Ha partnerünk vagy, akkor tudod már, hogy a munkát egy kérdőív kitöltetésével kezdjük. Ha még nem vagy partnerünk, akkor nemsokára megtudod te is.
Ezt azért vezettük be úgy egy éve, hogy egymás munkáját megkönnyítsük. A kérdőív azokra kérdez rá, amelyek egy jó marketinganyag megírásához szükségesek, és igyekszik úgy rákérdezni, hogy jól átgondold és azt a választ írd, amit olvasni szeretnénk.
Tartottam tőle, hogy ez a 10–13 kérdés „túl sok munka” lesz, de épp ellenkezőleg: partnereink nagyon szeretik. Vallom, hogy egy tisztes cégvezető órákat tud beszélni a saját cégéről, minket pedig pontosan ez érdekel.
További nagy előnye még, hogy így mindketten komolyabban vesszük a projektet – az ügyfél is, hiszen ha kitölt egy kérdőívet, akkor már alaposan átgondolja, hogy mire van szüksége, miért. Nekünk meg ott lesz leírva, és egy ilyen fájlból dolgozni más, mint telefon során lejegyzetelt infókból és emailváltásból.
Kiemelve a kérdéseket látod, dőlt betűvel kis magyarázat, utána pedig kitöltöttem magunkkal. A példakérdőívben egy olyan cikket kérek, mint amit most olvasol.
1. Kik vagytok és mit csináltok?
Kb. a weboldalad „rólunk” oldalát várjuk itt: mikor alakult a cég, milyen termékkört vagy szolgáltatásokat adtok, hányan vagytok, milyen felületeken vagytok jelen stb.
Mi vagyunk a Kreatív Kontroll, a legnagyobb magyar szövegíró- és tartalommarketing-ügynökség. Szöveget írunk, legyen az bár egy termékleírás a webáruházadba, hírlevélsorozat, landing page vagy kis túlzással bármi. Amit digitálisan vagy printen látsz mint szöveg, olyat valószínűleg írtunk már.
2. Hogyan segítitek az ügyfeleiteket? Milyen értéket adtok? Milyen problémákat oldotok meg?
Minden termék és minden szolgáltatás problémákat old meg. Ez a kérdés tulajdonképpen hangozhatna úgy is, hogy „mi a terméked”, de az a céges szemlélet. Az ügyfélközpontú szemlélet az, hogy mire jó az a termék. Ez fogja ugyanis eladni.
Cégeket és célpiacokat kötünk össze profi (marketing)kommunikációval. Segítünk a cégeknek elmondani és szavakba önteni azt, hogy mennyire jól dolgoznak.
Nagyon sokszor időt spórolunk, mert ha kiszervezik hozzánk, akkor gyorsan és jól elkészül az anyag – és nem az ügyvezetőnek vagy a marketingesnek kell megírnia.
Másrészt versenyelőnyt tudunk adni, ami főleg a nagyon kompetitív (versenyző) piacokon aranyat ér. A mi partnerünk jobb, olvasmányosabb és hatékonyabb hírlevelekkel, weboldalszövegekkel és marketingkommunikációval léphet a piacra.
Harmadrészt megvásárolható szakértelem vagyunk. Sok cégvezető felismeri, hogy nem tud olyan jól írni, ahogyan szeretne, és ezután keres meg minket. Mi pedig megírjuk neki olyan stílusban, olyan témákról és olyan formában, ahogyan szeretné.
3. Mi a szöveg legfőbb célja? Hol jelenik meg, mit szeretnétek elérni vele?
Magyarul hova fog kikerülni, mire szeretnéd használni, milyen konkrét céljaid vannak vele. Itt tisztul le, hogy tartalomírást kérsz-e (blogbejegyzés és hasonlók) vagy marketingszöveget (mert pozicionálni és eladni kívánsz).
A marketingszoveg.com/blog oldalon megjelenő szakmai cikk lesz. Ide olyan szakmai cikkeket írunk, amelyekhez remélhetőleg nem kell komolyabb marketinges előismeret.
Ez a saját tartalommarketingünk, mert építjük a hitelességünket. Másik irány az ügyféledukáció: az ügyfeleinket partnereknek tekintjük, és szeretnénk, ha pontosan látnák, hogy hogyan dolgozunk, miket kérhetnek tőlünk és mikor dolgoztunk jól.
4. Mi a USP-tek? (Az, amit a piacon csak ti tudtok adni, ami csak rátok jellemző, ami megkülönböztet.)
A USP-t „unique selling proposition”-nek és „unique selling position”-nek is értik. Előbbi egyedi értékesítési ajánlatot, utóbbi egyedi értékesítési pozíciót jelent. Lényegében arról van szó, hogy mik azok, amik a konkurenciától megkülönböztetnek téged. Ha van 3 logisztikai cég, akkor te hogyan csinálod máshogy és jobban? Az ügyfél szemszögéből: ezzel válaszolhatod meg neki a „miért téged válasszalak” kérdést.
Mi foglalkoztatjuk a legtöbb szövegírót, és folyamatosan bővülünk. Havonta 1000 oldalnál is több anyagot adunk le.
A szövegíráson belül is specializálódunk: a blogbejegyzéseket végzett újságírók írják, diplomás szakemberek és anyanyelviek fordítanak, a marketingszövegeket marketingszöveg-író készíti, a stratégiákat online marketinges állítja össze, az egészet pedig projektmenedzserek fogják össze.
És valószínűleg mi vagyunk a legolcsóbb ügynökség még annak ellenére is, hogy a szövegírásban piacvezetők vagyunk.
5. Miért higgyen nektek az ügyfél? Mi tesz titeket hitelessé?
Állítani bárki állíthat bármit. De a jó állítás az, amit a célpiacod elhisz – mert hiteles.
