e-mail marketing
152 133 okom van arra, hogy elolvasd ezt a cikket: bizonyítottan sikert és bukást hozó e-mail-tárgymezők
- Ugyanazokra a listákra kell közel azonos tartalommal és céllal hírleveleket küldened (pl. ingyenes csalianyag letöltését követően próbálod meg rávenni a feliratkozókat a belépőterméked megvásárlására vagy az értékesítési tölcséredben való „továbbcsúszásra”).
- Rendszeres időközönként ismétlődő rendezvényről vagy alaptermékről kommunikálsz és kevés mozgástered van a témaválasztásban.
Ha szereted az ilyen cikkeket, akkor nézd meg, hogy mit tanultunk korábban a tárgymezőírásról 149 041 kiküldés adatai alapján.
Milyen számot kérsz? Megmutatom az összeset
Az elmúlt 5 hónapban (2017. december 22. – 2018. május 22.) összesen 638 276 db hírlevél landolt a Speak! Nyelviskola feliratkozóinak inboxában. A 435 kiküldött levél átlagosan 28,83%-os megnyitási arányt ért el, amely a Surveymonkey által közölt legutolsó e-mail-marketing-benchmark-adatok alapján kb. 2%-kal van a piaci átlag fölött oktatás és tréning kategóriában. (A Constant Contact valamivel frissebb számai is hasonló értéket mutatnak.) A 152 133 megnyitott levél mellé 1,1%-os átlagos leiratkozási arány társult (ez szintén belesimul az iparági trendekbe). A hírleveleket általában 7 különböző, az értékesítési folyamatban elfoglalt pozíció alapján szegmentált listára küldtük ki:- új feliratkozók
- szintfelmérőn részt vettek
- bemutatóórán részt vettek
- aktív diákok
- régi diákok (legalább egy tanfolyamot sikeresen lezártak, de jelenleg nincs aktív kurzusuk)
- passzív érdeklődők (nem tudtunk velük szintfelmérő időpontot sem egyeztetni)
- passzív ügyfelek (valamilyen szolgáltatást igénybe vettek, viszont nem léptek tovább a következő lépcsőfokra)
- passzív érdeklődők: 15,7%
- passzív ügyfelek: 17,82%
- új feliratkozók: 34,51%
- szintfelmérőn részt vettek: 39,97%
- régi diákok: 42,01%
- bemutatóórán részt vettek: 45,87%
- aktív diákok: 50,1%
Ezeket a tárgymezőket „lopd el”
5+1 gyors és hatékony szótanulási módszer Petrától – 70,79%. Az év eddigi legjobban sikerült (és egyik legelső) tárgymezője, amelyet a szintfelmérőn részt vett lista nem tudott nem megnyitni. A „titok” a számokban, a témaválasztásban (a szótanulásról sosem tudtunk eleget vagy népszerűtlen tartalmat írni), a rejtett ígéretben („neked is mehet ez gyorsan, hatékonyan”) és a személyességben (Petra az egyik vezető tanár az iskolában) rejlik. Valószínűleg még jobb eredményeket érhettünk volna el, ha a feladó nem a központi, hanem Petra céges e-mail-címe, ám így sem voltam boldogtalan az eredmények láttán. szenvedsz a szenvedő szerkezettől? (videó) – 70,69%. Április elsején küldtük ki passzív ügyfeleknek ezt a levelet egy 8 elemes kampányfolyam részeként. A kimagasló megnyitási arány a 17,82%-os átlagos open rate fénytörésében válik megdöbbentővé. A sikert vélhetően az örökzöld témaválasztás, a zárójelhasználat, az eltérő formátumra való utalás és a szójáték tette lehetővé. (A kisbetűs kezdés nem elírás, szándékosan kisbetűvel ment ki a tárgymező.) [Videóblog] Mire elég 60 óra? – 65,38%. Ezt a hírlevelet azok az új, potenciális ügyfelek kapták, akik nemrég jelentkeztek be ingyenes szintfelmérőre. (Emlékeztetőül: az ő átlagos megnyitási hajlandóságuk 34% volt a vizsgált időszakban.) A levélben egy edukációs céllal forgatott videósorozat (Például Péterrel) aktuális epizódját rejtettük, amelyből rövid kivonatot is olvashattak a feliratkozók. A hírlevél 29%-os átkattintási arányt ért el és 25 YouTube feliratkozót hozott. szezonális szókincsbővítés sok szeretettel (cikkajánló) – 61,76%. Szintén új feliratkozóknak küldött levelünk, szintén közel kétszer akkora open rate, mint az átlag. A cikkajánló fontos és hatékony eszköze a tartalommarketingnek, a magas megnyitáshoz valószínűleg az alliteráció, valamint a szezonalitás kihangsúlyozása is hozzájárult. (Itt már megfigyelhető a Kreatív Kontroll-hatás, mivel kisbetűvel kezdtem a tárgysort – egyszerűen azért, mert a többség naggyal szokta.) Tudod mi lesz május 11-én? – 60,43%. Ezt az áprilisi, tréningajánló hírlevelet 10-ből 6 aktív diák elolvasta és bár semmilyen, a promócióhoz kapcsolódó link nem volt benne, mégis hozott 3%-nyi átkattintást (láblécben elhelyezett csatornaajánló). A rendezvény egyébként teltházas lett, csak ez a levél 21 jegyet adott el, amelyhez a kíváncsiságuk felpiszkálását és a konkrét dátum említését tartalmazó tárgymező is kellett. Read MoreAz első hírlevél: így „szólíts le” egy ismeretlen feliratkozót
A hírlevél sohasem az első interakció
