Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 15 perc

Ez a 381 szavas levél olyan sikeres volt, hogy új bankfiókot nyitottak miatta (elemzés)

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős hírlevelet?, Szövegírás
  • Címkék: direkt marketing, elemzés, Halbert, szovegiras

Képzeld el azt, hogy egy kampányod annyi megrendelést hoz, hogy először a bank egy teljes emeletet ad neked… majd később nyitnak egy külön fiókot, hogy fel tudják dolgozni a beömlő csekktengert.

Ez történt Gary Halberttel, aki A-list copywriterek szerint is a valaha élt legjobb szövegíró.

Most a 381 szavas Coat of Arms levelét elemezzük. Ez a levél kihagyhatatlan mindenkinek, aki komolyan gondolja a szövegírást.

 

Az eredmények

 

A Kontent III. évfolyamának első számában (piros és Neil Patel van a borítón) épp középen találsz egy cikket, amelyben erre az elemzésre hivatkozunk.

Ez Gary Halbert legelső igazán sikeres levele, ami azonnal a legjobb szövegírók közé emelte őt.

Saját elmondása szerint 18 hónap alatt írta meg a levelet – eddig csiszolt minden szót tökéletesre. Ezt a levelet úgy olvasd, hogy minden egyes szónak célja van. (És persze tele van jobbnál jobb szövegírói fogásokkal.)

A levél fölépített egy céget, amit Gary 90 millió dollárért adott el a 90-es évek elején. 30 évig postázták, 600 millió fölött jár az összkiküldés, és becslések szerint az amerikai háztartások több levelet is kaptak az évek során.

A csúcson heti 1 millió levelet küldtek ki, és a teherautó kétszer fordult, hogy ezt mind el tudja vinni az irodából a postára. Az ohiói posta raktárába be sem fért ennyi kiküldendő levél.

Onnan tudhatod, hogy a levél sikeres volt, hogy 30 éven át postázták – értelemszerűen leálltak volna, ha bukó. A csúcson napi 20-25 ezer megrendelés jött, ezért Garyéknél 40 embernek kizárólag az volt a munkaköre, hogy a beérkező csekkeket kezeljék és elvigyék a bankba. A bank először a teljes 3. emeletet nyitotta meg Halbertéknek – később egy új fiókot nyitottak.

Örömteli hír, ha a kampányod ilyen jól fut, de azért adja magát:

sikeres kampány

Mai árfolyammal számolva a csúcson minden nap 300 000 dollárnyi árbevétel jött be, a legjobb kiküldések 23%-on konvertáltak. És ami nagyon durva: mindez hideg listán.

Egyetlen 381 szavas levélből állt a kampány – ha egy levél kiküldését lehet egyáltalán kampánynak nevezni.

 

Perszonalizáció a net előtti korban

 

A családi címerek ötletét Gary az újságban olvasta. Egy idős hölgy úgy egészítette ki a jövedelmét, hogy a könyvtárban családi címereket kutatott. Ha talált egyet, akkor az adott vezetéknevű embereknek küldött egy képeslapot, ezen megmutatta, hogy hogyan néz ki a címerük, és felajánlotta, hogy színesben megfesti.

Halbert ezt az ajánlatot átalakította egy 2 dollárba kerülő riporttá, hozzátette a legegyszerűbb upsellt (cikk végén meglátod).

1971-et írunk és a számítógépek elfoglalták a fél szobát, és rettenetesen drágán tudtál a mai átlagos számítási kapacitások százezredét igénylő dolgokat elvégezni. Például szöveget szerkeszteni, postacímeket és neveket különböző szempontok szerint rendezni, vagy embert küldeni a Holdra.

Gary épp a berobbanása előtt áll, alig van pénze, és egy olyan kampányra van szüksége, ami befut. Nem akart „Tisztelt Hölgyem/Uram” megszólítással nyitni – viszont nem tudott dinamikus mezőket beilleszteni a leveleibe (mint te most bármelyik hírlevélküldővel), tehát nem tudott akármilyen listára küldeni.

Tehát úgy fogja perszonalizálni a listákat, hogy telefonkönyvekből kiszűri az azonos vezetéknevű embereket, és mindig egy adott vezetéknévnek postáz tömegesen. A levél megszólításában ott a név, illetve a törzsszövegben még háromszor.

A gond az volt, hogy a postai szabályozás megváltozott, és a legtöbb listát épp ábécésorrendről átrakták irányítószám-sorrendre. 70 000 dollárba került (akkoriban ez több pénz volt), hogy az összeállított listájukat abc-sorrendbe rendezzék. Ezután vezetéknevenként külön borítékokat nyomtattak, meg persze a leveleket.

A levelet számítógéppel sokszorosították és perszonalizálták, viszont kinézetben megpróbáltak személyes levelet alkotni.

  • A boríték sima fehér levélboríték volt.
  • A borítékra bélyeget tettek (mintha személyes levél lenne).
  • Semmilyen teaser-copyt nem írtak a borítékra, a címzést írógéppel végezték (majd számítógéppel sokszorosították).
  • A levél fehér papírján írógéppel írt szöveg és aláírás van.
  • Egy kisvárosból küldték (Bath).
  • A levélen ott a megszólítás.

Fontos megértenünk, hogy akkoriban a perszonalizált levél újdonság volt – Garyék az elsők között küldtek tömegesen perszonalizált anyagokat. Ma már a többség tudja, hogy egy adatbázisban bent van a nevünk, és dinamikus mezővel küldik a megszólítással ellátott e-maileket.

 

Nézzük magát a levelet

Előfizetői tartalom

Ez az elemzés önmagában megér 4 havidíjat. Legyél te is előfizetőnk!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztom
LinkedIn
Email
ElőzőElőző cikkHogyan keress pénzt a blogoddal?
Következő cikkHogyan állj neki a szövegírásnak még akkor is, ha semmi ötleted nincs? (Előkészületek)Következő

Ezeket olvastad már?

Frank Kern 1400 dollárt ajánlott nekem. (Hirdetéselemzés mondatról mondatra)

Frank Kern gazdaggá kereste magát ezzel a levéllel. Most te jössz. Na jó: már előtte

Elolvasom »

Ezért rettenetes a karácsonyi hírleveled (és így javítsd ki)

Szinte hallom a gondolataid: „hm, jön a karácsony, tökéletes alkalom, hogy hírlevelet küldjünk az ügyfeleinknek”.

Elolvasom »

„Te nem vásárolhatsz tőlem” (egy haladó copywriting-technika)

Ha úgy gondolod, hogy mindenki a célpiacod, akkor ezt a bejegyzést nem olvashatod el. Hogy

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: info@kreativkontroll.hu
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.