Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 6 perc

A Wall Street farkasa megtanítja, hogyan legyél valóban ügyfélközpontú

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben, Ingyenes
  • Címkék: adjon-el-egy-tollat

A „sell me this pen” az, ami megkülönbözteti az értékesítőt az átlagembertől.

Ha megkérsz valakit, hogy adjon el neked egy tollat (és átnyújtod neki), akkor 10-ből 9 ember elkezdi bemutatni a tollat. Szép kék, olcsó, jól ír, ergonomikus és így tovább. Ez a rossz, termékcentrikus megközelítés.

Az értékesítő viszont feltesz egy egyszerű kérdést: „mikor írtál utoljára kézzel?”

Vagy bármilyen más kérdést, mindenesetre felméri az igényeidet, és további kérdésekkel felméri azt is, hogy mit vársz el egy tolltól, mire használnád, sőt, használnád-e egyáltalán. Ha a toll csak aláírásokhoz kell, akkor szempont lehet, hogy nézzen ki jól, hiszen presztízstárgy. Ha sokat jegyzetelsz, akkor valószínűleg olyan tollat keresel, amely egyenletesen ír, könnyen siklik a papíron és nem fogy ki hamar.

Amint megvannak az igényeid, az értékesítő a toll funkcióit megfelelteti az igényeidnek, felépíti a toll értékét és utána eladja neked. Ideális esetben ezt megteheti, mert a toll jó minőségű.

Az átlagember csak a toll fizikai tulajdonságaival foglalkozik, míg az értékesítőt az igényeid érdeklik.

Az átlagember egy tollat akar neked eladni.

Az értékesítő viszont egy megoldást.

És mindannyian megoldásokat szoktunk vásárolni. Nem aszpirint veszek, hanem a fejfájásmentes napomat. Nem 2 óra biliárdért fizetek, hanem a szórakozásomért. Te pedig nem szövegírást kapsz tőlünk, hanem hatékony kommunikációt és eredményeket, illetve rengeteg megspórolt munkaórát.

Mindez nem pusztán egy értékesítői szemlélet. A hozzáállásuktól függően a cégek két csoportra oszlanak: termékközpontú és ügyfélközpontú cégekre.

„Én ügyfélközpontú vagyok... vagy mégsem?”

Ha megkérdezel 10 ügyvezetőt, akkor mind a 10 azt fogja mondani, hogy az ő cégük ügyfélközpontú.

A helyzet viszont az, hogy az ügyfélközpontúság sokszor kimerül abban, hogy a céges honlapon és a brosúrákban dicséri magát a cég, hogy mennyire elkötelezett az ügyfelei mellett, és az ő maximális megelédettségükért dolgoznak... de közben termékközpontú üzletpolitikát és marketingtevékenységet folytatnak.

Nagyon leegyszerűsítve így néz ki a termékközpontúság:

1) Készítsünk terméket

2) Keressünk rá egy piacot

3) Reklámozzunk

Ez a modell nagyon jól működött úgy 150 éve, mert nem volt túlkínálat. Ha te vagy a város egyetlen susztere, akkor az óriási keresletre gyakorlatilag bármilyen kínálattal válaszolhatsz, ami még belefér a „cipő” kategóriába. Én vagyok az egyetlen, ezért előnyöm van.

A „gyárkorszakban” is működött: több pénzem van, ezért felépítek egy gyárat, és olcsóbban, illetve nagyobb mennyiségben tudom piacra dobni a termékeimet. Én vagyok a legolcsóbb, és ezért előnyöm van.

Még a tv-korszakban is működött: több pénzem van, ezért én vásárolom meg a legtöbb reklámidőt, az én termékem lesz a legismertebb, a profitból pedig még több reklámidőt veszek. Én vagyok a leghangosabb, ezért előnyöm van.

Ha termékközpontú vagy és mégis sikerül az ügyféligényeknek megfelelned, az általában nem a te érdemed, hanem a vakszerencséé.

Ma óriási a túlkínálat, és gyakorlatilag a vásárlód mindenhol válogathat. Ha nem felelsz meg az igényeinek, akkor egyszerűen átnéz rajtad és a mégoly csillogó reklámjaidon is.