Látni fogod, hogy minden esetben arra alapozok: legalább egy halvány emlékfoszlány erejéig élsz valahol a feliratkozód agyában. A hírlevél sohasem a legelső lépés, hiszen valahogy hozzá kellett jutnod az e-mail-címhez. (Hacsak nem vásárolsz listát, de ezzel sajnos nem tudok, jobban mondva nem akarok neked segíteni.) Ha eddig csak vásárolt címeid vannak, állj neki a listaépítésnek. Olvasd el, milyen csalitermékeket használhatsz, aztán térj vissza erre a cikkre. Ha egy leadet el akarsz juttatni a konverzióig, folyamatos diskurzust fenntartva kell végigvezetned a funnelen, kiépítve a bizalmat, egyre jobban megismerve egymást. Ez maga az inbound marketing: nem kéretlenül tolakodsz, kérésre mész. Na, innen indulhatunk.Első leveled a feliratkozás után
Read MorePerszonalizált e-mail marketing – 7 módszer, amiket már ma alkalmazhatsz
Képzeld magad elé a következőt: belépsz a kedvenc éttermedbe, az ajtónálló azonnal felismer, a kedvenc asztalodhoz vezet. A pincér a neveden szólítva köszön, és mivel tudja, hogy nyaranta a kellemes rozékat szereted kortyolgatni, ezért azonnal fel is ajánl hármat a kínálatból. A legjobbakat. Miután választottál, kihozza azt az előételt, amivel mindig kezdeni szoktál (burgonyacsónakok fokhagymás-tejfölös … Read more
Miért és hogyan használj videót a hírleveledben? (Példákkal)
Egy hírlevélbe ágyazott videó 200–300 százalékkal növeli az átkattintási arányt. Még ennél is megdöbbentőbb, de felmérések szerint a hírlevél tárgyába rakott „videó” szavacskával akár 19 százalékkal nagyobb megnyitási és 65 százalékkal nagyobb átkattintási arány érhető el, nem mellékesen 26 százalékkal csökken a leiratkozások száma. Ennyit arról, hogy miért kell videós hírlevelet küldeni. Nézzünk inkább azt, hogy … Read more
17+1 ok, amiért nem kattintanak a CTA-dra
Csilivili landing page, piszkosul jónak érzett hírlevél, de a CTA-ra mégsem kattintanak. Esetleg nem annyian, mint kellene. Jogos, hogy tudni szeretnéd, hogy mi a kudarc oka, hiszen felépítettél egy kampányt, és most ott állsz egy kicsit csalódottan, leforrázva, mert a konverzió – a karmához hasonlóan – csalfa némberként viselkedik veled. Éppen ezért felsorolunk 17 gyakori hibát, amelyeket … Read more
Hogyan írj 15 perc alatt hírlevelet a legszárazabb termékről? (Tudás a belső szövegíróképzésünkről)
A vázlatokat már ismered
Ha olvasod ezt a blogot (és követed a téma nemzetközi szakirodalmát, pl. a Copybloggert), és írtál már hatékony hírleveleket, akkor van a fejedben egy kép arról, hogy milyen felépítésekkel érdemes hírlevelet írni. Gyakorlatilag minden szöveg vázlatosítható. A vázlat azonban becsapós dolog, mert azt meg is kell töltened jó tartalommal. És itt szoktak sokan leblokkolni.Mit csinálunk a szövegíróképzésen? (És miben érint ez téged?)
Mielőtt ezt megtudod, előbb tisztázzuk a képzés létjogát. Magyarországon nem beszélhetünk kiépült szövegírószakmáról, és piacról fölvenni valakit még fejvadászoknak is komoly kihívás. Tehát képeznünk kell szövegírókat, ezért indult a belső képzés. Erre a képzésre csak a kollégáink ülhetnek be – tanulnak az újságírók és a szövegírók, egytől egyig kiváló szakemberek, és bent ül például az inbound stratégánk, aki előtte a MOL-nál és a Coke-nál dolgozott. Ezt nem azért mondom el, hogy szomorkodj, hogy valamiről lemaradsz – hanem azért, mert hamarosan a Marketingszöveg.com előfizetését kiegészítjük több elvégezhető kurzussal, a felépítést és tapasztalatokat pedig erről a belső képzésről is hozzuk.Tanuljunk meg hírlevelet írni nehéz témáról
Képzeljük el azt, hogy egy irodaszeres cég az egyedi logózott jegyzettömböket akciózza bármilyen okból. (A példa úgy jutott eszembe, hogy épp egy ilyen jegyzettömb volt előttem.) Ennél hétköznapibb és életszerűbb terméket hirtelen nem is tudok mondani. Ha a jegyzettömbről lehet jó hírlevelet írni, akkor mindenről. Így néz ki a mi logózott jegyzettömbünk, ami ezt a szövegírási feladatot ihlette:Hogyan kezdenél neki? Hogyan tudsz úgy lelkesedni egy jegyzettömbért, hogy az az olvasódra is átragadjon?
Egy nem szövegírással foglalkozó ember egyből a termékkel kezdi.
Read MoreÍgy írj hatékony e-mailt egy kávészünet alatt
1. Tudd, mit akarsz elérni
Read More[Kicsempésztem a tréningről] Hogyan szövegezz ünnepkor e-mailt, amit meg is nyitnak?
Karácsony és a többi
Read MoreMelyik éri meg jobban: hírlevél vagy Facebook-hirdetés? (15 454%-os ROI!)
Az online marketing abból a szempontból idegrendszer-kímélő sportág, hogy minden véleményt le lehet söpörni tényekkel – hiszen szinte minden mérhető. Lehet, hogy egy megrendelő túl bátornak tartja a landing page szövegezését – egy tesztbe kerül, és kiderül, hogy kinek van igaza. Lehet, hogy a tartalommarketinget, a keresőoptimalizálást, a Facebookot vagy a saját weboldalt éppen temetik, … Read more