A keresőoptimalizálás, azaz a SEO mondhatni az online marketing fekete lova. Mivel hatása és előnyei leginkább hosszú távon mutatkoznak meg, nem produkál annyira látványos és gyors eredményeket, mint például egy PPC-kampány, ami azonnali cselekvésre ösztönzi a látogatókat. De ez még nem jelenti azt, hogy a SEO és ezen belül a linképítés ne lenne hasznos a kisebb büdzsével és erőforrással rendelkező kis- és középvállalkozások számára.
Az online figyelem és térnyerés érdekében kiélezett harc folyik a kkv-k között. Abban az időszakban járunk, amikor már te sem a legnagyobb konkurenseiddel versenyzel a figyelemért, a közösségi médiában például bármelyik platformra merészkedünk fel, nehéz felvenni a versenyt a szomszéd kutyusával, a pipát pöfékelő tengerimalacról készült videóval, vagy a barátok nyaralós fotóival.
Bármerre nézünk, egyre több a felhasználó és a tartalom, ezért nehéz áttörni a zajt, ami az interneten veszi körbe a célközönséget. De mikor ragadjuk meg a fogyasztó figyelmét, ha nem akkor, amikor szórakozik, híreket görget vagy a legújabb cikkek alá kommentel? Mikor lehetünk nyerő helyzetben? Kézenfekvőnek tűnik a válasz: például akkor, amikor célirányosan keres valamit.
Mondjuk a Google-ben, a YouTube-on vagy más keresőmotoron. Ezért a nagy kérdés már csak az, hogy milyen előnye származhat a cégednek abból, ha rendbe teszed a SEO-t és tudatosan odafigyelsz a cégedet láthatóvá tevő linképítésre? Erre a kérdésre Pál Zoltán Gábor, az ALH Consulting alapítójának segítségével adjuk meg a választ.
Kezdjük Ádámnál és Évánál: a keresőoptimalizálás fogalma és jelentősége
A Search Engine Optimization, vagyis a keresőoptimalizálás az az összetett folyamat, amellyel javíthatunk a saját vagy az ügyfelek weboldalainak találati helyezésein, a keresőmotorok organikus keresései között. Ilyen keresőmotor például a Google és a YouTube is, hiszen a videómegosztó portálon is többmilliárd keresést folytatnak le naponta.
Fontos kitétel, hogy a keresőoptimalizálás során az organikus elérést szeretnénk növelni, nem pedig a fizetett médiából érkező találatokra, illetve az úgynevezett Pay Per Click / PPC hirdetésekre gyúrunk. Amennyiben már ez a kulcsszavakra optimalizált PPC is az egyenlet részét képezi, inkább keresőmarketingről beszélhetnénk.
A keresőoptimalizálás 3 alappillére
Azt, hogy az adott tartalom milyen előkelő helyen szerepel a Google találati listáján, a keresőmotor algoritmusa egy 200+ pontos szempontrendszer[1] alapján dönti el. Ezt az értékelési skálát természetesen kincsként őrzi a Google, de mindent egybevetve 3 fő terület mentén kerülnek osztályozásra az egyes weboldalak:
Technikai SEO
A technikai SEO során azt nézi a Google, hogy az adott oldal technikailag milyen állapotban, felkészültségi fokon van, mennyire jól lehet indexálni az adott weboldalt/aloldalt, illetve felhasználói élmény szempontjából mennyire userbarát a honlap felépítése, használhatósága.
Ide tartozik az, hogy reszponzív, vagyis mobilbarát-e a honlap – ez főleg az okostelefonok elterjedése miatt fontos kérdés, hiszen a képernyőidő jelentős részét már ezeken a kütyükön töltjük el –; hogy mennyire gyorsan tölt be az oldalad; mennyire logikus a felépítése, illetve milyen felhasználói élményt tapasztal a látogató nálad.
2. On-Site SEO – vagyis tartalmi SEO
A tartalmi SEO során 2 irányból közelíti meg a Google a vizsgálatot. Egyfelől a weboldalon lévő saját tartalmak minősége és mennyisége nyom sokat a latban, másfelől ezek optimalizálása sem elhanyagolható szempont.
Ebben az esetben gyakorlatilag azt méri fel az algoritmus, hogy valóban a célközönséged számára releváns, hiteles és értékes tartalmat készítesz-e, illetve ezek a tartalmak mennyire felelnek meg a keresőoptimalizálási szempontoknak.
