Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 24 perc

Keresőoptimalizálás a gyakorlatban: mi a linképítés szerepe a kkv-k életében? [interjúval]

  • Szerző: Kovács Noémi
  • Kategóriák: Keresőoptimalizálás, Márkaépítés

A keresőoptimalizálás, azaz a SEO mondhatni az online marketing fekete lova. Mivel hatása és előnyei leginkább hosszú távon mutatkoznak meg, nem produkál annyira látványos és gyors eredményeket, mint például egy PPC-kampány, ami azonnali cselekvésre ösztönzi a látogatókat. De ez még nem jelenti azt, hogy a SEO és ezen belül a linképítés ne lenne hasznos a kisebb büdzsével és erőforrással rendelkező kis- és középvállalkozások számára.

Az online figyelem és térnyerés érdekében kiélezett harc folyik a kkv-k között. Abban az időszakban járunk, amikor már te sem a legnagyobb konkurenseiddel versenyzel a figyelemért, a közösségi médiában például bármelyik platformra merészkedünk fel, nehéz felvenni a versenyt a szomszéd kutyusával, a pipát pöfékelő tengerimalacról készült videóval, vagy a barátok nyaralós fotóival.

Bármerre nézünk, egyre több a felhasználó és a tartalom, ezért nehéz áttörni a zajt, ami az interneten veszi körbe a célközönséget.  De mikor ragadjuk meg a fogyasztó figyelmét, ha nem akkor, amikor szórakozik, híreket görget vagy a legújabb cikkek alá kommentel? Mikor lehetünk nyerő helyzetben? Kézenfekvőnek tűnik a válasz: például akkor, amikor célirányosan keres valamit.

Mondjuk a Google-ben, a YouTube-on vagy más keresőmotoron. Ezért a nagy kérdés már csak az, hogy milyen előnye származhat a cégednek abból, ha rendbe teszed a SEO-t és tudatosan odafigyelsz a cégedet láthatóvá tevő linképítésre? Erre a kérdésre Pál Zoltán Gábor, az ALH Consulting alapítójának segítségével adjuk meg a választ.

Kezdjük Ádámnál és Évánál: a keresőoptimalizálás fogalma és jelentősége

A Search Engine Optimization, vagyis a keresőoptimalizálás az az összetett folyamat, amellyel javíthatunk a saját vagy az ügyfelek weboldalainak találati helyezésein, a keresőmotorok organikus keresései között. Ilyen keresőmotor például a Google és a YouTube is, hiszen a videómegosztó portálon is többmilliárd keresést folytatnak le naponta.

Fontos kitétel, hogy a keresőoptimalizálás során az organikus elérést szeretnénk növelni, nem pedig a fizetett médiából érkező találatokra, illetve az úgynevezett Pay Per Click / PPC hirdetésekre gyúrunk. Amennyiben már ez a kulcsszavakra optimalizált PPC is az egyenlet részét képezi, inkább keresőmarketingről beszélhetnénk.

A keresőoptimalizálás 3 alappillére

Azt, hogy az adott tartalom milyen előkelő helyen szerepel a Google találati listáján, a keresőmotor algoritmusa egy 200+ pontos szempontrendszer[1] alapján dönti el. Ezt az értékelési skálát természetesen kincsként őrzi a Google, de mindent egybevetve 3 fő terület mentén kerülnek osztályozásra az egyes weboldalak:

  1. Technikai SEO

A technikai SEO során azt nézi a Google, hogy az adott oldal technikailag milyen állapotban, felkészültségi fokon van, mennyire jól lehet indexálni az adott weboldalt/aloldalt, illetve felhasználói élmény szempontjából mennyire userbarát a honlap felépítése, használhatósága.

Ide tartozik az, hogy reszponzív, vagyis mobilbarát-e a honlap – ez főleg az okostelefonok elterjedése miatt fontos kérdés, hiszen a képernyőidő jelentős részét már ezeken a kütyükön töltjük el –; hogy mennyire gyorsan tölt be az oldalad; mennyire logikus a felépítése, illetve milyen felhasználói élményt tapasztal a látogató nálad.

2. On-Site SEO – vagyis tartalmi SEO

A tartalmi SEO során 2 irányból közelíti meg a Google a vizsgálatot. Egyfelől a weboldalon lévő saját tartalmak minősége és mennyisége nyom sokat a latban, másfelől ezek optimalizálása sem elhanyagolható szempont.

Ebben az esetben gyakorlatilag azt méri fel az algoritmus, hogy valóban a célközönséged számára releváns, hiteles és értékes tartalmat készítesz-e, illetve ezek a tartalmak mennyire felelnek meg a keresőoptimalizálási szempontoknak.

Számít a szöveg és az egyes bekezdések hossza, valamint a helyesírás és természetesen a témaválasztás is. De még fontosabb az elsődleges kulcsszó kiválasztása, a megfelelő kulcsszósűrűség, a logikusan felépített címstruktúra (főcím + alcímek), a weboldal url-je, a meta leírások, az illusztrációként használt képek címe és egyéb paraméterei.

