A kommunikációs technikák egészen mély rétegeit lazítjuk most fel, hogy kiderüljön, hol és hogyan találhatod meg a saját hangodat a márkaépítés folyamatában. Ha ez megvan, magasabb fokozatra kapcsolunk és előássuk az egyedi voice of tone-t is, hogy végre bemutatkozhassatok egymásnak. Ebben a cikkben a márkahang kerül terítékre.
A márkád hangja, ha megtanulsz jól bánni vele, messze földön híres szóvivőddé és 0-24-es helyetteseddé válhat, aki képes lesz megbabonázni a közönségedet. Izgalmas és aktuális tudásanyagot rejteget ez az összefoglaló azoknak, akik a mainstream áradatban virtuális pankráció és irreálisan nagy költségek nélkül is határozottan szeretnék felhívni magukra a figyelmet. Többek között azért, hogy egy egészséges, lojális vásárlói bázist építhessenek maguk köré.
Rengetegszer elhangzik a különböző marketing rovatokban (mellesleg jogosan), hogy ismerd meg a célközönségedet, tanulmányozd, targetálj okosan. Légy következetes, légy racionális, de persze fantasztikusan kreatív is. Emellett szentelj elég időt a technológiai újításokra, vedd fel a ritmust a mesterséges intelligenciával, reagálj gyorsan és spontán, ugyanakkor tervezz előre tudatosan, törekedj a rendszerességre és még sorolhatnánk….
Éppen ezért hoztunk most egy olyan módszertant, ami nem akar mindenkinek megfelelni, ami semmi másra nem hivatott, mint teljesen egyedivé tenni a fellépésedet a piacon. Úgy is mondhatnánk, hogy ha ez megvan, onnantól majd ráérsz a többi fontos részletre is odafigyelni.
Gondold végig: hogyan építenéd fel a márkahangod?
Nem úszod meg a kreativitást és a brainstormingot, ha brandépítésről van szó. A „tone of voice” a márkahang, vagyis a céged egyedi hangja. Éppen attól válik egyedivé, érdekessé és később felismerhetővé is, hogy részletesen felépíted az elején.
Sok olyan céggel találkozunk nap mint nap, akik ugyan gőzerővel dolgoznak, mégsem tűnnek ki semmivel a vetélytársaik közül. Az egyik oka ennek többek között az, hogy nem a saját hangjukon szólnak a közönségükhöz, vagy épp nem is a közönségükhöz beszélnek. Ez talán két külön dolognak tűnik, mégis erősen összefüggenek egymással.
Hogyan orvosolhatod te ezt a problémát?
Rajzold le, írd le, képzeld el a céged emberként, hogy szép lassan körvonalazódjanak a tulajdonságai. Minél részletesebb, annál jobb. Minél emberibb kérdéseket teszel fel a képzelt cégfigurának, annál élettelibb és egyedibb lesz egy idő után. Kérdezd meg tőle, hol lakik, hogyan közlekedik, mit eszik, mit szeret csinálni, mi az, amiből nem enged, mi az, amit messziről elkerül.
Mit tenne, ha találkozna a konkurens cégek képzeletbeli figuráival? Hogyan öltözne fel, milyen ügyfelekkel szeretne találkozni, miben szeretne segíteni? Mire költi a pénzét, beszél-e idegennyelveken, hová vinné vacsorázni a kiemelt partnereit? Szánj erre minőségi időt, ne pár perc alatt akard megalkotni.
Akár több héten át is agyalhatsz ezen, hiszen utána nagyon hosszú ideig kell jó barátságot ápolnotok. Ha belegondolsz, egy kisbaba is körülbelül egy év alatt jut el oda, hogy megtanul egy nyelvet, ezután már szép lassan beszélni is kezd. Nagyjából ennyi idő alatt a te márkád is meghálálja majd a tanulással töltött időbefektetést és igazán ékesszólóvá válhat.