Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

E-mail-marketing paradoxon: a leiratkozás növeli a bevételeidet

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Egyéb, Hogyan írjak ütős hírlevelet?, Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: bnusz-brigd-hrlevl-lemonds

Az e-mail-marketingben külön kutatott, vizsgált és optimalizált részterület a leiratkozások csökkentése. Azt hiszik, hogy minden egyes leiratkozó a hírlevél kudarca, ezért mindent meg kell tennünk, hogy a leiratkozási arányt csökkentsük.

Egy cikkben megállapították azt is, hogy egy 0,2%-os leiratkozási arány (vagy az alatti) még tűrhető, 0,5% körül már javítani való, efölött pedig marketingkatasztrófa. Emiatt nem hagyják csak úgy távozni a leiratkozni vágyót, hanem küldenek neki egy e-mailt, amellyel megpróbálják visszaédesgetni őt.

„Légyszi, ne iratkozz le, mert szomorúak leszünk.”

Az érzelmi zsarolás határát súroló üzenetek mellett foggal-körömmel megpróbálják egy másik feliratkozási konstrukcióval (pl. heti hírlevelek helyett havi) mégis megtartani azt az embert, aki már nem akar tőlük levelet kapni.

Vagy egy különleges, csak neki szóló „utolsó utáni” ajánlatot adnak.

70%-os downsell egy termékre.

És ezt az izzadságos és elkeseredett taktikát azzal is indokolják, hogy így a leiratkozó azt érzi, hogy ragaszkodunk hozzá, a hiánya fájó, számít, hogy velünk maradjon. Szerintem egyszerűen csak idegesíteni fogja, hogy egy cég kvázi könyörög neki.

Az egész taktikai arzenál azért alakulhatott ki, mert a marketingesek és a cégek és a hírlevélküldők elhitték, hogy a leiratkozás rossz dolog. Pedig ez a legmakacsabb marketinges tévhitek egyike.

A leiratkozás elleni harc felesleges.

Sőt, kifejezetten jó, ha vannak leiratkozóid!

Hogy miért?

A leiratkozás szűri a listádat

A marketing egyik alapvetése az, hogy csak a célpiacodnak reklámozz, minden marketingkommunikációd csak a célpiacodnak szól (a nem célpiacnak szánt kommunikáció feleslegesen kidobott pénz).

A leiratkozó ember pedig már nem a célpiacod, és a hangsúly a „már” szóra esik. A feliratkozáskor az volt, de már nem az. A célpiac nem egy állandó közeg. Nem tudod azt mondani egy 25 éves autófanatikus emberről, hogy „na, ő 40 éven keresztül az autógyáram célpiaca marad”. Nem biztos, hogy az marad. Ugyanígy nem tudhatod, hogy az éppen nem autófanatikus ember nem lesz-e 2 év múlva a legjobb vevőd.

Ha valaki le akar iratkozni, azzal jelzi, hogy már nem tartozik a célcsoportodba, már nem érdekli annyira a téma (vagy a céged), hogy tovább figyeljen rád. Lehet amúgy, hogy később visszajön.

Ha megnehezíted a leiratkozást, az kb. olyan, mintha a boltod bejáratát elállnád, és a távozni kívánó vevőnek rimánkodnál, hogy „légyszi, ne menj még”.

Viszont a leiratkozások miatt mindig azok az emberek maradnak a listádon, akiket érdekel a mondanivalód. Magyarul: magától tisztul a lista.

A leiratkozás pénzt spórol

Sok hírlevélküldő a listád méretétől és a kiküldött e-mailek számától függően számláz, és a mennyiség alapján kerülsz egyik fizetési kategóriából a másikba (például 1000 feliratkozó felett 30%-kal több havidíjat fizetsz).

Ha rengeteg feliratkozód van és folyamatosan építed a listádat, akkor egy idő után eléred a következő fizetési szintet. Emiatt fontos, hogy aki a listádon van, az olyan ember legyen, akit szenvedélyesen érdekel a mondanivalód... hiszen ő fog vásárolni, ő fogja a szolgáltatásaid havidíját kifizetni, ők a potenciális ügyfeleid.

Viszont ha tele van a listád rossz minőségű leadekkel, akkor feleslegesen fizetsz több pénzt. Ők nem lesznek a vevőid. A legjobb, ha minél hamarabb leiratkoznak.

A leiratkozó ember tulajdonképpen neked tesz szívességet.

Több eladásod lesz

A jó értékesítési szöveg csak a célpiacodnak szól, mert így lesz hatékony. Ez azt jelenti, hogy nemhogy nem fogsz mindenkinek megfelelni, de kifejezetten elüldözöd azokat, akik nem a célpiacod. És ez jó.

Képviselj valamit.

Legyél ultraspecifikus.

Legyen egy markáns stílusod.

Imádjanak a vevőid.

Mindenki más pedig iratkozzon le.

