Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Így értünk el 2,5 millió embert a legkomplexebb magyar tartalommarketing-kampánnyal

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Hogyan készítsek ütős tartalommarketing-stratégiát?, Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: esettanulmány, tartalommarketing

Zolival októberben ültem be a tárgyalóba, itt hallottam először a projektről, ami a következő fél évem túlzás nélkül minden ébren töltött óráját meghatározta. Már az első változatnál úgy éreztem, ennél komolyabbat még sohasem csináltunk.

A legelső koncepció nagyjából úgy viszonyul a később ténylegesen megvalósult projekthez, mint tűzijáték-rakéta az űrsiklóhoz.

A következő cikkben az első tárgyalásoktól a projektzárásig a lehető legrészletesebben be fogom mutatni azt a tartalommarketing-projektet, ami valószínűleg az eddigi legkomplexebb volt itthon. A megbízó nevét, a pontos oldalakat nem fogom felfedni a titoktartás miatt, a pontos számokat viszont el fogom árulni.

Tervezés nélkül nincs tartalommarketing

Amikor felkértek a projekt irányítására, az első elképzelés így nézett ki: felépítünk 7 csoportspecifikus portált, amelyeken jellemzően könnyedebb hangvételű, a brand adott célcsoportnak megfogalmazott üzeneteit finoman kommunikáló anyagok jelennek majd meg.

Első lépésben témajavaslatokat kellett adunk ezekhez az oldalakhoz, így a nagyon tágan meghatározott szegmensekre (nyugdíjasok, kkv-cégvezetők, vidéken élők stb.) összesen 70 címet és témavázlatot adtunk le október végén. Úgy becsülöm, ezek négyötödét később fel is dolgoztuk, csak éppen más formában. Később ugyanis mind a personák, mind a nekik szánt üzenetek meghatározása tűpontossá, a tartalomgyártási folyamat pedig elképesztően komplexszé vált – de erről később.

Elkezdtük a személyes egyeztetéseket és november elejére kialakult a későbbi struktúra alapja: végül 10 célcsoportos oldalt hoztunk létre, amelyeket később magazinoknak neveztünk.

A korábbi koncepciótól eltérően személyesebbre vettük a hangvételt: ahelyett, hogy portálokat építettünk volna fel, olyan tematikus oldalakat hoztunk létre, amelyek mögé mind felépítettünk fiktív szerzői personákat. Ők a gyakorlatban nem jelentek meg szerzőként, nem írtunk ki fiktív nevet az oldalra, a közönség nem találkozott velük, mindössze a tartalomgyártást segítették a szövegíróknak.

November végére mind a 10 oldal elkészült: WordPress alapon építettük fel őket, mind egyedi dizájnt kapott, ami a maga egyszerűségével tökéletesen támogatta a tartalmat. Ugyanekkora készültek el az első próbaanyagok is, amikkel még saját magunkat teszteltük: 6 magazinoldalra írtunk meg egy-egy jóváhagyott témát és közben elkezdtük a munka belső megszervezését.

Ez cégen belül sem volt könnyű feladat, ugyanis nem kevesebb, mint havi 130 cikket kellett elkészítenünk. Fix hosszt nem határoztunk meg, mert végül az elkészítendő cikkeket 3 külön kategóriába osztottuk:

  • Pozicionáló cikkek: Olyan anyagok, amelyeknek elsődleges funkciója az, hogy a brand adott célcsoport számára megfogalmazott fő üzeneteit kommunikálják, tehát márkaépítés, edukáció és alkalmanként meggyőzés.
  • Töltelékcikkek: Rövidebb anyagok, amelyek általános, a célcsoport számára releváns témákkal foglalkoznak úgy, hogy nem kerülnek ellentmondásba a pozicionáló cikkekben megfogalmazott üzenetekkel. Funkciójuk elsősorban a forgalomgenerálás, az organikus elérés javítása, az aktivitás fenntartása volt.
  • Presztízscikkek: Kiemelt, extra hosszú anyagok, nyomokban tartalmazzák a fő üzeneteket is, funkciójuk azonban elsősorban az, hogy a befektetett újságírói munkával, kutatással és háttérmunkával presztízst kölcsönözzenek az adott magazinnak, így lehetőleg organikus átvételeket, megjelenéseket érjünk el velük.

