A keresőoptimalizáló szakemberek ma egy olyan világban élnek, amelyet Pandák és Pingvinek határoznak meg. (Ezek a Google új algoritmusfrissítéseinek nevei.) Ahogyan a Google a mennyiség helyett a minőségre kezdett fókuszálni, fellendült a tartalommarketing piaca is – nem véletlen, hogy a tartalommarketing alkalmazása azzal együtt válik egyre elterjedtebbé, ahogy a Google is finomítja algoritmusait, hogy felhasználói kedvében járjon.
A hagyományos „black hat” stratégiák, amelyek a keresőmotor kijátszására épültek, lassan átadják a helyüket a kreatív, minőségi tartalmakkal operáló kampányoknak, amelyek a keresőket és a közösségi médiát is felpezsdítik. A tartalommarketing értékes eszközzé vált a kettő közötti szakadék áthidalására, egyben új szervezeten belüli kommunikációs és együttműködési csatornákat hoz létre.
A keresés és a közösségi média tehát egyre közelebb kerül. A piacvezetők nyilatkozatai is arról szólnak, hogy „a keresés és a szociális média eggyé válik”, nem kezelhetőek elkülönítve. És ami ezt összetartja, az a tartalommarketing.
Tartalom & keresés & közösségi média
A két terület mutatói az elmúlt időszakban meredeken íveltek felfelé, egymástól egyáltalán nem függetlenül. A tartalmakat előtérbe helyező SEO-szakemberek számára ebben az összetett és hatalmas keresési és közösségi ökoszisztémában korlátlan lehetőségek kínálkoznak.
A keresés és a közösségi média közötti kapcsolat megváltozott, amiért több tényező is felelős. A tartalom fogyasztása és terjesztése egyszerre lokális és globális, és több platformon (PC-n, mobilon, tableteken) keresztül zajlik, különféle formátumokban (szöveg, videó, képek stb.). A tartalom előállítása, megosztása és fogyasztása olyan egyszerű, mint még soha, bárki számára elérhető – éppen ezért a tartalom soha nem látott mennyiségben árasztja el a világhálót.
Ennek eredményeként a közösségi elérés egyre inkább függ a valóban minőségi tartalomtól, a keresőmotorok pedig ennek megfelelően változnak, figyelembe veszik a minőségi indikátorokat, hogy a hatalmas mennyiségű tartalom között rendet vágjanak. Elengedhetetlen, hogy a szakemberek behatóbban foglalkozzanak a kereséssel, közösségi médiával, a lokális és mobil adatokkal, hogy megértsék, hogyan befolyásolják ezek a rangsorolást.

A változó SERP és a tartalom
Augusztus óta a Google bizonyos kulcsszavak esetében olyan találati oldalt (SERP, search engine results page) dob ki, melyen a hagyományos tíz helyett hét organikus találat kap helyet. A találatok egy részét olyan dolgok vették át, mint a képtalálatok, helyi találatok térképpel stb. 2013-ban a Google a minőséget és a relevanciát jutalmazza, ezért sok lehetőségünk van arra, hogy a különböző keresési típusok és formák között jó eredményt érjünk el a Google új találati oldalán a képek, videók, hírek és közösségi találatok között.
Ha jobban megnézzük, hogyan változott az elmúlt időben a találati oldal, arra jutunk, hogy minőségi, kreatív és változatos tartalmakra van szükség a jó eredményhez. A technikai SEO fontos, de nem mindenható – a SEO-nak szüksége van arra a katalizátorra, amit ma a tartalommarketing jelent.
Tartalom & SEO – egy szinergikus kapcsolat
A tartalommarketing és a közösségi média új lehetőséget kínál a szakembereknek arra, hogy befolyásolják a SEO-t, jobb találati eredményeket érjenek el és növeljék az organikus keresésből származó bevételeiket. Egyre fontosabbá válik a közösségi média követése, hogy ezáltal új SEO lehetőségeket fedezhessünk fel, és olyan tartalmat generáljunk, amely aktívan befolyásolja a keresőben a láthatóságot.
2013-ban az olyan tartalom a legfontosabb, amely segít a közösségi elérésben. A BrightEdge Search Marketers Survey felmérése szerint a szakemberek 78 százaléka erre szándékozik koncentrálni elsősorban 2013-ban.
A felhasználó
A felhasználók megértése elengedhetetlen ahhoz, hogy a keresési és közösségi célokat elősegítő tartalmat generálhassunk. A célközönségre és fogyasztókra való optimalizálás épp olyan fontos, mint a kulcsszavak optimalizálása – a piackutatók ezt gyakran elfelejtik.
