Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 19 perc

Így néz ki a pókermarketing, ha Elon Musk csinálja

  • Szerző: Foki Zsófia
  • Kategóriák: Marketing

Elon Musk – aki egyébként idén júniusban tölti be az ötvenet – nehezen elhelyezhető és nehezen is jellemezhető átlagos frázisokkal. Már önmagában az is szokatlan lehet, hogy személyisége és párszavas tweetjei elválaszthatatlanok az egész világon ismert márkáitól és termékeitől. Mintha szándékosan minden új kütyühöz készülne egy balhé, egy poén és egy tőzsdei hullámvasút is. Vajon szándékos? Spontán? Utánozható? Épp ezekben a kérdésekben és az őt körüllengő elméletekben rejlik az a bűverő, amit a marketinggel foglalkozók népes táborában, nagyon sokan szeretnénk magunkénak tudni.

Persze nem csak marketingszakemberek vágya lehet a Muskéhoz hasonló, üstökösszerű növekedés. Befektetők, értékesítők, feltalálók, politikusok, de még jótékonysági szervezetek is sokat megadnának a Tesla vezéréhez hasonló, globálisan provokatív és magabiztos fellépésért.  Nézzük meg, mit művel ez az ember, vagy inkább brand (?) és mi az, ami sajátos kifejezéssel élve, a „pókermarketing” alapjait képezi.

Foglalj helyet a marketing pókerasztalánál!

Miben más a pókermarketing, mint a hagyományos? Ahogyan a nevében is benne van: a játék, az izgalom és a taktikus kockáztatás jellemzi. Míg a hagyományos marketing inkább a tárgyilagos leírásra, a feltűnő, egyértelmű reklámokra épít. Azt a fajta marketinghatást, amit például Elon Musk ér el egy-egy váratlan beszólásával, sziporkázó ötletével, vagy épp bődületes hibának tűnő húzásával, nem véletlenül hozom egy lapra a pókerrel. A világ legjobb pókerjátékosai szerintem meglehetősen sokban hasonlítanak a magas kockázatot vállaló üzletemberekre.

Akárcsak a pókerben, a marketingben is kulcsfontosságú, hogy néhány alapszabály betartásán felül a közönség érzelmeire is hass. Gondolhatunk itt például arra, mikor a fontos információk megosztásán felül azt is elmagyarázod, milyen személyes haszna származhat abból, hogy a termékeidet, szolgáltatásodat választja. Ha sikerül elérned, hogy napról-napra minden szkeptikus szempár rád szegeződjön, akkor óhatatlanul az általad képviselt termék is nagyobb népszerűségnek örvendhet.

A blöffölésről jobb, ha lemondasz a marketingben

A blöff, a mesteri megtévesztés gyakori vendég a pókermeccseken, azonban sokkal inkább a katasztrófa receptje, ha a marketingről beszélünk. Ezesetben hiteles információk megosztásán keresztül kell elérned, hogy a különböző korú, nemű, érdeklődésű vásárlók érzelmeit is bekapcsolhasd. A kockázat inkább a stílus, az eszközök váratlan, kiszámíthatatlan, vagy épp egyedi alkalmazását jelenti, nem pedig azt, hogy hazudsz a termékeidről.

A világ legjobbjai, akár pókeresekről, akár marketingesekről beszélünk, épp azért különlegesek, mert a magasabb kockázat mellett többnyire magasabb hozamot is érnek el, vagyis nem ész nélküli játékról beszélünk. Azok ugyanis, akik képtelenek határokat szabni a szenvedélyüknek, egy kritikus ponton elveszítik az irányítást. Ami pedig még fontosabb: akik elfelejtik élvezni a játékot, tehetségük ellenére is partra vetett halként végzik az ádáz hullámokkal szembeni megmérettetésben.

Éppen ezért a pókermarketing nagyon is tudatosan építi fel a spontánnak tűnő lépéseit is. Ezt adatgyűjtéssel, elemzéssel érheted el, amit mind a munka kezdetekor, mind a munka befejeztével érdemes szorgalmasan rögzítened és levonni a tanulságokat. Emellett minden más elérhető információt is szivacsként kell magadba szívnod a Google algoritmusoktól kezdve, a hirdetési platformjaid újdonságain át egészen a szociológiai felmérésekig.

Nem muszáj kockáztatnod, de fogsz

Még mindig maradva a pókernél, a kőkemény logika és matematika kiegészül a kockázatvállaláskor egy lórúgásnyi, jól begyakorolt stratégiával, ami nem másra, mint önismeretre és kifinomult emberismeretre támaszkodik. Gyorsan és a megfelelő időben reagál, ráadásul játékosan. Mindenkinek való-e ez a hozzáállás? Sőt, egyeseknek az ellenkezője válik be.

