Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Miért nem adtunk el tavaly karácsonyi csomagokat? (Egy sikertelen kampány esettanulmánya)

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: esettanulmány

Magyarországon nem dívik, hogy sikertelen kampányokból írjunk esettanulmányt, pedig ezek a legtanulságosabbak. Értékes, ha a best practice mellett ismered azt is, hogy milyen hibákat ne kövess el.

Az alább bemutatott kampányunk sikertelen volt, ezért ízekre szedjük és megpróbáljuk megfejteni, hogy miért volt az. Igyekszem mindent megtalálni, amit hibának látok – de a javításokat leghamarabb a következő karácsonyi kampányidőszakban tudjuk tesztelni.

(A szövegírói tudásunkból ez nem vesz el: jelenleg is fut olyan landing page-ünk, ahol 10% körüli az eladás. Egyébként is hiszek a transzparens működésben.)

A kampány

November 28-án élesítettem a marketingszoveg.com/karacsony aloldalt (még most is kint van).

2 különböző karácsonyi csomagot hirdettünk, egy kisebbet és egy nagyobbat. A csomagokat december 4-éig akciósan rendelhetted volna meg, december 12-éig pedig teljes áron – ezután nem fogadtunk volna rendelést.

Az oldalt hírlevélben is kiküldtük, kitettük Facebookra, illetve a meetupunkon az előadás végén szerepelt a linkje. Ez ilyen látogatottságot hozott:

kampány_stat1

Az oldalon töltött idő azt mutatja, hogy a szöveget végigolvasták.

3 headline-t is teszteltünk, az eredmények:

headline_ab_teszt

Viszont eladás nem lett, és most megfejtjük, hogy miért nem.

(Őszinte leszek: ha eladjuk ezt 10-10 csomagot, akkor nem tudom, hogy hogyan teljesítettünk volna – elvileg december 20-án szabadságra mentünk, de még december 22-én is dolgoztunk. A csomagok meghirdetésekor még nem tudtam, hogy ennyire zsúfolt decemberünk lesz – természetesen a „túl sok munka” a kellemesebb problémák közül való, és valahogy megoldottuk volna.)

1. Kevés a szöveg

Minél több marketingszöveget írsz, annál könnyebb az eladás. Copywriting-közhely: the more you tell, the more you sell. Ennek több oka van.

  1. Akit 3 mondat meggyőz, az (egy jól elhelyezett CTA-nak köszönhetően) tud vásárolni 3 mondat után is, de a többség szeretne minél többet tudni vásárlás előtt.
  2. Minél több a szöveg, annál több előnyt tudsz bemutatni – tehát felépíted a csomag értékét.
  3. És több kifogást tudsz kezelni, ami csökkenti a kockázatot.

A szöveg mindössze 541 szavas, ami a kkv-szektorban egy félmilliós csomagnál hiba. (Nagyvállalati szinten ez nem nagy összeg, kkv-nál viszont igen – nem győzöm elégszer hangsúlyozni, hogy ismerned kell a piacodat.)

Megoldás: ha nagynak számít a csomagod, akkor több meggyőzésre van szükséged a sikerhez.

2. Talán rossz az ajánlat

Nem arra gondolok, hogy túl drága, mert ez a rendes ára (tucatjával rendelitek a hírleveleket és landing page-eket ilyen áron).

A gond inkább az, hogy érzésre raktam össze a csomagokat aszerint, hogy szerintem mire lehet szükséged egy karácsonyi kampánynál (illetve amiket az elmúlt években karácsonykor rendeltetek) – de nem volt előzetes felmérés, illetve nem magyaráztuk el, hogy miért pont landing page és hogy jön ehhez a blogbejegyzés. Szóval vagy nem erre volt szükséged, vagy nem tudtad, hogy erre van szükséged.

Megoldás: termékfejlesztésnél ne hagyd ki az igényfelmérést, utána pedig végezz ügyféledukációt. A szakember dolga, hogy a termékeit érthetően bemutassa.

3. Keveset hirdettük

A tartalommarketing elkényeztet minket, ezért általában is keveset hirdetünk. A látogatószámon is látod, hogy a landing page nem volt agyonhirdetve – így nem juthatott el azokhoz az emberekhez, akik megvették volna.

Megoldás: hirdess többet.

4. Későn ment a kampány

November végén jellemzően már fut a kampányod, így az ajánlat potenciális vásárlóköre leszűkült.

A megoldás magától értetődő: ne késs le a főszezonról. A marketing- és tartalomstratégiád ezért legyen legalább 1 éves: látni fogod belőle, hogy mikor lesz nagy kampányod, és idejében készülhetsz rá.

5. Nincs CTA a hajtás fölött

Best practice, hogy hajtás fölött legyen egy call to action – mérhetően emeli a konverziót.

Készíts jó CTA-kat. Már egy-egy szó megváltoztatása is növeliheti a konverziót.

6. Nincsenek referenciák (sem logók, sem konkrét projektek)

Pedig valószínűleg kíváncsi vagy, hogy milyen landing page-eket készítünk, illetve egy teljes kampányt hogyan állítunk össze. Alternatív megoldás a testimonialhasználat. Mindkettő a termékkockázatot csökkenti.