3. Off-Site SEO – azaz linképítés

A linképítés vizsgálata során azokat az eseményeket térképezi fel a Google, amelyek ugyan a saját weboldaladon kívül történnek, mégis hatással vannak a honlapod megítélésére, rangsorolására, végső soron az elérésére.

Például, amikor interjút készítenek veled egy online magazinban és a szövegben elrejtett anchor textben a weboldaladra mutató linket helyeznek el. Vagy amikor az egyik szakmai cikkedre hivatkoznak és linkelnek egy másik oldal esettanulmányában.

Ebben az esetben a Google olyan, mint egy szakmai minőségellenőr: a backlinkek – azaz a weboldaladra visszamutató linkek – segítségével dönti el, hogy mennyire vehető komolyan a weboldalad, mennyire vagy hiteles. Ennek okán a Google nemcsak azt nézi meg, hogy hány backlinkkel rendelkezel, de ezek minőségét is vizsgálja.

Például úgy, hogy felméri a szövegkörnyezetet, ahol a link elhelyezésre került, de azt a weboldalt is, amelyik közzétette a hivatkozásod a szövegében. Minél több az értékes backlinked, annál előkelőbb pozícióba sorolja a weboldaladat a Google a találati listában, ami a szakmai reputációd növelése mellett nagyobb organikus forgalmat is generál a honlapodnak. Nem beszélve arról, hogy ez közvetve a PPC költségeidet is mérsékelheti.

Mi fán terem a linképítés?

Szerencsére ma már nem kell a babérjainkon ülni és arra várni, hogy idézésre/hivatkozásra alkalmasnak találja valaki a weboldalunkat vagy annak egy bizonyos tartalmát, mondjuk egy blogcikket. Igazság szerint ez nem is linképítés, hanem linkszerzés, vagyis a jól megérdemelt munka gyümölcse. Mindazonáltal különböző stratégiák alkalmazásával tudatosan is tehetünk a minőségi backlinkek számának növeléséért, ezt a stratégiai folyamatot hívjuk linképítésnek.

Eredményes linképítés során te, mint a weboldal tulajdonosa vagy az ezzel megbízott SEO-, illetve marketingszakember olyan hiperhivatkozásokat gyűjt külső weboldalakról, amelyekkel a saját honlapodra vagy annak egy aloldalára irányíthatod az ottani látogatókat. Ezzel a technikával új célközönséget szólíthatsz meg, ami által nagyobb organikus elérését generálhatsz magadnak, mivel egy másik weboldal minőségi információforrásként hivatkozik a tiédre.

Más keresőoptimalizálási stratégiákkal – például On-Site SEO-val és a hatékony tartalommal, tartalommarketinggel – kombinálva a linképítés rendkívül hatékony lehet vállalkozásod fellendítésében.

Miért fontos a linképítés?

A linképítés, a backlinkek szövevényes hálózata – azaz a kialakított linkstruktúra – a Google létrejötte, de legalábbis az 1990-es évek óta kiemelkedő hatással van a weboldalak rangsorolására. Azt, hogy a linképítés mennyire fontos szerepet játszik a Google keresési sorrendjének felállításában, az is jól példázza, hogy a Google egyik alapítója, Larry Page létrehozta a PageRank nevű weboldalt[2].

A PageRank segítségével a Google a letesztelt weboldalak minőségét méri, mégpedig a visszamutató linkek száma alapján. Ezt a mérőszámot azután az általános rangsorolási rendszer részeként használták, amelyet ma a Google algoritmusa is használ.

Ezzel a fejlett metódussal a keresőóriás például sokkal hasznosabb keresési eredményeket tudott megjeleníteni a felhasználói számára, mint más versenytársak, mondjuk a Yahoo, a kezdeti idők óta pedig még tovább fejlődött a szisztéma.

Egyébként kicsit megfordítva a gondolatmenetet, a fejlett algoritmus nemcsak a felhasználókat látja el a számukra legrelevánsabb találatokkal, de a cégeknek is hasznos előszűrést végez. Lehet – sőt biztos –, hogy nehéz bekerülni a találati lista első 10 helyezettje közé, de határozottan megéri a fáradozást.

Ezzel ugyanis olyan minőségi felhasználók szeme elé kerül a weboldalad, akiknek releváns többsége potenciális ügyfeled lehet, hiszen a szolgáltatásodhoz kapcsolódó témakörre, illetve kulcsszavakra kerestek rá a Google-ben. Így a Google az előszűrés mellett, minőségi leadeket is generálhat neked.

A linképítés 4 konkrét előnye kis- és középvállalkozások számára

 1. Növeli a weboldalad forgalmát és az organikus elérést

Először is, ha sok külső hivatkozásod van, amely a vállalkozásod webhelyére irányítja az érdeklődőt, előkelőbb rangsort kapsz a Google-től a találati listán. Emiatt nagyobb lesz az esélye annak, hogy a célközönséged kereső tagjai – vagyis akik már nagyon szeretnék, hogy megoldd számukra a problémájukat – rákattintanak a honlapodra, amikor keresést futtatnak le a Google-ben.

