Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

Hogyan írj szakmai és részletes anyagokat? (7 konkrét tipp)

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: cikk, szovegiras, üzleti blog

A blogbejegyzések többségénél megfigyelheted, hogy csak az alapokat érintik.

Elmondják azokat a pontokat és érveket, amiket a szakmában tényleg mindenki tud, de még a laikusok is valószínűleg hallották.

„Fontos, hogy sok vitamint fogyassz.”

„A marketing közvetlenül növeli az árbevételeidet.”

„A tartalommarketing alapja a minőségi tartalom.”

És így tovább.

Nem arról van szó, hogy ezek ne lennének igaz állítások (mert azok) – hanem arról, hogy mindez nem elég, ez nem érdekes, ez nem hozzáadott érték, ez jellemzően csak zaj.

Tehát hogyan írj részletesebben? Hogyan vonj le jó következtetéseket? Hogyan írj olyan anyagot, amit megéri elolvasni?

 

Miért olvasnak az emberek hosszú anyagokat?

 

Szerintem lefutottuk már, hogy a hosszabb cikkeket is elolvassák. Ha nem hiszed, járj utána.

Tegyük fel, hogy ugyanazt a témát feldolgozták egy 200 szavas és egy 2000 szavas cikkben. A hosszabb anyaghoz nagyobb befektetés kell (az időddel „fizetsz”), ám várhatóan több értéket kapsz tőle.

Az olvasód tudat alatt felméri, hogy az adott téma (és ahogyan cikként feldolgoztad) megéri-e azt a 10 percet vagy sem. Mindez azt jelenti, hogy a cikkeidnél nem az olvasmányosság vagy a jó körítés a legfontosabb, hanem az, hogy adj minél több értéket.

Nézzük, hogy hogyan adhatsz minél több értéket.

 

1) Mondd el a véleményed

 

A (szakmai) híreket elolvashatom bárhol – az értéket egy értelmezés adja. A nézőpontod, a lelkesedésed, a felháborodásod – a megalapozott véleményed.

Ne értsük félre egymást: szerintem e kor legnagyobb hibája az, hogy a véleményeknek túl nagy értéket tulajdonítanak. Semmilyen hozzáadott értékkel nem rendelkezik egy olyan komment, hogy „hát ez szar” – mindössze növeli a zajt.

Szakmai vélemény alatt arra gondolunk, hogy például egy új Google-algoritmusfrissítésnél segítesz az adatokat és változásokat a cégemre vonatkoztatni… vagy leírod, hogy miért nincs szövegírószakma… vagy nekimész a cinizmusnak.

A célod az, hogy segítsd az olvasódat eligazodni a szakmádban és az újdonságokban.

Tegyük fel, hogy kijön egy új kompresszor, te pedig viszonteladó vagy, és megírod a hírt. Ilyenkor értékes véleménye az, hogy…

  • kinek éri meg megvenni
  • mennyire könnyű használni
  • árban hol helyezkedik el
  • szerinted érdemes-e beruházni rá (hány év alatt térülhet meg)
  • szerinted a brosúrában meghirdetett innovatív feature-ök tényleg olyan innovatívak-e
  • a te műhelyedben hogyan muzsikált
  • hatékonyabban tudsz-e vele dolgozni

Tehát a véleményeddel segíted a vásárlói döntésemet (vagy azt, hogy nagyjából tudjam, hogy mit gondoljak az új kompresszorról).

 

2) Legyen a kedvenc szavad az, hogy „például”

 

Ha megfigyeled a blogbejegyzéseinket, akkor talán észrevetted már, hogy milyen sokszor használjuk azt a szót, hogy „például”.

Logikusan egy példa követi.

Ennek az az oka, hogy az elmélet fontos és jó, de könnyebb elképzelni és megérteni egy koncepciót (vagy algoritmusfrissítés, szövegírói technikát, bármit), ha hozok egy életszerű példát.