Számít a szöveg és az egyes bekezdések hossza, valamint a helyesírás és természetesen a témaválasztás is. De még fontosabb az elsődleges kulcsszó kiválasztása, a megfelelő kulcsszósűrűség, a logikusan felépített címstruktúra (főcím + alcímek), a weboldal url-je, a meta leírások, az illusztrációként használt képek címe és egyéb paraméterei.
3. Off-Site SEO – azaz linképítés
A linképítés vizsgálata során azokat az eseményeket térképezi fel a Google, amelyek ugyan a saját weboldaladon kívül történnek, mégis hatással vannak a honlapod megítélésére, rangsorolására, végső soron az elérésére.
Például, amikor interjút készítenek veled egy online magazinban és a szövegben elrejtett anchor textben a weboldaladra mutató linket helyeznek el. Vagy amikor az egyik szakmai cikkedre hivatkoznak és linkelnek egy másik oldal esettanulmányában.
Ebben az esetben a Google olyan, mint egy szakmai minőségellenőr: a backlinkek – azaz a weboldaladra visszamutató linkek – segítségével dönti el, hogy mennyire vehető komolyan a weboldalad, mennyire vagy hiteles. Ennek okán a Google nemcsak azt nézi meg, hogy hány backlinkkel rendelkezel, de ezek minőségét is vizsgálja.
Például úgy, hogy felméri a szövegkörnyezetet, ahol a link elhelyezésre került, de azt a weboldalt is, amelyik közzétette a hivatkozásod a szövegében. Minél több az értékes backlinked, annál előkelőbb pozícióba sorolja a weboldaladat a Google a találati listában, ami a szakmai reputációd növelése mellett nagyobb organikus forgalmat is generál a honlapodnak. Nem beszélve arról, hogy ez közvetve a PPC költségeidet is mérsékelheti.
Mi fán terem a linképítés?
Szerencsére ma már nem kell a babérjainkon ülni és arra várni, hogy idézésre/hivatkozásra alkalmasnak találja valaki a weboldalunkat vagy annak egy bizonyos tartalmát, mondjuk egy blogcikket. Igazság szerint ez nem is linképítés, hanem linkszerzés, vagyis a jól megérdemelt munka gyümölcse. Mindazonáltal különböző stratégiák alkalmazásával tudatosan is tehetünk a minőségi backlinkek számának növeléséért, ezt a stratégiai folyamatot hívjuk linképítésnek.
Eredményes linképítés során te, mint a weboldal tulajdonosa vagy az ezzel megbízott SEO-, illetve marketingszakember olyan hiperhivatkozásokat gyűjt külső weboldalakról, amelyekkel a saját honlapodra vagy annak egy aloldalára irányíthatod az ottani látogatókat. Ezzel a technikával új célközönséget szólíthatsz meg, ami által nagyobb organikus elérését generálhatsz magadnak, mivel egy másik weboldal minőségi információforrásként hivatkozik a tiédre.
Más keresőoptimalizálási stratégiákkal – például On-Site SEO-val és a hatékony tartalommal, tartalommarketinggel – kombinálva a linképítés rendkívül hatékony lehet vállalkozásod fellendítésében.
Miért fontos a linképítés?
A linképítés, a backlinkek szövevényes hálózata – azaz a kialakított linkstruktúra – a Google létrejötte, de legalábbis az 1990-es évek óta kiemelkedő hatással van a weboldalak rangsorolására. Azt, hogy a linképítés mennyire fontos szerepet játszik a Google keresési sorrendjének felállításában, az is jól példázza, hogy a Google egyik alapítója, Larry Page létrehozta a PageRank nevű weboldalt[2].
A PageRank segítségével a Google a letesztelt weboldalak minőségét méri, mégpedig a visszamutató linkek száma alapján. Ezt a mérőszámot azután az általános rangsorolási rendszer részeként használták, amelyet ma a Google algoritmusa is használ.
Ezzel a fejlett metódussal a keresőóriás például sokkal hasznosabb keresési eredményeket tudott megjeleníteni a felhasználói számára, mint más versenytársak, mondjuk a Yahoo, a kezdeti idők óta pedig még tovább fejlődött a szisztéma.
Egyébként kicsit megfordítva a gondolatmenetet, a fejlett algoritmus nemcsak a felhasználókat látja el a számukra legrelevánsabb találatokkal, de a cégeknek is hasznos előszűrést végez. Lehet – sőt biztos –, hogy nehéz bekerülni a találati lista első 10 helyezettje közé, de határozottan megéri a fáradozást.
