Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 12 perc

152 133 okom van arra, hogy elolvasd ezt a cikket: bizonyítottan sikert és bukást hozó e-mail-tárgymezők

  • Szerző: Berze Márton
  • Kategóriák: Esettanulmány, Hogyan írjak ütős hírlevelet?, Marketing
  • Címkék: e-mail marketing, tárgymező

Szenvedsz a tárgymezőírástól.

Onnan tudom, hogy én is.

Az e-mail-marketing legérzékenyebb pontja egyértelműen a tárgymezőírás. Hiába írsz ragyogó, lendületes, olvasmányos hírleveleket, ha nem tudod elérni, hogy megnyissák az üzeneteidet, akár üres szövegtörzset is küldhetnél a feliratkozóidnak.

Ez nyilván fordítva is igaz: egy zseniális tárgymező nem csinál profitnyarat, tehát ha nem elég értékes a leveled, legközelebb a legütősebb subject sem ment meg a spam mappától.

Az egyébként is stresszes tárgymezőírás legalább még két esetben jár további masszív kortizolszint-növekedéssel:

  1. Ugyanazokra a listákra kell közel azonos tartalommal és céllal hírleveleket küldened (pl. ingyenes csalianyag letöltését követően próbálod meg rávenni a feliratkozókat a belépőterméked megvásárlására vagy az értékesítési tölcséredben való „továbbcsúszásra”).
  2. Rendszeres időközönként ismétlődő rendezvényről vagy alaptermékről kommunikálsz és kevés mozgástered van a témaválasztásban.

Mielőtt a Kreatív Kontroll marketingmenedzsere lettem, több mint 4 évig dolgoztam egy nyelviskola (Speak!) marketingeseként. Ez idő alatt 3000-nél is több hírlevelet írtam meg.

Mindkét esettel heti szinten szembesültem és a hírlevélküldő analitikájának segítségével igyekeztem kialakítani azokat a módszereket, amelyek a lehető legkisebb hajveszteséggel oldották meg a fenti problémát.

Most ezeknek az eredményét szeretném veled megosztani.

Ebben a cikkben nem tanítalak meg tökéletes hírlevelet írni. Ezt egész napos tréningen oktatjuk és könyvet is írtunk a témában, aminek ott kell lennie a könyvespolcodon, ha naprakész marketingesnek tartod magad.

Kárpótlásképp megmutatom, hogy milyen felépítésű tárgymezőkkel érhetsz el magas megnyitási arányokat és melyeket kerüld el, ha jót akarsz magadnak.

Ha szereted az ilyen cikkeket, akkor nézd meg, hogy mit tanultunk korábban a tárgymezőírásról 149 041 kiküldés adatai alapján.

Milyen számot kérsz? Megmutatom az összeset

Az elmúlt 5 hónapban (2017. december 22. – 2018. május 22.) összesen 638 276 db hírlevél landolt a Speak! Nyelviskola feliratkozóinak inboxában.

A 435 kiküldött levél átlagosan 28,83%-os megnyitási arányt ért el, amely a Surveymonkey által közölt legutolsó e-mail-marketing-benchmark-adatok alapján kb. 2%-kal van a piaci átlag fölött oktatás és tréning kategóriában. (A Constant Contact valamivel frissebb számai is hasonló értéket mutatnak.)

A 152 133 megnyitott levél mellé 1,1%-os átlagos leiratkozási arány társult (ez szintén belesimul az iparági trendekbe).

A hírleveleket általában 7 különböző, az értékesítési folyamatban elfoglalt pozíció alapján szegmentált listára küldtük ki:

  1. új feliratkozók
  2. szintfelmérőn részt vettek
  3. bemutatóórán részt vettek
  4. aktív diákok
  5. régi diákok (legalább egy tanfolyamot sikeresen lezártak, de jelenleg nincs aktív kurzusuk)
  6. passzív érdeklődők (nem tudtunk velük szintfelmérő időpontot sem egyeztetni)
  7. passzív ügyfelek (valamilyen szolgáltatást igénybe vettek, viszont nem léptek tovább a következő lépcsőfokra)

Azért írom, hogy „általában”, mert a tudásszint ésvagy „elakadási pontok” mentén rendre tovább bontottuk a listákat.

Az elemzésbe bekerült adathalmaz a fenti hét listára kiküldött levelek statisztikáiból állt össze, tehát a mikroszegmentumokat vagy a megnyitási adatok alapján küldött/újraküldött 2., 3. leveleket kiszűrtem, a „nagy listákon” futó automatizált leveleket viszont nem.

A szegmensek átlagos megnyitási arányai a következőképpen alakultak 2017 decembere óta (az értékeket növekvő sorrendbe állítottam):

  • passzív érdeklődők: 15,7%
  • passzív ügyfelek: 17,82%
  • új feliratkozók: 34,51%
  • szintfelmérőn részt vettek: 39,97%
  • régi diákok: 42,01%
  • bemutatóórán részt vettek: 45,87%
  • aktív diákok: 50,1%

Tárgymezőfüggetlen jelenség, hogy a vásárlási szándék erőssége vagy a termékhasználat döntő tényező az e-mailek megnyitásában, ezért az átlagokat erősen lerontja a nagy mennyiségű LAQA-típusú feliratkozó viselkedése. (Még egy ok a listáid rendszeres karbantartására, kiváltképp akkor, ha kiküldött levelek után fizetsz a hírlevélküldő szoftver használatáért.)

