Egyes vélemények szerint a céges blog nem hatékony.
Ha te is ezt gondolod, akkor ezt a cikket ne olvasd el, mert épp arról lesz szó, hogy bizony hatékony.
Joe Pulizzi a Kontent magazin mostani számában a kkv-nak az üzleti blogot ajánlja, hiszen ez a legköltséghatékonyabb, kis büdzsével is elindítható és fenntartható platform.
Neil Patel egy blogbejegyzésében elejti, hogy még nem látott a blognál hatékonyabb inbound marketing csatornát.
A Copyblogger Mediát egy blog építette fel, ahogyan a Kreatív Kontrollt is.
Ha jelenleg nincs céges blogod, akkor óriási (kereső)forgalomról, piaci részesedésről és bevételtől elesel – ami főleg akkor kellemetlen, ha a konkurensed már egy ideje publikál.
Nézzük a fekete-fehér (illetve Analytics-kék) számokat. A cikk elődjei: 676%-os és 972%-os növekedés.
1233%-os látogatottságnövekedés
Eddig is a 2014 júniusi látogatottsági adatokat vettük alapul, így most is: akkor 478 letöltést ért meg az oldal. 2015 októberében már 5897-et (a szeptember és az augusztus még erősebb volt).
(Kattints rá és nézd meg nagyban)
Ez 1233%-kal több letöltést jelent, ami izmos 12-szeres növekedés. Nézz rá az Analyticsod adataira, nézd meg a jelenlegi látogatottságodat – és képzeld el, hogy ezt másfél év alatt megtizenkétszerezheted.
Ami hihetetlen: nem értéktelen látogatóból érkezik ennyivel több, mivel a leadek (potenciális érdeklődők) száma is hasonlóan nőtt. Aki pedig már fölkeres minket, sokkal edukáltabb: kevesebbet kell nekik magyaráznunk, hiszen tájékozottan érkeznek, nagyjából tudják, mit akarnak, de azt mindig pontosan tudják, hogy mi kik vagyunk. Hozzánk hűségesek, velünk akarnak dolgozni, nem pedig akárkivel.
Ma már napi 2–5 leadet termel a blog, annyi ügyfelet, amennyit valójában el sem tudunk látni, ezért jelentős részüket kényszerűségből lepattintjuk (pontosabban azok jutnak át a rostánk, akik megdolgoznak érte, kitöltik a briefet és van, hogy kétszer is kell írniuk – valahogy ellenőriznünk kell az elköteleződést, mivel nincs végtelen kapacitásunk).
Szerintem most kéne írnod az e-mailt a marketingesednek, hogy azonnal indítsunk egy blogot – de még nem fejeztem be.
742%-kal több keresőforgalom
Ez a legérdekesebb rész, ugyanis nem végzünk SEO-tevékenységet (csak annyit, amennyi a Wordpressben alapból van, de nincs linképítés meg különösebb onsite SEO sem). Mégis meghétszereződött az organikus keresőforgalom.
Mi lehet ennek az oka?
Több a tartalom, és azok kiváló minőségűek.
Tudjuk, hogy a Google algoritmusa 200 feletti változót figyel, de a keresőoptimalizálás lényege pár szóban összefoglalható: készíts olyan tartalmakat, melyek az embereket érdeklik, továbbá adott kulcsszóra a te anyagod legyen a legjobb (legrészletesebb, legérdekesebb stb.) találat.
Ha kíváncsi vagy, hogy 2015-ben mi működik a SEO-ban és mi nem, akkor ez a te cikked.
Átlagosan 2 perc 56 másodpercig olvasod a blogot
Gyakori tévhit, hogy a neten nem olvasunk hosszú anyagokat, ám a számok erre rácáfolnak.
(Katt rá és nagyobb lesz)
Ha én a te helyedben lennék, akkor a 10 leglátogatottabb cikkünkből tanulnék.
Nézd meg, hogy milyen a cím, mi a téma, miért pont az a téma, hova teszünk alcímeket, hol van belső link, milyen vázlat alapján írunk.
- Szerezz 113 817 látogatót ezzel a bejegyzésvázlattal
- A kiváló blogbejegyzés 7 eleme
- A marketing mix elemei: 4P, 7P, hány P?
- Kultuszépítés kommunikációval – 24 szövegírási tipp az iPhone 6 termékoldaláról
- Landingek és köszönőoldalak létrehozása (ajándék 40 kérdéses checklist)
- „60 mph/h-nál e cikk leghangosabb része a feltörő ámulatod” – David Ogilvy legendás Rolls-Royce hirdetése [részletes elemzés]
- Hogyan írjuk le az árat? Néhány jól működő trükk
- Javíts az unalmas szövegeiden ezzel a 6 lépéssel
- Ha ez az elem hiányzik a weboldaladról, akkor a weboldalad értéktelen
- 16 tipp, hogy jobb marketingszövegeket írj
Ez a 10 cikk felér egy blogírási minikurzussal is – már persze akkor, ha veszed a fáradságot arra, hogy tanulj. (De ha nem, akkor majd a konkurensed tanul. Tudtad, hogy ő is olvas minket?)
