Miért kérek el tőled egy hírlevélért 10–30 ezer forint körüli összeget? Mégis „mi kerül ezen ennyibe?”
Írtunk már arról, hogy mennyit ér a szövegírás, de most a saját példánkon mutatjuk be, hogy milyen értékes lehet a marketingszöveg.
Kampánycél, célkonverzió
Adva van a kiváló minőségű Kontent magazinunk, melynek következő száma április 10-én jelenik meg, ha az Úr és a határidők is úgy akarják. Erre előfizethetsz (a kiküldés óta nőtt a szám, van most 129 előfizetőnk), de az előfizetési díj is szimbolikus, és nekünk ez a magazin nem hoz bevételt (sőt, örülnék, ha nullszaldós lenne). Ez egy kiválóan konvertáló offline csalitermék (vagyis a „tökéletes szórólap”).
Kitaláltuk, hogy néhány hirdetési helyet kiadunk. Ennek 2 oka van:
- Ha kijön nullszaldósra, akkor örülni fogok.
- Válogatott célcsoporthoz jut el a magazin reklámzajmentes környezetben. Ez a célcsoport partnereinknek nagyon értékes lehet. Én boldog lennék, ha egy kiváló partneri közösség felépülne (ezért is vásárolok ügyfeleinktől, ezért dolgozzuk ki a partnerprogramunkat, ezért ajánlom ügyfeleinket állandóan).
Tehát kiküldünk egy hírlevelet, a célkonverzió pedig a válasz lesz.
A hírlevél megírása
A Word 48 percet mutat, az írás nettó 12 perc volt. Este volt, nyitva maradt az ablak, míg elköltöttem a vacsorám.
Lényegtelen, hogy elhiszed-e nekem a 12 percet. Az a fontos, hogy ilyen jó (és hatékony) hírlevelet nem tudsz ilyen gyorsan megírni. Én 5. éve foglalkozom ezzel (és előtte is grafomán voltam), te pedig céget vezetsz és nincs gyakorlatod a szövegírásban.
Persze meg tudod írni, csak sokkal tovább tart és nem lesz ilyen jó marketingszöveg. Átvettük már, hogy a szövegírást érdemes-e kiszervezni.
A hírlevél maga
Ha feliratkozónk vagy, akkor az alábbi hírlevelet kaptad pár napja. (Legyél feliratkozónk! Oldalsávban iratkozz fel.)
tárgy: Elég jó vagy ahhoz, hogy a magazinunkban szerepelj?
Szia!
Április 10-én jelenik meg a Kontent tartalommarketing-magazinunk legújabb száma.
És hirdethetsz benne.
Miért jó ez?
Közvetlenül elérsz hozzád hasonló kkv-s cégvezetőket és marketingeseket. 1000 példányban jelenik meg, kap a 110 előfizető, a többit szakmai konferenciákon osztogatjuk. Elérjük azokat a cégvezetőket, akiket hideghívással, hideg e-mailekkel nem érsz el.
Natív környezetben jelenik meg a hirdetésed (és ha kéred, profin megírjuk). Ma a reklámvakság áttolódott az internetre, a nyomtatott magazin pedig elmélyült olvasást feltételez – észre fogják venni a hirdetésedet. Erre rásegítünk a dizájnnal is, kérésedre pedig direct response copywriter készíti el a szövegezést.
Elmondhatod, hogy Magyarország első (és ezidáig egyetlen) tartalommarketing-magazinjában is hirdettél. Szakmai körökben nagyon komoly PR-értéke van annak, hogy mihez adod a neved és hol hirdetsz. A szám címlapján is egy igen elismert hazai inbound marketing szakember szerepel majd, Damjanovich Nebojsa.
Méretek, árazás, helyek
Az alábbi hirdetési felületeket kaphatod meg:
1/2 (féloldalas) – 30 000 Ft+áfa (2 hely)
1/1 (egészoldalas) – 50 000 Ft+áfa (1 hely)
Nagyon erősen szűrünk
Mint látod, összesen 6 hely van. Ez egy szakmai magazin, nem pedig hirdetési újság, így erősen limitáljuk a megjelenő hirdetések számát.