Ezzel ugyanis olyan minőségi felhasználók szeme elé kerül a weboldalad, akiknek releváns többsége potenciális ügyfeled lehet, hiszen a szolgáltatásodhoz kapcsolódó témakörre, illetve kulcsszavakra kerestek rá a Google-ben. Így a Google az előszűrés mellett, minőségi leadeket is generálhat neked.
A linképítés 4 konkrét előnye kis- és középvállalkozások számára
1. Növeli a weboldalad forgalmát és az organikus elérést
Először is, ha sok külső hivatkozásod van, amely a vállalkozásod webhelyére irányítja az érdeklődőt, előkelőbb rangsort kapsz a Google-től a találati listán. Emiatt nagyobb lesz az esélye annak, hogy a célközönséged kereső tagjai – vagyis akik már nagyon szeretnék, hogy megoldd számukra a problémájukat – rákattintanak a honlapodra, amikor keresést futtatnak le a Google-ben.
Másodszor pedig, amikor a célközönséged egy számukra – vagy épp a te vállalkozásod számára – releváns weboldal tartalmait böngészi és megtalálja rajta a honlapod hivatkozását, kattintást követően szintén forgalmat és új célközönséget terel a weboldaladra. Végeredményben mindkét módszer megnövekedett forgalmat eredményez a vállalkozásodnak.
2. Növeli a márkaismertséget és a szakértői státuszodat is
Amikor a célközönséged az interneten szörföl, elkerülhetetlen, hogy különböző linkekre kattintson rá. Szerencsére a külső hivatkozásaidnak köszönhetően megnő az esélye annak is, hogy egy másik hiteles forrásból tájékozódjon a márkádról és a szolgáltatásaidról.
Tegyük fel például, hogy egy sportruházati kisvállalkozás tulajdonosa vagy. A célközönséged tagjai pedig egy lifestyle blogon olvasnak egy cikket arról, hogy mennyire fontos szerepet játszik az életmódváltásban a sport. A cikk egy adott pontján pedig elérkezhet a mondanivaló oda, hogy miért érdemes megkeresni a megfelelő sportruházatot, ami egyszerre rendelkezik légáteresztő és jó nedvszívó képességekkel.
A konklúzió lehet az is, hogy a megfelelő sportfelszerelés nemcsak jó hatással van a közérzetre és fokozza a biztonságot, de abban is szerepet játszik, hogy a sport ne kényszerű kötelesség, hanem élmény legyen. Amennyiben ilyen környezetben sikerül elhelyezni egy, a weboldaladra mutató hivatkozást, nemcsak forgalmat fog generálni neked, de a vállalkozásod márkaismertségét is növeli, a backlinken és az értékes tartalmon keresztül, ami edukálja az olvasókat.
Hogy miért fontos ez? Mert a Harvard Business Review egy 2012-es cikke szerint[3] az emberek 64%-a a közös értékeket említi fő okként, hogy miért tart fenn kapcsolatot egy adott márkával, miért követnek bizonyos brandeket. Bár azóta már lefolyt némi víz a Dunán, a fogyasztói döntést befolyásoló okok terén az arányok továbbra sem változtak.
Ezen felül az sem elhanyagolható tényező, hogy a legtöbb link blogokon keresztül épül fel. Amennyiben egy adott témával kapcsolatos tájékoztató anyagot kutatsz, írsz és publikálsz, az adott terület szakértőjeként szerezhetsz hírnevet magadnak. Nemcsak a célközönséged, de az iparágad szemében is.
3. B2B- & ügyfélkapcsolatok építése
Evidensnek tűnhet, de az eredményes linképítés gyakran összefügg a tartalommarketing és a PR területeivel is, hiszen a cél az, hogy más webhelyek és blogok, esetleg influencerek hivatkozzanak a honlapodra.
Bár elsődlegesen backlinkek szerzése a cél, nem mindegy a folyamat sem, hiszen ezeken a külső webhelyeken is edukálhatod az olvasót egy informatív interjún keresztül például. Azonban ennél mégiscsak többről van szó, mivel az esemény során élő, aktív kapcsolatokat építhetsz ki az iparágad és a social media kulcsszereplőivel, újságírókkal, bloggerekkel, a szakmád véleményvezéreivel.
Ezek a kapcsolatok hosszú távon azt jelenthetik, hogy vállalkozásod a közönség szemében is elismertté és megbízhatóvá válik. Bárhonnan nézzük is, ez a fejlemény már önmagában is rengeteg értéket rejt magában!
