Az online marketing abból a szempontból idegrendszer-kímélő sportág, hogy minden véleményt le lehet söpörni tényekkel – hiszen szinte minden mérhető.
- Lehet, hogy egy megrendelő túl bátornak tartja a landing page szövegezését – egy tesztbe kerül, és kiderül, hogy kinek van igaza.
- Lehet, hogy a tartalommarketinget, a keresőoptimalizálást, a Facebookot vagy a saját weboldalt éppen temetik, de a számok mást mutatnak.
- Lehet, hogy az e-mail marketinget minden évben temetni próbálják, de még mindig az egyik, ha nem a legjobb csatorna.
Nézzünk egy kampányt részletesen.
Mit hirdettünk?
Ha követsz minket, akkor valószínűleg nem titok előtted, hogy legfrissebb tréningünkön a landing page-ek elkészítését tanulhatod meg – a tervezéstől a megírásig. A tréningre ugyanitt tudsz jelentkezni, ha még nem voltál.
Ez az oldal pedig 2000 látogató után így konvertál:
Kész van tehát a termék, tudjuk az ideális vevőjét, megvan a sales page.
Jöjjön a kampány.
Hírlevél a saját listára
Kiküldtük ezt a hírlevelet először a korábbi tréningrésztvevőknek, majd a teljes listánkra.
tárgy: Van értelme ilyenkor hírlevelet küldeni?
Szia!
Talán meg se kéne írnom ezt a hírlevelet.
Hogy miért?
Egyszerű:
A landing page-es tréningünk már majdnem betelt.
15 hely van még a június 9-ei időpontra.
És ezt a levelet megkapja rajtad kívül 4018 cégvezető és marketinges… akik között biztosan van 15 olyan marketingorientált személy, akik eljönnek.
(Írás közben jött még egy rendelés, tehát már csak 14 hely van.)
De ha megírnám a levelet, akkor mit mondanék?
Például írnék a magyar marketingesek és cégvezetők egyik leggyakoribb marketingproblémájáról.
Arról, hogy általában a kampányok legvégén szúrják el.
- Ugye pöccre beállítottad a remarketingkampányod.
- Keresőoptimalizáltál és jó kulcsszavakra rangsorolsz.
- Az oldalad felhasználóbarát.
- A terméked piacképes.
- A kampányodat most izzítod Facebookon.
Végül ránézel a statisztikára, és lehangoló képet látsz: hatalmas lepattanás, minimális olvasási idő, szánalmas konverziós adatok.
Tehát rossz a landing page. Vagy a felépítés, vagy a szövegezés – vagy mindkettő.
Ennél drágább konkrétan nincs. Már költöttél a potenciális vásárlód megszerzésére, már felállítottad a kampányodat, már végre értékesítenél – aztán az oldalaid nem konvertálnak.
Ez olyan, mintha több heti szervezéssel összedobnád életed legnagyobb partiját – majd elfelejtenéd kinyitni a bejárati ajtót. (A vevőd nem fog az ablakon bemászni, hanem inkább átmegy partizni a szomszédba.)
De te marketingorientált szakember vagy (hiszen olvasod a hírlevelünket is), ezért most azt mondod, hogy de a te kampányaid jól működnek és a landing page-eid jól konvertálnak.
Akkor...
...Miért nincsenek még 10%-on konvertáló oldalaid?
(Saleskonverzióra gondolok.)
Ez pedig nagy szám, mert 1–1,5%-os saleskonverziót már jónak tartanak.
És még fontosabb, hogy nekünk ez a mindennapi rutinunk. Én nem a külföldi „guruk” tippjeivel vagizok, hanem havi ~30 landing page-t írunk hosszú évek óta. Nincs objektív adatom, de szerintem az országban senkinek nincs ekkora tapasztalata a landing page-ek terén, mint nekünk.
Ez pedig azért fontos, mert így a magyar piacon működő felépítéseket, fogásokat és szövegezéseket fogsz kapni a tréningen.