Másrészt megnézzük a cégedet is, és megnézzük, hogy növelnéd-e a magazin színvonalát a szerepléseddel. Ha igen, akkor örömmel szerepeltetünk. Ez a magazin a legkedvesebb gyermekünk, így nem engedünk be akárkit.
Időpontok
Ha szeretnél hirdetni, szándékodat március 31-ig jelezd. Ha erről lecsúszol, akkor a hirdetési jogtól elesel.
Lapzárta április 3-án lesz, de előtte megbeszéljük a részleteket. Ha válaszolsz erre az e-mailre, akkor felvesszük veled a kapcsolatot és minden szükséges infót elmondunk.
(Ha ügyfelünk vagy, akkor előnyt élvezel!)
110 előfizetőnk van. De osztogatjuk. Évi 1,5-2 millió forintot fizetünk konferenciatámogatásra, és ezeken a helyeken mindenki kap a magazinból egy példányt. Épp a Media Hungaryvel tárgyalunk, próbáljuk oda is eljuttatni a magazint, akkor ahhoz plusz 1500 példányt fogunk nyomni, de ez az áron nem változtat.
Lapzárta: március végéig jelentkezz!
Barátsággal;
Sipos Zoltán
marketingszöveg-író
Eredmények
2030 címre ment ki.
Kezdjük a legjobb hírrel: 0,2% leiratkozót kaptunk, aminek én nagyon örülök. Ebben a cikkben kifejtettem, hogy miért jó a leiratkozás. Ha nem szeretnéd elolvasni, akkor összefoglalom: a leiratkozó úgysem fog vásárolni semmit, ezért feleslegesen van a listádon, a leiratkozással meg szívességet tesz, mert tisztul a listád, olcsóbb a hírlevélküldésed.
467 ember nyitotta meg, ami egy 23%-os megnyitási arányt jelent. Ez picivel rosszabb, mint az átlag (Sign-up.to 1 milliárd 2014-ben küldött e-mailből 24,45%-os megnyitási benchmarkot kapott). El kellene kerülnünk a „Promotions” mappát, ugye.
5 választ kaptunk, mind az 5 rendelt (előrendelést felvettünk a következő számokhoz). Ez 1,07%-os konverziót jelent, aminek a cégen belül nagyon örülnek, szerintem meg lehetne magasabb (de én soha semmivel nem vagyok elégedett).
Nettó 210 000 forint bevételt hozott ez a levél. Ismétlem, 12 perc alatt írtam, és csak egyszer küldtük ki (ha még két kört futunk és kiküldjük azoknak, akik nem nyitották meg, akkor várhatóan 600 000+ bevételt hozna).
Amikor azt mondom, hogy a marketingszöveget értékalapon számlázom (és nem karakteralapon), akkor pontosan erre gondolok. Nagyban játszva a direct response copywriting dollármilliós bevételeket jelent – a dollármilliókat hozó levélért pedig a profi szövegíró 5000+ dollárt kér, plusz a bruttó eladások valahány százalékát. Nyugodtan gondolj a népszerű kifogásokra: „ez nem magyar piac”, „ezt nem lehet átültetni”, „nekem ez drága”, addig én foglalkozom a kiemelt ügyfelekkel, akik szerint a mi áraink olcsók.
A levél elemei
Kezdjük azzal, hogy jó a lista és jó az ajánlat. Enélkül nem fog menni: rossz embereknek a rossz termékedet nem tudjuk eladni, pedig tényleg ügyesek vagyunk.
Második és még fontosabb pont: kiküldtük a hírlevelet. Lehet, hogy ezen röhögsz, de számtalan olyan ügyfelünk van, aki rendel egy szöveget, majd nem használja fel. Ez elsősorban az ő baja (értelemszerűen nem lesz eredménye), de én se örülök, mert így nem rendel legközelebb. Ne legyél buta cég: használd fel a kapott anyagokat minél többször.
Nézzük a szövegírási elemeket.
Jó a tárgymező. A headline a szöveged egyik legfontosabb eleme, egy e-mailnél ez a tárgymezőt jelenti. Az olvasók többsége tudja, hogy milyen magazinra gondolok (látta, olvasta, szereti), a provokatív kérdésre pedig minden valamire való cégvezető azt feleli, hogy „természetesen elég jó vagyok”. De addigra már megnyitotta a levelet, és épp ez volt a cél.