Másodszor pedig, amikor a célközönséged egy számukra – vagy épp a te vállalkozásod számára – releváns weboldal tartalmait böngészi és megtalálja rajta a honlapod hivatkozását, kattintást követően szintén forgalmat és új célközönséget terel a weboldaladra. Végeredményben mindkét módszer megnövekedett forgalmat eredményez a vállalkozásodnak.

2. Növeli a márkaismertséget és a szakértői státuszodat is

Amikor a célközönséged az interneten szörföl, elkerülhetetlen, hogy különböző linkekre kattintson rá. Szerencsére a külső hivatkozásaidnak köszönhetően megnő az esélye annak is, hogy egy másik hiteles forrásból tájékozódjon a márkádról és a szolgáltatásaidról.

Tegyük fel például, hogy egy sportruházati kisvállalkozás tulajdonosa vagy. A célközönséged tagjai pedig egy lifestyle blogon olvasnak egy cikket arról, hogy mennyire fontos szerepet játszik az életmódváltásban a sport. A cikk egy adott pontján pedig elérkezhet a mondanivaló oda, hogy miért érdemes megkeresni a megfelelő sportruházatot, ami egyszerre rendelkezik légáteresztő és jó nedvszívó képességekkel.

A konklúzió lehet az is, hogy a megfelelő sportfelszerelés nemcsak jó hatással van a közérzetre és fokozza a biztonságot, de abban is szerepet játszik, hogy a sport ne kényszerű kötelesség, hanem élmény legyen. Amennyiben ilyen környezetben sikerül elhelyezni egy, a weboldaladra mutató hivatkozást, nemcsak forgalmat fog generálni neked, de a vállalkozásod márkaismertségét is növeli, a backlinken és az értékes tartalmon keresztül, ami edukálja az olvasókat.

Hogy miért fontos ez? Mert a Harvard Business Review egy 2012-es cikke szerint[3] az emberek 64%-a a közös értékeket említi fő okként, hogy miért tart fenn kapcsolatot egy adott márkával, miért követnek bizonyos brandeket. Bár azóta már lefolyt némi víz a Dunán, a fogyasztói döntést befolyásoló okok terén az arányok továbbra sem változtak.

Ezen felül az sem elhanyagolható tényező, hogy a legtöbb link blogokon keresztül épül fel.  Amennyiben egy adott témával kapcsolatos tájékoztató anyagot kutatsz, írsz és publikálsz, az adott terület szakértőjeként szerezhetsz hírnevet magadnak. Nemcsak a célközönséged, de az iparágad szemében is.

3. B2B- & ügyfélkapcsolatok építése

Evidensnek tűnhet, de az eredményes linképítés gyakran összefügg a tartalommarketing és a PR területeivel is, hiszen a cél az, hogy más webhelyek és blogok, esetleg influencerek hivatkozzanak a honlapodra.

Bár elsődlegesen backlinkek szerzése a cél, nem mindegy a folyamat sem, hiszen ezeken a külső webhelyeken is edukálhatod az olvasót egy informatív interjún keresztül például. Azonban ennél mégiscsak többről van szó, mivel az esemény során élő, aktív kapcsolatokat építhetsz ki az iparágad és a social media kulcsszereplőivel, újságírókkal, bloggerekkel, a szakmád véleményvezéreivel.

Ezek a kapcsolatok hosszú távon azt jelenthetik, hogy vállalkozásod a közönség szemében is elismertté és megbízhatóvá válik. Bárhonnan nézzük is, ez a fejlemény már önmagában is rengeteg értéket rejt magában!

4. Nagyobb láthatóság, erősebb reputáció

Mivel a linképítés legnagyobb pozitív hozadéka az, hogy előrébb kerülsz a Google találati listájában, fontos velejárója, hogy kitűnhetsz és láthatóbbá válhatsz a célközönséged előtt. Egy erősebb pozíció az olvasókban is bizalmat ébreszt, ráadásul erősíti a vállalkozásod hírnevét is.

A jobb találati pozíció folyamatosan forgalmat irányít a weboldaladra, valamint a leadgenerálásban is a segítségedre lehet, hiszen nem egy partvonalról érkező játékos – akinek például nincs kialakulva a problématudata vagy egészen másfajta szolgáltatásra lenne szüksége ahhoz képest, amit árulsz –, hanem a célközönséged egyik tagja keresi fel a honlapodat, mivel rákeresett egy olyan kulcsszóra, amire az adott tartalmat optimalizáltad.

Ráadásul egy olyan pillanatában keresi fel a hivatkozott aloldalt, amikor megoldást keresett valamire, amire te anyagod vagy egy terméked adhatja meg a választ.  A B2B marketingvezetők 77%-a szerint az ilyen fajta márkaépítés elengedhetetlen a növekedéshez.

