Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 21 perc

A PR-cikk és a sales funnel: 10 módszer, amivel a hatékonyságát mérheted

  • Szerző: Kovács Noémi
  • Kategóriák: Márkaépítés

Mindig is azt vallottuk, hogy mérés nélkül bármilyen marketingtevékenység féllábú óriás – nincs ez másként a PR-rel és a PR-cikkekkel sem. Miért kellene hinned a közönségkapcsolatokban, ha nem látod át hogyan segítheti a marketing céljaid elérését, nem mellesleg a jó hírneved, a márkaismertség és a márkaérték növelését? Ennek okán most bemutatunk 10 olyan módszert, amivel egyébként még az olyan közvetlen módon nehezen mérhető elemek hatékonyságáról is fogalmat alkothatunk, mint például a PR-cikk.

Elkövettünk egy nagy hibát. A korábbi PR-cikket kiveséző anyagunkban nem érintettünk 2 rendkívül fontos területet: hogyan illeszkedhet a PR-cikk és úgy általában a PR a sales funnelbe és hogyan mérhetjük a hatékonyságát? Eljött az ideje, hogy pótoljuk ezt a hiányosságot.

A PR-cikk és a sales funnel: egy titkos kapcsolat, ami elégedettebbé tesz téged és az ügyfeleidet

Hogy miért érdemes a PR-rel is kalkulálni a vásárlói életút és az értékesítési tölcsér kialakítása és finomhangolása, az online marketing kampányok során? Ahogy azt te is tudod, a customer journey, a sales funnel több különböző fázisra osztható. Mielőtt a potenciális ügyfeled vásárlóvá válna, bizonyítékra és megerősítésre van szüksége ahhoz, hogy az általa választott cég fogja megoldani a problémáját.

Ahogy a vásárlói életút egyre több szakaszát tudja maga mögött az értékesítési csatornán, óhatatlanul is egyre jobban megismer és megszeret (mármint akkor, ha az út során értéket és remek értékajánlatot kap tőled).

Ebből kiindulva, a sales funnel bejárása alatt szerzett tapasztalat is közvetlenül befolyásolja, hogy végrehajtják-e a kitűzött célkonverziót vagy inkább elpártolnak és más szolgáltatót keresnek. A közönséggel és a médiával való kommunikáció is ugyanúgy része tehát a customer experience-nek, mint a vásárlási folyamat gördülékenysége, vagy egy UX-kompatibilis weboldal.

A PR szerepe az értékesítési csatorna támogatásában éppen az, hogy segítse a vásárlót megérteni, miért a te céged, a te terméked a megfelelő választás.

A hatékony PR-tevékenység fontos szerepet játszik abban, hogy a vásárlói életút során segítsen megismertetni a közönséggel a cégedet és a márkád üzenetét, felkelteni irántad az érdeklődést, majd elültetni a vágyat a terméked/szolgáltatásod iránt. Végül pedig cselekvésre, vagyis vásárlásra, feliratkozásra, letöltésre stb. ösztönözni a potenciális jelöltet.

Ha jól tudsz olvasni a sorok között, akkor feltűnhetett, hogy most néhány szóban egy hagyományos sales funnel szemlélet, azaz az AIDA-modell került bemutatásra. De hogy is van ez?

A PR és az AIDA modell

Vannak olyan szakértők, akik elavultnak érzik már a sales funnel hagyományos AIDA-modell szerinti felosztását és inkább egy másik metódust, a TOFU-MOFU-BOFU szentháromságát tekintik hitvallásuknak. Azonban mindkettőben vannak értékek, illetve olyan elemek, amelyeket ötvözve hatékonyabb lehet az online marketinged PR-cikkek és más PR-tevékenységek általi támogatása, így botorság lenne teljesen elvetni a régi iskolát.

 Az értékesítési csatorna sikeres támogatásához először meg kell érteni annak részeit. Az AIDA-modell szerint értékesítési tölcsért a következő szakaszokra oszthatjuk:

  • Awareness: a tudatosság, a problématudat felbukkanásának szakasza,
  • Interest: az érdeklődés felkeltésének szakasza,
  • Desire: a vágy felkeltésének szakasza,
  • Action: a cselekvésre ösztönzés szakasza.
  1. A vállalat és a márka ismertségének növelése

A vállalat és a termék ismerete, megismerése nélkül nincs értékesítés. A PR célja ebben a szakaszban az, hogy az ügyfelek tudomást szerezzenek egyáltalán a cég létezéséről és a termékekről. A célpiacra kell összpontosítania és a márkát meg kell ismertetnie a nyilvánossággal.

