9 trend, ami 2016 e-mail marketingjét alakítja

Jósolni mindig nehéz. Különösen akkor, ha a marketing egyik legdinamikusabban fejlődő ágáról beszélünk. Míg a delphoi papnők babérlevelekből jósoltak a kíváncsiaknak, addig a jó marketinges inkább a tapasztalatokra, az adatokra és a szakértők véleményére támaszkodik. Így teszünk mi is, és elmondjuk neked, hogy miért kell odafigyelned az interaktív e-mailekre, az új e-mail dizájnokra és a gépi tanulásra. Következzék tehát az a 9 trend, amely 2016-ban a hírlevelezésben várható.

1. A mobilos e-mail marketing felnőttkorba ért

Mit választ egy marketinges: e-mail marketinget vagy a közösségi oldalakat? Nos, marketingkonferenciákon többnyire az új és csillogó social platformoké a főszerep, a sokszor eltemetett (de még mindig viruló) e-mail marketing pedig a tegnap marketingeszközének tűnik. Ám az e-mail marketing átlagos megtérülése 3800%, és ezt nem én mondom, hanem a DMA National Client Email Report 2015-öt összeállító szakértők. (De én is mondtam már hasonlót.) Sokan még mindig lenézik vagy temetik az e-mail marketinget, pedig 2016-ban már a mobilstratégia központi elemévé vált az e-mail – évek óta egyre többen és többen nyitják meg leveleiket okostelefonról. Az amerikai e-mailek 66%-át már okostelefonról olvassák (az amerikai fogyasztók eszközválasztását vizsgáló tanulmány, a US Consumer Device Preference Report szerint). email_marketing_2016_litmus_mobile

Az emailclientmarketshare.com oldalon naprakészen követheted, hogy az e-mail-kliensek megoszlása éppen mekkora (és melyik nőtt, melyik csökkent)

A tendencia szerint ha nem vagy reszponzív e-mailben, akkor nincs e-mail marketinged. Ez Magyarországon is igaz már: 2013-ban még csak a magyarok 16%-a nyitott meg mobilon a hírleveleket, ez 2014-re 20%-ra emelkedett, 2015-ben pedig már 25,1%-os megnyitási aránnyal számoltunk az Emailmarketingszoftver blogja szerint. Az okostelefonok növekvő elterjedtsége okán hamarosan felzárkózunk azokhoz a nyugati országokhoz, ahol már átlépték az 50 százalékos határt. Ha még most is olyan maileket küldesz, amelyek nem jelennek meg jól mobilon, akkor igen kellemetlen éved lesz az idei. Mi a siker receptje? A teszt, B teszt és még több teszt. Megállás nélkül, míg rá nem akadsz a legjobb eredményt hozó verzióra. Amivel nemcsak az e-mail stratégia, de a céged marketingje is felnőttkorba lép.

