Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

A tartalomkatalizátor, avagy hogyan serkenti a tartalom a keresési és közösségi szinergiát

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Ingyenes, Trendelemzés
  • Címkék: tartalommarketing

A keresőoptimalizáló szakemberek ma egy olyan világban élnek, amelyet Pandák és Pingvinek határoznak meg. (Ezek a Google új algoritmusfrissítéseinek nevei.) Ahogyan a Google a mennyiség helyett a minőségre kezdett fókuszálni, fellendült a tartalommarketing piaca is – nem véletlen, hogy a tartalommarketing alkalmazása azzal együtt válik egyre elterjedtebbé, ahogy a Google is finomítja algoritmusait, hogy felhasználói kedvében járjon.

A hagyományos „black hat” stratégiák, amelyek a keresőmotor kijátszására épültek, lassan átadják a helyüket a kreatív, minőségi tartalmakkal operáló kampányoknak, amelyek a keresőket és a közösségi médiát is felpezsdítik. A tartalommarketing értékes eszközzé vált a kettő közötti szakadék áthidalására, egyben új szervezeten belüli kommunikációs és együttműködési csatornákat hoz létre.

A keresés és a közösségi média tehát egyre közelebb kerül. A piacvezetők nyilatkozatai is arról szólnak, hogy „a keresés és a szociális média eggyé válik”, nem kezelhetőek elkülönítve. És ami ezt összetartja, az a tartalommarketing.

Tartalom & keresés & közösségi média

A két terület mutatói az elmúlt időszakban meredeken íveltek felfelé, egymástól egyáltalán nem függetlenül. A tartalmakat előtérbe helyező SEO-szakemberek számára ebben az összetett és hatalmas keresési és közösségi ökoszisztémában korlátlan lehetőségek kínálkoznak.

A keresés és a közösségi média közötti kapcsolat megváltozott, amiért több tényező is felelős. A tartalom fogyasztása és terjesztése egyszerre lokális és globális, és több platformon (PC-n, mobilon, tableteken) keresztül zajlik, különféle formátumokban (szöveg, videó, képek stb.). A tartalom előállítása, megosztása és fogyasztása olyan egyszerű, mint még soha, bárki számára elérhető – éppen ezért a tartalom soha nem látott mennyiségben árasztja el a világhálót.

Ennek eredményeként a közösségi elérés egyre inkább függ a valóban minőségi tartalomtól, a keresőmotorok pedig ennek megfelelően változnak, figyelembe veszik a minőségi indikátorokat, hogy a hatalmas mennyiségű tartalom között rendet vágjanak. Elengedhetetlen, hogy a szakemberek behatóbban foglalkozzanak a kereséssel, közösségi médiával, a lokális és mobil adatokkal, hogy megértsék, hogyan befolyásolják ezek a rangsorolást.

A 2011. februári Panda algoritmusfrissítés után látványosan megnövekedett a keresés a content marketing kifejezésre.
A 2011. februári Panda algoritmusfrissítés után látványosan megnövekedett a keresés a content marketing kifejezésre.

A változó SERP és a tartalom

Augusztus óta a Google bizonyos kulcsszavak esetében olyan találati oldalt (SERP, search engine results page) dob ki, melyen a hagyományos tíz helyett hét organikus találat kap helyet. A találatok egy részét olyan dolgok vették át, mint a képtalálatok, helyi találatok térképpel stb. 2013-ban a Google a minőséget és a relevanciát jutalmazza, ezért sok lehetőségünk van arra, hogy a különböző keresési típusok és formák között jó eredményt érjünk el a Google új találati oldalán a képek, videók, hírek és közösségi találatok között.

Ha jobban megnézzük, hogyan változott az elmúlt időben a találati oldal, arra jutunk, hogy minőségi, kreatív és változatos tartalmakra van szükség a jó eredményhez. A technikai SEO fontos, de nem mindenható – a SEO-nak szüksége van arra a katalizátorra, amit ma a tartalommarketing jelent.

Tartalom & SEO – egy szinergikus kapcsolat

A tartalommarketing és a közösségi média új lehetőséget kínál a szakembereknek arra, hogy befolyásolják a SEO-t, jobb találati eredményeket érjenek el és növeljék az organikus keresésből származó bevételeiket. Egyre fontosabbá válik a közösségi média követése, hogy ezáltal új SEO lehetőségeket fedezhessünk fel, és olyan tartalmat generáljunk, amely aktívan befolyásolja a keresőben a láthatóságot.

2013-ban az olyan tartalom a legfontosabb, amely segít a közösségi elérésben. A BrightEdge Search Marketers Survey felmérése szerint a szakemberek 78 százaléka erre szándékozik koncentrálni elsősorban 2013-ban.

A felhasználó

A felhasználók megértése elengedhetetlen ahhoz, hogy a keresési és közösségi célokat elősegítő tartalmat generálhassunk. A célközönségre és fogyasztókra való optimalizálás épp olyan fontos, mint a kulcsszavak optimalizálása – a piackutatók ezt gyakran elfelejtik.

Kulcsszavak – Te és a konkurencia

Ha már tisztában vagyunk vele, milyen felhasználókat célzunk meg, megkezdhetjük a kulcsszavak és a közösségi trendek megtervezését. Nézzük meg, milyen a besorolásunk, és milyen konkurenseinké a találati oldalon. Milyen az ő tartalmuk? Milyen tartalomstratégiákat használnak sikeresen? Használjuk fel ezt a saját tartalom megtervezésénél, amely köré felépíthetjük saját keresési és közösségi stratégiáinkat.
Ne maradj le a többi marketingtippről sem! Lájkold Facebook-oldalamat!