Persze létezik a langyos, semleges stílus, ami mindenkinek megfelel. Írhatsz felszínesen a témáidról, hogy minél több ember elolvassa a hírleveleidet. De ez nem marketingszöveg, mert nem a célcsoportod nyelvén írsz a célcsoportodat érdeklő témáról, hanem mindenkinek célzott, általános és sekélyes szöveg, ami nem lesz hatékony.

Beszélj a célpiacoddal közös nyelvet, mert egy kis közösség vagytok, missziótok van és képviseltek valamit. Így a célpiacod imádni fog, a többiek meg egyszerűen leiratkoznak.

De hát nem az a cél, hogy a célpiacod imádjon?

Leiratkozás a Bónusz Brigád hírleveléről
Leiratkozás a Bónusz Brigád hírleveléről

 

A leiratkozás megvéd a spamtől

Képzeld magad a leiratkozó helyébe: menni akar, de te győzködöd és próbálod magadnál tartani.

Ilyenkor annyira könnyű a következő hírlevélnél rákattintani a „mark as spam” gombra. És ha túl sokan jelzik spamnek a hírleveledet (mert az a legkönnyebb „leiratkozás”, amit adsz nekik), akkor a Google egy idő után a spambe rakja a leveleidet, az elérésed zuhan, téged pedig megbüntetnek.

Sokkal jobb, ha a távozni akarókat hagyod könnyen távozni.

Az elégedetlen ember nem mindig veszi a fáradságot, hogy egyáltalán keresse a leiratkozási lehetőséget. Ha jön egy e-mail, spamnek jelöli, és számára a probléma megoldódott.

A leiratkozni vágyó és elégedetlen embereket jobb minél gyorsabban és fájdalommentesebben leiratkoztatni és elüldözni. Ha mindenkit próbálsz visszacsatornázni, azzal csak növeled a kockázataidat. Soha nem a maximálisan elégedett ügyfél jelöl spamnek, hanem mindig az elégedetlen.

Ne küldj „de kár, hogy elmész” e-mailt?

De, nyugodtan.

Viszont bőven elég jelezni, hogy sajnálod a leiratkozását és visszavárod őt, ha meggondolná magát, és esetleg megkérdezni, hogy miért iratkozott le. Ha megírja, akkor javíthatsz az e-mail-marketingeden (ha mondjuk benned volt a hiba, és nem az ő érdeklődése párolgott el).

De ez minden, amennyit foglalkozni érdemes a leiratkozással.

Ha túloptimalizálod a leiratkozási folyamatot, illetve túl sokat harcolsz a leiratkozási arány javításán, azzal csak az erőforrásaidat pazarlod. Olyan erőforrásokat, amelyeket hírlevélírásra és eladásnövelésre is fordíthatnál.

Ezt a cikket azért volt fontos megírnom, mert a „leiratkozás elleni harcot” kacagnivalónak és túllihegettnek tartom. Egyre-másra olvashatod erről a cikkeket, és az egyik legnagyobb hazai marketinges is több nyomtatott oldalt szánt arra, hogy olyan leiratkozási e-mailt küldhess, amellyel valahogy megtarthatod azokat az embereket, akik le akarnak iratkozni.

Ne azzal foglalkozz, hogy hogyan veszíts kevesebbet, hanem azzal, hogy hogyan nyerj minél többet.

(A fenti cikk az e-mail-marketingedről 2 dolgot feltételez. Egyik az, hogy jó minőségű, tartalmas hírleveleket írsz egy jól definiált és megértett célpiacnak. A másik pedig az, hogy a feliratkozási oldalad egyértelművé teszi, hogy mit kap a feliratkozó, milyen témát és milyen gyakran. Ebben az esetben nem kell a leiratkozási arányodat figyelned. Ha ezeket a feltételeket nem teljesíted, akkor meg egy „kérlek, ne menj még” e-mail nem fog megmenteni.)

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkA Wall Street farkasa megtanítja, hogyan legyél valóban ügyfélközpontú
Következő cikkKultuszépítés kommunikációval – 24 szövegírási tipp az iPhone 6 termékoldalárólKövetkező

Ezeket olvastad már?

Interjú Rebecca Liebbel – A tartalommarketinghez csak pár kirúgott újságíró kell?

Az idei Media Hungaryn előadást tartott Rebecca Lieb amerikai tartalommarketing-szakértő is. Az Altimeter és az

Elolvasom »

Amit a Google „pop-up-büntetéseiről” tudnod kell

Ha új év, akkor újévi fogadalmak, így van ez. A Google például még nyáron megfogadta,

Elolvasom »

Hiszem, ha látom – avagy így működik az elérhetőségi heurisztika a marketingben (is)

Mindannyian meg vagyunk róla győződve, hogy tudatos döntéshozók vagyunk, és szükség esetén megfelelően ítélünk meg

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.