Ebben a szakaszban elengedhetetlen a megfelelő marketingcsatornák és tartalommarketing eszközök használata a vállalat népszerűsítése, valamint a márka ismertségének növelése érdekében. Ilyenkor nem árt, ha tudod, hogy milyen kommunikációs csatornákat használnak az ügyfelek és hogyan viselkednek ezeken a platformokon, milyen tartalmakat kedvelnek stb.

Gyakorlatilag ez egy mindent bele szakasz, hiszen nemcsak a közösségi média platformokat, de az influencer marketinget, az online médiát és magazinokat, így például a PR-cikket is használhatjuk annak érdekében, hogy végül a cég weboldalára vagy más felületeire, esetleg egy releváns blogcikkre tereljük az érdeklődőt. Ebben a szakaszban a márka gyakorlatilag a tekintélyét, presztízsét szeretné megalapozni a saját szakterületén.

  1. Az ügyfelek érdeklődésének felkeltése

Azonban a tudás önmagában nem ér semmit, mert ez még nem győzi meg az érdeklődőt, hogy miért válassza a cégedet. Amit érdemes szem előtt tartani, hogy a fő ok, amiért a potenciális ügyfelek szolgáltatásokat vagy termékeket keresnek, az a problémáik megoldása.

A PR szerepe ezért ebben a szakaszban az, hogy elmagyarázza a vásárlóknak, miért éppen erre a márkára van szükségük és ez a választás hogyan segíti őket a gondjaik megoldásában. Ahhoz, hogy a folyamat sikeres legyen, szükség van a vásárló érdeklődésére, a kíváncsisága felkeltésére.

Ez remek alkalom arra, hogy a how-to cikkek, edukációs videók, e-könyvek és e-mail-sorozatok segítségével bemutasd ne csak a cégedet, hanem az adott terméket is. Ezen információk nélkül nehéz lenne elérni azt, hogy az érdeklődő tovább lépjen a következő szakaszra.

  1. A vágykeltés szakasza

Még abban az esetben is, ha az érdeklődés megvan, ez nem jelent garanciát a konverzió végrehajtására. Bármilyen területet nézünk, nagy a verseny: sok cég kínál ugyanolyan vagy a termékedhez rendkívül hasonló megoldásokat a piacon, akár kedvezőbb áron is, mint te. Emiatt az érdeklődésen kívül az ellenállhatatlan vágyat is fel kell ébreszteni, ami kizárólag a te ajánlatodat teszi vonzóvá számára.

A PR-kampánynak ebben a szakaszban be kell húzni a márka rajongói közé leendő ügyfeleket: kommunikációja során és a tartalmaiban lelkesedést kell sugároznia, inspirálnia kell és fel kell ébresztenie a vásárlási kedvet. Ilyenkor rendkívül fontos, hogy hasznosítsuk a korábbi kampányok során szerzett tapasztalatokat, amelyek által megértettük-megismertük a közönség viselkedését.

Ebben a szakaszban olyan PR-technikákkal és tartalommarketing eszközökkel élhetünk, mint az influencer és affiliate együttműködések, a célközönség radarján lévő médiában megjelent PR-cikk, online vagy épp offline esemény, webinárium, imázsvideó, szakmai cikkek stb.

  1. Már csak a cselekvés marad hátra

Az értékesítési tölcsér utolsó része a legnehezebb, hiszen itt kell rávennünk az érdeklődőt arra, hogy a céged ügyfélévé váljon. Szerencsére többféle módon növelheted a konverziós arányt.

A PR ebben a szakaszban biztonságot és kényelmet biztosít az ügyfélnek, előkészíti számukra a konverziót. Ilyenkor sokat lehet meríteni a korábbi ügyfelek monitorozásából és véleményeikből, amelyeket akár a kampány utolsó szakaszának gerinceként is használhatsz, mert segítenek bemutatni, hogy mennyire voltak elégedettek a korábbi ügyfelek. Ez a minőség bizonyítéka a szemükben.

Ugyanakkor a negatív véleményektől sem kell tartani, mert általuk bemutathatod azt, hogyan kezelte a céged az esetleg felmerülő problémákat és kritikákat. Az emberek rendkívül bizalmatlanok, mielőtt kipróbálnák egy új cég/márka termékét. Ezt a fajta szkepticizmus segíthetnek mérsékelni a pozitív és negatív tapasztalatokból építkező esettanulmányok például, hiszen ebből leszűrhetik, hogy a vásárlást követően sem maradnak magukra.