Az eredeti elképzelésünk az volt, hogy egy főszerkesztő mellett 2 újságírói tapasztalattal bíró munkatársat veszünk fel a projekthez, akik teljes időben dolgoznak majd a magazinokon, emellett pedig egy stratégiai szintű tanácsadó működik majd közre a vezetőségből az általános irányvonalak kijelölésében, kapcsolattartásban, fejlesztésekben.

Ha kíváncsi vagy, hogy milyen szövegírók léteznek, akkor olvasd el ezt a cikket.

A háromfős szerkesztőségnek naponta 4–6 anyagot kellett volna elkészítenie, és eleinte (a cikktípusok differenciálását megelőzően) ezeket mind a presztízscikkek szintjére lőttük be.

Hány ember kell egy ilyen projekthez?

December végére több tucat próbacikk készült el, illetve a személyes találkozókat követen elkezdtük egy átfogó rendszer kialakítását is. Készítettünk egy egyszerűsített folyamatábrát, amely megmutatta, a cikkötletek megszületésétől milyen lépésekben jutunk el a publikálásig.

Amikre a tervezési időszak és a próbacikkek írása közben rájöttünk:

  • Mivel a folyamatban a megbízó részéről is közel egytucatnyian vettek részt (akár az ötletelés, üzenetmegfogalmazás, akár az ellenőrzés szintjén), a teljes folyamat jóval hosszabb és komplexebb lett, mint azt gondoltuk. [Ami egyébként hiba: hatékonyabb, ha a megbízó kijelöl egy kapcsolattartót, aki náluk bemutatja az anyagot, összegyűjti az észrevételeket és van döntési jogköre, így nem 10 ember véleményez egy anyagot – a szerk.]
  • Kiderült, hogy szükségünk van a típusok szerinti differenciálásra ahhoz, hogy minden megfogalmazott célt hatékonyan elérjünk.
  • Az is kiviláglott, hogy a tartalomkészítői csapat részéről nagyobb rugalmasságra lesz szükség: adott esetben aktualitásokkal kellett foglalkoznunk (kvázi ügyeletet tartva), hogy a megbízó részéről küldött ad hoc tartalomigényeket is ki tudjuk elégíteni.
  • Emellett felismertük azt is, hogy olyan csapattal kell dolgoznunk, amely teljes mértékben azonosulni tud az egyes magazinoldalak mögé kreált fiktív szerzői personákkal.

Ennek megfelelően a januári tényleges projektindulásra a háromfős állandó szerkesztőség koncepcióját elvetettük.

Ehelyett egy ambiciózusabb felállást valósítottunk meg:

  • Az irányítást egy főszerkesztő végezte (szerény személyem).
  • A főszerkesztő munkáját segített egy vezetőségi tanácsadó a korábbi elképzelésnek megfelelően.
  • Két teljes időben alkalmazott újságíró helyett a cég 6 szövegíróját vontuk be a tartalomfejlesztésbe, közöttük osztva szét a megfelelő personákat és témákat.
  • Rajtuk kívül két megbízható külső írót vontunk be, mivel több personához is nagyon erősen illeszkedtek.
  • A csapat munkáját háttérmunkában (forráskutatás, adatgyűjtés, kontaktok felkeresése, stratégiai javaslatok) a cégből további 2–4 kolléga segítette.

Így 4 helyett közel egytucat emberrel vágtunk bele végül a projektbe.

Ekkorra 3 olyan dokumentumot dolgoztunk ki részletesen, ami nélkül lehetetlen lett volna a napi munkánkat végezni.

A dokumentáció, amely nélkül esélyünk sem lett volna

Pontosítottuk fiktív szerzői personáinkat: mind kapott egy részletes háttértörténetet, meghatároztuk a korukat, hogy mivel foglalkoztak korábban és mit csinálnak most. Vannak-e gyerekeik, kivel élnek, mik a hobbijaik, mit gondolnak a világ dolgairól, mit olvasnak online, milyen csoportok tagjai a közösségi platformokon és ott kikkel beszélgetnek – és így tovább.

A stílusgyakorlat egy újságírónak is olyasmi, ami rutinból kell menjen, egy szövegírónak pedig empátiaként még fontosabb fegyvere. A projekt 5 hónapja alatt több tucatnyi cikket dobtam vissza átírásra azért, mert úgy éreztem, a 60 éves, vidéken élő nyugdíjasunk, akinek két felnőtt fia külföldön él, túlságosan lazára vette a figurát. Vagy épp azért, mert az egyedülálló harmincas anyukánk, aki lelkes állatvédő, egy kicsit túl férfiasan nyilvánult meg.