Linképítésre fel: mit mond a szakértő és a tapasztalat?

Tény, hogy a linképítés a SEO-szakértők 41%-a szerint[4] a legnehezebb keresőoptimalizálási stratégiák egyike. Éppen ezért nagy kérdés a kkv-k számára, hogy megéri-e foglalkozni velük, hozhat-e számukra valós eredményt és mekkora ráfordítást igényelhet a folyamat.

Az sem elhanyagolható kérdés, hogy inkább házon belül érdemes foglalkozni vele, vagy akkor járunk jobban, ha kiszervezzük egy külsős szakembernek? 

Ma már rengeteg lehetősége van egy vállalkozásnak arra, hogy az online térben promótálja a vállalkozását, növelje az ügyfélszerzést és az értékesítést. A linképítés pontosan hol helyezkedik el ebben a folyamatban és miért lehet fontos a vállalkozóknak?

Pál Zoltán Gábor – ALH Consulting: A linképítésnek nem ennyire direkt az értékesítési haszna, hiszen az a célja, hogy az organikus találati listában az a pozíció, amit például elfoglal egy webáruház egy keresőszóra, jobb legyen. Már ez a jobb legyen is rengeteg altényezőből áll, amit figyelembe kell venni. Amennyiben linképítéssel foglalkozik egy weboldal, nemcsak egy elméleti állítás, hanem a gyakorlat is azt igazolja, hogy miután a Google-ben a pozíciói javulnak, az árbevétele is növekedni fog, mert több ember tudott ott vásárolni. Emiatt a linképítés hasznosságát nem direkt reklámként lehet elkönyvelni, hanem a Google pozíciók számosságába fog beépülni. És közvetetten hat az értékesítésre, de ezt már csak a második lépésben.

Tulajdonosi szemszögből nézve emiatt viszont felmerülhet egy dilemma, hiszen így a PR-hoz hasonlóan a linképítésnek is nehéz mérni a közvetlen hasznát. Vegyünk például egy kezdő, vagy a linképítésben járatlan vállalkozót. Ő hogyan tudja eldönteni, hogy jó úton jár-e a linképítésben? Milyen mérőszámokat érdemes néznie?

PZG: Távolabbról nézve és a közvetlen mérhetetlenségét tekintve a linképítés valóban hasonlít a PR-hoz, ez kétségtelen. Viszont a mérést illetően a Google Search Console fiók segítségével a linkelt aloldalaknál, illetve a linkelt aloldal és kulcsszó kapcsolatában (helyezésében) lát elmozdulást, döntően kb. 3-9 hónap távlatában.

Ennél kézenfekvőbb és direktebb mérése nem nagyon van, mert néhány Google szemponton keresztül túl könnyű lenne tetten érni ennek hasznosságát. Csakhogy a Google eredeti célja az, hogy a találati lista ne legyen befolyásolható. Viszont, ha én könnyedén ki tudom mutatni, hogy a találati lista mégiscsak befolyásolható, az azt jelenti, hogy lehet rá szoftveres elemzést építeni.

Ha szoftverrel az emberi agykapacitást jelentősen felgyorsítom vagy kiváltom, akkor képes vagyok nagyon nagy mintázatokat úgy összehasonlítani, hogy abból megszülessen egy olyan eredmény, hogy mi az unikális, az egyetlen, a mindenki számára megfelelő megoldás. Nyilvánvaló, hogy ez nem célja a Google-nek. Emiatt a Google analitikai céljai nem egyeznek a mi céljainkkal és nem is nagyon fog ez a két dolog összeérni.

Valószínűleg ezt a 3-9 hónapos, félig-meddig ködös távolba vesző intervallumot meg fogja tartani a Google azért, hogy mi ne legyünk alkalmasak arra, hogy bármit kiszűrjünk és nagyon pontos dolgokat meg tudjunk belőle fogalmazni. A mérést illetően a Google Search Console fiók segítségével lehet mérni az eredményeket és akkor haladunk jó irányba, ha különböző periódusokat vizsgálva – például 3 vagy 6 hónapot –, a megelőző periódushoz képest jobb pozícióban van az adott aloldalam.

Ez az eredményorientált vizsgálat, amikor a múltbeli munkára feltételezzük a pozíció reakciót, amit meg is találunk analitikai megoldásokkal. A másik módszer pedig a prognózisorientált vizsgálat. Utóbbi azt jelenti, hogy akkor választunk a linképítésben a legjobban, ha különböző keresőoptimalizálási szoftverek segítségével megpróbáljuk kiszűrni a lehető legjobb domaineket, amikről szerezhetünk linket.

Ilyen például a Moz.com, aminek van egy benchmark adata: a domain authority és a page autorithy, amelyek hitelességi mutatók.  Statikus matekkal egy logaritmikus skálán megpróbálják elhelyezni a weboldalak hitelességét és számunkra ügyfelekként vagy akár ügynökségként nyilvánvalóan az lesz a jobb oldal, amelynek ez az értéke magasabb.