Megoldás: mutass referenciákat és ügyfélvéleményeket. Soha ne hamisíts testimonialt.

7. Nem egyértelmű, hogy ezekre az elemekre miért van szükség

Elkövettem a típushibát, amit minden cég elkövet legalább egyszer: feltételeztem, hogy a célcsoportom ismeri a blogbejegyzések előnyeit (és azt, hogy hogyan illeszthető egy kampányba), érti, hogy a landing page mire való és így tovább.

Biztos, hogy nagyon sok olvasónk és ügyfelünk ezzel tisztában van, viszont a kampány nem kizárólag őket célozta.

Emellett nem bízzuk az olvasóra, hogy „majd csak rájön az előnyeire”. Egyrészt nem biztos, hogy rájön, másrészt nem fog 20 percet eltölteni az oldalon, hogy megfelelően végiggondolja az ajánlatod előnyeit.

Megoldás: mondd ki a legnagyobb előnyöket és az ajánlatod minden elemét magyarázd. Itt van 16 tipp, hogy hatékony marketingszövegeket írj.

8. Túl nagy a csomag

Ez relatív persze, mert egy átlagos inbound-kampány felszív 5-10 landing page-t is, ám a piac többsége még nem itt tart.

Másik – és nagyobb – gond, hogy a csomagok nem tűnnek rugalmasnak. Ha az oldalt elolvasod, akkor nem derül ki neked, hogy egyébként ha 3 helyett 2 landing page kell, illetve 20 helyett 27 és fél hírlevél, akkor átvariálhatod nyugodtan. Pedig így van – de a ki nem mondott (és csak a te fejedben levő) feature olyan, mintha nem is létezne.

Megoldás: kommunikálj minden feature-t, engedd a személyre szabást és ne lőj a piacod igényei fölé.

9. Lehet, hogy túl agresszív

A szöveg sok előfeltevéssel (presupposition) nyit: eddig nem kerestél annyit a kampányaiddal, meg fogsz könnyebbülni, akcióznál, landing page-dzsel gyötrődsz, utolsó pillanatban hírlevelet írsz és így tovább.

Ezeknek a célja, hogy az olvasó valós problémáihoz kapcsolódj, mélyítsd a problématudatát, majd ezután kínáld fel a termékedet mint megoldást. Viszont nagyon könnyű elrontani:

Rossz dolgokat feltételezel, a célpiacodnak nem azok a problémái, amiket leírsz. Így nem marad sokáig az oldalon, hiszen a termék (a szöveg alapján) nem neki szól.

Túl frontális. A cégvezetők nem szeretik, ha nyíltan megmondják nekik, hogy mit éreznek, mit csinálnak, hogyan készítik a kampányaikat stb. (Itt azokra a cégvezetőkre gondolj, akik a mi ügyfeleink: tudom, hogy vannak agresszíven kommunikáló B2B szolgáltatók, akik sikerrel érik el a másmilyen cégvezetőket.)

Megoldás: ha előfeltevésekkel élsz és problématudatról írsz, akkor piackutatás minden mennyiségben. Mérd fel a stílust is.

10. Kusza az űrlap

Legelőször csak egy e-mail-cím volt kint azzal, hogy ide írj, ha érdekel az ajánlat (ne röhögj). 2 nap múlva összeütöttük azt az űrlapot, amit most látsz kint, de érthetetlen, hogy miért 4 mezőnyi adatot kérünk (amikor egy névmező és egy e-mail-mező bőven elég).

Megoldás: minél kevesebb mezőt kérj, az űrlap legyen eltéveszthetetlenül egyértelmű.

Foglald le a következő karácsonyra!

Biztos vagyok benne, hogy az idei karácsonyunk is hajtós lesz. Ha szeretnéd, hogy mi írjuk az anyagaidat (vagy akár az egészet elkészítsük dizájnnal, microsite-okkal, termékfejlesztéssel és mindennel), akkor akár most is lefoglalhatod a munkaidőnket. Írj nekem itt és jelezd, hogy karácsonykor tervezzünk veled.

Ismerek amerikai szövegírót, akik már 2016-ra nem fogadnak rendelést, mert betelt a naptár. Az érdeklődést elnézve lehet, hogy már nyáron betelik a mi karácsonyi naptárunk is.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikk„A tartalommarketinget nem erőből kell csinálni” – interjú Neil Patellel
Következő cikk3 modern és hatékony felugró ablakKövetkező

Ezeket olvastad már?

Kontentkultúra: így vonj be mindenkit a tartalomkészítésbe

A tartalom széles körű használata viszonylag új jelenség a marketingben – a magyar piac még a

Elolvasom »

Így írj információdús cikkeket

Te sem szereted az üres állításokat, közhelybe fúló cikkeket és semmiről nem szóló anyagokat, ugye?

Elolvasom »

Adaptív tartalom – tartalommarketinges forradalom, amely még nem jött el

Ennek a cikknek az a célja, hogy alapjaiban újragondolj mindent, amit eddig a tartalomról tudtál.

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.