Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Hogyan szereztünk 210 000 forint bevételt 12 perc munkával és 321 szóval

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: e-mail marketing, hírlevél

Miért kérek el tőled egy hírlevélért 10–30 ezer forint körüli összeget? Mégis „mi kerül ezen ennyibe?”

Írtunk már arról, hogy mennyit ér a szövegírás, de most a saját példánkon mutatjuk be, hogy milyen értékes lehet a marketingszöveg.

Kampánycél, célkonverzió

Adva van a kiváló minőségű Kontent magazinunk, melynek következő száma április 10-én jelenik meg, ha az Úr és a határidők is úgy akarják. Erre előfizethetsz (a kiküldés óta nőtt a szám, van most 129 előfizetőnk), de az előfizetési díj is szimbolikus, és nekünk ez a magazin nem hoz bevételt (sőt, örülnék, ha nullszaldós lenne). Ez egy kiválóan konvertáló offline csalitermék (vagyis a „tökéletes szórólap”).

Kitaláltuk, hogy néhány hirdetési helyet kiadunk. Ennek 2 oka van:

  1. Ha kijön nullszaldósra, akkor örülni fogok.
  2. Válogatott célcsoporthoz jut el a magazin reklámzajmentes környezetben. Ez a célcsoport partnereinknek nagyon értékes lehet. Én boldog lennék, ha egy kiváló partneri közösség felépülne (ezért is vásárolok ügyfeleinktől, ezért dolgozzuk ki a partnerprogramunkat, ezért ajánlom ügyfeleinket állandóan).

Tehát kiküldünk egy hírlevelet, a célkonverzió pedig a válasz lesz.

A hírlevél megírása

editingtime

 

A Word 48 percet mutat, az írás nettó 12 perc volt. Este volt, nyitva maradt az ablak, míg elköltöttem a vacsorám.

Lényegtelen, hogy elhiszed-e nekem a 12 percet. Az a fontos, hogy ilyen jó (és hatékony) hírlevelet nem tudsz ilyen gyorsan megírni. Én 5. éve foglalkozom ezzel (és előtte is grafomán voltam), te pedig céget vezetsz és nincs gyakorlatod a szövegírásban.

Persze meg tudod írni, csak sokkal tovább tart és nem lesz ilyen jó marketingszöveg. Átvettük már, hogy a szövegírást érdemes-e kiszervezni.

A hírlevél maga

Ha feliratkozónk vagy, akkor az alábbi hírlevelet kaptad pár napja. (Legyél feliratkozónk! Oldalsávban iratkozz fel.)

 

tárgy: Elég jó vagy ahhoz, hogy a magazinunkban szerepelj?

Szia!

Április 10-én jelenik meg a Kontent tartalommarketing-magazinunk legújabb száma.

És hirdethetsz benne.

Miért jó ez?

Közvetlenül elérsz hozzád hasonló kkv-s cégvezetőket és marketingeseket. 1000 példányban jelenik meg, kap a 110 előfizető, a többit szakmai konferenciákon osztogatjuk. Elérjük azokat a cégvezetőket, akiket hideghívással, hideg e-mailekkel nem érsz el.

Natív környezetben jelenik meg a hirdetésed (és ha kéred, profin megírjuk). Ma a reklámvakság áttolódott az internetre, a nyomtatott magazin pedig elmélyült olvasást feltételez – észre fogják venni a hirdetésedet. Erre rásegítünk a dizájnnal is, kérésedre pedig direct response copywriter készíti el a szövegezést.

Elmondhatod, hogy Magyarország első (és ezidáig egyetlen) tartalommarketing-magazinjában is hirdettél. Szakmai körökben nagyon komoly PR-értéke van annak, hogy mihez adod a neved és hol hirdetsz. A szám címlapján is egy igen elismert hazai inbound marketing szakember szerepel majd, Damjanovich Nebojsa.

 

Méretek, árazás, helyek

Az alábbi hirdetési felületeket kaphatod meg:

1/2 (féloldalas) – 30 000 Ft+áfa (2 hely)

1/1 (egészoldalas) – 50 000 Ft+áfa (1 hely)

 

Nagyon erősen szűrünk

Mint látod, összesen 6 hely van. Ez egy szakmai magazin, nem pedig hirdetési újság, így erősen limitáljuk a megjelenő hirdetések számát.

Másrészt megnézzük a cégedet is, és megnézzük, hogy növelnéd-e a magazin színvonalát a szerepléseddel. Ha igen, akkor örömmel szerepeltetünk. Ez a magazin a legkedvesebb gyermekünk, így nem engedünk be akárkit.