Amennyiben magasabb az érték, vélhetően jobban megéri ott kihelyezni egy cikket, mint egy alacsonyabbra értékelt oldalon. Ez azért prognózis oldali megközelítés, mert azt várom tőle, hogy erősebb legyen az eredmény, mivel egy benchmark adat alapján erősebbre volt értékelve az oldal.

Az említett 3-6-9 hónapos periódus alatt szerinted mennyi javulás várható el a pozíciókat tekintve?

PZG: Ez nagyban függ attól, hogy milyen piacon próbálkozunk, hogy azon a piacon hány szereplő van és a szereplők mennyire foglalkoznak keresőoptimalizálással. Mondok egy példát. Ha teszem azt egy IT eszközök kereskedelmével foglalkozó cégről beszélünk, ahol számítógépeket, hálózati eszközöket adnak el, ott 300 000 – 500 000 Ft/hó-s költségvetés mellett is éves szinten várható el 1-2 pozíció javulás, 1-1 erősebb keresőszónál.

Ezt a költséget a bevételeikből egyébként ki is tudják termelni, de látható, hogy ez például egy elég nehezen finanszírozható piac. Saját példa az is, hogy egy egyszerűbb piacon működő, például kádakat és szanitereket áruló cég már havi 80-90 000 Ft-os költés mellett is 3-5 pozíció javulást tudott felmutatni éves szinten.

Vagyis top 10-en kívüli helyezések döntően top 10-en belülre kerültek és egy átlagos 10. helyezés feljött a top 5-re. Nyilván ezek ökölszámok és a piac jellegétől függően nagy a szórás, de a nagyságrendet talán jól érzékelteti.

Egy ilyen jól felépített folyamatot a rettegett Google algoritmusfrissítés mennyire tudja megakasztani? Illetve milyen gyorsan lehet alkalmazkodni hozzá, hogy ne vesszenek el az eredmények?

PZG: Mai keretek között ez nagyon gyorsan végbemegy és döntően reál időkereten belül nem tudunk meg sok mindent az algoritmusfrissítés mibenlétéről. Az algoritmusfrissítés lemegy kb. 3 nap alatt, ebben a 3 napban pedig megtörténik minden, ami megtörténhet.

Ezalatt mindenki jól meg szokott ijedni, viszont addigra, mire azonosítani tudnánk egy problémát, a Google általában már korrigálta is azokat a hibákat, amelyekből egy-egy pozícióvesztés eredhetett. Például leesik a pozíció 1. helyről a 9-re, ebből látjuk, hogy valami biztos történik.

Utánanézünk és vizsgálódunk, eltelik a 3 nap és a 4. napon már lehet, hogy visszatért az 1. helyre, mert annyira sok visszajelzést tud a Google a saját rendszerei segítségével szerezni, hogy ezen az időtávon ki is javítja a hibákat, amik a saját rendszerében voltak, így folyamatosan korrigál. Ezért egyébként a legtöbb esetben nem is kell reagálnunk az algoritmusfrissítésre, mert erősen feltételezhető, hogy a helyzet magától is helyreáll.

Ez egy abszolút „türelem rózsát terem” szituáció. Ha esetleg mégsem így alakul és nem áll helyre a világ rendje, akkor pár hét távlatából már látni lehet, hogy mi volt az algoritmusfrissítés központi vizsgálati pontja. Látni fogjuk, hogy tartalmi dolgokat frissített, vagy linkportfóliós, esetleg technikai dolgokat. Ebből már nagyjából el lehet helyezni, hogy a saját oldalunkon is merre érdemes kutakodni.

Értelemszerűen, ha tartalmi frissítés volt, akkor nem a linkportfólió oldalán kell keresni a hibát, ha linkportfóliós frissítés volt, akkor meg nem a tartalomnál, ezért rögtön tudjuk szűkíteni, hogy a keresőoptimalizálás melyik részével kell foglalkoznunk. Nyilván ez abban az esetben fontos, amikor egyértelműen látszik, hogy nem a Google rontott el valamit.

Végül, ha már a tartalom szóba került, véleményed szerint a linképítésnek kell-e befolyásolnia a tartalommarketinget, legalábbis ami a tartalomgyártást és tervezést illeti? Tud-e bármilyen iránymutatást adni a tartalomkészítést illetően?

PZG: Alapvetően ez össze tud függeni, de vannak olyan projektek is, ahol egyáltalán nem cél, hogy összevezessük a linképítést a tartalommarketinggel. Inkább a linképítés az, ami egy követő logika alapján dolgozik. Amennyiben a cégnél figyelnek a tartalommarketingre, biztosan születnek hatékony tartalmak, például corner stone cikkek, a linképítés pedig ezt majd leköveti.