A terv az, hogy nulláról az élesítésig megkapsz minden infót, hogy jól konvertáló landoló oldalaid legyenek.
És még van 14 hely itt
A tervezett tematikánk (még bővülhet):
- hogyan határozd meg a landing page-ed típusát a kampányodtól függően
- hogyan illeszd a stratégiádba (feliratkozás, upsell, cross-sell, minden marketingcsoda)
- hogyan mérd a sikerét (van élet a konverzión túl is)
- hogyan határozz meg jó célkonverziókat
- milyen a tökéletes űrlap
- hogyan töltess ki minél több űrlapot (és hogyan szűrd a vásárlóid minőségét az űrlappal)
- melyik szoftverrel hozd létre a landing page-ed dizájnját
- hogyan kösd össze a hírlevélküldőddel, CRM-eddel, bármiddel
- hogyan állítsd be az analitikát és a deindexálást (és egyáltalán miért kulcsfontosságú ez)
- hogyan írj olyan headline-t, ami még a marketingellenes embereket is az oldalon tartja
- hogyan írd meg úgy a bevezetőt, hogy a lehető legtöbb ember figyelmét felkeltsd és fenntartsd (és ha már ott vagy, akkor pozicionáld is a terméked)
- mikor milyen típusú CTA-t írj (és azt hova rakd)
- hogyan növeld az ajánlatod értékét tisztán a szavaiddal
- milyen elemekkel építsd ki a bizalmat
- hogyan csökkents kockázatot
- hogyan írd meg a feature-listádat
- hogyan láss bele az ügyfeleid agyába még akkor is, ha nincs piackutatásod
- hogyan válaszd ki a legnagyobb előnyödet
- hogyan építsd fel a szöveged logikai ívét (hogy minél nagyobbat üssön)
- és hogyan írj olyan értékesítési szöveget, amelyek álomszerűen magas konverziót hoznak
És mindez belefér 4 órába – de mivel rólunk van szó, ezért számolj 4,5-5 órával (állandóan mániákusan túlteljesítünk).
A felépítést, tervezést és integrációt Damjanovich Nebojsa fogja tanítani.
Olvasd el a tréning további részleteit
A cateringünk olyan jó, hogy megennéd a monitort
Fejenként 6200 forintért jön majd süti, finger food és ebéd. Ha voltál már tréningünkön, akkor tudod, hogy rendszeresen a hazai tréningszakma gasztronómiai csúcsait nyaldossuk.
És ahogy a lágy falatok íze elolvad a nyelveden, úgy leszel egyre biztosabb abban, hogy megérte eljönni.
Tényleg nem akarok ötleteket adni, de szerintem volt pár marketinges, akit a téma nem érdekelt, de a kaja miatt eljött :)
Nézd meg az ételeket
Nézd, én akkor leszek elégedett, ha a tréning végére:
- megérted, hogy mitől függ egy konverzió (így ha a marketingesed vagy az alvállalkozód szöveget ad, akkor még az élesítés előtt látni fogod, hogy jó-e vagy sem – ez hatalmas kockázatcsökkentés, mert lesz „szemed” arra, hogy melyik szöveg működik)
- megismered a tervezést (milyen termékhez milyen típusú landing page, így már a kampányod elején jó irányba mész)
- megtanulod a jó felépítéseket (nemcsak az elméletet, hanem a gyakorlatot is)
- megtudod, hogy hogyan kell szövegezned (ez lesz a legrészletesebb rész)
Persze eredményt ígérni nehéz, mert az eredmény tőled is függ.
Én vállalom azt, hogy azt a tudásanyagot fogod sűrítve és célirányosan megkapni, amit a belső szövegíróképzésünkön használunk.
Azt a gondolkodásmódot, kutatási rendszert és írási fogásokat kapod meg, amelyeket minden egyes nap használok… és sikert sikerre, konverziót konverzióra halmozok.