Közösségi trendek és témák

A keresési és közösségi hivatkozások közötti kapcsolat egyre erősebb – a közösségi megosztás és a keresési rangsorolás közötti kapcsolat megértése alapvető fontosságú, ha tartalommarketing fogásokat akarunk használni a SEO és közösségi stratégiák feljavítására.

Kövessük figyelemmel, milyen saját kulcsszavainkhoz képest releváns témák jelennek meg a közösségi médiában. Elemezzük a tartalmat, amely megosztásra kerül, hogy meghatározhassuk, mi az, ami működik, és mit felejtsünk el.

Erre a kapcsolatra érdemes építeni, mert működik. A TinyPrints 47%-os találati növekedést ért el az organikus keresés és Twitter stratégiáinak integrálásával, mindezt ennek a kapcsolatnak a megértésére alapozva.

Tartalom létrehozása

Természetesen a létrehozott tartalomnak egyedinek, érdekesnek és relevánsnak kell lennie – a Google éppen azért vezette be az Author Rankot, hogy rákényszerítse a tartalom-előállítókat és bloggereket az ilyen tartalmak előállítására, hiszen senki sem akarja, hogy rossz minőségű vagy spamszerű anyagok kapcsolódjanak a nevéhez.

Ha azonban tartalomról van szó, a SEO-szakember nem csak minőségi kihívásokkal kerülhet szembe, de módszertani és menedzsment problémákkal is – különösen, ha a tartalomfejlesztő és SEO csapatok korábban nem dolgoztak együtt.

A tartalomgeneráló és SEO folyamatok integrálása segíti az egész SEO csapat szakmai fejlődését. Emellett szolgálja a hatékonyságot is – a felhasználók úgy hozhatnak létre és optimalizálhatnak tartalmat, hogy ehhez nem kell a SEO eszközökről CMS rendszerekre váltaniuk. Ennek eredménye a nagyszerű tartalom, amely SEO-barát és lehetővé teszi a keresési eredmények maximalizálását (rangsorolás, forgalom, konverzió és bevétel).

A Travelocity az Adobe Experience Manager segítségével tette a tartalomgenerálási folyamat szerves részéve a SEO-t. A BrightEdge felmérése rámutatott arra, hogy a nagyobb oldalak esetében mindössze két SEO hiba kiküszöbölése 10 százaléknyi forgalomnövekedéshez vezetett és ötpozíciónyi javuláshoz az organikus keresési rangban.

Tartalomformátumok és terjesztés

Ahhoz, hogy hatékonyan befolyásolhassuk pozíciónkat a találati oldalon, olyan minőségi tartalmat kell gyártanunk, amely kacsolódik a tágabb kulcsszó-stratégiához és többféle formátumban is terjeszthető. Mielőtt listába szednénk azokat az eszközöket, amelyek segítenek a tartalmak terjesztésében, fontos felidézni a SEO alapjait, azaz:

  • a címtagek optimalizálása egyenként minden tartalom esetében;
  • annak biztosítása, hogy a tartalom kulcsszóközpontú, de nincsen „túloptimalizálva”;
  • annak biztosítása, hogy a tartalomhoz releváns bejövő hivatkozások optimalizálva vannak.

Ezután elkezdhetjük a tartalom létrehozását és terjesztését több csatornán és formátumon keresztül, hogy elérjük keresési és közösségi céljainkat, „hozd létre és oszd meg” alapon.

  • Optimalizált weboldalak értékes és egyedi tartalommal feltöltve
  • Látogatói hozzászólások
  • Csoportos projektek
  • Integrált SEO és PR projektek
  • Prezentációk
  • Kutatási projektek
  • Piaci hírek
  • Minőségi útmutatók
  • Esettanulmányok
  • Videoajánlások

Következtetés

A tartalom tervezett, részletekbe menő, holisztikus módon való megközelítése a digitális média minden csatornáján keresztül 2013-ban nagyon fontos része a sikeres SEO-nak. A tartalom létrehozása, kezelése és megosztása a szakemberek elsődleges feladata lesz.

A hagyományos SEO-val szemben a tartalommarketing hosszú távú előnyöket biztosít. Minél egyedibb és érdekesebb tartalmat állítunk elő, annál biztosabb hosszabb távon is a megfelelő rang és pozíció elérése, megtartása.

A tartalom a katalizátor, amely a keresést és a közösségi médiát hajtja.

(A cikk eredetijének szerzője Jim Yu keresőoptimalizáció-szakértő.)

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkReakció az árajánlatkérésre: jó és rossz példák
Következő cikk1 biztos módszer, hogy népszerűvé tedd a cikkedetKövetkező

Ezeket olvastad már?

Hogyan adj jó ajánlatot (és hogyan értékesíts úgy, hogy nem tűnsz értékesítőnek)?

Ismerem az egyetlen előnyt, amelyre szükséged van. Oké, ez talán egy kicsit hatásvadász és elcsépelt

Elolvasom »

Két esettanulmány, amelyet még nem láttál

Tavaly a honlap.hu kért tőlem két esettanulmányszerűséget, amellyel az oldalukon saját weblapot indító ügyfeleiket megajándékozhatnák.

Elolvasom »

Hogyan lophatod el a konkuresenseid YouTube-címkéit?

Lopni csúnya dolog, de bevallom őszintén, a cím egy kicsit clickbait volt, hiszen amire most

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.