Sok esetben a pontos és kihágások nélküli, spontaneitást nélkülöző, kitartó tervek is a világ leggazdagabb embereivé tehetnek bennünket. Azonban nagyon sokszor akaratunk ellenére is kockáztatásra kényszerülünk, amikor jó, ha higgadtan tudunk döntést hozni. Ha nem szereted a kockázatot, akkor épp ezért kell nagyon megtanulnod bánni vele.

Minden reggel nyiss egy tiszta lapot!

Kanyarodjunk rá a fő témánkra, vagyis arra, hogy Elon Musk marketingsikerei hogyan építhetők be átlagosabb halandók marketingtervei közé. Az egyik elvitathatatlan siker, amit egy jólmenő vállalkozó magáénak tudhat, hogyha felnőtt döntései mellett gyermeki kíváncsiságát és egyedi látásmódját is képes megőrizni. Sokszor észrevehető, hogy derült égből villámcsapásként ír ki a Twitterre olyan cégneveket, kulcsszavakat, amikre senki sem számított.

A hatást pedig éppen azzal éri el, hogy ő is következetesen befektet, elad ezekből a részvényekből, a saját bőrét is vásárra viszi az általa izgalmasnak ítélt projektekben. Ez nem csak azért fontos éberen figyelni a saját környezetünket, felülvizsgálni a döntéseinket, hogy vicces Twitter bejegyzéseket készíthessünk, hanem azért is, mert segít elszakadni a rutintól. A biztos alapok és jól felépített folyamatok mellett, nem árt időnként kicsit out of the box, vagyis sablonokon kívül gondolkodni.

Nem kell mindig a marketingtrendekhez és elvárásokhoz igazodni, lehet újakat kialakítani és trendeket létrehozni. Elon Musk például jellemzően az őrültnek tűnő ötleteivel (lsd. Boring Company, avagy lángszórók és zombiapokalipszis, vagy saját márkás tequila) prezentálja, hogy a kreativitás és az üzleti sikerek nagyon is összefüggésben állnak egymással! A Twitter bejegyzésekhez pedig érdemes hozzáfűzni, hogy márkaépítő és figyelemfelkeltő hatásuk kimagasló, ami végső soron újra csak hasznot termel a vállalatnak.

Ha elég nagy az irodád, belefér egy játszótér is

Persze a Boring Company előtt azért ott volt neki a Zip2, az X.com, a PayPal, a SpaceX, a Tesla, a SolarCity és a mostaniak közül a Neuralink, a Starlink és a Hyperloop is. Nem mellesleg pedig a Surrey Egyetem díszdoktora.

De azért kialakított egy játszós sarkot is magának, ahol csupán kedvtelésből többtízezer lángszóró mellett még többtízezer tűzoltókészülék is gazdára talált. Ne feledkezzünk el azonban arról, hogy az ilyen és ehhez hasonló „szórakozásaival” olyan médiafigyelmet és olyan követőitábort épített fel maga köré, ami bizony elbizonytalaníthatja az épeszűségét megkérdőjelezőket.  

Vagyis, ha már Tesla vezérigazgató vagy, akkor egy hagyományos Facebook hirdetés helyett megengedhetsz magadnak egy „Teslaquila” márkájú tequiláját is, amivel nagyobb port kavarsz, mint ha millió dolláros hirdetésbe fektetted volna a jelen esetben alkoholgyártásba invesztált pénzt.

Ráadásul még ebből is plusz bevételre tehetsz szert. Ráadásul van egy saját italod is. A brand építés remek példái ezek, melyek a márkahangot is felerősítik. Fontos eleme Elon népszerűségének, hogy alkalmat és platformot biztosít a vásárlói és a követői eszmecseréjére mind szakmai mind szórakoztató, szabadidős platformokon. Így jóval több ideig vonódhatnak be a bűvkörébe, gyakrabban hallhatnak felőle.

Beszélhetsz a konkurenciádról

Előfizetői tartalom

Ezt az anyagot csak a Kreatív Kontroll előfizetői olvashatják. Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkEredményes marketingrendszerek építése
Következő cikkWeboldalaudit: erre az 5+1 területre figyelj, hogy ne lődd lábon az online marketingedKövetkező

Ezeket olvastad már?

10 „mégsem annyira hazugság”, amit a szövegíró mondhat neked

A Kissmetrics blogján megjelent még 2010-ben egy 10 lies Freelance Copywriters Like to Tell You

Elolvasom »

Szemétdombból precíziós leadgeneráló üzem, avagy marketingautomatizációs-rendszer bevezetése egy nemzetközi kkv-nál (Esettanulmány)

Manapság szinte megkerülhetetlen a digitális marketing esetében valamilyen szintű automatizáció, alaptechnológiának számít már egy automatikus

Elolvasom »

10 online marketing konferencia Európában, amire érdemes elmenned 2017-ben

Aki az online marketing koronázatlan királyaitól szeretne tanulni, az bizony kimegy jövőre legalább egy konferenciára

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.