Emellett a termék előnyeire fókuszáló esettanulmány is hatásos lehet, amelyben részletesen kifejtésre kerül az adott szolgáltatás vagy termék minden egyes előnye. Ezen kívül támaszkodhat az infografikákra, amelyek meggyőző statisztikákat mutatnak.

Ahogy láthatod, a közönségkapcsolatok ápolásának az AIDA-modellt alapul véve 2 fontos feladata van. Egyfelől biztosítania kell az értékesítési csatorna támogatását azáltal, hogy a kedvező ügyfélélmény kialakításával segítse az ügyfeleket a döntéshozatalban és a konverziós arány növelésében.

Ugyanakkor a közönséghez közvetlenül is szólnia kell, edukálva és az elköteleződést, a márka értékét növelve: meg kell alapoznia a döntést és azt, hogy pontosan megértsék mit vásárolnak, emellett elmélyítsék körükben a márka üzeneteit is.

A PR és a TOFU-MOFU-BOFU

A ToFu, a MoFu és a BoFu olyan módszer, amelyet az értékesítési tölcséren belüli értékesítési potenciálok – helló tartalommarketing és márkaüzenet – megfelelő ütemezésére és kiszolgálására használnak, az ügyfél vásárlási döntésének aktuális szakaszától függően.

Az AIDA-modell többé-kevésbé lineáris megközelítésével ellentétben a ToFu-MoFu-BoFu olyan értékesítési tölcsér, amely viszonylag széles merítésből vonzza be a potenciális ügyfeleket, de a tölcsér alja felé fokozatosan szűkülő megközelítéssel – miközben a lead egyre értekesebbé válik –, amely ideális esetben konverzióval, például értékesítéssel végződik.

A vásárlói életút megértése kritikus fontosságú. Lehetővé teszi olyan tartalmak, értékajánlatok és triggerek létrehozását és kommunikálását, amelyekkel könnyebben megnyerheted magadnak az ideális vásárlókat, cselekvésre ösztönözheted őket, ráadásul, ha jól építed fel a folyamatot, akkor az erőfeszítéseid a hűséges ügyfelek számának növekedésében csúcsosodnak ki.

A ToFu, a MoFu és a BoFu központi eleme tehát a potenciális vásárlók értékesítési célú megközelítése és a konverzióhoz vezető leadgondozás. Annak felismerése, hogy melyik szakaszban milyen típusú, volumenű és gyakoriságú marketing- és PR-kommunikációt kell folytatni, hogy fenntartsd a potenciális ügyfelek érdeklődését. A PR-nek kulcsfontosságú szerepe van abban, hogy ne csak értsük, de alakítani is tudjuk a közönség véleményét, cselekvését.

A cél érdekében tudnunk kell, hogy a 3 különböző szakaszban mire vágyik a potenciális érdeklődő, majd ki kell szolgálni vele. Éppen ezért a ToFu, MoFu és BoFu szakaszait gyakorlatilag az étkezéshez lehet hasonlítani: a ToFu az előétel, a MoFu a főétel és a BoFu a desszert.

  1. A ToFu – Top of the Funnel

Ez a szakasz helyezkedik el a tölcsér tetején, amikor még a leadek nagy mennyiségére összpontosítunk és arra helyezzük a hangsúlyt, hogy ne gyakoroljunk nyomást a potenciális ügyfelekre azáltal, hogy túl sok releváns információt kínálunk az esetleges igényekre, kérdésekre vagy problémákra.

Ennek a szakasznak az érdeklődés felkeltése és a márkaismertség növelése a célja, nem a teljes pályás letámadás. A marketing és a PR kezében olyan eszközök lehetnek hatásosak, mint például egy online PR-cikk, a márka saját blogjai, e-könyvek. Remekül használható például termékbevezetés esetén, amikor a médiavisszhang is hozzájárul a márka, illetve a termék nevének feluttatásához.

  1. MoFu – azaz Middle of the Funnel

Ez a háromszintes értékesítési tölcsér közepe, ahol már beleadhatjuk, ami a csövön kifér. Ez a szakértői státuszépítés, a meggyőzés helye és ideje, ahol az a feladatunk, hogy a potenciális ügyfél igényeinek megfelelő termékek és szolgáltatások nyújtójaként pozicionáljuk a márkát.