Ma akkor van előnyöd, ha a terméked olyan, amit az ügyfél megálmodott magának.

Az ügyfélközpontú cég így gondolkozik:

1) Keressünk egy problémát

2) Oldjuk meg egy termékkel

3) Építsünk közösséget

Ez az internetnek hála költséghatékonyan megtehető. A közösségépítés eszköze pedig nem a reklám, hanem a tartalommarketing. Ideális esetben még a „reklámoddal” is az ügyfeleidet segíted, és a közösségi médián felépíted azt a közösséget, akiket érdekel az a terület, ahol a terméked is van.

A termékközpontú cég termékben gondolkodik, amelyet végül eladhat.

Az ügyfélközpontú cég megoldásokat keres, és ezeket termékbe csomagolja, majd nagy mosollyal átadja a megoldásra éhes célpiacnak.

Rövid távon lehet sikeres a termékközpontú cég is, mert rátalálhat egy jó termékre, ami hatékony marketingtevékenységgel jól fogy. De hosszú távon csak az ügyfélközpontú cég marad sikeres.

„Ügyfélközpontúság” checklist

Az alábbi checklisttel ellenőrizheted, hogy tényleg ügyfélközpontú-e a céged. Minél több pontot ki tudsz pipálni, annál inkább az vagy. A lista nem teljeskörű, de kiindulási alapnak kiváló. (Akár ki is nyomtathatod, átbeszélhetitek a cégben.)

[  ] A cégem ismeri a piac igényeit, sőt, előrejelzi azokat.

[  ] Minden termékemről el tudom mondani, hogy milyen igényt elégít ki, miért volt fontos piacra dobni.

[  ] A célpiacomat egyértelműen definiáltam, a piaci igények kristálytiszták. Tudom, mire van szükségük és miért. Ha kell, megkérdezem őket.

[  ] Olyan terméket fejlesztek, amire valós kereslet van (vagy könnyen generálható rá a kereslet, mert létező problémát oldok meg a termékkel).

[  ] Van marketingtervem.

[  ] Az üzleti tervemet a marketingtervemre építem.

[  ] Meg akarom érteni az ügyfeleimet. Néha jobban értem az igényeiket, mint ők maguk.

[  ] Folyamatosan információkat gyűjtök a piacomról, felméréseket készítek, piackutatást végzek.

[  ] Mérem a vásárlóim elégedettségét és gyakran megkérdezem őket arról, hogy milyen szolgáltatásoknak örülnének, milyen fejlesztést várnak tőlem.

[  ] Az ügyfélszolgálatom megtalálható, könnyen elérhető és problémákat old meg, nem pedig újabbakat generál.

[  ] Az elégedetlen ügyfeleimet próbálom valahogy kárpótolni.

[  ] Adok garanciát, és igénybe venni is könnyű.

[  ] A marketingkommunikációm (weboldal, brosúra, Facebook stb.) középpontjában nem a cégem van, hanem az ügyfeleim. Nem azt írom le, hogy cégünk mikor alakult, hanem azt, hogy a termékek mit adnak az ügyfélnek.

[  ] Hasznos anyagokkal, blogbejegyzésekkel, videókkal és egyéb tartalommal segítem az ügyfeleimet.

[  ] Könnyű vásárolni (az oldalam szövegezése meggyőző, a navigálás egyszerű, a vásárlási folyamat magától értetődő).

[  ] Nem kierőszakolom a figyelmet, hanem kiérdemlem.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikk„A szövegíró azt mondta, hogy kénytelen vagyok hamisítani”
Következő cikkE-mail-marketing paradoxon: a leiratkozás növeli a bevételeidetKövetkező

Ezeket olvastad már?

4 videomarketinges trend 2017-re

Milyen lesz a videó 2017-ben? Ha nem mondtuk el párszor, akkor nem mondtuk el eddig

Elolvasom »

11 lépés, hogy több feliratkozód legyen

Biztos hallottad már, hogy a lista milyen értékes, mert a marketinges csapból mindig ez folyik.

Elolvasom »

CTA-tól a leadig, avagy a jól működő gombok titkai

Az inbound akadémia hatodik témája a CTA volt, tehát a call to action, amelynek alapjait itt

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.