Ami csak előadóként lehetséges, azt mind megteszem, hogy a tréning tudásanyagát hasznosítani tudd – most állítjuk össze a handoutokat, a diákat szintén megkapod, később workshopon gyakorolhatsz.
Ez itt nem marketingduma
Tényleg azt akarom, hogy ezután jobb eredményeket érj el – mert így a következő tréningünkre is el fogsz jönni. (Az üzleti élet nem olyan bonyolult: masszív értéket kapsz, tehát kérsz még belőle, és mindenki boldog.)
Viszont nem tudom helyetted megtanulni. Tehát ha „konferenciaügyvezető” vagy és úgysem használnád fel a kapott tudást, akkor mondom, legalább eszel egy jót, miközben pörög az ultragyakorlatorientált képzésünk.
Szóval kattints ide, ha úgy érzed, hogy szeretnél magas konverziókat és szeretnél hatékony landing page-eket készíteni (a tervezéstől a felépítésen át a megíráson keresztül az élesítésig).
Barátsággal;
Sipos Zoltán
marketingszöveg-író és a tréning szervezője
Ui.: Sok amerikai direct response és marketingcégben a reklámszövegíró kapja az egyik, ha nem a legnagyobb fizetést. Ennek oka az, hogy egy országos kampánynál a landing page-ek szövegezésén dollármilliós árbevételek múlnak.
Ha több tízezer látogató jön minden nap az oldalra, akkor az 1,1% és 1,2%-os konverzió között dollármilliós különbségek vannak.
Persze tudom a magyar realitásokat, én is itthon kampányolok. Azért mondtam ezt el, hogy még jobban megértsd, hogy amit itt a tréningen tanulni fogsz, az bizony már majdnem pénznyomtatással ér fel.
Közvetlen árbevételnövelés, van-e szebb szó marketinges füleknek?
Még van 14 hely.
És itt tudsz jelentkezni.
Veled vagy nélküled, de hidd el, hogy be fog telni.
Én a helyedben most kattintanék a linkre és most adnám le a rendelést.
Ezt a levelet a marketingszoveg.com-hírlevél olvasói kapták. Ha nem vagy többé marketingorientált cégvezető, akkor le kell iratkoznod, mert ez a hajó csak az elitet szállítja. Ide klitty és nekünk jó, mert olcsóbban hírlevelezünk, neked is jó, mert nem hallasz majd rólunk.
A hírlevélben aláhúzással jelöltem azt, ami link volt, a formázás változatlan.
A hírlevél 3574 embernek ment ki első körben, megnyitotta 1237 (35%), 216-an átkattintottak (6%-os CTR).
A második körben azokat céloztuk, akik az első e-mailt nem nyitották meg. Természetesen más volt a tárgymező, és a 2434 emberből 320 nyitotta meg (13%-os open rate), az átkattintás pedig itt 2%-os (54 ember). A második kör sajnos mindig gyengébb, de még így is megéri megcsinálnod.
A hírlevélből jelentkezett 26 ember, 22 pedig ki is fizette a jegyét (ez számít tényleges vásárlásnak), ami 934 000 Ft árbevételt jelent. 6008 Ft költségünk volt (levelenként 1 Ft-ot kér a MailMaster), így a kampány megtérülése 15 454%-os.
Facebook-hirdetés a saját követőinknek
Ezután a tréning posztját kiemeltük 14 000 Ft-ért, és a saját követőinkre céloztuk.
34 fő jelentkezett így, melyből 26 fizette a jegyét, ami 1 123 000 Ft árbevétel. A 14 000 Ft-os hirdetési költséggel számolva a megtérülés 8021%.
Hirdetés célcsoportbeli embereknek
A kampányt azzal zártuk, hogy a tréning posztját meghirdettük olyan embereknek, akik nem követnek ugyan minket, de más marketinges csatornákat igen – tehát célközönségbe esnek. Ez a hirdetés 1 hétig futott.