Ebben a szakaszban szintén játszhat a PR-cikk, például a márka egyik fejlesztését bemutató szakértői cikk az iparág egy nívós kiadványában. De a célzott márkaüzenetek, valamint az olyan elköteleződést növelő tartalmak is remekül működhetnek, mint az edukációs és imázsépítő videók, az influencer marketing, a közösségi média jelenlét, podcastok, infografikák, webináriumok, workshopok stb.

  1. BoFu – vagyis a Bottom of the Funnel

A BoFu az értékesítési tölcsér alja, a legtrükkösebb és legértékesebb része, ahol a feladat egyértelműen a vágyott konverzió végrehajtása. A PR-nak ebben a szakaszban érdemes rákapcsolnia a pozitív sajtóvisszhangra, például valamilyen iparági díj elnyerésének, pozitív ügyféltörténetek, termékfejlesztési hírek kommunikálásával, felhangosításával. Emellett pedig az esettanulmányok, élő események, demó videók és akár az ingyenes konzultációk is hatásosak lehetnek.

Most már biztosan látod, hogy a PR-tevékenység és a PR-cikk a vásárlói életút, illetve a sales funnel több szakaszában is hatékony értékesítés- és konverziótámogató, márkaépítő eszköz. Hogy jól tudd őket használni, természetesen el kell végezned a házi feladatot: tökéletesen kell ismerned a buyer personáidat.

Tudnod kell, hogy milyen kommunikációs csatornákon érheted el őket, milyen típusú tartalmakat kedvelnek és milyen online/print médiát olvasnak, milyen influencereket követnek. Vagyis tűpontosan kell tudnod, hol érheted el a célközönséget az üzeneteiddel és tartalmaiddal. Emellett egy aktív, élő sajtólista sem árt meg a sikernek.

Persze jogosan merül fel benned a kérdés: ha mindez megvan és az online marketing kampány mellett már a PR-kampány is elindult, plusz a PR-cikked is kiküldésre került, hogyan mérheted a PR-tevékenységed és így a cikked eredményét?

10 módszer, amivel a PR-cikk és a PR-kampány is mérhetővé válik

Tényleg működik a PR? Ez elég egy gyakori kérdés a marketingszakemberek, valamint a cégvezetők körében, hiszen a terület közvetlen eredményeit valóban nehéz mérni, illetve jól mérni. Költségei viszont vannak.

Ugyanakkor igaz az is, hogy bár a PR-kampány és a PR-cikkek előnyeit nehezebb számszerűsíteni, mint más marketingtaktikák, például a PPC-nek az eladási mutatókra gyakorolt hatásait, de ez még nem jelenti azt, hogy a vállalkozásoknak ki kellene hagyniuk a PR-t a marketingfolyamataikból.

Természetesen az illetékes döntéshozóknak biztosítékot kell kapniuk arról, hogy márkáik PR-befektetései jó ROI-t eredményeznek. Ennek érdekében a PR-hatás számszerűsítésére a következő módszereket használhatod fel.

  1. Sajtófigyelés – sajtócikkek száma

A siker mérésének egyik módja az, hogy egy PR-cikk sajtólistára küldését követően nyomon követed, hogy hány helyen és hányszor említik a cégedet vagy termékeidet/szolgáltatásaidat a médiában. Fontos kritérium lehet, hogy csak azokat a médiumokat veszed figyelembe, amelyek a potenciális ügyfeleid radarján is rajta vannak, amit vélhetően szívesen és gyakran olvasnak.

  1. Médiamegjelenés

A PR-cikk, illetve kampány értékelésének másik módja az, hogy kiszámítod az egy adott időszakra vonatkozó médiamegjelenítések számát. Ehhez nem kell mást tenned, mint megnézned, hogy az adott médiatermék napi forgalma / példányszáma segítségével mekkora közönséghez jutott el a PR-cikked.

Tegyük fel például, hogy lehozza a 24.hu a cikkedet és tudod, hogy a portál adott napi forgalma 984 596 fő volt. Így ezen a médiafelületen 984 596 médiamegjelenést értél el. Ezt az adatot, ha van rá mód természetesen érdemes tovább bontani, például, hogy hányan nyitották meg / olvasták el ténylegesen a cikket, onnan volt-e átkattintás a te felületedre – utóbbit UTM paraméterezett linkkel is tudod mérni.

