A tartalomfejlesztés népszerűvé válásával egyre fontosabb, hogy minőségi tartalmat alkossunk. Most már nem fog megfelelni a tapasztalatlan hobbiíró anyaga, ha a piacon profi újságíró-szövegírók készítik az anyagokat. De nem csupán az írott szöveg minőségével lehet kitűnni: a tartalommarketing további területei közé tartoznak a képek, videofájlok, hanganyagok stb. Ezekkel is értékes és figyelemfelhívó anyagokat lehet készíteni. Persze általában drágák, de van lehetőség olcsón is látványos és egyedi anyagot alkotni! Van erre egy tippem.
A megoldás, hogy grafikus segítségével állíts össze egy manapság igen divatos és egyébként tényleg nagyon látványos és információdús infografikát. Igaz, hogy sokan nem szívesen olvasnak hosszabb elemzéseket, ha viszont ügyes vagy, akkor a mondanivalódat (mely ideális esetben saját kutatás eredménye) igen könnyen emészthető, látványos és ezért még a közösségi médiában is könnyen népszerűvé váló grafikába sűrítheted.
Egy konkrét példa
Hogy lásd, miről van szó, készítettünk egy egyébként igen érdekes infografikát a kisvállalkozások tartalomfejlesztési-szövegírási szokásairól. Kérlek, vedd figyelembe, hogy ez csak egy példa, azt szeretném vele megvilágítani, hogy mennyivel érdekesebb így, mintha hosszú szövegekben mutatnám meg az adathalmot, hogy erre x%, arra pedig y% jellemző.
Hogyan állj neki?
A helyes piackutatás és elemzés trükkjei bemutatására itt nincs módunk. Ha viszont képes vagy saját kutatást készíteni, akkor saját adatokból dolgozhatsz. A reprezentativitáshoz legalább ezer független válaszadóra lenne szükség, de ez nem kötelező, csak a lényeg, hogy igyekezz kerülni a torzító mintavételt. Ha például van egy webáruházad, jó információkat szűrhetsz ki a látogatottság változásából: például klímákat árulsz, megnézheted, hogy most, a nagy hőségben mennyivel többen érdeklődnek, általában milyen értékben vásárolnak nyáron vagy télen, ha pedig az vásárlók e-mail listáját is használod (mondjuk egy kérdőívet küldesz, amelyért cserébe árengedményt biztosító kupont adsz, így motiválod a válaszadást, de jó esetben még újravásárlásra is buzdítod a téged már ismerő vevőidet), egész pontos adatokat kapsz egy sor kérdésre.
De használhatsz már meglévő elemzéseket, kutatásokat is, ilyenkor viszont mindenképpen jelöld meg a forrást. A lényeg, hogy egyedileg dolgozd föl az anyagokat: látványos, könnyen emészthető és egyébként szórakoztató képekkel föltöltött grafikát készíttess.
Egy ilyen kép könnyebben eljut az emberekhez, szívesebben osztják meg, ráadásul a social media felületeken is jobban terjed, mivel a képes anyagok ott is népszerűbbek.
Show More