 

3) Másik kedvenc kifejezésed: „ez azt jelenti, hogy”

 

A szakmád szakértője te vagy, nem pedig a vásárlód. Nem elvárható az ügyfeledtől, hogy ismerje a szakkifejezéseket, az elméleti hátteret, a módszertant stb.

A te feladatod, hogy közérthetővé tedd a témádat.

Például (heh, 2-es pont!) érdekes adat lehet a kompresszornál, hogy hűtveszárító-egységgel árulják – ez azt jelenti, hogy a sűrített levegőd szinte teljesen páramentes lesz.

Ez azért fontos, mert a nyomásváltozás miatt kicsapódhatna a víz, ami tönkretenné a kompresszort. A másik baj a vízzel, ha eljut a szerszámig a „vizes levegő”, akkor a hirtelen nyomáscsökkenés miatt a levegő lehűl, a víz kicsapódik és megfagy, a szerszámod pedig lefagy – ami eleve egy több százezer forintos játékszer, másrészt értékes munkaidőd elmegy azzal, hogy a szerszámod kiolvadására várakozol.

A lényeg tehát az, hogy minden állításod mögé másold be ezt: „ez azt jelenti, hogy”; „ez azért fontos, mert”. Ha megválaszolod, akkor máris jobb anyagokat írsz, mint az elméletet habosító konkurenseid.

 

4) Idézz

 

Az idézet célja az, hogy…

  • bemutass egy opponáló véleményt, vagy
  • erősítsd a saját véleményed

Mindkét esetben a célod az, hogy az olvasód teljesebb képet kapjon, az állításaidat pedig hitelesebbé tedd. Például ha a Google céljait fejtegetem, akkor Matt Cutts egy-egy mondatával megmutathatom, hogy valószínűleg tényleg azt akarja a Google, amit elébb leírtam.

 

5) Hivatkozz sokat

 

A cél elsősorban nem a keresőoptimalizálás, hanem az, hogy az olvasód ismét teljesebb képet kapjon, és az őt érdeklő területekről egyetlen kattintással tovább olvashasson.

(Bár tény, hogy mind a belső, mind a külső hivatkozások erősítik a rangsorolásod.)

Gondolj bele, hogy hányszor fordult már elő veled az, hogy egy téma bővebben érdekelt volna, de a szerző nem adott rá linket – ilyenkor kénytelen vagy kimásolni a kifejezést és magad rákeresni, ami frusztráló lehet.

Rendben, tehát mit linkelj?

  • Forrásokat (tényleg azt mondta, tényleg úgy mondta, tényleg ennyi százalék stb. – ezek a linkek a cikk írásakor amúgy is megvannak, hiszen nemcsak a saját véleményed írod, hanem utánaolvasol a területnek, ugye?)
  • Saját anyagaidat (ha írtál korábban egy-egy témáról, akkor írás közben eszedbe fog jutni, és elhelyezed rá a linket – a Copyblogger és Neil Patel ezt kiválóan végzi)
  • Konkurensek vagy hasonló témájú oldalak vonatkozó anyagait (ha írtak a témádról és úgy érzed, hogy az olvasódnak hasznos lehet az anyag, akkor linkelj rá)
  • Kutatásokat, publikációkat (ha mondjuk egy white paper számait használod, akkor a forrásmegjelölésedet tedd linkké – lesznek, akik szívesen letöltenék, és így nem kell keresgélniük)

 

6) Írd le a saját tapasztalataid

 

Térjünk vissza a kompresszorhoz.

A gyártó brosúráját és termékleírásait máshol is elolvashatom – ehhez nem kell „felütnöm” a blogodat.

Viszont a tapasztalataidat nem tudja sem a gyártó, sem a konkurensed megírni. Csak nálad olvashatom (vagy olvashatnám) el, hogy egy magyar műhelyben hány perc beüzemelni, hogyan lehet ellenőrizni, mire figyeljünk, hány üzemóra után kell benne cserélni valamit, milyen könnyű vele a munkád, milyen érzés vele dolgozni és így tovább.

