, nem jut eszébe, ergo nem írja le), egyértelmű előnye viszont a kötetlenség. Annyit ír, amennyit akar, olyan stílusban, ahogyan akarja, és olyan indoklást ad, amilyet csak szeretne.

Egyrészt így nagyobb eséllyel érthetjük meg a „kosárelhagyás” indokait, hiszen ha többet ír, akkor vagy maguk a válaszok tartalmazzák a, nos, választ, vagy a sorok között olvasva földerítheted az indokokat.

A másik előnye a szöveges válaszoknak az, hogy így rengeteg szövegminták lett. Olvasd el itt, hogy ez miért értékes.

Mit tanultunk a felmérésből?

Van, aki külföldről fizetne elő – Itt érdekes szerkesztői döntés, hogy vajon az űrlap elfogadja-e a különböző adószámokat is (így vinné pl. a szlovák adószámot, cserébe elrontható lenne), illetve az EU-s adószám és az adózás is bekavar. Ezt most manuálisan oldjuk meg. (Ha Szlovákiából, Angliából vagy bárhonnan előfizetnél, akkor írj nekünk és intézzük.)

Akad olyan, hogy egy cégtől egy ember előfizet, de többen regisztrálnak – tehát ezeket a fiókokat nem noszogatjuk, mert van előfizetésük.

Egy visszajelzőnk azt hitte, hogy a Kontent magazinra fizet elő.

A leghosszabb vélemény részletesen leírta a piacot, és azt, hogy mennyi, de mennyi anyagot kell követnie, és alig győzi. Nagyon értékes visszajelzés, itt is köszönöm.

Akad, akinek ellopták a kártyáját. Remélem, hogy sikerült időben letiltani és azóta pótolni.

Akad, akinek épp nem volt fedezet a kártyáján, aztán elfelejtette, ugyanakkor bizonytalan, hogy az ő szakterületén is hasznosíthatók-e az anyagok. Lám, ezért is kell utókövetni, mert a hétköznapok sodrában könnyű elfelejteni a vásárlásokat.

Van, akit meg kell győznünk arról, hogy az anyagok érnek ennyit. Neki küldöm ezt a cikket, ami önmagában felér egy szövegírótanfolyammal.

És van pár cég, akik nemrég indultak, és még nem tudják (vagy akarják) kigazdálkodni a havi nettó hatezret. Ezt megértem.

Jött pár javaslat (pl. kategóriaoldal), ezeket folyamatosan beépítjük – és minden visszajelzést köszönünk.

A felmérések (általában) azért nem működnek, mert az emberek hazudnak

Finomabban fogalmazva: a visszajelzések megbízhatósága fölött mindig kérdőjel lebeg.

Ennek okai a következők:

Rosszul reflektálunk magunkra. Meghozol egy döntést (pl. azt, hogy vásárolsz egy terméket, másikat pedig nem), és már a meghozatal pillanatában sem tudod pontosan visszaadni azt, hogy miért éppen azt a terméket vetted meg. Azt nem fogod bevallani, hogy érzelmi alapon hoztál döntést, ezért racionalizálsz.

Azt a választ adjuk, amit szerintünk hallani akar a felmérést készítő cég. Ennek esélyét növeli az, ha valahogyan premizálják a kitöltést (mondjuk könyvutalványt adnak) – ilyenkor a kitöltő azt érzi, hogy a cég „megérdemli” a pozitív válaszokat, tehát az eredmény torzul.

Azt a választ adjuk, ami az önképüknek leginkább megfelel. Hiába anonim a felmérés: sok ember képes bejelölgetni azokat a válaszokat (értelemszerűen feleletválasztós kérdéseknél), amelyek azt fejezik ki, ahogyan ő gondolni szeretne magára.

Papíron máshogy viselkedünk, mint a valóságban. A tréningjeinken rendszeresen felmérjük az előadások után, hogy forintban mennyit érhetett a tréning – és rendszeresen a jegyár duplája-triplája jön ki. Ezt az adatot a marketingben felhasználjuk, de hiába értékelik ilyen magasra, ez még nem garancia, hogy valóban kifizetnék azt. Amikor teheted, akkor szavak helyett a viselkedést nézd.

Irányított kérdésekkel félreviszik a választ. A piackutatás egy külön szakma a marketingben belül, és még profiktól is láttam olyan kérdőívet, ahol maga a kérdésfeltevés valószínűleg torzította az eredményeket. A komoly piackutatáshoz komoly szakemberekre van szükséged.

Egy konferencián feltette az előadó azt a kérdést, hogy ki az, aki soha nem olvassa el a postán kapott reklámanyagokat – és a teremben ülők többsége feltette a kezét. A konferenciát direct mail eszközökkel hirdették, és a teremben ülők nemhogy olvasták, de legalább egyszer még vásároltak is (a konferenciajegyet).

Mindez sem nem pozitív, sem nem negatív – ugyanolyan semleges tény, mint az, hogy 2 fülünk van.

Itt a kampányod

A fenti kampány vázlata:

  1. Keress egy olyan vásárlói szegmenst, aki leszakadt (legyen meg az e-mail címük)
  2. Írj egy levelet, amelyben őszintén, akár szabadabb stílusban rákérdezel, hogy mi volt a gond
  3. Indirekten jelezd, hogy befejezheti a vásárlást, hátha csak elfelejtette
  4. Linkelj egy űrlapot, melyen egyetlen kérdés van

Készen is vagy, kiértékeléssel együtt kb. 2-3 óra munkával megtudod, hogy mi tartotta vissza a potenciális vásárlókat attól, hogy vásároljanak (és van egy rakás szöveged, ami még értékesebb is, mint maguk a válaszok).

Mikor készítettél utoljára felmérést? Az ennél bonyolultabb volt, ugye? Írd meg egy hozzászólásban (és a cikknek adj egy lájkot).

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkEgy 1 oldalas DM-levél elemzése (2 PDF)
Következő cikkKészíthetsz kiváló tartalmat – ha a terméked kirívóan unalmas isKövetkező

Ezeket olvastad már?

Ismerkedj meg a Steemittel, ahol kriptopénzt kereshetsz a blogolással (10+1 tipp)

„Are there any Hungarians on Steemit?” – hangzik el a kérdés, és a kérdés bizony

Elolvasom »

A reklámadó a tartalommarketinget sem kíméli

Talán nem is gondolnád, de a reklámadó még a tartalommarketinghez is kapcsolódik. Hogy mégis hogyan?

Elolvasom »

Így adj garanciát!

Feltételezem, hogy eltökélt vagy a terméked vagy szolgáltatásod mellett: tudod, hogy jót adsz, megér annyit,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.