Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

„A szövegíró azt mondta, hogy kénytelen vagyok hamisítani”

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: hamis-referencia

Pár napja egy szövegíró írt egy cikket, amely mellett nem mehetünk el szó nélkül, mert kifejezetten káros gyakorlatot hirdet.

Alapvetően a „konkurensről vagy jót, vagy semmit” elvét követjük, mert ezt tartom etikusnak, illetve fontos, hogy a kis szövegírószakma összetartson, ne pedig széthúzzon. Most sem egy konkrét szövegíróról szólnék rosszat, hanem egyetlen mondatáról.

Ez pedig azért fontos, mert a mondat káros.

Saját készítésű referenciát gyártani sosem a legjobb megoldás, de sok kezdő cégnek nincs más választása.

És utána részletezi, hogy ha kénytelen vagy magadnak gyártani a referenciaszöveget, akkor azt hogyan csináld hitelesen: több munkatársad is írjon, hogy a stílus különböző legyen, és nyugodtan hagyj benne helyesírási hibákat, hiszen az is hitelessé teszi.

Ezzel eddig semmi gond nincs, tényleg lehet olyan referenciát és testimonialt készíteni, amely hitelesnek tűnik, és ezek jó tippek.

A gond magával a hamis referenciával van.

(Pontosabban ajánlással: a referencia egy korábbi projekt, a szöveges értékelés és dicséret viszont testimonial, azaz ajánlólevél, ajánlás. A cikk további részében testimonialnak hívom.)

Nem vagyunk hülyék

Mindannyian láttunk már olyan weboldalt, ahol az ajánlások és testimonialok nem tűntek hitelesnek... sőt, maga az oldal sem volt az. Még a fotó sem biztosíték: vannak olyan emberek, akik valahogy rengeteg ajánlást adtak és tucatnyi különböző nevük van.

Persze ez nem a fotón szereplő emberek hibája, hanem a megkérdőjelezhető taktikákat alkalmazó hirdetőé, aki valami marketinges szupercsomagból előszedte ezeket a fotókat az „Ezt Használd Testimonialokhoz” mappából.

Aki 5 percnél többet eltöltött már az interneten, az nagyon jól tudja, hogy pár perc alatt összerakható a leghitelesebbnek tűnő testimonial is, ha tudod, hogy mit csinálsz.

Ezt az ügyfeleid is tudják. Gyakorlatilag mindenki tudja, hogy a testimonial hamisítható.

Miért működik a testimonial?

Maga a testimonial a direct response copywriting világából találta meg útját a weboldaladig.

Újsághirdetések és direct mailek és katalógusok kedvelt eleme volt az ügyfélvélemény, mert a sok-sok teszt alapján bizonyossá vált, hogy nagyon jól működik. Hitelességet épít, meggyőző és segíti az eladást.

Sokkal hitelesebb ugyanis, ha a vásárlók dicsérnek egy terméket. Nekik nem fűződik hozzá anyagi érdekük, ezért a dicsérő szavaik súlya is nagyobb (ezzel szemben a cég persze, hogy dicséri a saját termékét, mert el akarja azt adni).

Segít az azonosulásban is: „János, 35 éves kertész”, és ha harmincas kertész vagy, akkor ez egy újabb érv amellett, hogy a termék neked szól, neked találták ki, neked is hatékony lesz. A célpiac felismeri önmagát a hirdetésben.

Viszont a fentiek feltételezik, hogy a testimonial valódi.

Miért ne hamisítsd a hitelességedet?

A referencia, az ajánlás, az értékelés és a testimonial mind-mind hitelességépítő eszköz, ún. „social proof element”.

Ennélfogva az alcímben feltett kérdést szándékosan fogalmaztam úgy, hogy az ellentmondásra rávilágítson: teljes nonszensz, hogy a piacon úgy indítasz, hogy hamis elemekből építed fel a hitelességedet. Ha kiderül, akkor hogyan bízzak meg benned? Persze, csak egy ajánlást írtál magadnak, ez „nem nagy dolog”.

Ne felejtsük el, hogy a mai ultraszkeptikus piacon a hitelesség és a bizalom komolyabb erőforrás, mint a pénz. Ha elveszítem minden pénzem, akkor pótolni tudom, ha egy hiteles szakember vagyok. Viszont a csaló nehezen tud ügyfeleket és partnereket szerezni.

Még mindig mondhatod, hogy nem nagy dolog, és vészmadárkodok.

Külföldön egyre-másra vannak szaftosabb botrányok, hogy egy-egy céget rajtakaptak azon, hogy hamis testimonialokat írtak maguknak, vagy review-oldalakra nem valódi ügyfelek írtak véleményeket, hanem felbérelt profik. Képzeld el azt, hogy az évek-évtizedek alatt felépített márkád és hitelességed kártyavárként omlik össze. Azután olvasd el ezt a cikket.

