Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Tartalommarketing 2015-ben

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Trendelemzés

Van a jóslatokkal 2 baj.

Először is a legtöbb jóslat olyan, hogy kitalálhattad volna, mert egyértelmű: „a tartalommarketing fontossága 2015-ben sem csökken” és „a mobil tovább növekszik” és így tovább. Spóroljuk meg ezt a kört egymásnak és foglalkozzunk érdemi és konkrétabb jóslatokkal.

A másik baj az, hogy rengeteg jóslat nem válik valóra.

Ezeket tudva most mégis jósolgatunk. Remélhetőleg kevésbé sablonos és megalapozott jóslatokat fogalmazunk meg ebben a cikkben.

„A B2B cégek nyomtatott magazinokat fognak kiadni” – Joe Pulizzi

Ez elsőre valami rosszízű tréfának tűnhet, főleg, ha ránézünk a naptárra.

Valójában ahogy digitalizálódik minden, úgy válik a print egyre inkább kuriózummá. És ha minden konkurensed MÁR csak digitális anyagokat ad ki (pl. blogot vezetnek, jelen vannak a közösségi médiákon és kommunikációjuk nagyját interneten folytatják), akkor egy nyomtatott magazinnal versenyelőnyre tehetsz szert.

Már csak azért is megnézik, mert ki az az őrült, aki 2015-ben nyomtatott anyagot ad ki. És a mai tartalomzajban épp erre a kezdeti figyelemre van a legnagyobb szükséged.

Egyébként mi is kiadtunk egy nyomtatott magazint, és ha azt mondom, hogy elsöprő siker volt, akkor még szerényen is fogalmaztam. A Kontent a világ egyetlen nyomtatott tartalommarketing-magazinja, és évi 3000 forintért előfizethető. A januári szám a videós tartalomról fog szólni.

„A marketingesek több audioanyagot fognak készíteni” – Offerpop

Például podcasteket.

Még az egyébként tartalombő tengerentúlon is viszonylag kevés podcastet készítenek, pedig olcsó és hordozható tartalomtípus.

És ahogy felfutnak az eredetileg zenék hallgatására és terjesztésére szánt csatornák (Spotify és társai), úgy lesz egyre több és több felületed arra, hogy az audioanyagodat eljuttasd a fülekhez.

„A natív hirdetés elhal – de nem a kritikusai fojtják meg, hanem maguk a hirdető cégek” – Matthew Rothenberg, Content Strategist

Amikor hirdetsz (és a natív hirdetés is hirdetés), akkor tulajdonképpen bérbe veszed más közönségét.

Egy online magazin látogatói a cikkekért mennek oda, és ha te brandelt tartalomként megjelentetsz egy cikket, akkor fizető vendég vagy más házában.

Valószínűleg a cégvezetők és marketingesek egy idő után az esetenként dollármilliós hirdetési büdzséjüket nem „közönségbérlésre” fogják költeni, hanem inkább felépítik a saját közönségüket.

Saját magazin, saját csatorna, saját közösségi média, saját tartalommarketing.

Az „earned” és „paid” media sikerkorszaka után újra eljön az „owned” media korszaka. Lassan olcsóbb (és mindenképp költséghatékonyabb) lesz saját online magazint indítani, mint mások online magazinjában hirdetni.

YouTube, YouTube és YouTube

Ha el akarod érni a Z generációt (ezredforduló környéki generációt), akkor YouTube-ra kell menned. De oda is úgy, hogy a fiatalok kedvenc alkotóit megfűzöd valahogy, ha sikerül.

Ők nem úgy néznek tévét, ahogy te. Nem olvasnak újságot. A tradicionális eszközökkel nem tudsz velük kommunikálni.

És az ingerküszöbük az egekben van, a reklámokat pedig jobban szűrik, mint eddig bármilyen korcsoport.

Nem mellesleg rengeteg YouTube-videót néznek.

Éppen ezért készítettünk interjút a videómániás Dancsó Péterrel, aki a januári Kontent magazin címlapos sztoriját adja. Januárban pedig mással is készülünk majd, ami videó.

„Egyre több sales team áll át revenue marketingre” – Debbie Qaqish, Pedowitz Group

Ha nem olvastad el ezt a beszámolónkat, akkor egy gyors áttekintő: a revenue marketing az a szemlélet, amely a salest és a marketinget végre újra összekapcsolja.

Én magam azt sem értem, hogy sok vállalat miért kezeli e két területet teljesen elszigetelve egymástól.

„A SEO és a social media összeolvad egy teljesen új szakterületté.” – Offerpop

Na ez igazán érdekes. Bár a Google algoritmusa egyre több figyelmet fordít a közösségi aktivitásra (leegyszerűsítve: amelyik anyagot többen osztják meg, az jobban rangsorol).

