Kíváncsi vagy, hogy a direkt marketing és a direct response copywriting mennyi pénzt hozhat? Martin Conroy 1974-ben megírta azt a levelet, ami a Wall Street Journalt felépítette, és mindössze 802 szóval történelmet írt. Ez a DM-levél 28 évig futott (1974-től 2002-ig) kisebb változtatásokkal (ezzel egyébként a legtovább futó control lett).
Az évek alatt 1 milliárd dollárnyi előfizetői díjat hozott a Wall Street Journalnek. Brian Clark (Copyblogger) úgy becsüli, hogy nem is 1, hanem 2 milliárd dollárt.
Ez persze becslés, mert a pontos számokat még a Wall Street Journalnél sem ismerik. Megdöbbentő, de nem mérték a levél hatékonyságát (a mérés egyébként direkt marketinges alapvetés).
A lényeg viszont az, hogy ez a levél DM-történelem és ha érdekel a szövegírás, akkor ismerned kell. A levél sikere egészen elképesztő, amire példa az is, hogy 28 éven keresztül futott (nem tudsz nekem olyan hirdetést mutatni, ami ennyi ideig hatékony).
Fontos tanulság, hogy ami nem törött, azt ne cseréld le: ha egy anyagod eredményeket hoz, akkor ne cseréld le csak azért, mert te magad már ráuntál (ennek inverze is igaz: ha az imádott anyagod hatástalan, akkor azonnal készíts újat).
Maga a levél és a kommentárjaim felérnek egy szövegírásról szóló könyv elolvasásával. Azt hinnéd, hogy ez túlzás, pedig nem. Majd meglátod.
És itt van a kommentelt verzió.
Jó olvasást! (Angoltudásra szükséged lesz.)
(A cikknek adj egy megosztást. Sok munka volt, hogy ingyen tanulhass.)
Show More