Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Marketingszövegben használhatsz szakzsargont?

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Szövegírás

Ha megkérdezel egy szövegírót, azt fogja válaszolni, hogy a szakzsargon helyett emberi nyelven írj. Ennek jó oka van: több száz és ezer tesztelés bizonyítja, hogy a nagy szavak, terminusok és „vállalati stílus” helyett a közérthető szavak, egyszerű nyelvezet és világos felépítés működik.

A legjobb hirdetések és a legsikeresebb (értékesítési) weboldalak közös jellemzője az, hogy kulcspozícióban sehol nem találsz szakzsargont. A marketingszöveg nem a cégednek készül (ahol természetes a szaknyelv), hanem a célpiacodnak.

Ha ők nem értik, akkor a szöveg nem fog működni.

Hiába nagyszerű az ajánlatod, ha csak te érted. Ha a célpiacod nem érti a szakzsargont, akkor nem írhatod a marketingszöveget szakzsargondúsan.

Egy nyelvet beszélünk?

Szinte minden csoportnak megvan a belső nyelve. A csoportból kívülálló ilyenkor azt érzi, hogy a belső nyelvet le kell fordítani magyarról magyarra, hogy megértse.

Két orvos egymás között olyan nyelven beszél, amit ők tökéletesen értenek, de a kívülálló nem feltétlenül.

Két mérnök egymás között játszi könnyeddséggel dobálja azokat a szakkifejezéseket, amelyeket szótárral is nehéz lehet megérteni.

És ezt a cikket is telerakhatnám olyan marketinges szakkifejezésekkel, amely engem és a Kreatív Kontroll munkatársait boldoggá tenné ugyan, de lehet, hogy nem értenéd. Pedig neked írom a cikket, nem magunknak.

Ugyanígy a ti cégeteken (bővebben: ti szakterületeteken) belül is megvan ez a saját nyelv. Nem kell egymásnak magyaráznotok a terminusokat, mert mindannyian értitek és használjátok őket. Sőt, még az összetartozást is erősíti, hogy „egy nyelven beszélünk”.

Ha leülsz marketingszöveget írni, akkor az azért lesz tele nehezen érthető kifejezésekkel, mert minden nap így beszéltek egymás között. Ez neked a legtermészetesebb: már a szavak is így jutnak eszedbe. Sőt, ez a legbiztonságosabb.

A technikai leírásból kölcsönzött szakkifejezéssel nem lehet tévedni.

Viszont ez a belső nyelv a marketingszövegben nem működik.

Az iskolás fiad megértené, amit írsz?

Általános ökölszabály, hogy az a jó marketingszöveg, amit egy ötödikes is megért.

Sokan felszisszennek erre, hogy ez az olvasók lenézése. Pedig épp ellenkezőleg: a könnyen érthető és olvasmányos szövegezés alapvető udvariasság.

Azt szeretnéd, hogy a marketingszövegedet elolvassák, megértsék és cselekedjenek (mondjuk iratkozzanak fel). Ne várj el több energiabefektetést a minimálisan szükségesnél.

Ha vendégségbe hívsz valakit, akkor sem raksz akadálypályát az ajtód elé.

Lehet, hogy át tudják ugrani a vendégek. De vajon át akarják-e ugrani?

Az érthetetlen szakszövegnek van egy nem túl hízelgő olvasata is: nem érdekel téged, hogy megértem-e azt, amiről írsz. Így viszont értékesíteni nem lehet.

De van, amikor a terminus adja a hitelességedet

A marketingszöveg leegyszerűsítve két részre osztható: először teszel egy ajánlatot, majd ezt alátámasztod. Ígérsz valamit, majd elmondod, hogy miért hihető az ígéreted.

Pl. ha orvos vagy, akkor az ígéret az, hogy meggyógyítod a mandulagyulladást. A hitelességedet a diploma, a több évtizedes praxis és a több tucat meggyógyított ember adja.

Az ajánlatban a közérthetőség a legfontosabb. Az alátámasztásban pedig akár a terminushasználat. A szakzsargonodból derül ki, hogy tényleg orvos vagy, hiszen úgy beszélsz, mint egy orvos.

Ez egy nagyon finom kötéltánc: ha nem beszélsz „orvososan”, akkor nem leszel annyira hiteles. Ha túl sok terminust használsz, akkor pedig nem fogják elolvasni a szöveget (hiszen érthetetlen). Jó megoldás, ha a szakkifejezéseket megmagyarázod, és csak a megkerülhetetlen terminusokat írod a szövegbe.

