Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

A tartalomkatalizátor, avagy hogyan serkenti a tartalom a keresési és közösségi szinergiát

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Ingyenes, Trendelemzés
  • Címkék: tartalommarketing

A keresőoptimalizáló szakemberek ma egy olyan világban élnek, amelyet Pandák és Pingvinek határoznak meg. (Ezek a Google új algoritmusfrissítéseinek nevei.) Ahogyan a Google a mennyiség helyett a minőségre kezdett fókuszálni, fellendült a tartalommarketing piaca is – nem véletlen, hogy a tartalommarketing alkalmazása azzal együtt válik egyre elterjedtebbé, ahogy a Google is finomítja algoritmusait, hogy felhasználói kedvében járjon.

A hagyományos „black hat” stratégiák, amelyek a keresőmotor kijátszására épültek, lassan átadják a helyüket a kreatív, minőségi tartalmakkal operáló kampányoknak, amelyek a keresőket és a közösségi médiát is felpezsdítik. A tartalommarketing értékes eszközzé vált a kettő közötti szakadék áthidalására, egyben új szervezeten belüli kommunikációs és együttműködési csatornákat hoz létre.

A keresés és a közösségi média tehát egyre közelebb kerül. A piacvezetők nyilatkozatai is arról szólnak, hogy „a keresés és a szociális média eggyé válik”, nem kezelhetőek elkülönítve. És ami ezt összetartja, az a tartalommarketing.

Tartalom & keresés & közösségi média

A két terület mutatói az elmúlt időszakban meredeken íveltek felfelé, egymástól egyáltalán nem függetlenül. A tartalmakat előtérbe helyező SEO-szakemberek számára ebben az összetett és hatalmas keresési és közösségi ökoszisztémában korlátlan lehetőségek kínálkoznak.

A keresés és a közösségi média közötti kapcsolat megváltozott, amiért több tényező is felelős. A tartalom fogyasztása és terjesztése egyszerre lokális és globális, és több platformon (PC-n, mobilon, tableteken) keresztül zajlik, különféle formátumokban (szöveg, videó, képek stb.). A tartalom előállítása, megosztása és fogyasztása olyan egyszerű, mint még soha, bárki számára elérhető – éppen ezért a tartalom soha nem látott mennyiségben árasztja el a világhálót.

Ennek eredményeként a közösségi elérés egyre inkább függ a valóban minőségi tartalomtól, a keresőmotorok pedig ennek megfelelően változnak, figyelembe veszik a minőségi indikátorokat, hogy a hatalmas mennyiségű tartalom között rendet vágjanak. Elengedhetetlen, hogy a szakemberek behatóbban foglalkozzanak a kereséssel, közösségi médiával, a lokális és mobil adatokkal, hogy megértsék, hogyan befolyásolják ezek a rangsorolást.

A 2011. februári Panda algoritmusfrissítés után látványosan megnövekedett a keresés a content marketing kifejezésre.
A 2011. februári Panda algoritmusfrissítés után látványosan megnövekedett a keresés a content marketing kifejezésre.

A változó SERP és a tartalom

Augusztus óta a Google bizonyos kulcsszavak esetében olyan találati oldalt (SERP, search engine results page) dob ki, melyen a hagyományos tíz helyett hét organikus találat kap helyet. A találatok egy részét olyan dolgok vették át, mint a képtalálatok, helyi találatok térképpel stb. 2013-ban a Google a minőséget és a relevanciát jutalmazza, ezért sok lehetőségünk van arra, hogy a különböző keresési típusok és formák között jó eredményt érjünk el a Google új találati oldalán a képek, videók, hírek és közösségi találatok között.

Ha jobban megnézzük, hogyan változott az elmúlt időben a találati oldal, arra jutunk, hogy minőségi, kreatív és változatos tartalmakra van szükség a jó eredményhez. A technikai SEO fontos, de nem mindenható – a SEO-nak szüksége van arra a katalizátorra, amit ma a tartalommarketing jelent.

Tartalom & SEO – egy szinergikus kapcsolat

A tartalommarketing és a közösségi média új lehetőséget kínál a szakembereknek arra, hogy befolyásolják a SEO-t, jobb találati eredményeket érjenek el és növeljék az organikus keresésből származó bevételeiket. Egyre fontosabbá válik a közösségi média követése, hogy ezáltal új SEO lehetőségeket fedezhessünk fel, és olyan tartalmat generáljunk, amely aktívan befolyásolja a keresőben a láthatóságot.

2013-ban az olyan tartalom a legfontosabb, amely segít a közösségi elérésben. A BrightEdge Search Marketers Survey felmérése szerint a szakemberek 78 százaléka erre szándékozik koncentrálni elsősorban 2013-ban.

A felhasználó

A felhasználók megértése elengedhetetlen ahhoz, hogy a keresési és közösségi célokat elősegítő tartalmat generálhassunk. A célközönségre és fogyasztókra való optimalizálás épp olyan fontos, mint a kulcsszavak optimalizálása – a piackutatók ezt gyakran elfelejtik.

Kulcsszavak – Te és a konkurencia

Ha már tisztában vagyunk vele, milyen felhasználókat célzunk meg, megkezdhetjük a kulcsszavak és a közösségi trendek megtervezését. Nézzük meg, milyen a besorolásunk, és milyen konkurenseinké a találati oldalon. Milyen az ő tartalmuk? Milyen tartalomstratégiákat használnak sikeresen? Használjuk fel ezt a saját tartalom megtervezésénél, amely köré felépíthetjük saját keresési és közösségi stratégiáinkat.
Ne maradj le a többi marketingtippről sem! Lájkold Facebook-oldalamat!