Például mi, mint szolgáltató linkelgetjük azokat az aloldalakat, amiket az ügyfelünk létrehozott. Így a linképítés nem irányítja a tartalommarketinget, hanem követi. Döntően egyébként a corner stone, azaz sarokkőtartalmak tudnak hatékonyan működni, mert ezek kiszolgálják a látogatót a téma elejétől a végéig.

Vagyis lehet arra alapozni, hogy ha itt pozíciónövekmény lesz a hatékony linképítés miatt, akkor a keresést végző emberek viselkedése vissza fogja igazolni a Google döntését, hogy az adott aloldalt fölhozta egy jó pozícióba. Abban az esetben, ha egy tartalom nem így viselkedik, és linképítéssel felhozzuk, de a felvevő közönség nem reagál rá mérhetően jól, nem működik, jól láthatóan nem szolgálja ki a látogatókat, akkor ez le lesz cserélve egy idő után.

Hogy ezt a Google algoritmus hogyan méri, bizonyos tekintetben fekete doboz, vannak rá sejtések és gyanúk, meg félinformációk és téves információk is. Végeredményben az számít, hogy mit igazol vissza a felhasználói közönség. Ha jól teljesít és érdekli a közönséget a tartalom, akkor ott marad, ha nem, akkor nem. Vagyis nekünk igazából az a célunk a linképítés során, hogy jó minőségű tartalmakat linkeljünk, mert azoktól várhatjuk el, hogy tartósan fent fognak maradni.

Szeretnéd láthatóbbá tenni a cégedet a Google-ben, de nincs időd vagy tudásod a keresőoptimalizáláshoz, linképítéshez?

Ne csüggedj: jelentkezz az alábbi űrlapon és segítünk mindenben! Legyen szó linképítésről vagy a szövegírásról… Mi végig veled leszünk ebben a türelemjátékban.

Linképítés

Küldd el a jelentkezésed és 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot.
    A Kreatív Kontroll HUB-ban minden marketingfeladatra van szakember. Ha rendbe tennéd a keresőoptimalizálást, ha nagyobb hangsúlyt fektetnél a linképítésre jelentkezz. (Akkor is, ha minőségi tartalmakra, szövegírásra és tartalomtervezésre is szükséged van.)
  • Adatvédelmi nyilatkozat
    1. A nyilatkozat célja
    1.1 Jelen adatvédelmi nyilatkozat célja, hogy a Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1131 Budapest, Szent László út 101–103/B. V/120.; cégjegyzékszám: 01 09 958932; adószám: 23297663-2-41) által a www.kreativkontroll.hu, a www.marketingszovegiras.hu, a www.kontentmagazin.hu, a www.kontentpub.hu, a www.keresztenyvallalkozo.hu, a www.marketingorseg.hu és a www.contentplage.hu internetes oldalakon (továbbiakban: Weboldalakon) alkalmazott adatvédelmi és adatkezelési elveket rögzítse.

    1.2 Adatkezelésünkre az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

    az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. ápr. 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről;
    az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. tv. (a továbbiakban: Infotv.);
    a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. tv., valamint
    a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv.
    2. Adatkezelő megnevezése
    Név: Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
    Székhely: 1131 Budapest, Szent László út 101–103/B. V/120.
    Telefonszám: +36-20/372-6226
    E-mail-cím: inf[email protected]
    Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-61059/2012., NAIH-92417/2015.

    3. A kezelt személyes adatok köre
    3.1 A felhasználói fiók létrehozása előtt a felhasználó a következő személyes adatait köteles megadni:

    Név
    Lakcím
    Levelezési cím
    Telefonszám
    Adóazonosító jel vagy adószám
    E-mail-cím
    3.2 A rendszer működtetése során technikailag rögzítésre kerülő adatok: a felhasználó bejelentkező számítógépének azon adatai, melyek a szolgáltatás igénybe vétele során generálódnak és melyeket az adatkezelő rendszere a technikai folyamatok automatikus eredményeként rögzít (például IP-cím). Az automatikusan rögzítésre kerülő adatokat a rendszer a felhasználó külön nyilatkozata vagy cselekménye nélkül a belépéskor, illetve kilépéskor automatikusan naplózza. Ezen adatok egyéb személyes felhasználói adatokkal – törvény által kötelezővé tett esetek kivételével – össze nem kapcsolhatók. Az adatokhoz kizárólag az adatkezelő fér hozzá.

    3.3 A rendszer használata során a fizetési szolgáltató által generált, a felhasználót azonosító számsor továbbításra kerül az Adatkezelő részére.

    3.4 A megadott személyes adatokhoz az Adatkezelő munkatársai (megbízottjai) férhetnek hozzá feladataik ellátása során. A jelen tájékoztatóban megjelölt gazdasági társaságokhoz csak a feladatuk ellátásához szükséges mennyiségű és minőségű adatot továbbítjuk. Az Adatkezelő csak kivételes esetekben adja át más adatkezelőnek a személyes adatokat (például ha bírósági eljárás során hivatalos úton vagy a rendőrségi eljárásban kérik ki az adatokat).