Újságíróink online médiumoknál dolgoznak, tehát nemcsak újságírói végzettségük van, de tényleg jók: tudják, melyik az a címsor, amelyet el is olvasnak, mert szerkesztő keze alatt dolgozva megtapasztalták, mire és hányan kattintanak. Marketingszöveg-írónk valódi eladásokat és magas konverziókat tud felmutatni.
Idén mindenki 100 projekt felett jár, minden munkatársunk több ezer óra szövegírói tapasztalattal rendelkezik.
A jelenleg olvasott blogon is látod, hogy hogyan tudunk írni. Referencialistánkat itt találod, az oldalsávban pedig néhány elégedett ügyfélvéleményt olvashatsz.
Nagyon sok új ügyfelünket ajánlás útján kapjuk.
Akkorára nőttünk, hogy idén már a Marketing Expón és a Megoldás Konferencián is ott voltunk, de nem ismeretlenként, a többség már hallott rólunk vagy dolgoztunk is neki.
Kiadtuk az első nyomtatott tartalommarketing-magazint, teljesen egyedülálló új szolgáltatást indítottunk és mi indítottuk útjára a tartalommarketing-meetupot.
Ügyvezetőnk a Piac & Profit szövegírási szakértője és előadója, egyébként nyomtatott magazinokban is publikáltunk, valamint tucatnyi vendégcikket jegyzünk.
6. Kik a főbb konkurenseitek? Miben jók, miben rosszak? Milyen a marketingjük? Hol jelennek meg?
:)
7. Ki a célpiacotok? Ki fogja olvasni a szöveget?
A „mindenki a célpiacunk” nem jó válasz ide. Nincs olyan cég, amelynek a célpiaca mindenki.
Két szegmensünk van.
Kkv-s ügyvezető vagy marketinges (vagy egyéb döntéshozó), aki szeretne hatékonyabb kampányokat és jobb online jelenlétet. Tudja, hogy ez fontos és kiszervezné.
Ügynökség, amely alvállalkozóként von be minket és a projektek szövegírási részét ránk bízza. Kiváló stratégiai partnereink az azonos célközönség, de egymást teljesebbé tevő szolgáltatásaink miatt a webfejlesztők, SEO-sok, online marketingesek.
Utóbbihoz tipp: ha szövegírásra van szükséged, akkor az a legjobb, ha közvetlenül nekünk írsz, mert ha ügynökségen keresztül kapod meg a munkánkat, akkor az drágább.
8. Elsősorban mit segítsünk elő a szöveggel? Mi a konverziós cél?
Ez egyértelmű: a szöveg pozicionáljon, építsen hitelességet, kommunikálja az új szolgáltatást, legyen hírértékű, adjon el és így tovább.
Legyen olvasmányos és érdekes. Valódi értéket szeretnénk adni.
9. Egyéb cél a szöveggel?
A fő cél mellett mit szeretnél még elérni a szöveggel. Lehet „jó, ha teljesül” cél vagy „figyeljetek erre is” cél. Azért kérdez rá 2 kérdés is a célokra, mert nem lehet eleget beszélni erről. Ha velünk dolgozol, akkor a mi urunk a cél.
Hozhat sok megosztást és lájkot, de pontosan tudjuk, hogy a marketingszöveg-írás egy réspiacon mozog. Volumen helyett a minőség a cél, én inkább beszélek 100 emberhez kiválóan, mint 10 000-hez bulvárosan.
10. Milyen legyen a stílus? Mi az, amit szeretsz, mi az, ami szerinted illik a céghez? Ha van kommunikációs arculatod, azt itt jelezd.
Ezt szerintem nem kell túlmagyarázni. Ide írhatod azt is, hogy milyen NE legyen a stílus.
Amilyen stílust jelenleg is olvasol ebben a cikkben. Közvetlen és tegeződő, de nem jópofizó.
11. Ha a cég egy személy lenne, akkor milyen lenne? Hogy írnád körül? Hogyan beszélne, hogyan öltözne?
A jó szövegen átszűrődik valamilyen személyiség. A jó szöveget nem hagyjuk kilúgoztatni. A jó szöveg nem az átlagos és megszokott stílus újragyártása, hanem épp olyan egyedi, mint te. Ebből a válaszból fogjuk megtudni, hogy milyennek szeretnél látszani – és olyan anyagot kapsz, amely ezt segíti.
Dagobert bácsi a Ducktalesből. Kezd elhízni, több energiaitalt iszik az egészségesnél, és meglehetősen autoriter. Szeretne egy Bentleyt és imád biliárdozni. Képes elmenni egy tárgyalásra pulóverben, de nem kérdőjelezik meg azt, hogy szakember.
Eredményorientált, az ügyfelekkel hosszú távra tervez, de bátran kirúgja azokat, akikkel nem tudna együtt dolgozni.
12. Mi az, amit semmiképp ne említsünk a szövegben? Jogi dolgok, cégpolicy, kerülendő szavak és kifejezések, mission statementtel ellentétes dolgok stb.
Jó, ha előre kiderülnek.
Nem ekézünk konkurenciát és nem okoskodunk. Mindenkit szeretünk.
13. Mi az, amire nem kérdeztem rá, de szerinted fontos lehet? Írj ide bármit, ami még eszedbe jut.
A kérdőív kitöltésénél nem tudsz „túl sok” információt megadni, csak túl keveset. Bátran írj le mindent, ami eszedbe jut, mert majd úgyis kiválogatjuk.
A kérdőívünket itt tudod letölteni. Ha szeretnél szövegírást rendelni, akkor már kitöltve küldheted is nekünk.
Show More