  1. Tartalomanalízis

A PR-kampány hatását értékelve a megjelenő sajtóközlemények száma és a médiamegjelenések mennyisége mellett ellenőriznünk kell a cikkek tartalmát, valamint azok minőségét is, hiszen ez az, ami számít: például megemlítette az újságíró az átvett cikkben a márkád legfontosabb üzeneteit? Pozitív színben tüntették fel a céget? Különböző szempontok mentén, de fel kell mérned, hogy a sajtóvisszhang értékes tartalmat eredményez-e a cégednek.

  1. Weboldal forgalom

A hatékonyság mérésének másik módja az, hogy méred mekkora forgalmat ér el a weboldalad a PR-kampány elindítása előtt és után, illetve a PR-cikk megjelenése előtt és után. A weboldal forgalmának időszakos, ugrásszerű emelkedése szintén utalhat arra, hogy sikeres lett a PR-kampányod.

  1. Backlinkek számának növekedése

A backlink olyan URL, amely a céged weboldalára mutat vissza. A visszamutató linkek számítanak a SEO-ban és felhasználhatók egy PR-kezdeményezés vagy PR-cikk hatékonyságának mérésére, hiszen a weboldaladra mutató linkek számának növekedése potenciálisan növelheti a weboldal forgalmát is. De ha jól célzol, akkor nemcsak a weboldal forgalma, de az értékesítési volumen is növekedhet.

  1. Értékesítési adatok

Az eladás alapvető fontosságú mérőszám a termékeket vagy szolgáltatásokat értékesítő vállalkozások számára. Bár nem biztos, hogy egyik napról a másikra az egekbe szöknek a mutatók, idővel mégis látnod kell az eladások növekedését, hiszen egy sikeres PR-stratégia ebben is a segítségedre lehet. Hogy az adott eladás konkrétan köthető-e a PR-cikkhez vagy kampányhoz, ahhoz mindenképpen vizsgáld meg az eladás forrását, honnan és mikor érkezett a vevő. Ez egy fontos mérőszám, amely segíthet a későbbi sikeres PR-kampányok tervezésében is.

  1. Leadek monitorozása

A jól kivitelezett PR-kampány közvetlenül hozzájárul az értékesítési potenciálhoz, de nehéz meghatározni, hogy a sajtóvisszhang mikor vált ki közvetlen cselekvést – például ajánlatkérést – az érdeklődőből. Ha felmérnéd, hogy a PR-cikked vagy más PR-esemény mennyire tudják befolyásolni az ügyfelek döntéshozatalát, egyszerűen kérdezd meg az újonnan érkezőket, hol és hogyan hallottak cégedről és a kínálatról.

  1. Márkaemlítések

A márkaemlítések azt jelentik, hogy a vállalat neve, egy egyéni hashtag vagy akár a terméked fantázianeve hányszor szerepelt a közösségi médiában, más fórumokon, illetve blogokon egy bizonyos időszakon belül. Ugyanakkor arra érdemes figyelni, hogy a márkával kapcsolatos pozitív vélemények és említések erősítik ugyan a márkád hírnevét, de nem minden említés lesz pozitív.

Számolnod kell azzal, hogy a jelenlegi digitális korszakban a legtöbb ügyfél és érdeklődő inkább a közösségi médiában vet fel kérdéseket kommentekben és posztokban, nem közvetlenül az adott céggel kommunikál. Emiatt fel kell készülni arra is, hogyan reagáljátok le az akarva-akaratlanul megjelenő negatív kommenteket, hiszen ez is a potenciális ügyfelek szeme előtt van.

  1. Social Media elérés és elköteleződés

A közösségi média használata napról napra növekszik és ennek megfelelően, az egyes platformok számtalan egyszerű lehetőséget és módszert kínálnak a PR-kampányok hatásának mérésére. Egy PR-kampány vagy PR-cikk sikerét az új követők számának és a közösségi média csatornák átlagos havi posztelérésének figyelembevételével is mérheted. Az elköteleződés mértékét pedig a lájkok, a kommentek és a megosztások száma is megmutathatja.

  1. Piackutatások

Amennyiben van rá lehetőséged, a piackutatás fontos eszköze lehet egy PR-kampány sikerének nyomon követésében. Érdemes úgy delegálni az erőforrásokat, hogy készüljön egy márkaismertségi felmérés még a PR-kampány megkezdése / PR-cikk publikálása előtt is.

Mindazonáltal a kampány végét, illetve a publikálást követően is ajánlott felmérni a piacodat, hogy lásd, hogyan alakult a márkaismertséged, változott-e a márkád megítélése és ha igen, akkor milyen irányban. A piackutatás eredményét később érdemes összevetni az értékesítési statisztikákkal, közösségi média elemzésekkel is.