Közösségi trendek és témák

A keresési és közösségi hivatkozások közötti kapcsolat egyre erősebb – a közösségi megosztás és a keresési rangsorolás közötti kapcsolat megértése alapvető fontosságú, ha tartalommarketing fogásokat akarunk használni a SEO és közösségi stratégiák feljavítására.

Kövessük figyelemmel, milyen saját kulcsszavainkhoz képest releváns témák jelennek meg a közösségi médiában. Elemezzük a tartalmat, amely megosztásra kerül, hogy meghatározhassuk, mi az, ami működik, és mit felejtsünk el.

Erre a kapcsolatra érdemes építeni, mert működik. A TinyPrints 47%-os találati növekedést ért el az organikus keresés és Twitter stratégiáinak integrálásával, mindezt ennek a kapcsolatnak a megértésére alapozva.

Tartalom létrehozása

Természetesen a létrehozott tartalomnak egyedinek, érdekesnek és relevánsnak kell lennie – a Google éppen azért vezette be az Author Rankot, hogy rákényszerítse a tartalom-előállítókat és bloggereket az ilyen tartalmak előállítására, hiszen senki sem akarja, hogy rossz minőségű vagy spamszerű anyagok kapcsolódjanak a nevéhez.

Ha azonban tartalomról van szó, a SEO-szakember nem csak minőségi kihívásokkal kerülhet szembe, de módszertani és menedzsment problémákkal is – különösen, ha a tartalomfejlesztő és SEO csapatok korábban nem dolgoztak együtt.

A tartalomgeneráló és SEO folyamatok integrálása segíti az egész SEO csapat szakmai fejlődését. Emellett szolgálja a hatékonyságot is – a felhasználók úgy hozhatnak létre és optimalizálhatnak tartalmat, hogy ehhez nem kell a SEO eszközökről CMS rendszerekre váltaniuk. Ennek eredménye a nagyszerű tartalom, amely SEO-barát és lehetővé teszi a keresési eredmények maximalizálását (rangsorolás, forgalom, konverzió és bevétel).

A Travelocity az Adobe Experience Manager segítségével tette a tartalomgenerálási folyamat szerves részéve a SEO-t. A BrightEdge felmérése rámutatott arra, hogy a nagyobb oldalak esetében mindössze két SEO hiba kiküszöbölése 10 százaléknyi forgalomnövekedéshez vezetett és ötpozíciónyi javuláshoz az organikus keresési rangban.

Tartalomformátumok és terjesztés

Ahhoz, hogy hatékonyan befolyásolhassuk pozíciónkat a találati oldalon, olyan minőségi tartalmat kell gyártanunk, amely kacsolódik a tágabb kulcsszó-stratégiához és többféle formátumban is terjeszthető. Mielőtt listába szednénk azokat az eszközöket, amelyek segítenek a tartalmak terjesztésében, fontos felidézni a SEO alapjait, azaz:

  • a címtagek optimalizálása egyenként minden tartalom esetében;
  • annak biztosítása, hogy a tartalom kulcsszóközpontú, de nincsen „túloptimalizálva”;
  • annak biztosítása, hogy a tartalomhoz releváns bejövő hivatkozások optimalizálva vannak.

Ezután elkezdhetjük a tartalom létrehozását és terjesztését több csatornán és formátumon keresztül, hogy elérjük keresési és közösségi céljainkat, „hozd létre és oszd meg” alapon.

  • Optimalizált weboldalak értékes és egyedi tartalommal feltöltve
  • Látogatói hozzászólások
  • Csoportos projektek
  • Integrált SEO és PR projektek
  • Prezentációk
  • Kutatási projektek
  • Piaci hírek
  • Minőségi útmutatók
  • Esettanulmányok
  • Videoajánlások

Következtetés

A tartalom tervezett, részletekbe menő, holisztikus módon való megközelítése a digitális média minden csatornáján keresztül 2013-ban nagyon fontos része a sikeres SEO-nak. A tartalom létrehozása, kezelése és megosztása a szakemberek elsődleges feladata lesz.

A hagyományos SEO-val szemben a tartalommarketing hosszú távú előnyöket biztosít. Minél egyedibb és érdekesebb tartalmat állítunk elő, annál biztosabb hosszabb távon is a megfelelő rang és pozíció elérése, megtartása.

A tartalom a katalizátor, amely a keresést és a közösségi médiát hajtja.

(A cikk eredetijének szerzője Jim Yu keresőoptimalizáció-szakértő.)

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkReakció az árajánlatkérésre: jó és rossz példák
Következő cikk1 biztos módszer, hogy népszerűvé tedd a cikkedetKövetkező

Ezeket olvastad már?

Következetességi torzítáas

Így tudod mások gondolatait a saját előnyödre fordítani – Példákkal

Tudományos vizsgálatok nélkül is tudjuk: az emberek számára fontos a következetesség (látszata). Az ember szeret

Elolvasom »

Társadalmi szerepvállalásunk az öngyilkosság-megelőzésben

Őszintén úgy gondolom, hogy minden ember felelőssége, hogy a lehetőségeihez mérten támogasson olyan társadalmi célokat,

Elolvasom »

Hogyan befolyásolja a nézési idő a YouTube-videók rangsorolását?

Beszéljünk valami nagyon fontos dologról, mégpedig a YouTube rangsorolási faktorok közül a legjelentősebb tényezőről, a

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.