Érdekes a magyar piac.
Nem ritka, hogy valaki csípőből kifizet 200 000 forintot dizájnra, de ugyanennek az oldalnak a felszövegezésére nem adna ki 40 000 forintot, mert az szerinte sok.
Hiszen az csak szöveg, vagy nem?
Nézzük meg a példa kedvéért, hogy hogyan nézne ki a mi szövegírási ajánlatokról szóló oldalunk. Ez az oldal amúgy kifejezetten jól konvertál annak ellenére, hogy a szövegezésén javítani akarok.
Így néz ki az oldal szöveg nélkül, a kapcsolatfelvételi szöveget a kontraszt miatt meghagytam. (Kattintásra nagyobb lesz.)
Ez meggyőz téged? Tudod, hogy mit ajánlunk? Tudod, hogy az miért jó? Hitelesebbek lettünk?
Rendelnél erről az oldalról?
Ugyan miért nem? Hiszen ott a dizájn, amit a magyar piac általában értékesebbnek tart. A dizájnt is tudatosan alakítottuk ki: bár reszponzív és egyedi, tiszta, egyszerű, olcsó hatást akartam, mert így személyesebbnek tűnik az oldal (hiszen végül is ez a blog van a fókuszban, ez a tartalommarketingünk vezető eleme), és nem riaszt el senkit azzal, hogy biztos drágák vagyunk. Az elemzéseink szerint bizony erre volt szükség. Pedig nem volt olcsó, a betűtípus sem véletlenül ilyen, mindez tudatos. De mit ér szöveg nélkül?
A szövegírás értékesítést jelent
Valóban mondatokat kapsz a megbízás végén, de a projekt célja nem az, hogy szöveggel töltsük fel az oldaladat, hanem az, hogy értékesítsünk. A jó marketingszöveg-írók egy személyben kiváló szövegírók és kiváló értékesítők. És ez bizony ritka és nagyon értékes tudás.
Ha végignézel a szövegírás történelmén, akkor rengeteg olyan híres marketingszöveget találsz, amelyek gyakorlatilag fapados dizájnnal mentek ki, ha beszélhetünk egyáltalán dizájnról. A szöveg kapott egy minimális formázást, de épp csak annyit, hogy bekezdések és alcímek legyenek benne, azon kívül semmit. És milliós, tízmilliós, százmilliós forgalmat hozott ez a levél, amaz a levél pedig 25 évig futott sikeresen (mondj még egy kampányt, ami negyed évszázadot kibír).
A helyzet tehát így áll: a kiváló szöveg dizájn nélkül is működik, de a dizájn erősebbé teheti.
Viszont a legkiválóbb dizájn sem fog konvertálni szöveg nélkül. Nem véletlenül viszonteladók rendelik anyagaink több mint 60%-át. Megveszik tőlünk, majd 200%-os (egy partner 300%-os!) áron továbbértékesíti. Weboldal-készítők pedig teljesebbé teszik velünk a szolgáltatásukat: beépítik az árba, és azonnal szövegezve adják le a weblapot. Az rögtön működik, kevesebb az ügyfélpanasz is.
Sok a 40 000 Ft? Mit szólsz 1000 dollárhoz?
Időnként megkapjuk, hogy milyen drágák vagyunk – annak ellenére, hogy piacvezetőként talán mi dolgozunk a legolcsóbban.
Időnként 40 000 forintot soknak tartanak a kiváló marketingszövegre – annak ellenére, hogy a front end legfontosabb eleme, és a konverzió oroszlánrésze a szövegíráson múlik.
Az a 40 000 forint egy weboldal felszövegezésére a határon túl (mondjuk az USA-ban) 1000 dollárról indul, és akkor még csak egy átlagos szövegíró átlagos áráról beszélünk.
A rossz szöveg drágább
Tegyük fel, hogy megírod a saját marketingszövegeidet, és nem konvertál. A szövegíró árát tényleg megspóroltad, de a kieső bevétel, az esetleges imázsvesztés és a szövegírással töltött munkaóráid végeredményben drágábbá teszik a spórolást.
Ugyanígy nem érdemes spórolni magán a szövegírón. Ismerjük mi is a licitálós oldalakat, ahol 5 dollárért vállalja valaki, hogy ír neked 10 cikket. Olyan is lesz – gondolj bele, hogy te 5 dollárért mit csinálnál? Megírnál akár egyetlen 500-600 szavas cikket is, 10-12 forrásból dolgozva, 3-szor átolvasva, jól kifejtve, olvasmányosan, képekkel és formázva és feltöltve? Persze, hogy nem.
Egyelőre még a szöveg az olcsóbb
De jövőre ismét drágulunk, mert annyi megrendelésünk van, hogy muszáj.
Viszont ha december 31-ig befut egy megrendelésed, akkor még az idei árakon fogunk veled dolgozni. Lehet, hogy csak jövőre válaszolunk már, mert nekünk is ünnepek jönnek, de látni fogjuk, hogy rendeltél.
Gondold végig, hogy jövőre milyen szövegekre van szükséged (tartalomra, cikkekre, kampányszövegekre, értékesítési szövegekre, bármire), és írj egy e-mailt, hogy szövegírást rendelnél és számítsunk rád. Azért is jó hamar jelezned, mert gyorsabban sorra kerülsz.
Ha az kényelmesebb, akkor a jobb alsó sarokban is írhatsz nekünk.
Show More