Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 5 perc

Így ellenőrizd, hogy van-e másolmány az oldaladon

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Egyéb, Ingyenes, Tartalommarketing

A trivialitásokat most hagyjuk: tudjuk, hogy a másolt tartalom a weben nemcsak szerzői jogi pereskedést okozhat, hanem a Google büntetését is maga után vonhatja. Egyik ismerősöm családját a webáruháza tartotta el. A legutóbbi Google-féle Pingvin frissítés 10 hónapja történt. Akkor elkaszálta a kereső az oldalát, egyik napról a másikra megszűnt a megélhetésük, mert a vásárlók túlnyomó többsége a keresőből érkezett. 10 hónap telt el.

Ő már tudja, hogy nem érdemes trükközni, mert most hétvégén is volt valamilyen algoritmusfrissítés, és hamarosan várható még több is. A duplikáció, a másolt tartalom megjelenítése olyan fekete kalapos megoldás, melynél az egész weboldalunk kockáztatjuk. De honnan tudod, hogy nem ver át a szövegíró?

Egy webáruház üzemeltetője tegnap azzal keresett meg, hogy az olcsó szövegíró átverte, és rengeteg másolmány került az oldalára. Egy gyors elemzés után rábukkantunk, hogy a weblap oldalainak 60%-ában több teljes mondatrészes egyezés található, máshol is csak szinonimacsere történt. Nagyon veszélyes, és megelőzhette volna a bajt, valamint megspórolta volna a kidobott pénzt, ha 1. nem egy ismeretlen, mellékest kereső, tapasztalatlan szövegíróval dolgozik; 2. szerződést köt, amelyben a szövegíró szavatol a szövegek eredetiségéről, valamint a vagyoni jogait átruházza. A szövegírási szerződés kötelező elemeiről itt írtam.

Te is ellenőrizheted

Neked is van lehetőséged ellenőrizni, hogy egy adott szöveg másolt-e. Így a megvásárolt anyagokat is tudod ellenőrizni, de akár azt is megnézheted, hogy másolják-e az oldaladat. Nálunk például előfordult egyszer, hogy egy az egyben lelopta valaki a weblapunkat, vele a jobb alsó sarokban található chatablak kódját is, így pontosan láttuk, mit csinál az illető. Mikor az operátor írt neki, hogy ennyire ne legyen már pofátlan, gyorsan levette a tárhelyéről az oldalt.

Az egyik lehetőség a Plagiarism Checker, amelybe az adott oldalad URL-jét kell beillesztened. Sajnos minden egyes aloldallal külön meg kell tenned. A másik lehetőség a Copy Scape, amely korlátozásokkal ingyenesen is használható, de van fizetős része.

Ha találsz egyezést, az nem feltétlenül jelent veszélyt az oldaladra nézve, ha ugyanis te publikáltad először az anyagot, úgy a plágiumról tudja a Google, hogy olcsó másolat. Viszont olykor előfordul, hogy később indexeli a kereső robotja a te oldaladat, mint a másolóét: ilyet főleg komolyabb háttérrel, üzletszerűen ilyesmivel foglalkozó csalóknál láttunk, akik folyamatosan monitoroztak egy szakmai oldalt, majd azonnal megjelenítették az ottani új anyagokat magunknál is.

Ha azt gyanítod, hogy az oldaladon olyan szöveges vagy akár képi anyag lehet, amely máshol is megjelent, mi szívesen elvégzünk egy elemzést, ennek ára egyszeri 5000 Ft+áfa. Ezután a másolt anyagok helyett szívesen újat is írunk, ezt az összeget pedig levonjuk a munkadíjból, tehát gyakorlatilag ingyen kapod meg az elemzést!

A jogi aspektus

Természetesen nem lehet csak azért szabadon felhasználni, lemásolni valamit, mert megjelent az interneten. A szerzői jog személyhez fűződő jog, amelyről le sem lehet mondani: ahogyan például az élethez való jogról sem mondhatunk le (nem engedhetjük meg valakinek, hogy büntetlenül megöljön minket), úgy erről sem lehet. A szerző a műve fölött kizárólagos tulajdonjoggal rendelkezik. Ennek vagyoni jogai (a bizonyos szomszédos jogok, amelyről annyit lehet hallani) viszont átruházhatók. Mi ezt tesszük, ezért használhatod az anyagainkat, valamint a szerződésben a szerzőség feltüntetéséről is lemondunk, így szellemírókként dolgozunk: a te neved alatt jelenhetnek meg a szakmai cikkek, melyeket írunk, hogy a szakmai hitelességedet növeljük.

A szöveg, kép és más művészeti alkotás létrejöttével már védelem alatt áll, nem kell sehová bejelenteni, még ki sem kell kötni az oldalon, hogy tilos másolni, akkor is tilos.

Néhány ügyfelünk kéri tőlünk, hogy időről időre ellenőrizzük, másolják-e a weblapja tartalmait, ha pedig igen, akkor igyekezzünk a másolást megszüntetni. Nem vagyunk ügyvédi iroda, nem is végzünk ügyvédi munkát, de e-mailben, telefonon és levélben fölszólítjuk az anyagainkat (pontosabban már az ügyfeleink anyagait) lemásoló oldalak tulajdonosait a jogsértés megszüntetésére. Ez eddig minden egyes esetben használt, mert kellően határozott fellépéssel ez rendszerint rendezhető. Ha nem, akkor segítünk megfelelő szakjogász ajánlásával akár a peres eljárásban is.

Ha gyanakodsz, hogy másolják az oldaladat, írj nyugodtan, és megnézzük, mit tehetünk.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkA marketing tényleg hazudik?
Következő cikkTartalommarketing 2015-ben – 12 tipp a marketingtervhez (webinárium-beszámoló)Következő

Ezeket olvastad már?

A marketing halála: árakció

„Mindenki árérzékeny”, „az embereknek nincs pénzük”, „nem emelhetek árakat, mert akkor drágább leszek a konkurensemnél”.

Elolvasom »

Hogyan írhatsz személyes hangvételben és erős érzelmi töltettel? (20 tipp)

Te is szeretnél személyre szabott tartalommarketinget, ahol száraz szövegek helyett olvasmányos anyagok gördítik mind lejjebb

Elolvasom »

„Ha egy brandnek van saját weboldala vagy közösségi platformja, már kiadónak számít” – interjú Mark Stephensszel

Mark Stephens a Time Inc. UK tartalommarketing-vezetője, több mint 17 éve dolgozik már a média-,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.