 

Időpontok

Ha szeretnél hirdetni, szándékodat március 31-ig jelezd. Ha erről lecsúszol, akkor a hirdetési jogtól elesel.

Lapzárta április 3-án lesz, de előtte megbeszéljük a részleteket. Ha válaszolsz erre az e-mailre, akkor felvesszük veled a kapcsolatot és minden szükséges infót elmondunk.

(Ha ügyfelünk vagy, akkor előnyt élvezel!)

 

110 előfizetőnk van. De osztogatjuk. Évi 1,5-2 millió forintot fizetünk konferenciatámogatásra, és ezeken a helyeken mindenki kap a magazinból egy példányt. Épp a Media Hungaryvel tárgyalunk, próbáljuk oda is eljuttatni a magazint, akkor ahhoz plusz 1500 példányt fogunk nyomni, de ez az áron nem változtat.

Lapzárta: március végéig jelentkezz!

 

Barátsággal;

Sipos Zoltán
marketingszöveg-író

 

Eredmények

2030 címre ment ki.

Kezdjük a legjobb hírrel: 0,2% leiratkozót kaptunk, aminek én nagyon örülök. Ebben a cikkben kifejtettem, hogy miért jó a leiratkozás. Ha nem szeretnéd elolvasni, akkor összefoglalom: a leiratkozó úgysem fog vásárolni semmit, ezért feleslegesen van a listádon, a leiratkozással meg szívességet tesz, mert tisztul a listád, olcsóbb a hírlevélküldésed.

467 ember nyitotta meg, ami egy 23%-os megnyitási arányt jelent. Ez picivel rosszabb, mint az átlag (Sign-up.to 1 milliárd 2014-ben küldött e-mailből 24,45%-os megnyitási benchmarkot kapott). El kellene kerülnünk a „Promotions” mappát, ugye.

5 választ kaptunk, mind az 5 rendelt (előrendelést felvettünk a következő számokhoz). Ez 1,07%-os konverziót jelent, aminek a cégen belül nagyon örülnek, szerintem meg lehetne magasabb (de én soha semmivel nem vagyok elégedett).

Nettó 210 000 forint bevételt hozott ez a levél. Ismétlem, 12 perc alatt írtam, és csak egyszer küldtük ki (ha még két kört futunk és kiküldjük azoknak, akik nem nyitották meg, akkor várhatóan 600 000+ bevételt hozna).

Amikor azt mondom, hogy a marketingszöveget értékalapon számlázom (és nem karakteralapon), akkor pontosan erre gondolok. Nagyban játszva a direct response copywriting dollármilliós bevételeket jelent – a dollármilliókat hozó levélért pedig a profi szövegíró 5000+ dollárt kér, plusz a bruttó eladások valahány százalékát. Nyugodtan gondolj a népszerű kifogásokra: „ez nem magyar piac”, „ezt nem lehet átültetni”, „nekem ez drága”, addig én foglalkozom a kiemelt ügyfelekkel, akik szerint a mi áraink olcsók.

A levél elemei

Kezdjük azzal, hogy jó a lista és jó az ajánlat. Enélkül nem fog menni: rossz embereknek a rossz termékedet nem tudjuk eladni, pedig tényleg ügyesek vagyunk.

Második és még fontosabb pont: kiküldtük a hírlevelet. Lehet, hogy ezen röhögsz, de számtalan olyan ügyfelünk van, aki rendel egy szöveget, majd nem használja fel. Ez elsősorban az ő baja (értelemszerűen nem lesz eredménye), de én se örülök, mert így nem rendel legközelebb. Ne legyél buta cég: használd fel a kapott anyagokat minél többször.

Nézzük a szövegírási elemeket.

Jó a tárgymező. A headline a szöveged egyik legfontosabb eleme, egy e-mailnél ez a tárgymezőt jelenti. Az olvasók többsége tudja, hogy milyen magazinra gondolok (látta, olvasta, szereti), a provokatív kérdésre pedig minden valamire való cégvezető azt feleli, hogy „természetesen elég jó vagyok”. De addigra már megnyitotta a levelet, és épp ez volt a cél.