Kb. 30 000 Ft-ba került a kiemelés (itt volt a legmagasabb a költség), és 20 jelentkezés érkezett 1 100 000 Ft értékben. Itt 3666%-os a megtérülés.
Melyik a legjobb csatorna?
Figyeld meg, hogy bár többen jelentkeztek a Facebook-hirdetésről, arányaiban a hírlevél jobban megérte. (Kisebb költségből magasabb árbevétel.)
A dolog nem a csatornán múlik, hanem a saját közönségeden. Itt éppen a hírlevél nyert, de az e-mailt behelyettesítheted lényegében bármilyen olyan felülettel, ahol közvetlenül a saját közönségeddel tudsz kommunikálni (és ők ezt szeretnék is).
Valószínűleg azért jön ki rendre a hírlevél a legjobb csatornának (nemcsak nálunk, hanem az online marketingeseknél általában), mert közvetlen kommunikáció, illetve az inbox alapvetően más terület, mint egy Facebook-hírfolyam (ha már megnyitotta a levelet, akkor lényegében konkurenciamentes környezetben beszélhetsz az ügyfeleddel – a Facebook-hírfolyamot viszont mindig tovább lehet görgetni).
Összeadva egy kb. 40 000 Ft-os büdzséből bejött 4,3 millió forintnyi rendelés. Ez az online marketing nevű dolog működni látszik.
A sikerhez kellett persze:
- egy jó termék
- meglévő közönség
- landing page, ami stabilan konvertál
Ha ezt a hármast jól elkészíted, akkor onnantól már csak forgalmat kell vinned az oldalra (hírlevélből vagy Facebookról vagy akárhonnan), és folyamatosan nő az árbevételed.
Úgy látszik, nincs szövegírószakma
Ezt az esettanulmányt ki akartam egészíteni olyan számításokkal, melyben a hírlevél és a Facebook-hirdetések árával is számolunk. Nekünk nem volt szolgáltatói költségünk (mi csináltunk mindent), de az az életszerű, hogy a hírlevél megírását vagy a hirdetéskezelést kiadod valakinek.
A saját áraink helyett egy piaci átlagárral számoltunk volna, ezért egy marketinges csoportban rákérdeztem az árakra (olyan csoportban, ahol több szövegíró is van).
A június 17-én feltett kérdésekre június 20-áig mindössze 2 válasz érkezett: egy válaszoló szerint ez ügyes módszer a konkurensek árainak felmérésére (azt nem így csinálnánk), egy másik válaszoló pedig leírta, hogy azért nem ad rá árat, mert általában nincs fix díja – ezt én kifogásnak érzem, mert direkt annyi információt adtunk, amennyiből mi már tudunk legalább egy körülbelüli árat adni.
Sajnálatosnak tartom, hogy amíg mi egymás után publikáljuk az esettanulmányokat, addig a szakmában nem tudunk közösen beárazni egy projektet. Szerintem ez az edukáció és a piacépítés rovására megy, így csak remélni tudom, hogy a gyakorlat idővel jó irányba változik majd.
Két lépéssel előreszaladva az is közös érdekünk volna, hogy irányvonalakat, benchmark-adatokat és árakat adjunk a piacnak – de a közös szakmai érdekvédelem várhatóan a távolabbi jövő zenéje lesz. Az biztos, hogy rajtunk nem fog múlni, a mi nyitottságunk közismert.
Tetszett ez az esettanulmány? Oszd meg mással is (de minimum lájkold).
[msz_checklist_59_urlap title="59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez" body="Nem az számít, hogy elvileg és más piacon mi működik, hanem az, hogy a te listádon a te hírleveidben mi adja el a te termékeidet. Viszont az alábbi lista azonnal megnöveli a hatékonyságodat. Hová küldhetem?" notice="*A csekklista megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket." image="https://kreativkontroll.hu/wp-content/uploads/2016/10/ebook_kep_1.png"]
Show More