Szívemnek igen kedves, amikor a PayPass találkozik a landing page-dzsel – mert mindkettőt szeretem.
Az OTP nyereményjátékot hirdetett, hogy a PayPasst és az egyérintéses fizetést népszerűsítse az ügyfelei körében, a clickthrough landing page-ükön pedig van még tesztelhető elem és kiaknázatlan best practice.
Azt nézzük meg most, hogy hogyan javíthatnának még az oldalon, és mit érdemes tesztelni.
Remélem, hogy a marketingosztálytól olvassák és hasznosnak találják majd.
Maga a kampány
Így néz ki a hírfolyamuk posztja, ezt (és hasonló képeket) hirdetésként is fölhasználják:
Ez erre az oldalra vezet (minden URL-t paramétereztek, én a sima oldalt adom meg, hogy ne szemeteljük az analitikájukat).
Ennek a click-through landing page-nek a céloldala ez a regisztrációs oldal.
Várható, hogy a kampány lefutásával az oldalakat leszedik, ezért a 2 oldal mentését megtalálod itt és itt. (Nagy képfájl.)
Olvasd át a kampányelemeket, majd közösen folytatjuk itt.
Mi lehet a kampánycél?
Nem látok bele az OTP online stratégiájába, hiszen nem ügyfelünk a bank. Ha ügyfelünk lenne, akkor meg nem fedném fel.
Az viszont látszik a szakavatott szemnek, hogy a nyereményjátéknak 2 fő célja lehet: egyik a szolgáltatás használatának népszerűsítése, a másik a listaépítés. A játékra regisztrálók szinte biztosan olyan ügyfelek, akik:
- rendelkeznek egyérintéses fizetésre képes kártyával (kivéve, ha valamiért az ügyfél úgy regisztrál, hogy valójában nincs ilyen kártyája, de az emberi hibát nem tudod teljesen kiszűrni)
- és reagálnak a marketingüzenetekre (itt épp először egy Facebook-hirdetésre, majd az oldalon is elvégezték a regisztrációt)
E második pont a legfontosabb. Az első egy adatbázisból leszűrhető (ismerik a saját ügyfeleiket), és ha nincs valamilyen adatvédelmi megkötés, akkor fölhasználhatják.
A másodikat (hogy reagálnak a marketingüzenetekre) csak kampányokkal tudhatod meg – és azért értékes infó, mert ha őket célzod mondjuk eDM-kampánnyal vagy bármivel, akkor magasabb lesz a megnyitás, megnő a konverziód és általában is sikeresebb lesz a kampányod.
Annak adj el hambit, aki éhes.
Hajtás felett
Egyértelmű hiba, hogy sötét háttéren világos betűkkel írták ki a szöveget – nincs igazán szépérzékem a dizájnban, így megkockáztatom, hogy ez még szép is így, viszont nehezebben olvasható. Különösen úgy, hogy a „Nyerő az egyérintéses fizetés” headline még főcímet megillető betűméretben szerepel, de a lényeg (mit nyerhetek és hogyan) betűje már apró.
Az információsorrend változtatásával is javíthatnak: az eredeti főcímet megtartjuk, majd magyarázó alcímként (és nagyobb betűmérettel) kiírhatjuk, hogy „fizess egy érintéssel, és óránként megnyerheted a 7000 Ft jóváírás egyikét”. Ezt tovább magyarázzuk: minden órában az első 10 fizetés nyer.
Call to action a hajtás fölé. Az ajánlat egyértelmű és kis elköteleződést kérnek, így hamar lezárhatjuk azt, aki „kész van”. Minél egyszerűbb és könnyebben érthető az ajánlat, annál hamarabb jeleníthetsz meg egy CTA-t, míg az összetett (értsd: magyarázatot igénylő) és nagy elköteleződést bekérő ajánlat (drága, bonyolult a regisztráció stb.) CTA-ja alább kerül.
Lásd ezt a képet (ContentVerve.com):
Minél egyszerűbb az ajánlatod, annál följebb kerülhet az oldaladon a call to action.
Hajtás alatt
Az alcím nem elég konkrét. Az alcímben itt említhető, hogy az értékesebb nyeremény egy 500 000 Ft értékű utazási utalvány – erősebbé teszi a szöveget.
Az ajánlat nincs fokozva. Emlékszel azokra a bizonyos hosszú tévéreklámokra, ahol „but wait, there’s more” felkiáltással az amúgy is jónak tűnő ajánlathoz kipakoltak még 1 tucat bónuszt, és szóltak, hogy ez még mindig ugyanannyiba kerül? Ilyenkor a jó ajánlatot ellenállhatatlanná teszik (mert értéket növelnek).
Itt alapból jó ajánlat az, hogy (ha jól értem) regisztráció nélkül is megkaphatom a jóváírást, ennek fokozása volna az utazási utalvány.
A gond csak az, hogy ennek megértéséhez kétszer kellett elolvasnom az oldalt.
Megoldás az, ha a hajtás feletti szövegben „fizess egy érintéssel, mert jóváírást nyerhetsz” megközelítéssel a fizetést adják el, a hajtás alatti szövegben viszont „regisztrálj, mert a jóváírás mellett nyerhetsz egy utazási utalványt is” fókusszal már magát a regisztrációt „adják el”.
Szövegezés
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.