4. Nagyobb láthatóság, erősebb reputáció
Mivel a linképítés legnagyobb pozitív hozadéka az, hogy előrébb kerülsz a Google találati listájában, fontos velejárója, hogy kitűnhetsz és láthatóbbá válhatsz a célközönséged előtt. Egy erősebb pozíció az olvasókban is bizalmat ébreszt, ráadásul erősíti a vállalkozásod hírnevét is.
A jobb találati pozíció folyamatosan forgalmat irányít a weboldaladra, valamint a leadgenerálásban is a segítségedre lehet, hiszen nem egy partvonalról érkező játékos – akinek például nincs kialakulva a problématudata vagy egészen másfajta szolgáltatásra lenne szüksége ahhoz képest, amit árulsz –, hanem a célközönséged egyik tagja keresi fel a honlapodat, mivel rákeresett egy olyan kulcsszóra, amire az adott tartalmat optimalizáltad.
Ráadásul egy olyan pillanatában keresi fel a hivatkozott aloldalt, amikor megoldást keresett valamire, amire te anyagod vagy egy terméked adhatja meg a választ. A B2B marketingvezetők 77%-a szerint az ilyen fajta márkaépítés elengedhetetlen a növekedéshez.
Linképítésre fel: mit mond a szakértő és a tapasztalat?
Tény, hogy a linképítés a SEO-szakértők 41%-a szerint[4] a legnehezebb keresőoptimalizálási stratégiák egyike. Éppen ezért nagy kérdés a kkv-k számára, hogy megéri-e foglalkozni velük, hozhat-e számukra valós eredményt és mekkora ráfordítást igényelhet a folyamat.
Az sem elhanyagolható kérdés, hogy inkább házon belül érdemes foglalkozni vele, vagy akkor járunk jobban, ha kiszervezzük egy külsős szakembernek?
Ma már rengeteg lehetősége van egy vállalkozásnak arra, hogy az online térben promótálja a vállalkozását, növelje az ügyfélszerzést és az értékesítést. A linképítés pontosan hol helyezkedik el ebben a folyamatban és miért lehet fontos a vállalkozóknak?
Pál Zoltán Gábor – ALH Consulting: A linképítésnek nem ennyire direkt az értékesítési haszna, hiszen az a célja, hogy az organikus találati listában az a pozíció, amit például elfoglal egy webáruház egy keresőszóra, jobb legyen. Már ez a jobb legyen is rengeteg altényezőből áll, amit figyelembe kell venni. Amennyiben linképítéssel foglalkozik egy weboldal, nemcsak egy elméleti állítás, hanem a gyakorlat is azt igazolja, hogy miután a Google-ben a pozíciói javulnak, az árbevétele is növekedni fog, mert több ember tudott ott vásárolni. Emiatt a linképítés hasznosságát nem direkt reklámként lehet elkönyvelni, hanem a Google pozíciók számosságába fog beépülni. És közvetetten hat az értékesítésre, de ezt már csak a második lépésben.
Tulajdonosi szemszögből nézve emiatt viszont felmerülhet egy dilemma, hiszen így a PR-hoz hasonlóan a linképítésnek is nehéz mérni a közvetlen hasznát. Vegyünk például egy kezdő, vagy a linképítésben járatlan vállalkozót. Ő hogyan tudja eldönteni, hogy jó úton jár-e a linképítésben? Milyen mérőszámokat érdemes néznie?
PZG: Távolabbról nézve és a közvetlen mérhetetlenségét tekintve a linképítés valóban hasonlít a PR-hoz, ez kétségtelen. Viszont a mérést illetően a Google Search Console fiók segítségével a linkelt aloldalaknál, illetve a linkelt aloldal és kulcsszó kapcsolatában (helyezésében) lát elmozdulást, döntően kb. 3-9 hónap távlatában.
Ennél kézenfekvőbb és direktebb mérése nem nagyon van, mert néhány Google szemponton keresztül túl könnyű lenne tetten érni ennek hasznosságát. Csakhogy a Google eredeti célja az, hogy a találati lista ne legyen befolyásolható. Viszont, ha én könnyedén ki tudom mutatni, hogy a találati lista mégiscsak befolyásolható, az azt jelenti, hogy lehet rá szoftveres elemzést építeni.