Ezt az adottságot viszont jelentősen árnyalhatja egy ügyesen megírt tárgymező, amivel bármelyik listádon minimum megduplázhatod a tipikus megnyitási arányokat (erre hamarosan mutatok példát).

A leveleket szerdán és vasárnap „postáztuk”: 10-ből 9 levélnél hétköznap 17.00-ra, illetve vasárnap délelőtt tíz órára volt beütemezve a küldés.

Tapasztalati úton szerzett információk mentén haladva horgonyoztunk le a fenti naptári napok és időpontok mellett.

Az első évben szinte minden napot és idősávot teszteltünk, ám az átlagos megnyitási arányokhoz képest csak néhány tizedszázalékpontos eltérést tapasztaltunk, amikor nem a jelenlegi időegységben e-maileztünk. (Ha minimálisan is, de ez volt a két leghatékonyabb időpont, tehát ennél maradtunk.)

De nézzük meg, hogy milyen típusú tárgymezők működtek és melyek hoztak gyalázatos megnyitási arányokat.

Ezeket a tárgymezőket „lopd el”

5+1 gyors és hatékony szótanulási módszer Petrától – 70,79%. Az év eddigi legjobban sikerült (és egyik legelső) tárgymezője, amelyet a szintfelmérőn részt vett lista nem tudott nem megnyitni. A „titok” a számokban, a témaválasztásban (a szótanulásról sosem tudtunk eleget vagy népszerűtlen tartalmat írni), a rejtett ígéretben („neked is mehet ez gyorsan, hatékonyan”) és a személyességben (Petra az egyik vezető tanár az iskolában) rejlik.

Valószínűleg még jobb eredményeket érhettünk volna el, ha a feladó nem a központi, hanem Petra céges e-mail-címe, ám így sem voltam boldogtalan az eredmények láttán.

szenvedsz a szenvedő szerkezettől? (videó) – 70,69%. Április elsején küldtük ki passzív ügyfeleknek ezt a levelet egy 8 elemes kampányfolyam részeként. A kimagasló megnyitási arány a 17,82%-os átlagos open rate fénytörésében válik megdöbbentővé. A sikert vélhetően az örökzöld témaválasztás, a zárójelhasználat, az eltérő formátumra való utalás és a szójáték tette lehetővé. (A kisbetűs kezdés nem elírás, szándékosan kisbetűvel ment ki a tárgymező.)

[Videóblog] Mire elég 60 óra? – 65,38%. Ezt a hírlevelet azok az új, potenciális ügyfelek kapták, akik nemrég jelentkeztek be ingyenes szintfelmérőre. (Emlékeztetőül: az ő átlagos megnyitási hajlandóságuk 34% volt a vizsgált időszakban.)

A levélben egy edukációs céllal forgatott videósorozat (Például Péterrel) aktuális epizódját rejtettük, amelyből rövid kivonatot is olvashattak a feliratkozók. A hírlevél 29%-os átkattintási arányt ért el és 25 YouTube feliratkozót hozott.

szezonális szókincsbővítés sok szeretettel (cikkajánló) – 61,76%. Szintén új feliratkozóknak küldött levelünk, szintén közel kétszer akkora open rate, mint az átlag. A cikkajánló fontos és hatékony eszköze a tartalommarketingnek, a magas megnyitáshoz valószínűleg az alliteráció, valamint a szezonalitás kihangsúlyozása is hozzájárult. (Itt már megfigyelhető a Kreatív Kontroll-hatás, mivel kisbetűvel kezdtem a tárgysort – egyszerűen azért, mert a többség naggyal szokta.)

Tudod mi lesz május 11-én? – 60,43%. Ezt az áprilisi, tréningajánló hírlevelet 10-ből 6 aktív diák elolvasta és bár semmilyen, a promócióhoz kapcsolódó link nem volt benne, mégis hozott 3%-nyi átkattintást (láblécben elhelyezett csatornaajánló).

A rendezvény egyébként teltházas lett, csak ez a levél 21 jegyet adott el, amelyhez a kíváncsiságuk felpiszkálását és a konkrét dátum említését tartalmazó tárgymező is kellett.

Előfizetői tartalom

Haladó tartalom haladó marketingeseknek (akiknek már van előfizetésük).

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkHogyan hozd ki a legtöbb értéket a céges blogodból? (2. rész)
Következő cikkLopd el a legjobb tárgymezőimet! (412 193 kiküldött levél megnyitási adatai)Következő

Ezeket olvastad már?

Hogyan töltsd meg a rendezvényeidet: hírlevelezés (2. rész)

Az előző cikkben olvashattad a rendezvénymarketing általunk kitapasztalt stratégiai felépítését. Következzék most az, hogy hogyan

Elolvasom »

Útmutató a szándék alapú szegmentáláshoz

Amíg te demográfiai és pszichográfiai szegmentálást végzel, addig a legprofibb online marketingeseket már a vásárló

Elolvasom »

A „túl erős” levél a szexről, amit nem akartak kiküldeni (de aztán best sellerré tett egy könyvet)

Képzeld magad ezen szövegíró helyébe. Gary Halberttel közösen dolgozol, az évek során a legjobb szövegírók

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.