Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Javíts az unalmas szövegeiden ezzel a 6 lépéssel

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Szövegírás

A legtöbb weboldalszöveg unalmas.

Ez pedig pontosan azért gond, amiért nem vennél fel egy unalmas salesest. Amiért egy unalmas prezentáció után nem veszed meg az előadó könyveit. Amiért egy unalmas üzleti találkozó után nem fogsz lelkesedni az adott üzleti partner szolgáltatásaiért.

Az unalmas dolgokra nem emlékszünk. Nem lelkesedünk tőlük. Nem hagynak nyomot.

Az unalmas szöveget ráadásul végig sem olvassuk. Miért is olvasnánk, ha nem kötelező?

A látogatóidnak ugyanígy egyetlen kattintás bezárni az oldaladat. Ezzel a lepattanási arányod nő (ez a rangsorolásodat rontja), a potenciális ügyfeleid pedig inkább a macskás videókat nézik ahelyett, hogy azt a szöveget olvasnák, amely semennyire nem köti le őket.

Miért lesz unalmas egy szöveg?

Szerintem nem úgy ülsz le írni, hogy „na, írok valami unalmasat!” Lehet, hogy még gyakorlatod is van a szövegírásban, és egészen jó ötleteid lennének... csak épp nem mered őket használni.

A legtöbb szöveg nem technikai hiányosságok miatt lesz unalmas (azaz: nem tudja az író, hogy hogyan írjon érdekesen), hanem azért, mert egy mítingen több ember átbeszéli a szöveget és mindenki hozzárakja az ötleteit.

Azt gondolnád, hogy ez egy jó dolog: demokratikus a folyamat, a szöveg pedig sok ötlettel feldúsul.

Azonban a gyakorlatban a sokfelé húzó ötlet elveszi a szöveg fókuszát... vagy épp megállapodtok a legbiztonságosabb mondatokban, legbiztonságosabb üzenetekben.

A biztonságos megoldás pedig unalmas. A biztonságos az, amit mindenki jól ismer (azért biztonságos, mert megszokott).

Ha marketingszöveget rendelsz, akkor felejtsd el a mítingeket. Egyetlen döntéshozó legyen, aki elfogadja vagy elutasítja a szöveget, illetve változtatásokat kér.

Ha te magad írod, akkor pedig az alábbi tanácsok segíthetnek.

1. Dobd ki a buzzwordöket és a nagy üres szavakat

Imádom azokat a stock fotókat, amikor egy tábla előtt áll egy öltönyös üzletember, és szavakat ír a táblára: innovation, technology, research, marketing és így tovább.

A Kreatív Kontrollnál is úgy néz ki egy teljesen átlagos hétfő reggeli munkanap, hogy a cégben összegyűlünk az irodában, mindenki a legjobb öltönyét viseli és komoly szavakat írunk fel a táblára. Strategic business developement. Corporate vision. Innovative approach.

Miért, ti nem így kezditek a napot?

Az ilyen unalmas és semmitmondó képeket általában hasonlóan semmitmondó szövegekhez szokták vásárolni.

Szerinted mit jelent az, hogy „innovatív megoldás”? Vagy az, hogy „minőségcentrikus szolgáltatás”?

Azért kérdezem, mert nem tudom. Ezek a szavak épp azt jelentik, amilyen piacon van az adott vállalat. Ezek elvont fogalmak, amelyeket ráadásul már csontig lerágtak. Ha így írod meg a cégedet és a szolgáltatásodat bemutató oldalt, akkor pontosan ugyanolyan lesz a kommunikációd, mint szinte minden B2B cégé.

Még rosszabb, hogy az ilyen szövegezés annyira gyakori, hogy a látogatóid észre sem veszik.

Inkább írd le, hogy mit csináltok, és használj minél konkrétabb szavakat.

Így csináld: menj át a szövegeden, és minden általános fogalomnál tedd fel a kérdést, hogy „mit jelent ez konkrétan?” A választ helyettesítsd be. Így rákényszeríted magadat arra, hogy konkrét legyél, és idővel az „informatikai megoldás” átalakul nagy terhelhetőségű szerverekké és 0–24 rendszerfelügyeletté.

Mi sem „innovatív online marketinges megoldásokat adunk a minőség iránt elkötelezett partnereink számára” (bah!), hanem megírjuk az oldalad (marketing)szövegeit, hogy jobban kommunikáljon a céged, több eladásod legyen és versenyelőnyöd legyen azzal a konkurenssel szemben, aki a fenti sablonok szerint írja meg a szövegeit.

2. Legyél empatikus

Némely B2B weboldal elidegenítően tárgyilagos és merev, szinte rosszul érzem magam, hogy nem öltönyben ülök a laptop előtt, amikor olvasom a weboldalt.

Mindez nemcsak személyteleníti a céged, de a konverzióra is kihat: az egyszeri ügyfél azt gondolhatja, hogy nem rá gondoltak, nem neki akar segíteni a cég (tehát nem ő a célpiac), neki ezt értenie kéne.