    4. Az adatkezelés jogalapja, módja és célja
    4.1 Az adatkezelő jogalapja a felhasználó személyes adatainak kezelésére a felhasználó önkéntes hozzájárulása saját személyes adatainak kezeléséhez az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) 5. § (1) a) pontja alapján.

    4.2 A személyes adatokat az Adatkezelő a jelen tájékoztatóban megjelölt vállalkozás által biztosított, bérelt szerverein, illetve bizonyos esetekben papíralapon irattárban tárolja. Adatkezelő gondoskodik a személyes adatok megfelelő védelméről és a jogosulatlan hozzáférés megakadályozásáról, így például a szerveren történő adathozzáférést naplózza, így az mindig ellenőrizhető, hogy az adatokhoz ki fért hozzá.

    4.3 Az adatkezelő jogszabályi felhatalmazás alapján, a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződésből származó díjak számlázása céljából kezelheti az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos természetes személyazonosító adatokat, lakcímet, valamint a szolgáltatás igénybevételének időpontjára, időtartamára és helyére vonatkozó adatokat.

    4.4 A személyes adatok kezelésére kizárólag célhoz kötötten kerül sor. A személyes adatok kezelésének célja a Weboldalakon keresztül biztosított szolgáltatások nyújtása, ezekkel kapcsolatban hírlevelek küldése, oktatóanyagok továbbítása a felhasználóknak, az ügyfeleinkkel való kapcsolattartás és számlák kiállítása.

    4.5 Az automatikusan rögzítésre kerülő adatok célja statisztikakészítés, az informatikai rendszer technikai fejlesztése, a felhasználók jogainak védelme.

    4.6 Az adatkezelő a megadott személyes adatokat az e pontokban leírt céloktól eltérő célokra nem használja fel. Személyes adatok harmadik személynek, vagy hatóságok számára történő kiadása – jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – kizárólag a felhasználó előzetes, kifejezett hozzájárulása esetén lehetséges.

    4.7 A fentiek alapján az adatkezelés jogalapja részben jogi kötelezettség teljesítése (a számlázás miatt), részben szerződés teljesítése (az előfizetői feltételek alapján), részben jogos érdek (csalások megelőzése, direkt marketing), ezeken túl pedig jogalap még az érintett hozzájárulása.

    5. Az adatkezelés időtartama
    5.1 A regisztráció és a Weboldalak szolgáltatásainak használata során megadott személyes adatok kezelése a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés megszüntetéséig tart.

    5.2 Fenti rendelkezések nem érintik a jogszabályokban (pl. számviteli jogszabályokban) meghatározott megőrzési kötelezettségek teljesítését.

    5.3 A szolgáltatás alapfeltétele a szerződéses jogviszony és az adójogszabályok szerinti számlázási adatok kezelése, így a megadott személyes adatok egy része jogérvényesítéshez és hatóság felé való elszámoláshoz szükséges, így jogi kötelezettség teljesítéséhez jogos érdek alapján kezelhető, ezek törlése nem kérhető alanyi jogon.

    6. Személyes adatok továbbítása és feldolgozása
    6.1 A Weboldalak szolgáltatásainak használata során az adatkezelő a felhasználó személyes adatait jogosult továbbítani az alábbi jogi személy irányába (a bankkártya-elfogadást biztosító szolgáltató): PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. (R.C.S. Luxembourg B 118 349).

    6.2 A fentieken túl a felhasználóra vonatkozó személyes adatok továbbítására kizárólag törvényben kötelezően meghatározott esetben, illetve a Felhasználó kifejezett hozzájárulása alapján kerülhet sor.

    6.3 A Weboldalak szolgáltatásainak használata során az adatkezelő a következő adatfeldolgozókat veheti igénybe:

    a.) Tárhelyszolgáltatóként:
    DigitalOcean
    101 Avenue of the Americas, 10th Floor
    New York NY 10013
    Adattárolás az EU területén lévő FRA1 szerveren (Frankfurt) történik.
    [email protected]

    b.) Marketingszoftverként:
    SalesAutopilot Kft.
    1089 Budapest, Golgota utca 3.

    c.) Vállalatirányítási szoftverként:
    Easypage Software Kft.
    7973 Endrőc, Fő utca 71.

    d.) Könyvelési szolgáltatásként:
    Rubinform Kft.
    1131 Budapest, Szent László út 101–103.

    e.) Posta- és futárszolgáltatásként:
    Complexpress Logisztika Kft.
    1033 Budapest, Szentendrei út 89–95. PP Center

    6.4 Adatvédelmi incidensnek tekintjük a biztonság olyan sérülését, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi. Minden tudomásunkra jutott incidenst az Infotv. 15. § és a GDPR 33. cikk (5) bekezdés alapján adatvédelmi felelősünk a hatóság számára jelzi.