Kulcsszavak – Te és a konkurencia
Ha már tisztában vagyunk vele, milyen felhasználókat célzunk meg, megkezdhetjük a kulcsszavak és a közösségi trendek megtervezését. Nézzük meg, milyen a besorolásunk, és milyen konkurenseinké a találati oldalon. Milyen az ő tartalmuk? Milyen tartalomstratégiákat használnak sikeresen? Használjuk fel ezt a saját tartalom megtervezésénél, amely köré felépíthetjük saját keresési és közösségi stratégiáinkat.
Ne maradj le a többi marketingtippről sem! Lájkold Facebook-oldalamat!
Közösségi trendek és témák
A keresési és közösségi hivatkozások közötti kapcsolat egyre erősebb – a közösségi megosztás és a keresési rangsorolás közötti kapcsolat megértése alapvető fontosságú, ha tartalommarketing fogásokat akarunk használni a SEO és közösségi stratégiák feljavítására.
Kövessük figyelemmel, milyen saját kulcsszavainkhoz képest releváns témák jelennek meg a közösségi médiában. Elemezzük a tartalmat, amely megosztásra kerül, hogy meghatározhassuk, mi az, ami működik, és mit felejtsünk el.
Erre a kapcsolatra érdemes építeni, mert működik. A TinyPrints 47%-os találati növekedést ért el az organikus keresés és Twitter stratégiáinak integrálásával, mindezt ennek a kapcsolatnak a megértésére alapozva.
Tartalom létrehozása
Természetesen a létrehozott tartalomnak egyedinek, érdekesnek és relevánsnak kell lennie – a Google éppen azért vezette be az Author Rankot, hogy rákényszerítse a tartalom-előállítókat és bloggereket az ilyen tartalmak előállítására, hiszen senki sem akarja, hogy rossz minőségű vagy spamszerű anyagok kapcsolódjanak a nevéhez.
Ha azonban tartalomról van szó, a SEO-szakember nem csak minőségi kihívásokkal kerülhet szembe, de módszertani és menedzsment problémákkal is – különösen, ha a tartalomfejlesztő és SEO csapatok korábban nem dolgoztak együtt.
A tartalomgeneráló és SEO folyamatok integrálása segíti az egész SEO csapat szakmai fejlődését. Emellett szolgálja a hatékonyságot is – a felhasználók úgy hozhatnak létre és optimalizálhatnak tartalmat, hogy ehhez nem kell a SEO eszközökről CMS rendszerekre váltaniuk. Ennek eredménye a nagyszerű tartalom, amely SEO-barát és lehetővé teszi a keresési eredmények maximalizálását (rangsorolás, forgalom, konverzió és bevétel).
A Travelocity az Adobe Experience Manager segítségével tette a tartalomgenerálási folyamat szerves részéve a SEO-t. A BrightEdge felmérése rámutatott arra, hogy a nagyobb oldalak esetében mindössze két SEO hiba kiküszöbölése 10 százaléknyi forgalomnövekedéshez vezetett és ötpozíciónyi javuláshoz az organikus keresési rangban.
Tartalomformátumok és terjesztés
Ahhoz, hogy hatékonyan befolyásolhassuk pozíciónkat a találati oldalon, olyan minőségi tartalmat kell gyártanunk, amely kacsolódik a tágabb kulcsszó-stratégiához és többféle formátumban is terjeszthető. Mielőtt listába szednénk azokat az eszközöket, amelyek segítenek a tartalmak terjesztésében, fontos felidézni a SEO alapjait, azaz:
- a címtagek optimalizálása egyenként minden tartalom esetében;
- annak biztosítása, hogy a tartalom kulcsszóközpontú, de nincsen „túloptimalizálva”;
- annak biztosítása, hogy a tartalomhoz releváns bejövő hivatkozások optimalizálva vannak.
Ezután elkezdhetjük a tartalom létrehozását és terjesztését több csatornán és formátumon keresztül, hogy elérjük keresési és közösségi céljainkat, „hozd létre és oszd meg” alapon.
- Optimalizált weboldalak értékes és egyedi tartalommal feltöltve
- Látogatói hozzászólások
- Csoportos projektek
- Integrált SEO és PR projektek
- Prezentációk
- Kutatási projektek
- Piaci hírek
- Minőségi útmutatók
- Esettanulmányok
- Videoajánlások
Következtetés
A tartalom tervezett, részletekbe menő, holisztikus módon való megközelítése a digitális média minden csatornáján keresztül 2013-ban nagyon fontos része a sikeres SEO-nak. A tartalom létrehozása, kezelése és megosztása a szakemberek elsődleges feladata lesz.
A hagyományos SEO-val szemben a tartalommarketing hosszú távú előnyöket biztosít. Minél egyedibb és érdekesebb tartalmat állítunk elő, annál biztosabb hosszabb távon is a megfelelő rang és pozíció elérése, megtartása.
A tartalom a katalizátor, amely a keresést és a közösségi médiát hajtja.
(A cikk eredetijének szerzője Jim Yu keresőoptimalizáció-szakértő.)
Show More