Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Mennyi szövegre van szükséged?

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Szövegírás
  • Címkék: szovegiras

A valódi szakember (legyen szövegíró, webdizájner vagy más) erre azt válaszolja, hogy „attól függ”.

Hogy mitől függ pontosan, azt ebben a cikkben átvesszük.

Kezdjük az alapokkal:

Az interneten máshogy olvasol

Az internet egy villámgyors médium, ahol minden egy kattintásra van tőled, és egy átlagos oldal tele van linkekkel. Izgalmas és interaktív, ehhez pedig hozzászoktál: gyorsan átfutod az anyagokat és ha valamiről többet szeretnél megtudni, akkor kattintasz is a linkre. Ha pedig az oldal nem érdekel, akkor gondolkodás nélkül bezárod.

Interneten ritka az elmélyült olvasás, de ezt szerintem tapasztalod saját magadon is.

Emellett pedig több kutatásban és hőtérképes felmérésben láthatod, hogy az olvasásod mintája „F” alakot vesz fel (főcím, bekezdések első szava), a többség pedig nem jut el az oldal aljára.

nielsen f-shape

A Nielsen Norman Group szemkamerás kutatásában 232 alany szemmozgása ilyen olvasási mintát rajzolt ki.

Azt is észrevehetted, hogy az oldalakat „szkennelve” olvassuk, tehát a kiemelt részeket (főcím, alcím, félkövér) keressük. A Nielsen gyanítja, hogy a látogatók 79%-a csak átfutja az oldalt, és mindössze 16%-uk olvassa el az első szótól az utolsóig – ha az oldaladat „szkennelhetővé” teszed, azzal átlagosan 124%-kal növeled a használhatóságot (az oldalon töltött időből és a megnőtt konverziós arányodból látod).

Az alábbi gyorsított videón az látható, hogy egy véletlenül kiválasztott, tipikus marketingszoveg.com-olvasó hogyan olvasta át 7 perc 36 másodperc alatt az Apple–iPhone-kommunikációról szóló cikkünket:

A szkennelhető szöveg

A Nielsen a következőket javasolja. (Én is, de meggyőzőbb, hogy ez nemcsak a mi rigolyánk.)

  • Emeld ki a kulcsszavakat (nem azt, amire rangsorolni próbálsz, hanem ami a szövegedben a legfontosabb információt közli)
  • Az alcímeid ne kreatívok legyenek, hanem adjanak érdemi információt (vagyis ha csak a kiemelt részeket és alcímeket olvasom el, akkor is megértsem a szöveged lényegét)
  • használj listákat (ez is egy lista épp)
  • egy bekezdésben egy gondolatot közölj
  • a fordított piramis alapján szerkessz (konlúzióval kezded az anyagot, minden más pedig részlet, kifejtés, magyarázat, idézet, forrás stb.)
  • kb. feleannyi szavas anyagot írj, mint a hagyományos (nyomtatott) szövegnél

A net tehát egy olyan környezet, ahova nagy kihívás olyan szöveget írni, amit végigolvasnak.

Marketingszöveg.com hőtérkép

Kurzormozgás-vizsgálattal figyeljük, hogy
az ajánlati oldalunkon hol vesztjük el a látogatók figyelmét

Az oldalad célja

 

Nem azért készíted a weboldalad, hogy örömedet leld benne (vagy az ügyvezetődnek tessék). A legkevésbé az számít, hogy ti mit gondoltok a szövegezésről és a dizájnról – nem ti fogtok vásárolni saját magatoktól.

Ez a gyakorlatban úgy fest, hogy a „nekem ez nem tetszik” kifogást általában teszt nélkül nem fogadjuk el. A marketingszöveg nem ízléskérdés: szakmai érveket hozz, hogy szerinted miért nem jó az úgy, ahogy megírtuk.

Volt már több ügyfelünk, aki egy teszt után (amikor a szöveg jó eredményeket hozott) meggondolta magát, és a szöveg mégis tetszett neki. Ezt a játékot eredményekre játsszuk.

Minden az ügyfelednek szól. A landing page-eidnek egyetlen célja van: a célkonverzió történjen meg.

Ez az elsődleges. Minden más („de ezt még el akarom mondani a cégemről!”) elhagyható.

Mit tud rólad a látogatód?

Tegyük fel, hogy készítettél egy oldalt (legyen bár rólunk aloldal, főoldal, landing page vagy bármi más), meghatároztad a célkonverziót és hirdetni fogod. Tudod, hogy hogyan illeszkedik az értékesítési ciklusodba.

A fő kérdés az, hogy…

  • mennyit tud rólad a látogató
  • milyen információra van szüksége ahhoz, hogy a célkonverziót végre tudja hajtani
  • és mi érdekli őt igazán (milyen stílusban kell írnod és milyen témával kell nyitnod, hogy elkezdje olvasni)

 

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által közzétett fénykép, 2016. Ápr 2., 11:27 PDT

Az elmélyült olvasás továbbra is offline élmény.

Szóval mennyi szöveg kell? 5 szempont

Előfizetői tartalom

Ezért az 5 szempontért megéri előfizetni

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkTartalommutáció a gyakorlatban: így hozd ki a legtöbbet a tartalmaidból (6 módszer)
Következő cikkÍgy írj információdús cikkeketKövetkező

Ezeket olvastad már?

„Te nem vásárolhatsz tőlem” (egy haladó copywriting-technika)

Ha úgy gondolod, hogy mindenki a célpiacod, akkor ezt a bejegyzést nem olvashatod el. Hogy

Elolvasom »

Így készíts hatékony hírlevelet: 44,5%-os megnyitás, 86,2%-os CTR, 11,7%-os konverzió, félmillió feletti eladás

Az e-mail a leghatékonyabb marketingeszközöd lehet, ha jól csinálod. Az Emailexpert.org infografikája szerint átlagosan minden

Elolvasom »

Milyen a jó on-page SEO? Hogyan kell jól optimalizálni egy tartalmat? // Részletes útmutató

SEO projektek során gyakran tapasztalom, hogy ügyfelek értetlenül állnak a saját organikus pozíciójuk és teljesítményük

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.