    7. Felhasználói jogok és jogérvényesítési lehetőségek
    7.1 Az érintett kérelmére az adatkezelő tájékoztatást ad az érintett általa kezelt adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg adatait. Az adatkezelő a kérelem benyújtásától számított 30 napon belül elektronikus úton adja meg a kért tájékoztatást.

    7.2 A felhasználó jogosult a helytelenül rögzített személyes adatainak helyesbítését vagy kiegészítését kérni.

    7.3 A felhasználó jogosult személyes adatainak törlését kérni. A törlés nem vonatkozik a jogszabályok (pl. számviteli szabályozás) alapján szükséges adatkezelésekre, azokat Szolgáltató a szükséges időtartamig megőrzi.

    7.4 Az adatkezelés érintettje jogosult adatai elhordozását kérni, mely keretében Adatkezelő számítógépen olvasható formátumban továbbítja az általa kezelt személyes adatokat az érintett vagy az általa megjelölt adatkezelő számára.

    7.5 Az érintett a jelen nyilatkozatban ismertetett jogait az alábbi elérhetőségen keresztül gyakorolhatja:

    Levelezési cím: 1024 Budapest, Margit körút 29/A.
    E-mail: [email protected]

    7.6 A felhasználó az Infotv., valamint a Polgári Törvénykönyv alapján bíróság előtt érvényesítheti jogait, továbbá Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.) fordulhat az adatkezelő adatkezelési gyakorlatával kapcsolatban felmerült panasza esetén.

    8. Hírlevelek
    8.1 A regisztráció során megadott elektronikus levélcímekre hirdetést vagy reklámot (hírlevél) tartalmazó leveleket – akár postai úton is – az adatkezelő csak a felhasználó kifejezett hozzájárulásával, a jogszabályi előírásoknak megfelelő esetekben és módon küld. A felhasználó bármikor leiratkozhat a hírlevélről a hírlevél alján elhelyezett link segítségével.

    9. Élő rendezvények
    9.1 Az üzemeltető által szervezett élő események – jellemzően tréningek, konferenciák, meetupok stb. – jelentkezői elfogadják, hogy a szervező a rendezvényen kép- és hangfelvételt készíthet. A felvételek célja a szolgáltatás teljesebbé tétele és marketingkommunikációs felhasználás.

    9.2 A jelentkezéssel a résztvevő kifejezetten hozzájárul a felvételek készítéséhez, és az ahhoz fűződő jogairól lemond.

    10. Záró rendelkezések
    10.1 Az adatkezelő kötelezi magát, hogy gondoskodik az általa kezelt személyes adatok biztonságáról, megteszi azokat a technikai intézkedéseket, amelyek biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt adatok védettek legyenek, illetőleg mindent megtesz annak érdekében, hogy megakadályozza azok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását és jogosulatlan megváltoztatását.

    10.2 Az adatkezelő fenntartja a jogot, hogy jelen nyilatkozatot a felhasználók értesítése mellett egyoldalúan módosítsa. Az adatkezelő jelen adatvédelmi nyilatkozat módosításairól szóló tájékoztatást közzéteszi a Weboldalon. A módosítás hatályba lépését követően a felhasználó a szolgáltatás használatával, ráutaló magatartással tudomásul veszi a módosított nyilatkozatban foglaltakat.
    Pipáld be, ha szeretnéd az ország egyik legmenőbb hírlevelét is megkapni (benne marketinghírek, rendezvények, könyvek, friss szakmai anyagok).

[1] thehoth.com; Top Google Ranking Factors: https://www.thehoth.com/learn/seo/basics/google-ranking-factors/

[2] Moz.com; Aaron Wheeler – What is Google’s PageRank Good For?: https://moz.com/blog/what-is-googles-pagerank-good-for-whiteboard-friday

[3] hbr.org; Karen Freeman, Patrick Spanner & Anne Bird: Three Myths about What Customers Want – https://hbr.org/2012/05/three-myths-about-customer-eng

[4] seotribunal.com; Hristina Nikolovska: 60+ SEO Statistics to Help You Rank #1 in 2021 – https://seotribunal.com/blog/stats-to-understand-seo/

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkOnline tartalomaudit: 8 előny, amiből a céged profitálhat

Ezeket olvastad már?

hashtag

Organikus forgalomszerzés – A hashtag (#) jelentése, működése és profi használata

A hashtagek ma már az egyik legjobb követő-szerzési módszernek minősülnek a közösségi médiában. De mi

Elolvasom »
brandépítés vagy márkaépítés

A brand jelentése, a branding – és az employer branding

Az ember egy csodálatos faj.  Képes arra, hogy nem létező dolgokat érezzen, szeressen, kövessen. Egyes

Elolvasom »

Így szerepelj a Google Knowledge Graph-ban: keresőoptimalizálás helyett „tudásoptimalizálás”

Még mindig azt hiszed, hogy a modern SEO a kulcsszavakról és százvalahány rangsorolási faktorról szól?

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.