De honnan tudod, hogy mit ért meg az olvasód?

Milyen nyelven beszél a célpiacod?

A célpiaci ismeretet nem spórolhatod meg.

Többé-kevésbé minden piacnak és réspiacnak van egy kialakult nyelvezete, ahogyan a problémákról, megoldási lehetőségekről és úgy általában a témáról beszélnek.

Ha belép valaki a boltodba, akkor ezen a nyelven fog érdeklődni.

A Google-ben ezen a nyelven fog rákeresni.

És azt az embert tartja hitelesnek, aki ugyanezen a nyelven beszél hozzá például egy marketingszövegben.

A trükkös rész viszont az, hogy a célpiac nyelvezete általában nem ugyanaz, mint az irodádban beszélt nyelv. Eleve ti terméket és szolgáltatást készítetek, a célpiacod viszont egy megoldást keres.

Ha a saját szakzsargonodon beszélsz, akkor a marketingszöveged csak a kollégáidra fog hatni.

Hogyan írj szakzsargon nélkül?

Keress rá a piacod témáira. Nézd meg, hogy a fórumokban hogyan írnak és hogyan beszélgetnek az ideális vevőid. Figyeld, hogy milyen kulcsszavakkal keresnek a szolgáltatásaidra. Monitorozd a közösségi médiát. És írj fel minél több kifejezést.

A vállalati nyelvet konkretizáld. A „megoldás” gyakorlatilag bármit jelenthet, a CMS-rendszer viszont CMS-rendszert jelent. Az általános vállalati nyelvnek lehet, hogy örül az igazgatóság (hiszen ezt szokták meg), de tulajdonképpen senki nem érti, és nem jelent semmit. Mondd el, hogy konkrétan milyen megoldást adtok. Írd le, hogy milyen igényeknek feleltek meg. Írd le, hogy mitől versenyképesebb. A kiüresedett szavaknak nincs súlyuk, nem győznek meg, nem mondanak semmit. Az ilyen szavakkal teleírt marketingszöveg olyan, mintha nem is létezne.

Olvasd a célpiacod szemével. Írás után aludj rá egyet, másnap pedig friss szemmel olvasd át. Próbáld úgy olvasni, ahogy az ideális vevőd olvasná. Nézd meg, hogy téged mennyire érdekelne az ajánlat, és te mennyit értenél belőle, ha nem ez lenne a szakmád. Ezt a bejegyzés elolvasása után nem fog menni, mert rutin, amíg kialakul ez a képesség. De érdemes elkezdened.

Kérj meg valakit, hogy olvassa át. Nem kell, hogy célpiacod legyen. Kérd meg, hogy foglalja össze, hogy miről szól a szöveg. Mit ajánlotok? Miért jó az? Mit tudott meg? Hogyan javítaná? Lehetőleg ne családtag vagy közeli barát legyen – olyan embert válassz, aki kíméletlenül a szemedbe tudja mondani, hogy ez a szöveg érthetetlen.

Kérj meg valakit, hogy olvassa fel hangosan. Figyeld, hogy hol olvas lassabban vagy melyik szót rontja el. Az ismert, gyakran használt és közérthető szavakat ritkán hibázzuk el. A bonyolult terminusokat azért nehéz felolvasni, mert ritkán találkozunk velük. És ha egy mondat közben levegőt kell vennie, akkor az a mondat túl hosszú.

Kérj meg minket. Szívesen segítünk átültetni köznapi nyelvre a vállalati nyelvet. Úgy fogjuk átírni, hogy még hiteles és szakmai maradjon, de a célpiacod tökéletesen és könnyedén megértse.

Az a feladatunk, hogy cégeket és célpiacokat kössünk össze profi kommunikációval.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkA tökéletes „szórólap”
Következő cikkHonnan szerezz képeket a bejegyzéseidhez?Következő

Ezeket olvastad már?

A megtérülő tartalommarketing – Így számolj ROI-t

Nem tudom neked megmondani, hogy mi az a „minőségi tartalom”, amiről mindenki beszél. Én kétfajta

Elolvasom »

Melyik éri meg jobban: hírlevél vagy Facebook-hirdetés? (15 454%-os ROI!)

Az online marketing abból a szempontból idegrendszer-kímélő sportág, hogy minden véleményt le lehet söpörni tényekkel

Elolvasom »

A social proof pszichológiája: így használd a közösségek erejét a marketingedben

A social proof alapkoncepciója meglehetősen egyszerű. Ha úgy látjuk, hogy más, hozzánk hasonló emberek megtesznek

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.