Jó előnyöket emelek ki. Rendszeres résztvevői vagyunk a szakmai konferenciáknak, illetve tárgyalásról tárgyalásra járunk. (Van olyan nap, hogy 7 tárgyalásom van, és ezek olyan cégvezetők, akik engem kerestek meg: mindegyiküknél hagyok magazint, amit elolvasnak, mert utalok rá, hogy ott vannak az ajánlataink. Gondold át, hogy akkor látja a hirdetőket is!) Tudjuk, hogy mekkora gond a minőségi elérés. Tudjuk, hogy a tartalommarketingben mindenki első szeretne lenni. Tudjuk, hogy mennyit küzdesz a reklámvaksággal. Tudjuk, hogy akármihez nem adnád a céged nevét.
Csak a célcsoportnak beszélek. Egyik potenciális ügyfelünk úgy küldte vissza a briefet, hogy kommunikáljunk a célcsoportnak, de közben ez és ez a csoport se érezze magát megsértve. Óriási hiba: a marketingszöveged csak a célcsoportodhoz beszél, mindenki mást kizár. Itt a szűrés említésével több dolgot elérek: csak az fog jelentkezni, aki komolyan gondolja (eredmény: 5 válaszból 5 üzlet), valamint piszkálja az olvasó büszkeségét, hogy ide nem lehet „csak úgy” bekerülni, mert minőségi elvárások is vannak (és mindenki úgy gondolja, hogy „ki, ha én nem?”).
Scarcity. Limitáltak a férőhelyek (amit egyébként elrontottunk, mert nem tudod eldönteni, hogy 3 vagy 6 hely van) és van határidő. Ha nem jelentkezel elég gyorsan, akkor vagy a helyek fogynak el, vagy a határidőből csúszol ki. A jó marketingszöveg azonnali választ akar elérni.
Ügyfeleknek kedvezünk. Mindenki szereti, ha egy olyan csoportba tartozhat, amely csoportba nem tartozhat akárki. Más kérdés, hogy üzletpolitikailag is ez az ésszerű döntés, de itt nagyon jól jön, hogy ügyfeleink szívességnek érzik az ajánlatot (ezért valószínűbb, hogy pozitívan válaszolnak rá).
Egyszerűvé tesszük a választ. Egyetlen válaszmailt kell írnod, és megnyugtatlak, hogy minden infót megkérdezünk, kézbe vesszük, intézzük, szervezzük. Ez sok félelmet eloszlat (nem neked kell a határidőkre figyelni), és megkönnyíti a választ.
Megédesítjük az ajánlatot. Nemcsak a kb. 130 előfizető kap, hanem a konferenciák résztvevői is. Leírjuk, hogy hova tervezünk menni, és még az eddiginél is nagyobb példányszám a terv. Az alapból jó ajánlat így még jobbá válik. A hírlevélben 1000 példányt írtam, de elárulom, hogy az áprilisi szám legalább 1500 példányban jelenik meg, és a megrendelők még egy megerősítést kapnak, mikor a szerkesztő megkeresi őket, mert ugyanannyi pénzért másfélszer annyi példányban jelenik meg a hirdetésük.
Szeretnéd, hogy ennél is jobb hírleveleket írjunk neked?
Ebben a hírlevélben van hiba, mert gyorsan írtuk (nézd meg, hogy pl. rosszul írtuk, hogy hány hirdetési hely van összesen). A saját marketingkommunikációnkra jut a legkevesebb időnk, hiszen ezeket estefelé, munka után gyorsan összedobjuk. Nézd meg, hogy ezen a blogon milyen magas minőségű szakmai anyagokat olvashatsz, illetve ez a gyorsan összedobott levél is milyen eredményes volt.
És képzeld el, hogy a te anyagaid ennél is jobbak és hatékonyabbak lesznek.
Írj egy e-mailt vagy vedd fel velem a kapcsolatot a jobb alsó sarok csetablakán keresztül!
(Ezt a cikket pedig oszd meg.)
Show More