Amikor empátiát javaslok, az nem leereszkedést vagy ostoba jópofizást jelent. Nem attól lesz marketingszöveg a marketingszöveg, hogy lemegyünk gagyiba.

Jó kezdés, hogy típusproblémákat megemlítesz, és összekötöd a szolgáltatásoddal. Pl. ha nincs időd szöveget írni, akkor szervezd ki hozzánk. Nem az ügyfeled dolga azt kitalálni, hogy az olykor egészen hétköznapi problémáját melyik egyáltalán nem hétköznapi és rendkívül technikai szolgáltatásod oldja meg.

3. Az ügyfelednek írj, ne az ügyvezetődnek

Sok olyan weboldalt láthatsz, amit mintha a vezetőség szórakoztatására készítettek volna.

Az ilyen oldalon minden arról szól, hogy a cég nagy, tökéletes, régóta létezik, mi ennyire és annyira jók vagyunk és díjakat is nyertünk és innovatív megoldásokat adunk és úgy általában oly nagyszerűek vagyunk.

Ez viszont a potenciális ügyfeleidet nem érdekli.

Az ilyen szövegezés szinte mindig többes szám harmadik személyű (a mi cégünk így meg úgy), holott a jó szöveg „én beszélgetek veled”.

Írj az ügyfeledről, írd le, hogy te, te, te (vagy Ön). Írj a problémáiról. Írj arról, hogy hogyan lesz könnyebb a munkája, jobb az élete, erősebb az egészsége akkor, ha tőletek vásárol.

A céges oldal nem a cégedről szól, hanem az ügyfeledről.

4. Rövidítsd le a mondataidat. És a bekezdéseidet. És a szavaidat. És a szövegedet.

Látatlanban megtippelem, hogy túl hosszú mondatokat írsz. Többszörösen összetett mondatban kacskaringózik a mondanivalód, és az 5. sor után már talán te sem tudod, hogy mit mondtál a mondat elején. Unalmas és követhetetlen.

Ugyanígy a neten nem működik egy 12 soros bekezdés. Ne félj a rövid bekezdésektől, mert a heatmap és az Analytics szerint a rövid bekezdés a barátod.

És használj rövid, egyszerű szavakat, amikor csak lehet. Kommunikálni szeretnél, nem a szakszóismeretedet fitogtatni.

5. Tegyél cselekvő igéket a mondataidba. És személyeket.

„A beérkező e-mailek 24 órán belül megválaszolásra kerülnek.” Ebben a mondatban nincsenek személyek és nincs aktív cselekvő. Gyártósori és elidegenítő a hangulat.

Írd inkább így: „Az e-mailedre 24 órán belül válaszolok.”

6. Írj arról, ami az olvasódat érdekli

Ez valószínűleg a legnehezebb rész.

Neked egy szolgáltatásod jelenthet kihívásokat, túlórát, büszkeséget és így tovább. Kívül-belül ismered már.

Az ügyfeled megoldást keres, és lehet, hogy a landing page-edre jutva hall rólad először.

Mi az az egyetlen előny, ami az oldalon tartja? Utána sikertörténetet szeretne olvasni? Megnézne egy videót? Megnézné a szolgáltatás technikai részleteit?

Ezt az irodádból nem tudod megválaszolni. Egy szövegíró segíthet ebben (az a munkánk, hogy állandóan az ügyfél fejével próbáljunk gondolkodni), utána pedig teszteld az oldalt, próbálj ki más leadeket, cserélgesd a headline-t.

Tényleg nem tudok kerülőutat meg gyorsabb megoldást adni: piackutatás, szövegírói szemlélet és tesztelés tesztelés után. Mi a saját marketingkommunikációnkat ugyanígy javítgatjuk, vagy épp gyakori kérdésekre és kifogásokra válaszolunk, ez a cikk például így született.

Ha valamelyik marketinganyagunk lehengerlően meggyőző, akkor valószínűleg előtte már több konferencián és tárgyaláson előadtuk a sales pitchet, és a legjobb mondatokat, legnagyobb előnyöket tartottuk meg.

Ha tetszett ez a cikk, akkor először is oszd meg, utána pedig olvass el egy hasonlót.

marketingszovegiras

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkSzakmai elemzés: ezt gondolja a szövegedről egy marketingszöveg-író
Következő cikk6 dolog, amit a póker tanított nekem a szövegírásrólKövetkező

Ezeket olvastad már?

[Kötelező olvasmány] Minden, amit az üzletikönyv-kiadásról tudni akartál

Írnod kéne egy könyvet. Ha nyitott szemmel jársz a marketingtrendek korzóján, megfigyelhetted, hogy a könyvkiadási

Elolvasom »

Így írj olyan reklámszöveget, ami az ügyfeled problématudatára hat

Azt már hallhattad párszor, hogy értékesítési szövegben általában hatunk a problématudatra. Ennek oka egyszerű: ha

Elolvasom »

A világ legjobb szövegírója 2 levelet írt az anyádnak

Gary Halbert vitán felül a legjobb direkt marketinges szövegíró volt. Megelőzte a korát, innovatív és

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.