Még pár tucat ilyen cikk megjelenik, és az online marketingre is úgy fog tekinteni a társadalom, mint arra a marketingre, ami hazudik. A szakmában járatlan ember bizony általánosítani fog, méghozzá érthető módon. Egy kritikus tömeg felett az emberek érzékelni fogják, hogy az értékelések és testimonialok nem megbízhatók, és onnan már csak egy lépés, hogy az online marketing komoly bizalomvesztést szenvedjen el.

Jelenleg a tartalommarketingnél és az online kommunikációnál van az előny, miközben az ATL-kommunikáció rettenetesen szenved a bizalomhiánytól, és attól, hogy az emberek elfordultak például a tévészpottól. A marketingkommunikáció tévékorszakának vége van.

De ezt a bizalmatlanságot ne mentsük át az online marketingre.

Utolsó érvem a testimonialhamisítás ellen: nem etikus. Ezt azért vettem utolsónak, mert pontosan tudom, hogy sokan helyzettől függően ítélik meg: „ez még belefér” és „ez már nem fér bele”. Én nem így működöm. Szerintem valami vagy etikus, vagy nem az.

(Alapvetően már ügyfelet is elutasítottunk amiatt, mert nem tudtunk azonosulni vele, de persze szolgáltatók vagyunk, a végső szó mindig a megrendelőé. Ha köszönetnyilvánításokat kérnek, mi elkészítjük, de mindig kérjük, hogy küldjék el elégedett ügyfeleknek, akik választhatnak közülük, a nevüket adhatják hozzá. Tehát nem az a baj, ha nem az ügyfél írja meg a szöveget, mert talán ideje, kedve, tehetsége sincs hozzá. De a valódi nevét az igazi elégedettsége miatt adja hozzá, ha egyetért vele.)

Mit csinálj, ha most indulsz és nincs egyetlen ügyfélvéleményed se?

Építs hitelességet máshogy. A testimonial és az ügyfélajánlás nem annyira kikerülhetetlen elem, mint ahogy azt sok marketinges állítja.

Be akarod mutatni, hogy az ügyfélszolgálatod Facebookon milyen gyorsan válaszol? Készíts egy screenshotot arról az esetről, amikor 2 perc alatt megválaszoltatok egy kérdést, majd rakd ki azzal a szöveggel, hogy „ügyfélszolgálatunk tényleg villámgyors”.

És a szolgáltatásod minőségét? Írd le, hogy milyen lépéseket csinálsz. Készíts videót, amin bemutatod a folyamatot. Mutass valami korábbi munkát.

Ha kreatív vagy, akkor kiválthatod a testimonialt, miközben hitelessé teheted a céged. Az ügyfélszolgálatos példa pl. erősebb, mintha ugyanezt „János, 35 éves kertész” 2 mondatban elmondta volna, és az explainer videód is hatásosabb lehet, mint a „szolgáltatásuk kiváló minőségű, nagyon meg vagyok elégedve”.

Még egy ötlet: egyszerűen valld be, hogy azért nincs testimonial kint az oldalon, mert nemrég indult a cég, és utána a hátrányból építs előnyt. Például az új indulásotok miatt szolgáltatásotok friss, megközelítésetek innovatív, lendületetek lehengerlő.

Esetleg adj ingyenes termékmintát azzal a feltétellel, hogy a kipróbáló ír róla pár szót, és ezt testimonialként felhasználhatod.

A testimonialhamisítás a lusták megoldása, illetve azoké, akik kritika nélkül elkezdik megvalósítani azt, amit a marketingmágus és mindenféle guru mond nekik. Az sem érdekel, ha bármelyik marketingkirály tanácsolja azt, hogy írd meg magadnak a testimonialokat – ettől ez még nem lesz jó tanács és semmiképp ne tedd meg.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkEzzel a 8 ponttal ellenőrizd, hogy rendben van-e az oldalad szövege
Következő cikkA Wall Street farkasa megtanítja, hogyan legyél valóban ügyfélközpontúKövetkező

Ezeket olvastad már?

Ezzel a 8 ponttal ellenőrizd, hogy rendben van-e az oldalad szövege

Jól tudjuk, hogy több mint 200 tényezőt vizsgál a Google, mikor egy weboldalt rangsorol, de

Elolvasom »

Egy 1 oldalas DM-levél elemzése (2 PDF)

Szeretnél magyar anyagokból szövegírást tanulni? Akkor ezt a cikket imádni fogod. Ez az 1 oldalas

Elolvasom »

A szövegírás dandárja: találj ki 25 témát, mielőtt elindítod a blogod! (PÉLDÁKKAL)

Az üres szövegszerkesztő felületén villogó kurzor szinte biztos, hogy az ördög kárörvendő mosolya. Mintha csak monoton

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.