Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
Olvasási idő: 3 perc

Ezt tedd, ha lopják a tartalmaid

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Ingyenes, Marketingszöveg Gépház

A szövegírás kapcsán természetesen érdekes kérdés a szerzői jogoké: képeket a többség könnyedén ellop, de előfordul, hogy a szövegeinket is más használja föl. Ezt a Google sem szereti, és természetesen mi sem. De mi történik, ha valaki hozzád fordul azzal, hogy lopsz tőle?

Természetesen a szerzőség bizonyításával akár polgári jogi úton is eljárhatunk. De ezt megelőzendő van néhány másik megoldás, amelyet érdemes végigjárni.

Ha valaki lopott a szövegeidből, azt jelentheted a Google felé ezzel az űrlappal.

Ha valaki azt állítja, hogy te loptál, akkor pedig használj plágiumkeresőt.

Ha szövegíróval dolgoztatsz, követeld meg a szerződésben, hogy vállaljon felelősséget a szövegek eredetiségéről, valamint mondjon le a hozzájuk fűződő vagyoni jogokról a javadra.

Amikor a hóhért akasztják?

Nálunk különösen fontos, hogy minden anyag, amelyet leadunk, egyedi szerzői jogi mű legyen. Semmilyen feltűnő hasonlóság sem fogadható el más megjelent anyaggal kapcsolatban. Származékos mű létrehozásakor is teljesen át kell írni az anyagot, hiszen ezt várja el a Google, de a törvények is. Az újságírói etika szabályai szerint a forrásmegjelölést is alkalmaznunk kell.

Büszkék vagyunk rá, hogy havi ezer oldalnál is több leadott szöveg és négyéves működés után sem fordult még elő olyan, hogy másolmányt adtunk volna le. Ha bármelyik szövegírónk ilyet tenne, kérdés nélkül azonnal elbocsátanánk.

A héten viszont kaptunk egy panaszt: egy ügyfelünk sikerdíjas Index-címlapos blogolást kért, a neki vezetett blog egyik posztja kapcsán pedig egy partnere írta, hogy tőle vettük a tartalmat. Azonnal belső vizsgálatot indítottam, mely két óra alatt le is zajlott.

A vizsgálat megállapította, hogy a kérdéses anyaggal semmiféle egyezés sem volt, az elemző szoftverek alapján még csak mondatrészek sem. Erről egy részletes levelet kapott, pontos arányszámokkal, forráshivatkozásokkal, a munkában közreműködők neveivel és nyilatkozataival. Kiderült, hogy félreértés történt, nem gondolta, hogy másoltuk az anyagait, hanem azt hitte, az ő anyagát használtuk forrásnak. Ez azonban nem volt igaz: minden munkánknál fölírjuk a forrásokat is, így visszakövethető, miket olvastunk el előtte. A téma miatt itt szakmai lektort használtunk, aki meg is jelölt három könyvet, amely az állítások alapját szolgálta (illetve a cikkben is hivatkoztunk rájuk). Vélhetően a panaszos is ezekből dolgozott.

Mindazonáltal plágiumkereső szoftvereket futtattunk le, és kiderült, hogy az ő oldalán lévő szöveg három másikon megtalálható, a mi anyagunkhoz viszont hasonló sincs a weben. Ma írt egy ügyfelünk, hogy épp a mi általunk leadott anyagát lopták el tőle. Ilyenkor sincs baj: díjmentesen küldjük az ügyvédi felszólítást, ha az általunk készített anyagokat más is felhasználja a megrendelő engedélye nélkül.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkHonnan szerezz képeket a bejegyzéseidhez?
Következő cikkOktóberi sikerek és Forbes-cikkKövetkező

Ezeket olvastad már?

„Ha azt a szöveget várom, amit magam is meg tudok írni, minek fogadok szövegírót?” – Interjú Bohnné Keleti Katalinnal

Mit csinál egy marketinges fókuszú igazságügyi szakértő? Hogyan számszerűsíthető a szponzoráció értéke, számszerűsíthető-e egyáltalán az

Elolvasom »

Alulárazott a Super Bowl? Méregdrága reklámszpotok és hatásaik

Nem követed a sportokat? Teljesen hidegen hagy, melyik csapat nyert a hétvégén? Azt sem tudtad,

Elolvasom »

11 és fél tartalommarketinges blog, amelyet követned kell

„Tudtok ajánlani tartalommarketinges/online marketinges blogokat?” – hangzik el gyakran a kérdés. A válasz igen, az

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.