Ha szoftverrel az emberi agykapacitást jelentősen felgyorsítom vagy kiváltom, akkor képes vagyok nagyon nagy mintázatokat úgy összehasonlítani, hogy abból megszülessen egy olyan eredmény, hogy mi az unikális, az egyetlen, a mindenki számára megfelelő megoldás. Nyilvánvaló, hogy ez nem célja a Google-nek. Emiatt a Google analitikai céljai nem egyeznek a mi céljainkkal és nem is nagyon fog ez a két dolog összeérni.
Valószínűleg ezt a 3-9 hónapos, félig-meddig ködös távolba vesző intervallumot meg fogja tartani a Google azért, hogy mi ne legyünk alkalmasak arra, hogy bármit kiszűrjünk és nagyon pontos dolgokat meg tudjunk belőle fogalmazni. A mérést illetően a Google Search Console fiók segítségével lehet mérni az eredményeket és akkor haladunk jó irányba, ha különböző periódusokat vizsgálva – például 3 vagy 6 hónapot –, a megelőző periódushoz képest jobb pozícióban van az adott aloldalam.
Ez az eredményorientált vizsgálat, amikor a múltbeli munkára feltételezzük a pozíció reakciót, amit meg is találunk analitikai megoldásokkal. A másik módszer pedig a prognózisorientált vizsgálat. Utóbbi azt jelenti, hogy akkor választunk a linképítésben a legjobban, ha különböző keresőoptimalizálási szoftverek segítségével megpróbáljuk kiszűrni a lehető legjobb domaineket, amikről szerezhetünk linket.
Ilyen például a Moz.com, aminek van egy benchmark adata: a domain authority és a page autorithy, amelyek hitelességi mutatók. Statikus matekkal egy logaritmikus skálán megpróbálják elhelyezni a weboldalak hitelességét és számunkra ügyfelekként vagy akár ügynökségként nyilvánvalóan az lesz a jobb oldal, amelynek ez az értéke magasabb.
Amennyiben magasabb az érték, vélhetően jobban megéri ott kihelyezni egy cikket, mint egy alacsonyabbra értékelt oldalon. Ez azért prognózis oldali megközelítés, mert azt várom tőle, hogy erősebb legyen az eredmény, mivel egy benchmark adat alapján erősebbre volt értékelve az oldal.
Az említett 3-6-9 hónapos periódus alatt szerinted mennyi javulás várható el a pozíciókat tekintve?
PZG: Ez nagyban függ attól, hogy milyen piacon próbálkozunk, hogy azon a piacon hány szereplő van és a szereplők mennyire foglalkoznak keresőoptimalizálással. Mondok egy példát. Ha teszem azt egy IT eszközök kereskedelmével foglalkozó cégről beszélünk, ahol számítógépeket, hálózati eszközöket adnak el, ott 300 000 – 500 000 Ft/hó-s költségvetés mellett is éves szinten várható el 1-2 pozíció javulás, 1-1 erősebb keresőszónál.
Ezt a költséget a bevételeikből egyébként ki is tudják termelni, de látható, hogy ez például egy elég nehezen finanszírozható piac. Saját példa az is, hogy egy egyszerűbb piacon működő, például kádakat és szanitereket áruló cég már havi 80-90 000 Ft-os költés mellett is 3-5 pozíció javulást tudott felmutatni éves szinten.
Vagyis top 10-en kívüli helyezések döntően top 10-en belülre kerültek és egy átlagos 10. helyezés feljött a top 5-re. Nyilván ezek ökölszámok és a piac jellegétől függően nagy a szórás, de a nagyságrendet talán jól érzékelteti.
Egy ilyen jól felépített folyamatot a rettegett Google algoritmusfrissítés mennyire tudja megakasztani? Illetve milyen gyorsan lehet alkalmazkodni hozzá, hogy ne vesszenek el az eredmények?
PZG: Mai keretek között ez nagyon gyorsan végbemegy és döntően reál időkereten belül nem tudunk meg sok mindent az algoritmusfrissítés mibenlétéről. Az algoritmusfrissítés lemegy kb. 3 nap alatt, ebben a 3 napban pedig megtörténik minden, ami megtörténhet.
Ezalatt mindenki jól meg szokott ijedni, viszont addigra, mire azonosítani tudnánk egy problémát, a Google általában már korrigálta is azokat a hibákat, amelyekből egy-egy pozícióvesztés eredhetett. Például leesik a pozíció 1. helyről a 9-re, ebből látjuk, hogy valami biztos történik.
