A Webgalamb hírlevélküldő szolgáltatásként kiemelten érintett a szpemkérdésben: ha csak egyetlen ügyfelük is szpemel, akkor megvan az esély arra, hogy rossz fény vetül a szolgáltatóra – akik amúgy nem tehetnek az ügyfél visszaéléséről. Nem lehetnek ott mindenhol és nem tudnak mindent megakadályozni.
Mintha az ezermesterboltot tennénk felelőssé azért, mert egy sorozatgyilkos náluk vásárolt.
Tehát a spamellenes harc az ő érdekük is, illetve az internet egészének is jó.
Feltehetően hasonló gondolatmenet vezetett ezen videó elkészítéséhez. Ez pedig kiváló tartalommarketinges példa, mert egyetlen videóval több dolgot is elértek:
- A videó látványos és jópofa.
- Összekacsint a nézővel („Most komolyan el kell ezt bárkinek is magyarázni?” – Te is tudod, én is tudom).
- A Webgalambot megkérdőjelezhetetlenül spamellenesnek pozicionálja, mert nemcsak kiírják, hogy nem szeretik a spameket, hanem ilyen videókkal harcolnak a spamelés ellen. Ha egy simlis ügyfelük miatt őket is támadnák, akkor hivatkozhatnak erre a videóra.
- Tisztítja a webet. Ha csak 2-3 ember nem szpemel emiatt, már sokat tettek mindannyiunk idegrendszerének megőrzéséért.
- Ügyféledukáció: 2 perc alatt elmagyarázza a legfőbb tudnivalókat.
- Linkeket adnak, ha további információkra van szükséged.
- Szimpatikusabb lesz tőle a cég.
És a legutóbbi pont nagyon fontos. Én tapasztalatból tudom, hogy a Webgalamb kiváló szolgáltatást nyújt (a hírleveleink is az ő galambjaik hátán repülnek el a postafiókodba), de ez egy dolog, én már fizető ügyfél vagyok, a marketingkommunikációnak nem engem kell meggyőznie.
Ez a videó viszont annak is szimpatikussá teszi a Webgalambot, aki esetleg először találkozik velük.
Az online marketingesek közös érdeke a spamellenes harc
A spam túlmutat az egyes cégeken.
Nem pusztán arról van szó, hogy egy-egy cég lejáratja magát, illetve bizalmat veszít a spameléssel. A spam az egész online marketinget besározhatja, és ha csak egy potenciális ügyfél is lemond az online marketingről („az egész úgyis a spamelésről szól”), azzal mindannyian veszítünk.
A szakma veszít egy ügyfelet.
A potenciális ügyfél bevételeket veszít.
Az ügyfél potenciális ügyfelei pedig nem értesülnek egy jó termékről, mert online marketing nélkül nem jut el hozzájuk.
A kontraproduktív spamelés
A legrosszabb „taktika” az, ha vásárolsz egy címlistát, és teleszpemeteled a címlistát az üzleti ajánlatoddal, amit egy kéretlen levélben, azaz spamben küldesz ki. A taktikát azért raktam idézőjelbe, mert ez a lusta és tájékozatlan cég hihetetlenül hatástalan eszköze, és a valódi marketinges taktikákat sérteném azzal, ha a spamelést közéjük sorolnám.
Kezdjük ott, hogy az online hirdetéseket lehet a legjobban célozni. Tévés hirdetők és ATL-reklámozók összetennék a két kezüket, ha ugyanilyen részletes és pontos célzási és mérési lehetőségekkel dolgozhatnának. Viszont ha szpemelsz, akkor mindezt elpazarlod – meddőszórással reklámozol a legjobb célzási lehetőségekkel rendelkező csatornán: a neten. Sokkal olcsóbb és hatékonyabb lenne jól célozni.
Körülbelül annyira buta dolog ez, mint azért venni egy autót, hogy utána munkába told – vezetés helyett.
Másik ellenérv a sok közül az, hogy a hatékonysága kacagnivaló. Legtöbben a jó szűrők miatt meg se kapják, akik megkapják, azok közül rengetegen meg se nyitják, de ha megnyitják, akkor biztosan nem kattintanak át. Ha esetleg mégis, akkor 1000 kiküldött emailből szereztél mondjuk 10 átkattintást, ami 1%. És még nem tartunk ott, hogy vásároljanak is, egyszerűen kíváncsiak voltak, hogy mi ez az egész.
Annyira hatástalan a spam, hogy még az is hatásosabb, ha nem csinálsz semmit – akkor legalább nem rombolod a rólad kialakuló képet szpemeléssel.
Spamwikivel a spamek ellen
Még nem voltam szövegíró, de már nagyon érdekelt az online marketing egyik speciális részterülete: a spam.
A specializálódást és a tanulást odáig vittem, hogy végül életre hívtam a magyar Spamwikit, és 5 éven át írtam, szerkesztettem és építettem a közösségét. A 693 szócikk soknak tűnhet, egy wikihez képest ez szerény szám. Mégis a mai napig ez a téma legbővebb és legrészletesebb magyar információforrása.
A Spamwikit neves médiumok is többször idézték, illetve hivatkoztak rá, engem pedig nagyon fiatalon spamszakértőként hívtak meg egy konferenciára.
Ha feliratkozol a marketingszoveg.com hírleveleire (itt az oldalsávban tudod megtenni), akkor egészen biztos lehetsz abban, hogy tőlünk nem kapsz spamet és az e-mail címedet sem adjuk ki harmadik félnek.
Annyira spamellenesek vagyunk, amennyire csak azok lehetünk. Javaslom, hogy próbáld ki te is a Webgalambot 30 napig ingyenesen!
Show More