Hasít a közösségi média
Ha nincsenek anyagaid (akár blogbejegyzések, akár videók, akár képek), akkor mit teszel Facebookra? Egy idő után a termékoldalak és különböző versenyek kifúlnak.
(Katt rá és nagyítsd fel)
Ha már social, akkor pillants rá az eléréseinkre is.
De valószínűleg nem ezért jöttél, hanem a stratégiáért.
Stratégia a marketingszoveg.com mögött
- Nézz körbe a piacodon. Nézd meg a tartalmi konkurenseidet, a felfutó trendeket, népszerű kulcsszavakat, jól futó cikkeket. Keress piaci réseket a tartalmaidnak, illetve nézd meg, hogy mely témákat tudod jobban feldolgozni.
- Kulcsszavak helyett gondolkozz témákban. Mi is azt tesszük. Ma a kulcsszóhalmozásnak nincs értelme, egyébként is az embereknek írunk.
- Írj heti 3 cikket. Menj 1000 szó fölé és adj valódi értéket (lásd mint én most).
- Oszd meg az anyagaidat minden social-felületeden (Facebook, Google+, LinkedIn stb.). Egy cikket ossz meg többször (más kép, más cím).
- Havonta egyszer küldd ki a feliratkozóidnak a hónapban megjelent cikkeket.
- Finomhangolj folyamatosan. Nyisd meg a Google Analyticsot és a Facebook Elemzések fülét, és figyeld meg, hogy milyen témákra harapnak, mely címek futnak a legjobban, melyik anyagod rangsorolt, hol volt a legmagasabb az oldalon töltött idő. Értelemszerűen a legjobb anyagaid mintájára készítsd az új cikkeidet.
A kulcs a heti 3 cikk. Ma nem tudod megspórolni a tartalomkészítést.
Érdemes Facebookon boostolni a legjobb posztokat. Én havi 5–20 dollárt költök Facebook-hirdetésekre (ez még egy mikrocégnek is megfizethető), illetve 30 000 Ft körül AdWordsben – de a növekedésünk többnyire organikus.
És hogy mennyire éri meg? Nos, a lapszámonként 1 millió forintba kerülő nyomtatott és konferenciákon terjesztett Kontent magazinnal nem tudunk annyi leadet generálni, mint a jelenleg olvasott bloggal.
Már egy éve blogolnod kéne
A tartalommarketing hosszú távú marketingszemléletet követel meg, Joe Pulizzi szerint az első 12 hónapot közönségépítéssel érdemes eltöltened. Ha a fenti eredményeket 1,5 hónap alatt szeretnéd elérni, akkor kérlek, most zárd be ezt az oldalt.
De ha komolyan gondolod, akkor kérj egy Optiblogot (ez kezdésnek jó: havi 8 db 2000 karakteres cikket kapsz jogtiszta képpel).
Ha még komolyabban gondolod, akkor a szakmai Opti lesz a te csomagod (1000-1500 szavas cikkekből havi 8 db) – ám itt már egy cikk darabára 10 000–15 000 Ft. És szerintem még így is olcsó – az egy dolog, hogy külföldön 500 szavanként 100-200 dollárt számláznak, de egy 1500 szavas anyagot jól megírni még egy profi szövegírónak is 3-4 órájába telik. Szerintem nem tudsz olyan gyorsan és jól írni, mint az az ember, aki évek óta napi 8–14 órában ír (és tanulta is).
Ha mégis, akkor számold ki, hogy mi éri meg jobban. Mennyi az óradíjad? Egy idő után jobban jössz ki, ha a blogírással töltött időt inkább a céged fejlesztésével töltöd (arról nem beszélve, hogy a cégvezető vagy a marketinges dolga nem az, hogy blogot írogasson).
Van egy olyan csomag is, amit nem hirdetünk, ez a marketingszoveg.comos csomag. Itt már konkurenciakövetéssel, témagyűjtéssel, írással, feltöltéssel és terjesztéssel kapod a heti 3 cikket (melyek 1000-2000 szavasak). Ez már több százezres móka, így a tehetősebb kkv-knak ideális.
Bármelyik csomagot is kéred, írj a jobb alsó sarokban a csetablakon (vagy a kapcsolatok aloldalon nyomozd ki az e-mail címem).
Oszd meg ezt a cikket, mert ritkán olvashatsz ennyi adattal megspékelt esettanulmányt.
Show More