Büszke vagyok arra, hogy mind a 10 oldalon elképesztően konzisztens hangvételt sikerült tartanunk a hónapok alatt – ez nem lett volna lehetséges, ha nem dolgozzuk ki részletesen ezeket a fiktív szerzői profilokat.

Nagyon részletesen meghatároztuk a brand szegmensenkénti fő üzeneteit. Ez a másik, amit Bibliaként forgattunk: egy 5 oldalas, több mint 1300 szavas dokumentum, ahol pontosan meghatároztuk, mely célszegmensünknek hogyan, milyen stílusban és milyen üzeneteket kell kommunikálnunk, természetesen a korábban meghatározott cikktípusoknak megfelelően.

Felhívom rá a figyelmed, hogy a szegmensek personái, amelyeket e dokumentumban szintén felvázoltunk, nem voltak azonosak az írást segítő szerkesztői personáinkkal.

Végül pedig elkészítettük a tartalomnaptárat. Minden reggelem azzal indult, hogy ez alapján felmértem, a kiadott munkák elkészültek-e, kerültek-e be új témák, mi a sürgősen feldolgozandó, mit kell publikálni, lektorálni és így tovább. Ez a legkomplexebb dokumentum, amit napi szerkesztéshez valaha használtam – nem is véletlen, ugyanis összesen 14-en szerkesztettük nap mint nap (és ebbe a saját íróink nem tartoznak bele).

Így tudod elkészíteni a saját tartalomnaptárad (29 pontos checklist).

Az egyszerűség miatt egy Drive-táblázat mellett döntöttem. Ehhez minden érintett szerkesztői jogot kapott, minden magazin egy külön fület színkódolva, a szerkezet pedig adott volt. Ezeket tartottuk számon egy-egy cikktéma esetében:

  • Státusz (ötlet, feldolgozás alatt, elkészült, publikálva)
  • Felelős (avagy szövegíró)
  • Téma/munkacím
  • Kifejtés és főbb elemek (nagyon rövid vázlat, a koncepció összegzése)
  • Fő üzenet (ha szükséges)
  • Források
  • Cikk típusa (pozicionáló, töltelék vagy presztízs)
  • Megjegyzések
  • Publikáció dátuma

Még 2017 utolsó hetében is keményen dolgoztunk rajta, hogy elindítsuk a projektet, sőt időközben felmerült az igény két kiegészítő oldal felépítésére is: a létező 10 portált kiegészítettük egy, a blog.hu rendszerében létrehozott bloggal, amelyen előre időzítettünk egy tucat hosszabb lélegzetvételű írást, illetve létrehoztunk egy, a fő üzenetek egy részét koncentráltan, interaktív infografikákkal és rövid magyarázatokkal együtt megjelenítő microsite-ot, amelyre később rendszeresen hivatkoztunk.

Ez utóbbi létrehozása önmagában sem volt kis munka, elképesztően aprólékos kutatómunkát igényelt az, hogy állításainkat az utolsó tizedesjegyig pontosítsuk és alátámasszuk.

Végül épp egy héttel szilveszter után néztünk végig mindezen, és úgy döntöttünk: ideje villámmal megcsapatni a gyönyörű szörnyetegünket.

És január 8-án életre kelt.

Hogy nézett ki a napi munka?

A teljes esettanulmány 2986 szavas, a Kontent magazin V. évfolyamának 2. számában jelenik meg. Ez a lapszám a Content Plage marketingkonferencián debütál, a cikkek kiegészítik a szakmai programot.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkMit tehetsz, ha kevesen olvassák a blogodat?
Következő cikkÍgy írhatsz te is gördülékenyen termékleírást – ez az 5 pont végigvezet a rögös útonKövetkező

Ezeket olvastad már?

Októberi sikerek és Forbes-cikk

Bár ezt a blogot szakmai oldalként tartom számon, talán időnként belefér némi személyesebb hangvételű anyag

Elolvasom »

Hogyan add el nekem ezt a tollat?

Szóval láttad a Wall Street farkasát és imádtad a filmet. Nem kell ellenkezned: ezt a

Elolvasom »

3 dolog, amit a konverzióoptimalizálásról tudnod kell

A forgalom drága dolog, és a jó forgalom még drágább. De amikor a látogatók az

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.