Jó előnyöket emelek ki. Rendszeres résztvevői vagyunk a szakmai konferenciáknak, illetve tárgyalásról tárgyalásra járunk. (Van olyan nap, hogy 7 tárgyalásom van, és ezek olyan cégvezetők, akik engem kerestek meg: mindegyiküknél hagyok magazint, amit elolvasnak, mert utalok rá, hogy ott vannak az ajánlataink. Gondold át, hogy akkor látja a hirdetőket is!) Tudjuk, hogy mekkora gond a minőségi elérés. Tudjuk, hogy a tartalommarketingben mindenki első szeretne lenni. Tudjuk, hogy mennyit küzdesz a reklámvaksággal. Tudjuk, hogy akármihez nem adnád a céged nevét.

Csak a célcsoportnak beszélek. Egyik potenciális ügyfelünk úgy küldte vissza a briefet, hogy kommunikáljunk a célcsoportnak, de közben ez és ez a csoport se érezze magát megsértve. Óriási hiba: a marketingszöveged csak a célcsoportodhoz beszél, mindenki mást kizár. Itt a szűrés említésével több dolgot elérek: csak az fog jelentkezni, aki komolyan gondolja (eredmény: 5 válaszból 5 üzlet), valamint piszkálja az olvasó büszkeségét, hogy ide nem lehet „csak úgy” bekerülni, mert minőségi elvárások is vannak (és mindenki úgy gondolja, hogy „ki, ha én nem?”).

Scarcity. Limitáltak a férőhelyek (amit egyébként elrontottunk, mert nem tudod eldönteni, hogy 3 vagy 6 hely van) és van határidő. Ha nem jelentkezel elég gyorsan, akkor vagy a helyek fogynak el, vagy a határidőből csúszol ki. A jó marketingszöveg azonnali választ akar elérni.

Ügyfeleknek kedvezünk. Mindenki szereti, ha egy olyan csoportba tartozhat, amely csoportba nem tartozhat akárki. Más kérdés, hogy üzletpolitikailag is ez az ésszerű döntés, de itt nagyon jól jön, hogy ügyfeleink szívességnek érzik az ajánlatot (ezért valószínűbb, hogy pozitívan válaszolnak rá).

Egyszerűvé tesszük a választ. Egyetlen válaszmailt kell írnod, és megnyugtatlak, hogy minden infót megkérdezünk, kézbe vesszük, intézzük, szervezzük. Ez sok félelmet eloszlat (nem neked kell a határidőkre figyelni), és megkönnyíti a választ.

Megédesítjük az ajánlatot. Nemcsak a kb. 130 előfizető kap, hanem a konferenciák résztvevői is. Leírjuk, hogy hova tervezünk menni, és még az eddiginél is nagyobb példányszám a terv. Az alapból jó ajánlat így még jobbá válik. A hírlevélben 1000 példányt írtam, de elárulom, hogy az áprilisi szám legalább 1500 példányban jelenik meg, és a megrendelők még egy megerősítést kapnak, mikor a szerkesztő megkeresi őket, mert ugyanannyi pénzért másfélszer annyi példányban jelenik meg a hirdetésük.

Szeretnéd, hogy ennél is jobb hírleveleket írjunk neked?

Ebben a hírlevélben van hiba, mert gyorsan írtuk (nézd meg, hogy pl. rosszul írtuk, hogy hány hirdetési hely van összesen). A saját marketingkommunikációnkra jut a legkevesebb időnk, hiszen ezeket estefelé, munka után gyorsan összedobjuk. Nézd meg, hogy ezen a blogon milyen magas minőségű szakmai anyagokat olvashatsz, illetve ez a gyorsan összedobott levél is milyen eredményes volt.

És képzeld el, hogy a te anyagaid ennél is jobbak és hatékonyabbak lesznek.

Írj egy e-mailt vagy vedd fel velem a kapcsolatot a jobb alsó sarok csetablakán keresztül!

(Ezt a cikket pedig oszd meg.)

 

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkLopd el ezt a tartalommarketing-előadást!
Következő cikkHa unod a bullshiteket: 972%-os látogatottságnövelés egy céges bloggalKövetkező

Ezeket olvastad már?

Kultuszépítés kommunikációval – 24 szövegírási tipp az iPhone 6 termékoldaláról

Az Apple-ről mindent el lehet mondani, és ennek a mindennek az ellenkezőjét is… attól függően,

Elolvasom »

A nagy szövegíróhatározó – milyen szövegírók léteznek?

Ki az a szövegíró? A hivatásos szövegírók bámulatosan sokfélék lehetnek – épp azért készült ez

Elolvasom »

A listacikk hasznos: ezért (és így) használd a listicle formátumot

A szakma egyszerre imádja és megveti. Mára fontos helye van bármilyen blogstratégiában, mégis mintha kezdenénk

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.