A fentiekből láthatod, hogy egy átgondolt és online marketinggel összehangolt PR-stratégia hatékonyan támogathatja az ügyfelek elköteleződését, a potenciális ügyfelek végig kísérését a sales funnelen, de az értékesítést, valamint a márkahírnév és elismertség növekedését is. Úgyhogy ne mondj le erről a fegyverről azért, mert még nem ismered és nincs benne gyakorlatod.

Nincs időd a PR-re és a tökéletes PR-cikked megírására?

Semmi gond, válassz minket: 150 000 Ft-os sikerdíjért cserébe – vagyis csak akkor kell fizetned, ha teljesítjük az ígérteket – olyan PR-cikket írunk neked és küldünk ki a 2000 fős aktív sajtólistánkra, hogy minimum 5 sajtómegjelenést biztosra vehetsz. A csomagban benne van egy online meeting a projekt átbeszélésére, a PR-cikk megírása és terjesztése, valamint az eredmények monitorozása is. Deal? Akkor vedd fel velünk a kapcsolatot az alábbi űrlapon:

Írjunk neked is? Akkor jelentkezz!

Küldd el a jelentkezésed és 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot.
  • Röviden írd le kérlek, hogy mire lenne szükséged, miben segíthetünk neked.
  • Adatvédelmi nyilatkozat
    1. A nyilatkozat célja
    1.1 Jelen adatvédelmi nyilatkozat célja, hogy a Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1131 Budapest, Szent László út 101–103/B. V/120.; cégjegyzékszám: 01 09 958932; adószám: 23297663-2-41) által a www.kreativkontroll.hu, a www.marketingszovegiras.hu, a www.kontentmagazin.hu, a www.kontentpub.hu, a www.keresztenyvallalkozo.hu, a www.marketingorseg.hu és a www.contentplage.hu internetes oldalakon (továbbiakban: Weboldalakon) alkalmazott adatvédelmi és adatkezelési elveket rögzítse.

    1.2 Adatkezelésünkre az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

    az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. ápr. 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről;
    az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. tv. (a továbbiakban: Infotv.);
    a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. tv., valamint
    a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv.
    2. Adatkezelő megnevezése
    Név: Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
    Székhely: 1131 Budapest, Szent László út 101–103/B. V/120.
    Telefonszám: +36-20/372-6226
    E-mail-cím: [email protected]
    Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-61059/2012., NAIH-92417/2015.

    3. A kezelt személyes adatok köre
    3.1 A felhasználói fiók létrehozása előtt a felhasználó a következő személyes adatait köteles megadni:

    Név
    Lakcím
    Levelezési cím
    Telefonszám
    Adóazonosító jel vagy adószám
    E-mail-cím
    3.2 A rendszer működtetése során technikailag rögzítésre kerülő adatok: a felhasználó bejelentkező számítógépének azon adatai, melyek a szolgáltatás igénybe vétele során generálódnak és melyeket az adatkezelő rendszere a technikai folyamatok automatikus eredményeként rögzít (például IP-cím). Az automatikusan rögzítésre kerülő adatokat a rendszer a felhasználó külön nyilatkozata vagy cselekménye nélkül a belépéskor, illetve kilépéskor automatikusan naplózza. Ezen adatok egyéb személyes felhasználói adatokkal – törvény által kötelezővé tett esetek kivételével – össze nem kapcsolhatók. Az adatokhoz kizárólag az adatkezelő fér hozzá.

    3.3 A rendszer használata során a fizetési szolgáltató által generált, a felhasználót azonosító számsor továbbításra kerül az Adatkezelő részére.

    3.4 A megadott személyes adatokhoz az Adatkezelő munkatársai (megbízottjai) férhetnek hozzá feladataik ellátása során. A jelen tájékoztatóban megjelölt gazdasági társaságokhoz csak a feladatuk ellátásához szükséges mennyiségű és minőségű adatot továbbítjuk. Az Adatkezelő csak kivételes esetekben adja át más adatkezelőnek a személyes adatokat (például ha bírósági eljárás során hivatalos úton vagy a rendőrségi eljárásban kérik ki az adatokat).

    4. Az adatkezelés jogalapja, módja és célja
    4.1 Az adatkezelő jogalapja a felhasználó személyes adatainak kezelésére a felhasználó önkéntes hozzájárulása saját személyes adatainak kezeléséhez az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) 5. § (1) a) pontja alapján.