Vélhetően eljön az a kor, amikor a keresőoptimalizálást és a social mediás tevékenységet nem tudod külön kezelni.

A publikálás helyett a terjesztésen lesz a hangsúly

Eddig a tartalommarketingnek úgy örült minden cég és minden marketinges, mint gyerekkorában a karácsonyi ajándékainak. Egyre-másra zengedeztek a tartalmat dicsérő publikációk és a digitális marketing szemléletváltása kvázi-forradalmi hangulatban megtörtént.

(Itt fűzném hozzá, hogy most már a világból lehet kikergetni a „tartalom a király” közhellyel.)

Viszont a tartalom nem sokat ér, ha nem látja senki – ehhez pedig terjeszteni kell. A világ legjobb cikkét sem olvassa senki, ha kinyomtatom, és beteszem a fiókba.

Az Altimeter felmérése szerint a cégek mindössze 26%-a költ a tartalomterjesztésre (miközben a cégek fele úgy érzi, hogy kellene).

Pedig a tartalommarketing terjesztés nélkül csak tartalom. A jó szemlélet az, ha minden egyes tartalmadra úgy gondolsz, mint egy frissen piacra dobott termékre, amelynek hírverést kell csapni és minél több (célzott) emberhez eljuttatni.

A tartalommarketingre költött büdzsék rekordmagasságokba fognak emelkedni

A Content Marketing Institute éves jelentéseiben egy dolog szemet szúrhat: évről-évre a cégek 40–60%-a tervezi, hogy az előző évhez képest többet költ tartalommarketingre. Az ezévi jelentésben 58% tervezi úgy, hogy jövőre növeli a büdzsét. (Az ügyfeleink átlagos számlaértéke jelenleg a havi 30 ezer forintot sem éri el. Itthon még ezzel az összeggel jól pozicionálhatod magad, de jó, ha átgondolod, hogy jövőre több csatornát használsz majd. Szívesen segítünk.)

De ez nem is meglepő: ha jól csinálod, akkor a tartalommarketing a digitális világban tarol. A logikus lépés az, hogy akkor még többet költesz tartalommarketingre (akár a tradicionális hirdetéseidtől elvonva a pénzt).

Nagyvállalatok nagy médiacégeket vásárolnak majd fel – Joe Pulizzi

Az ok egyszerű: közönség kell, a nagyvállalat pedig megteheti, hogy türelmetlen legyen és gyorsan felvásároljon egy olyan céget, amelynek már van közönsége. (Plusz vannak eszközei, csatornái és szakértelme a tartalomkészítéshez.)

Ha nagyvállalat vagy, akkor két módon juthatsz például egy online magazinhoz: vagy felvásárolsz egy meglévőt, vagy elindítod a sajátod. Ha megteheted a felvásárlást, akkor miért várnád meg, hogy a friss magazinod kiforrja magát?

Szerethetőbb és közvetlenebb lesz a marketingkommunikáció

Engem híresen idegesítenek a személytelen és arctalan cégek, valamint az ugyanilyen személytelen és arctalan marketingkommunikációjuk. Biztosan te is olvastál már olyan szövegeket, amelyeknél azt érezted, hogy szinte vigyázzba kell állnod olvasás közben, annyira távolságtartó és hivatalos.

Az ilyen szövegezés legfeljebb a cég vezetőségének tetszik, de az ügyfeleknek nem.

A jó tartalom humoros (ne gagyihumorra gondolj), empatikus, szerethető, közeli, jópofa, színes, látványos, izgalmas, hasznos. Tehát pont olyan, amiket meg szoktál osztani Facebookon.

Természetesen közvetlennek és emberinek lenni kockázatos. A „corporate bullshit” távolságtartása biztonságos, mert nem kell beletenned a személyiségedet.

De a személyiségek nyernek.

Az emberek emberekkel fognak kommunikálni.

Ezért készíts szerethető marketingkommunikációt. Ehhez bátran kérd a segítségünket: a hitvallásunk az, hogy olyan marketingkommunikációt szeretnénk készíteni, amelyet a legmarketingellenesebb társaságban is büszkén vállalhatunk.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkMiért nem veszed észre a saját elírásaidta?
Következő cikkHogyan írunk minden témáról?Következő

Ezeket olvastad már?

Így írj szakmai szöveget, hogy a laikusok is megértsék

Tehát el akarsz adni nekem egy duplakarburátoros fúziós szemöldöknyírót. A konkurencia technológiája messze el van

Elolvasom »

Hogyan használd a Snapchatet marketingesként?

Majd’ 4 évvel ezelőtt az volt a kérdés, hogy vajon a Snapchat lesz-e a következő

Elolvasom »

A nagy szövegíróhatározó – milyen szövegírók léteznek?

Ki az a szövegíró? A hivatásos szövegírók bámulatosan sokfélék lehetnek – épp azért készült ez

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.