Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
Olvasási idő: 8 perc

Mi köze a kíváncsiságnak az orgazmushoz?

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős headline-t?, Szövegírás
  • Címkék: kíváncsiság, szovegiras

Több, mint elsőre gondolnád.

Mindent meg fogsz tudni, mert ebben a cikkben a szövegírás legmélyére ásunk (már megint) azért, hogy a kattintásaid mögötti legfőbb motivátort, a kíváncsiságot körbejérjuk.

De nemcsak körbejárjuk, hanem azt is megtudod, hogy hogyan tudsz tudatosan kíváncsiságot kiváltani a potenciális ügyfeleidből, így pedig több embert vinni azon felületeidre, ahol az árbevételed megszületik.

Mi a kíváncsiság és miért alapvető a marketingszövegben?

E blog olvasójaként tudod, hogy nem érjük be olyan válasszal, hogy a kíváncsiság az információszerzést hajtó motivátor: az a vágy, hogy a tudásunk és a megismerni vágyott dolog között hidat emeljünk.

De nem vagyunk kíváncsiak arra, hogy miért vagyunk kíváncsiak?

Dehogynem.

Vélhetőleg az alábbi 3 föltevés valamely keveréke áll legközelebb az igazsághoz:

  1. A kíváncsiság kielégítése csökkenti az ismeretlent és a bizonytalanságot. A valóságról alkotsz magadban egy képet és ezt próbálod minél aktuálisabban tartani – például tudod, hogyan néz ki a hátsó kerted. Amikor azonban egy fura szövetanyag akad a diófád ágai közé, akkor muszáj megnézned, hogy az mégis micsoda, mert korábban nem volt ott (nem tartalmazza a valóságról alkotott képed) és bizonytalanságot okoz. Amint megtudod, hogy az a szomszéd ruhája, azzal kiegészítheted a belső képed, megszűnik a rejtély és a kíváncsiság buborékja kipukkad.
  2. Izgalmat tart fönn. Ezen elmélet szerint a kíváncsiság annak a mellékterméke, hogy az agynak folyamatosan stimulusokra van szüksége, hogy – profánul – ne und szét magad. Ha unalmas a környezeted, akkor keresel valami olyasmit, ami friss, izgalmas és szokatlan. Mivel a meglévő stimulusokhoz idővel hozzászokunk (értsd: megszokod azt, hogy hogyan néz ki a szobád), ez részben magyarázza azt is, hogy az emberiség miért felfedezésre hajlamos faj – és miért kell egy újabb együtteses poszter a kamasz szobájába.
  3. Az agy jutalmazási rendszeréhez van köze. MRI-be fektetett és kíváncsivá tett alanyokon megfigyelték, hogy a jutalmazási központot szabályozó agyterület aktiválódik akkor, amikor elkezdesz kíváncsiskodni, az információ megszerzése pedig dopamint szabadít fel. (Olvass bele a kutatásba, érdekes.)

Ha többet szeretnél olvasni a kíváncsiságról, akkor Josh Clark cikkét ajánlom (könnyebben fogyasztható) és George Loewenstein „The Psychology of Curiosity: A Review and Reinterpretation” c. munkáját (mely ’94-es ugyan, de még mindig jó szakirodalom-áttekintést ad).

Szóval a kíváncsiság az a viszketés az agyadban, amit csak új infókkal tudsz megvakarni.

Ez pedig azért alapvető a marketingszövegben, mert célunk az, hogy a termékről olyan információkat adjunk át (és olyan sorrendben), hogy az olvasónk úgy érezze, muszáj teljes figyelmével a landingen bemutatott sztorihoz fordulnia – a kíváncsiság a figyelem előszobája.

Így teszlek kíváncsivá

Előfizetői tartalom

Mindent megmutatunk a kíváncsiság felépítéséről: előfizetőink megkapják a felépítést.

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkÍrj velem szöveget (így fogalmazd meg a legbonyolultabb fogalmakat is néhány szóban)
Következő cikkA 2019-es tartalommarketing 3 legizgalmasabb kérdéseKövetkező

Ezeket olvastad már?

Így szerezz szavazatokat e-mailben 67%-os konverzióval (elemzés)

Próbáltál már e-mailben szavazatot gyűjteni egy versenyre? Ha igen, akkor tudod, hogy ez nem egyszerű:

Elolvasom »

Szerezz 113 817 látogatót ezzel a bejegyzésvázlattal

Azt mindenki tudja már, hogy ma kiváló tartalomra van szükséged. Olyanra, ami mágnesként húzza be

Elolvasom »

Miért nem adtunk el tavaly karácsonyi csomagokat? (Egy sikertelen kampány esettanulmánya)

Magyarországon nem dívik, hogy sikertelen kampányokból írjunk esettanulmányt, pedig ezek a legtanulságosabbak. Értékes, ha a

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.