    4.2 A személyes adatokat az Adatkezelő a jelen tájékoztatóban megjelölt vállalkozás által biztosított, bérelt szerverein, illetve bizonyos esetekben papíralapon irattárban tárolja. Adatkezelő gondoskodik a személyes adatok megfelelő védelméről és a jogosulatlan hozzáférés megakadályozásáról, így például a szerveren történő adathozzáférést naplózza, így az mindig ellenőrizhető, hogy az adatokhoz ki fért hozzá.

    4.3 Az adatkezelő jogszabályi felhatalmazás alapján, a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződésből származó díjak számlázása céljából kezelheti az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos természetes személyazonosító adatokat, lakcímet, valamint a szolgáltatás igénybevételének időpontjára, időtartamára és helyére vonatkozó adatokat.

    4.4 A személyes adatok kezelésére kizárólag célhoz kötötten kerül sor. A személyes adatok kezelésének célja a Weboldalakon keresztül biztosított szolgáltatások nyújtása, ezekkel kapcsolatban hírlevelek küldése, oktatóanyagok továbbítása a felhasználóknak, az ügyfeleinkkel való kapcsolattartás és számlák kiállítása.

    4.5 Az automatikusan rögzítésre kerülő adatok célja statisztikakészítés, az informatikai rendszer technikai fejlesztése, a felhasználók jogainak védelme.

    4.6 Az adatkezelő a megadott személyes adatokat az e pontokban leírt céloktól eltérő célokra nem használja fel. Személyes adatok harmadik személynek, vagy hatóságok számára történő kiadása – jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – kizárólag a felhasználó előzetes, kifejezett hozzájárulása esetén lehetséges.

    4.7 A fentiek alapján az adatkezelés jogalapja részben jogi kötelezettség teljesítése (a számlázás miatt), részben szerződés teljesítése (az előfizetői feltételek alapján), részben jogos érdek (csalások megelőzése, direkt marketing), ezeken túl pedig jogalap még az érintett hozzájárulása.

    5. Az adatkezelés időtartama
    5.1 A regisztráció és a Weboldalak szolgáltatásainak használata során megadott személyes adatok kezelése a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés megszüntetéséig tart.

    5.2 Fenti rendelkezések nem érintik a jogszabályokban (pl. számviteli jogszabályokban) meghatározott megőrzési kötelezettségek teljesítését.

    5.3 A szolgáltatás alapfeltétele a szerződéses jogviszony és az adójogszabályok szerinti számlázási adatok kezelése, így a megadott személyes adatok egy része jogérvényesítéshez és hatóság felé való elszámoláshoz szükséges, így jogi kötelezettség teljesítéséhez jogos érdek alapján kezelhető, ezek törlése nem kérhető alanyi jogon.

    6. Személyes adatok továbbítása és feldolgozása
    6.1 A Weboldalak szolgáltatásainak használata során az adatkezelő a felhasználó személyes adatait jogosult továbbítani az alábbi jogi személy irányába (a bankkártya-elfogadást biztosító szolgáltató): PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. (R.C.S. Luxembourg B 118 349).

    6.2 A fentieken túl a felhasználóra vonatkozó személyes adatok továbbítására kizárólag törvényben kötelezően meghatározott esetben, illetve a Felhasználó kifejezett hozzájárulása alapján kerülhet sor.

    6.3 A Weboldalak szolgáltatásainak használata során az adatkezelő a következő adatfeldolgozókat veheti igénybe:

    a.) Tárhelyszolgáltatóként:
    DigitalOcean
    101 Avenue of the Americas, 10th Floor
    New York NY 10013
    Adattárolás az EU területén lévő FRA1 szerveren (Frankfurt) történik.
    [email protected]

    b.) Marketingszoftverként:
    SalesAutopilot Kft.
    1089 Budapest, Golgota utca 3.

    c.) Vállalatirányítási szoftverként:
    Easypage Software Kft.
    7973 Endrőc, Fő utca 71.

    d.) Könyvelési szolgáltatásként:
    Rubinform Kft.
    1131 Budapest, Szent László út 101–103.

    e.) Posta- és futárszolgáltatásként:
    Complexpress Logisztika Kft.
    1033 Budapest, Szentendrei út 89–95. PP Center

    6.4 Adatvédelmi incidensnek tekintjük a biztonság olyan sérülését, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi. Minden tudomásunkra jutott incidenst az Infotv. 15. § és a GDPR 33. cikk (5) bekezdés alapján adatvédelmi felelősünk a hatóság számára jelzi.