Ez tesz autentikussá, ehhez tudnak kapcsolódni az olvasóid.

A marketing területén a helyzet hasonló: elolvashatod mondjuk a márkaépítés elméletét szakmai cikkekben, a Wikipedián vagy épp egy egyetemi tankönyvben. Ám sokkal értékesebb az, hogy például Magyarországon, kkv-büdzsével hogyan lehet felépíteni egy ismert márkát (adja magát, hogy esettanulmány legyen).

 

7) Használj olyan képeket, amelyek jelentenek is valamit

 

A stock photókat utálom. Ennek oka az, hogy szinte mindenki félreérteti, mire valók valójában.

Eredetileg a szándék olyasmi volt, hogy a grafikusok olcsón jó képeket kaphassanak, melyekből tudnak dolgozni – és ne kelljen minden kampányhoz, projekthez vagy weboldalhoz stúdiófotókat csináltatni (ami drága és időigényes).

Ám a stock photókat sok ember személyre szabás nélkül felhasználja.

ügyfélszolgálat

„Igen, ez a több száz helyen látott lány tökéletesen kifejezi a cégünk egyedi értékeit, használjuk ezt!”

Oké, mire akarok kilyukadni?

  • Arra, hogy amikor cikket írsz mondjuk a dokumentumkezelő szoftveredről, akkor a felhasznált kép ne egy steril irodát mutató stock photó legyen… hanem egy kép a program kezelőfelületéről.
  • Amikor a márkaépítésről írsz, akkor a használt képanyagod mutasson mondjuk Facebook-bejegyzéseket (ahol a márkádat posztról posztra építed) vagy egy kiállításon céges ruhákban feszítő kollégákat.
  • Amikor egy kampányodat mutatod be, akkor mutass képernyőképeket a hirdetésekről és a Google Analyticsből.
  • Amikor egy tornagyakorlatot mutatsz be, akkor a kép mutassa a végrehajtást. Még jobb, ha videót is mellékelsz.
  • Amikor egy trendet írsz le, akkor használj grafikonokat és a kutatások anyagait.

Tehát a képed valóban tegyen hozzá az anyaghoz.

 

Összefoglalva

 

Ezt a részt mentsd el valahova (hogy írás közben magad elé vehesd).

Amikor anyagot írsz, akkor…

  1. foglalj állást, írd le a (megalapozott) véleményed,
  2. az állításoknál magyarázz: „ez azt jelenti, hogy”,
  3. mondd el, hogy miért fontos, amiről írsz: „ez azért fontos, mert”,
  4. használj sok-sok példát,
  5. használd példaként a saját tapasztalataid,
  6. idézz szakértőktől vagy az ügyfeleidtől,
  7. hivatkozz úgy, hogy az olvasód „egere alá dolgozol”,
  8. használj olyan képeket, amelyek hozzátesznek ahhoz, amiről írsz.

Van még egy jó tipped? Írd meg egy hozzászólásban! (Ennek a cikknek adj egy lájkot.)

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkÍgy írj olyan reklámszöveget, ami az ügyfeled problématudatára hat
Következő cikkEgy 1 oldalas DM-levél elemzése (2 PDF)Következő

Ezeket olvastad már?

A/B-tesztelés gyorstalpaló egyszerűen: hogy értsd, mit mutatnak a számok

Az online marketing nagy erőssége, hogy mérhető – de ez csak akkor jelent jót, ha

Elolvasom »

Humorban nem ismerünk tréfát: a mémek és az inside joke szerepe a marketingben

A mémek az internetes társadalom kulturális közös nevezői lettek – az influencer marketing pedig csak

Elolvasom »

90 adat a tartalommarketing hatékonyságáról

„A tartalommarketing a legköltséghatékonyabb marketingkommunikációs szemléletté nőtte ki magát.” „A tartalommarketinggel te uralhatod a saját

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.