Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

„A blogolás hosszú távú befektetés” – interjú az Intersol Hungaryvel

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Trendelemzés
  • Címkék: interjú

Ügyfelünk ellátja az irodádat bútorokkal, testedet natúrkozmetikumokkal, minket pedig értékes tapasztalatokkal. Weboldalszövegezést (katt a referenciáért), blogbejegyzéseket (lásd a paulpenders.hun) és Facebook-menedzsmentet kért tőlünk.

Az érdekes tapasztalat nem ez, hanem az, hogy idővel felismerte, hogy a szövegírást versenyszerűen is űzik azok az emberek, akiknek ez a szakmájuk (mutogatok itt magunkra) – a workflow-ban megfér az, hogy továbbra is írjon, de néhány blogbejegyzést ránk bíz.

Az Intersol Hungary ügyvezető tulajdonosa, Sulyok Bernadett válaszolt kérdéseinkre.

Ezek az én megjegyzéseim.

Kreatív Kontroll: Hogyan találtál ránk? És amikor ránk találtál, akkor mi győzött meg arról, hogy érdemes velünk dolgozni?

Sulyok Bernadett: Bartha Norbert ajánlott titeket [Indulj @ weben üzletágunk (divatosan start-up lenne) vezetője – a szerk.], vele már előtte is együtt dolgoztunk. Ami leginkább meggyőzött: amikor Zolival, majd Viktóriával [kreatív vezetőnk – a szerk.] találkoztam. Én magam nem érthetek mindenhez, ezért fontos volt számomra, hogy olyan csapattal dolgozzam, akik ezt megértik, és akár félszavakból is megértik, hogy mit szeretnék. Nos, ez megvalósult. Vikivel heti egy e-mail váltás is elegendő ahhoz, hogy gördülékeny legyen a munka.

Elsődleges kommunikációs csatornánk az e-mail. Ennek nem az az oka, hogy nem szeretünk téged (mert de, szeretünk téged), hanem az, hogy minden írásban kell, mert abból dolgozik a szövegíró. Ráadásul ritka, hogy a szövegíró legyen egyben a kapcsolattartó is – ha telefonon vagy Skype-on briefelünk le téged, akkor később a kapcsolattartónak azt külön le kell írnia (1. hibalehetőség), hogy a szövegírónak átadhassa, mert a szövegíró a munka során többször megnézi az ügyfél igényeit, kéréseit és infóit, az pedig csak úgy lehetséges, ha megvan írásban. Elképzelhető, hogy 2 hét múlva nem emlékszel arra, hogy a telefonban mi hangzott el (2. hibalehetőség), és a „ki mit mikor mondott és tényleg ezt kértem-e” sok munkaórát elvisz. Olyan munkaórákat, amelyek havi 200+ ügyfélnél nagyon kellenek.

 

Hogyan csöppentél a szövegírás világába, mik voltak az első szárnypróbálgatásaid, hol volt az a pont, amikor felismerted, hogy ez egy önálló szakma?

Kb. 15 évesen már tudtam, hogy szeretek írni. Azóta több könyv terve is megszületett a fejemben, de az évek múlásával egyre kevesebb időm jutott a megvalósításra.

Amikor elindultak a céges blogok és láttam, hogy a profik hogyan írnak, újra kedvet kaptam és elindítottam egy kis, személyes blogot amolyan „csajos” témákkal. Én sikeresnek könyvelem el, ha az írásom címlapra kerül valamelyik „nagy” oldalon és 3-4 ezer olvasó elolvassa. Itt meg is álltam, jelenleg itt tartok. De van még tervem, talán az elkövetkező 1 évben több idő és energia jut rá.

A szövegírás egy szakma, s mint minden szakma, ez is tanulható. Nekünk annyi előnyünk van veled szemben, hogy 10 000 óra feletti rutinunk van, és feltételezhetően tehetségesek is vagyunk. De a kenyérsütést is megtanulhatod, a saját asztalodat is elkészítheted – van, amikor ez éri meg jobban.

Bátorítalak arra, hogy tanuld a szövegírást – tényleg érdekes terület, és ügyfélként is hasznodra válik, ha jobban átlátod a marketingkommunikációt, és érted, hogy miért az adott szó szerepel a főcímedben. Ezt a 2 könyvet ajánlom. Ha szövegíró szeretnél lenni, akkor pillants rá karrieroldalunkra, hátha épp téged keresünk.

 

Mióta megy a céges blogod és milyen eredményeket tapasztalsz?

Lassan 1 éve. Amit látok, hogy egyre olvasottabb, a márkaneveket egyre többen ismerik.

Tisztában vagyok vele, hogy ez hosszú távú befektetés és munka, ezért biztos vagyok benne, hogy folytatjuk, és sikeres eszközként használjuk a márkaépítés, értékesítés során.