    7. Felhasználói jogok és jogérvényesítési lehetőségek
    7.1 Az érintett kérelmére az adatkezelő tájékoztatást ad az érintett általa kezelt adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg adatait. Az adatkezelő a kérelem benyújtásától számított 30 napon belül elektronikus úton adja meg a kért tájékoztatást.

    7.2 A felhasználó jogosult a helytelenül rögzített személyes adatainak helyesbítését vagy kiegészítését kérni.

    7.3 A felhasználó jogosult személyes adatainak törlését kérni. A törlés nem vonatkozik a jogszabályok (pl. számviteli szabályozás) alapján szükséges adatkezelésekre, azokat Szolgáltató a szükséges időtartamig megőrzi.

    7.4 Az adatkezelés érintettje jogosult adatai elhordozását kérni, mely keretében Adatkezelő számítógépen olvasható formátumban továbbítja az általa kezelt személyes adatokat az érintett vagy az általa megjelölt adatkezelő számára.

    7.5 Az érintett a jelen nyilatkozatban ismertetett jogait az alábbi elérhetőségen keresztül gyakorolhatja:

    Levelezési cím: 1024 Budapest, Margit körút 29/A.
    E-mail: [email protected]

    7.6 A felhasználó az Infotv., valamint a Polgári Törvénykönyv alapján bíróság előtt érvényesítheti jogait, továbbá Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.) fordulhat az adatkezelő adatkezelési gyakorlatával kapcsolatban felmerült panasza esetén.

    8. Hírlevelek
    8.1 A regisztráció során megadott elektronikus levélcímekre hirdetést vagy reklámot (hírlevél) tartalmazó leveleket – akár postai úton is – az adatkezelő csak a felhasználó kifejezett hozzájárulásával, a jogszabályi előírásoknak megfelelő esetekben és módon küld. A felhasználó bármikor leiratkozhat a hírlevélről a hírlevél alján elhelyezett link segítségével.

    9. Élő rendezvények
    9.1 Az üzemeltető által szervezett élő események – jellemzően tréningek, konferenciák, meetupok stb. – jelentkezői elfogadják, hogy a szervező a rendezvényen kép- és hangfelvételt készíthet. A felvételek célja a szolgáltatás teljesebbé tétele és marketingkommunikációs felhasználás.

    9.2 A jelentkezéssel a résztvevő kifejezetten hozzájárul a felvételek készítéséhez, és az ahhoz fűződő jogairól lemond.

    10. Záró rendelkezések
    10.1 Az adatkezelő kötelezi magát, hogy gondoskodik az általa kezelt személyes adatok biztonságáról, megteszi azokat a technikai intézkedéseket, amelyek biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt adatok védettek legyenek, illetőleg mindent megtesz annak érdekében, hogy megakadályozza azok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását és jogosulatlan megváltoztatását.

    10.2 Az adatkezelő fenntartja a jogot, hogy jelen nyilatkozatot a felhasználók értesítése mellett egyoldalúan módosítsa. Az adatkezelő jelen adatvédelmi nyilatkozat módosításairól szóló tájékoztatást közzéteszi a Weboldalon. A módosítás hatályba lépését követően a felhasználó a szolgáltatás használatával, ráutaló magatartással tudomásul veszi a módosított nyilatkozatban foglaltakat.
    Pipáld be, ha szeretnéd az ország egyik legmenőbb hírlevelét is megkapni (benne marketinghírek, rendezvények, könyvek, friss szakmai anyagok).
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkÍgy írj igazán jó szöveget (akkor is, ha nem vagy szövegíró)
Következő cikkOnline tartalomaudit: 8 előny, amiből a céged profitálhatKövetkező

Ezeket olvastad már?

Esettanulmány és interjúk a Burda-ügy margójára: meddig terjed a márkák felelőssége, ha gyerekek szerepelnek a reklámban?

A március 15-i hosszú hétvége egyik legnagyobb figyelmet kapott témája a Burda Magazin szerencsétlen szóválasztása

Elolvasom »
brandépítés vagy márkaépítés

A brand jelentése, a branding – és az employer branding

Az ember egy csodálatos faj.  Képes arra, hogy nem létező dolgokat érezzen, szeressen, kövessen. Egyes

Elolvasom »

Mitől fog működni a PR-cikked? 5 tipp, amivel növelheted a hatékonyságát

Bár szakmai szempontból két külön területről van szó, a PR – azaz a public relations

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.