2. Felejtsd el a statikus e-mailt

Az, amit eddig e-mailként ismertél, radikális átalakulások előtt áll. El tudod képzelni, hogy egy hírlevélben élő, frissülő Twitter-feedet találj? Vagy éppen egy ahhoz hasonló kis játékot, mint amivel a Google oldalain játszhatsz?
Gondoltál már arra, hogy a scarcity (sürgetés) e-mailben is működhet? Mi lenne, ha egy ajánlatod fölött azonnal elindulna a visszaszámláló a hírlevélben? Erre is van lehetőség.
Ezek mind olyan megoldások, amelyek már most is léteznek és működnek, csak éppen még nem terjedtek el – így te sem késtél még el. Még azzal sem, hogy a legalapvetőbb szintű dinamikus, interaktív megoldásokat megvalósítsd. (Plusz ha a piacodon elsőként használsz valamit, akkor tied az előny.) Visszatér a GIF? Vissza. A statikus és unalmas e-mailek kora lejárt. A webdizájnban már mondhatni elavult megoldásnak számít a GIF-ek használata: ha használják is, a profi webdizájnerek csak mértékkel nyúlnak hozzá. E-mailben sem árt, ha visszafogjuk magunkat, egy-két animált GIF azonban különlegessé teheti a levelet. Figyelj arra, hogy a GIF-ek nem minden platformon támogatottak (az Outlook például nem szereti őket, míg a Gmail igen). Létfontosságú információt tehát soha ne rakj GIF-re, a CTA se legyen animált, és ne úgy szerkeszd meg a levelet, hogy tátongó űrt hagyjon, ha nem jelenne meg. (Ugyanez a képekre is igaz.)email_marketing_2016_singer A jó GIF nemcsak szórakoztató és vicces, hanem alkalmas arra is, hogy az olvasó tekintetét irányítsuk vele: egyetlen mozgó elem egy mailben könnyen magára vonja a figyelmet és oda irányíthatjuk a szemet, ahol a legfontosabb elem van (CTA, fontos alcím, ajánlat, akció lejárta stb.). A Lego, a Nest vagy épp a B&Q már felismerte a dinamikus e-mailek erejét, ők GIF-es levelekkel erősítik a vásárlói élményt. De persze nem ez az egyetlen megoldás. Használhatsz videót is, bár ezzel még óvatosabbnak kell lenned – nagyon kevés kliens van, amely a beágyazott videókat támogatja, tehát egy erősen szegmentált listára tudod csak kiküldeni. Jobb megoldás lehet, ha egy állóképet (…vagy GIF-et) teszel a levélbe, és egy landing page-re irányítod a leadet, ahol a videó található. Justin Khoo (FreshInbox) szerint a kinetikus e-mailek fogják meghatározni az e-mail marketing következő korszakát – a GIF és a videó azonban még nem kinetikus. A kinetikus e-mail életteli, akár interaktív is: lehetővé teszi, hogy a felhasználó tartalmi blokkokat rejtsen el, gombokra kattintson (és azzal lenyisson egy új blokkot) és így tovább. Úgy használja a mailt, akár egy mini weboldalt. A kinetikus mail emellett képes bármilyen kliensben működni, ugyanis HTML és CSS alapokon nyugszik. Erről a témáról bővebben is írni fogunk, egyelőre halld jóslatunkat: a statikus marketing e-mailt idén kezdik majd el felváltani a merészebb, interaktívabb mutációk – és nem teszed rosszul, ha te is próbára teszed magad.

3. Még többet vásárolunk majd közvetlenül e-mailből

Az interaktív e-mailek már itt vannak, csak még nem figyeltünk fel rájuk. Ma már képesek vagyunk megoldani azt, hogy a címzettek már az e-mailben összeállítsák kosarukat, és a teljes vásárlói folyamatot lebonyolítsák anélkül, hogy elhagynák az inboxot – csak a check-out miatt kell majd továbbnavigálniuk a weboldalra. Az olyan úttörőknek köszönhetően, mint a Rebelmail, ez ma már teljességgel lehetséges. A webshop egyszerűen az inboxba költözik, a felhasználó nem csak alapinformációkat kap majd a termékről, hanem kiválaszthatja a neki megfelelő méretet, színt, személyre szabhatja rendelését, és vásárlóként érkezik meg a fizetési oldalra. Ezzel a landing page-ek teljesen ki is hagyhatóak, ami forradalmi újítást jelent. Read More

A marketingszakma legnagyobb rejtélye

Belegondoltál már abba, hogy valójában mennyire egyszerű ma sikeres vállalkozást építeni? A siker „titka” annyira egyszerű, hogy pironkodva írom le: fogsz egy megoldásra éhes piacot, megcsinálod a megoldást, és szólsz nekik, hogy a megoldás készen van. Igen, ez tényleg ennyire egyszerű. A megoldásra éhes piacok nem bújtak el előled (menj fel bármelyik fórumra vagy Facebook-csoportba) … Read more

Hogyan szereztünk 210 000 forint bevételt 12 perc munkával és 321 szóval

Miért kérek el tőled egy hírlevélért 10–30 ezer forint körüli összeget? Mégis „mi kerül ezen ennyibe?” Írtunk már arról, hogy mennyit ér a szövegírás, de most a saját példánkon mutatjuk be, hogy milyen értékes lehet a marketingszöveg. Kampánycél, célkonverzió Adva van a kiváló minőségű Kontent magazinunk, melynek következő száma április 10-én jelenik meg, ha az Úr … Read more