A CMI 2015-ös észak-amerikai felméréséből tudjuk, hogy az ottani cégek és marketingesek az alábbi üzleti célokat szeretnék elérni tartalommarketinggel (a százalék a megkérdezettekre vonatkozik):

  • brand awareness – 84%
  • leadgenerálás – 83%
  • engagement – 81%
  • eladás – 75%
  • leadgondozás – 74%
  • ügyfélhűség-növelés – 69%

 

Hogyan segíti az ügyfeleidet az, hogy pl. céges blogon kommunikálsz velük?

Azt gondolom és tapasztalom, hogy az ügyfeleink, leendő ügyfeleink jobban értékelik a nem „szájbarágós”, „magyarázós” megjelenést. A könnyedebb köntösbe bugyolált, de értékes mondanivaló emészthetőbb és jobban felkelti az érdeklődést.

A két nagy márkánk mellett tervezem, hogy egyéb területre is átviszem a blogos-magazinos vonalat. Segíti a megértést, hogy mit csinálunk, mit nyújtunk, és miben tudunk a segítségükre lenni.

Amikor egy blogbejegyzésnél a szakmai tartalom súlyát határozod meg, akkor jusson eszedbe, hogy téged szakértőként más téma érdekel és sokkal mélyebben. Amit te „nem elég mély” szakmai anyagnak gondolsz, az a potenciális ügyfelednek már túl szakmai lehet. Természetesen még a könnyedebb anyagaid is legyenek szakmailag helytállók.

 

Egy cégvezető milyen marketingkihívásokat tapasztal ma, 2015-ben? Mire jut idő, mire nem? Mire van kapacitás, mire nincs? Házon belül vagy kiszervezve? Túl drága a marketing, sok a kókler a piacon, nehéz követni a szélsebes technológiai fejlődést?

Ez nagyon összetett kérdés.

Nálunk cégen belül is van marketingért felelős csapat, ebben a csapatban van profi, külsős szakember és van naponta itt dolgozó, lelkes amatőr, aki tehetséges ezen a területen. Egy katalógus összeállítása, egy rendezvény lebonyolítása ma már házon belül, profi módon megoldható.

Ugyanakkor az online marketing és szövegírás területén mindenképp fontos egy szakmai partner bevonása.

A „túl drága”, „túl sok”, „sok a kókler” kijelentések minden területen kijelenthetőek manapság. Rengeteg az önkéntes „szakember” és tanácsadó, akik néha többet ártanak, mint használnak. Én szerencsésnek vallom magam és a céget, hiszen eddig jól sikerült a szűrés és még nem nyúltunk nagyon mellé.

Nagyon sok ügyfelünk már „marketingsérülten” jön hozzánk, amikor súlyos százezreket vagy milliókat elköltöttek tetszőleges online marketing eszközökre és kampányokra, melyek nemhogy az árukat nem hozzák vissza, de sokszor egy darab leadecskét sem hoz be. Asztalfióknak készülő, soha meg nem valósított marketingstratégiák, óriási, ámde teljesítetlen ígéretek és megcsömörlő ügyfelek – ezek tépázzák a magyari marketingtájat.

Mindez felháborít.

Civilként sajnálom az ilyen ügyfeleinket, mert én is utálok rossz vásárt csinálni.

A pragmatikus üzletemberi énem pedig érzi, hogy minden elégedetlen ügyféllel sérül a marketingszakma és nő a bizonytalanság. Hosszú távon mindenki veszít.

De azért alapítottuk az SZMSZ-t (erről később részletesen), azért vagyunk tagok a Magyar Marketing Szövetségben, azért léptünk be elsők között a DIMSZ tartalommarketing-tagozatába, azért adunk ki szakmai magazint, azért vezetjük ezt a blogot, azért végzünk kiterjedt ügyféledukációt, hogy emeljük a hazai szövegírás és tartalommarketing szakmai színvonalát.

 

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikk„Magyarról magyarra fordítunk” – interjú a Kreatív Kontrollal
Következő cikkA marketing halála: árakcióKövetkező

Ezeket olvastad már?

Milyen hosszú az ideális blogbejegyzés?

Láthattuk előre, hogy a hagyományos linképítés bukásával sokan folytatják majd a tendenciát, hogy alacsony minőségű,

Elolvasom »

Szirmai Gergely: „Kezeljük végre felnőtt iparágként a videoblogolást!”

Szirmai Gergelyt, a Hollywood Hírügynökség vloggerét több mint negyedmillióan követik YouTube-on, lendületes videói már ikonikussá

Elolvasom »

Milliódolláros kudarcok: mit tanulhatsz világcégek megbukott kampányaiból?

Hogyan bukhat meg egy kampány, amire egymilliárd dollárt költenek? Egyszerűen: a világ legnagyobb cégei hajlamosak

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.