Mi lehet nehéz egy apróhirdetés megírásában?
Egyáltalán miért foglalkozunk apróhirdetésekkel ezen a blogon?
Te valószínűleg online marketinges, cégvezető vagy éppen tartalomkészítő vagy: nem a Vaterán akarsz érvényesülni.
A téma fontos, mert jó reklámszöveget írni egy apróhirdetésekhez is épp akkora kihívás, mint egy landing oldalra vagy az AdWordsbe. És a legjobbaktól rengeteget tanulhatsz. Az alábbiak elsősorban az ecommerce vonalon mozgóknak lesznek hasznosak, de ha szeretnél kreatívan szöveget írni, akkor is sokat tanulhatsz.
Az egyedi és kreatív tartalom mindig győz
Nem győzöm hangsúlyozni, mennyire fontos egy webáruház esetében, hogy alkalmazza a történetmesélés fogásait: minden egyes termék kapjon egyedi leírást, amelyben nem csak a tulajdonságokat soroljuk fel.
Az ilyen posztok kiváló példái annak, hogy a történet és a jó szöveg ereje mekkora. Virális lett.
Legelőször is tisztázzuk: ez nem egy tudatosan megkomponált salesszöveg, hanem egy egyszerű poszt, aminek a hangvételét tökéletesen eltalálta szerzője: hogy mennyire volt szándékos mindez, nem tudhatjuk.
Az viszont tény, hogy a szerző jobb ösztönös értékesítőnek tűnik, mint ebben a szakmában nagyon sok súlytalan szakértő. Utóbbiak remek előadásokat tartanak az elméletről, de világéletükben nem adtak el még egy rozsdás szeget sem – a szerk.
Nézzük a szöveget, aztán a konkrétumokat. Ezt a hirdetést a szerkesztőségben imádtuk:
Specifikációk helyett storytelling
A kocsi tulajdonságairól tulajdonképpen egyetlen sor szól a legelején, ami bőségesen elég is: tekintve, hogy egy tökéletesen átlagos autóról van szó. Agresszíven semmilyen.
Olyan ez, mintha egy fehér zoknit vagy egy szürke pólót akarnál eladni. Mégis mit tudsz írni róla? Még száz helyen árulják tökéletesen ugyanazt.
Az esélyed a történetmesélésben rejlik. Ezzel növelsz értéket és ezzel pozicionálsz.
Ahol egy átlagos hirdetésben azt olvashatnánk, „jó állapotú”, itt ezt találjuk:
első, hölgy tulajdonos. ráadásul orvos. ráadásul az anyám, aki egy karácsonyi ebéd alatt háromszor cserél abroszt, és kábé kétnaponta porszívózik, a kocsi állapota is ennek megfelelő.
Az olyan apróságok, mint anyuka tisztaságmániája, a közönséghez közvetlen, személyes szinten szólnak. Hátteret kap az autó, személyes lesz és átélhető. Továbbá nem leírja azt, hogy milyen tiszta a kocsi, hanem bemutatja és hitelesíti.
Rossz terméket jó sztorival (és őszinteséggel)
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.