Utánanézünk és vizsgálódunk, eltelik a 3 nap és a 4. napon már lehet, hogy visszatért az 1. helyre, mert annyira sok visszajelzést tud a Google a saját rendszerei segítségével szerezni, hogy ezen az időtávon ki is javítja a hibákat, amik a saját rendszerében voltak, így folyamatosan korrigál. Ezért egyébként a legtöbb esetben nem is kell reagálnunk az algoritmusfrissítésre, mert erősen feltételezhető, hogy a helyzet magától is helyreáll.
Ez egy abszolút „türelem rózsát terem” szituáció. Ha esetleg mégsem így alakul és nem áll helyre a világ rendje, akkor pár hét távlatából már látni lehet, hogy mi volt az algoritmusfrissítés központi vizsgálati pontja. Látni fogjuk, hogy tartalmi dolgokat frissített, vagy linkportfóliós, esetleg technikai dolgokat. Ebből már nagyjából el lehet helyezni, hogy a saját oldalunkon is merre érdemes kutakodni.
Értelemszerűen, ha tartalmi frissítés volt, akkor nem a linkportfólió oldalán kell keresni a hibát, ha linkportfóliós frissítés volt, akkor meg nem a tartalomnál, ezért rögtön tudjuk szűkíteni, hogy a keresőoptimalizálás melyik részével kell foglalkoznunk. Nyilván ez abban az esetben fontos, amikor egyértelműen látszik, hogy nem a Google rontott el valamit.
Végül, ha már a tartalom szóba került, véleményed szerint a linképítésnek kell-e befolyásolnia a tartalommarketinget, legalábbis ami a tartalomgyártást és tervezést illeti? Tud-e bármilyen iránymutatást adni a tartalomkészítést illetően?
PZG: Alapvetően ez össze tud függeni, de vannak olyan projektek is, ahol egyáltalán nem cél, hogy összevezessük a linképítést a tartalommarketinggel. Inkább a linképítés az, ami egy követő logika alapján dolgozik. Amennyiben a cégnél figyelnek a tartalommarketingre, biztosan születnek hatékony tartalmak, például corner stone cikkek, a linképítés pedig ezt majd leköveti.
Például mi, mint szolgáltató linkelgetjük azokat az aloldalakat, amiket az ügyfelünk létrehozott. Így a linképítés nem irányítja a tartalommarketinget, hanem követi. Döntően egyébként a corner stone, azaz sarokkőtartalmak tudnak hatékonyan működni, mert ezek kiszolgálják a látogatót a téma elejétől a végéig.
Vagyis lehet arra alapozni, hogy ha itt pozíciónövekmény lesz a hatékony linképítés miatt, akkor a keresést végző emberek viselkedése vissza fogja igazolni a Google döntését, hogy az adott aloldalt fölhozta egy jó pozícióba. Abban az esetben, ha egy tartalom nem így viselkedik, és linképítéssel felhozzuk, de a felvevő közönség nem reagál rá mérhetően jól, nem működik, jól láthatóan nem szolgálja ki a látogatókat, akkor ez le lesz cserélve egy idő után.
Hogy ezt a Google algoritmus hogyan méri, bizonyos tekintetben fekete doboz, vannak rá sejtések és gyanúk, meg félinformációk és téves információk is. Végeredményben az számít, hogy mit igazol vissza a felhasználói közönség. Ha jól teljesít és érdekli a közönséget a tartalom, akkor ott marad, ha nem, akkor nem. Vagyis nekünk igazából az a célunk a linképítés során, hogy jó minőségű tartalmakat linkeljünk, mert azoktól várhatjuk el, hogy tartósan fent fognak maradni.
Szeretnéd láthatóbbá tenni a cégedet a Google-ben, de nincs időd vagy tudásod a keresőoptimalizáláshoz, linképítéshez?
Ne csüggedj: jelentkezz az alábbi űrlapon és segítünk mindenben! Legyen szó linképítésről vagy a szövegírásról… Mi végig veled leszünk ebben a türelemjátékban.
[1] thehoth.com; Top Google Ranking Factors: https://www.thehoth.com/learn/seo/basics/google-ranking-factors/
[2] Moz.com; Aaron Wheeler – What is Google’s PageRank Good For?: https://moz.com/blog/what-is-googles-pagerank-good-for-whiteboard-friday
[3] hbr.org; Karen Freeman, Patrick Spanner & Anne Bird: Three Myths about What Customers Want – https://hbr.org/2012/05/three-myths-about-customer-eng
[4] seotribunal.com; Hristina Nikolovska: 60+ SEO Statistics to Help You Rank #1 in 2021 – https://seotribunal.com/blog/stats-to-understand-seo/