Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 4 perc

Joe Pulizzi: „elfelejthetnénk végre a branded contentet?”

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Trendelemzés

A Chief Content Officer Joe Pulizzi szerkesztői jegyzetben rendet tesz a fejekben, és magyarázza, hogy a tartalommarketing miért nem egyenlő a branded contenttel, és mi legyen helyette. Nagyon fontos jegyzet, mert idehaza még szakemberek  is félreértik időnként a tartalommarketinget.

A jegyzetet elolvashatod itt, az ügyfeleknek fenntartott privát csoportban föltett kérésre fordítjuk magyarra.

Átadom a szót Joe Pulizzinek.

Elfelejthetnénk végre a branded contentet?

Őszinte leszek veled. Gyűlölöm a „branded content” kifejezést.

A branded content a tartalommarketing rossz hírét kelti. A szó a fizetett média bugyraiból származik – hirdetőktől, ügynökségektől és médiavásárlóktól.

Legelőször nézzük meg a Wikipedia definícióját:

A branded content egy olyan hirdetésforma, amely elmossa a határokat és különbségeket a hirdetés és a szerkesztőségi tartalom között.

Zavarbaejtően hangzik, ugye?

De a Madison Avenue imádja a branded contentet, különösképp a mai natívuralta világban. A branded content a tökéletes apropó, amely felhatalmazza a cégeket arra, hogy magukról beszélhessenek, és egy kis sztorival fűszerezhessék a pitcheiket.

Idén a cannes-i International Festival of Creativity „branded content and entertainment” kategóriájába 1394 pályázat érkezett – de a bírák nem osztottak ki fődíjat (ahogyan 2014-ben sem), mert egyetlen pályázat sem felelt meg a kategóriának.

Vetettem egy nemtudományos pillantást néhány pályázatra, és ezt találtam:

A pályázatok többsége kampányalapú. Ezek nem egy közönséget kiszolgáló szerkesztőségi termékek.

Termékelhelyezés termékelhelyezés hátán. Bámulatos, hogy milyen gyakran a termék a sztori főszereplője.

Mark Fortner (zsűri és a Mediacomnál head of innovation and branded content) az Advertising Age-nek adott interjújában kijelentette: „sok pályázatban egyszerűen rácsaptak egy logót valamire, vagy öncélúan integrálták a brandet egy sztoriba, de nem volt semmilyen nagyobb narratíva vagy együttműködés.”

Leegyszerűsítve: a branded content hirdetésnek tűnik. És tudod, ha valami úgy néz ki, mint egy kacsa, és úgy hápog, mint egy kacsa, akkor, hát...

Tartalommárkák (~content brands): a jobb megoldás

A Brandscaping és a Town Inc. szerzője, Andrew Davis régóta content brandsre cserélné a branded contentet. Elmondása szerint „a content brandet közönségnek készítik, míg a branded contentet a cégnek”.

Ez egy fontos különbség. A tartalommárkával mindig a közönséged igényeire és problémáira figyelsz. A cél, hogy lojális közönséget építs, és ezt a hűséget használd fel az üzleti céljaid eléréséhez.

Ezzel szemben a branded content azzal foglalatoskodik, hogy a terméket kitold a piacra (bár meg kell hagyni, hogy a tradicionális hirdetésnél valóban szórakoztatóbban teszi ezt). Ez rövidtáv. Nincs szükség vagy igény a valódi kapcsolatépítésre.

A content brand működik, ha elég időt hagysz neki. Csak nézz rá John Deere content brandjére, a The Furrow magazinra. Már több mint 100 éve fut a magazin, mégis alig néhányszor említik a termékeiket. A print (és most már digitális) magazin egész egyszerűen segít a farmereknek abban, hogy sikeresebb farmerek lehessenek. Ma már 1,5 millió előfizetőhöz jut el a magazin, 40 ország 14 nyelvére fordítják. Nem, ez valóban nem kis feladat, ám így a cég egy értékes eszközhöz jut. Elköteleződés és közönségfókusz (termékfókusz helyett) – ezen áll vagy bukik minden.

Tehát hagyjuk, hogy a „branded content” szép lassan kimúljon. Hiányozni fog bárkinek is? Aligha.

(Joe Pulizzi az aktuális Kontent magazin címlapján szerepel, az interjúban rákérdeztünk a branded content és content marketing kapcsolatára, mivel erről személyeskedéstől sem mentes szakmai vita alakult ki a Kreatív Online-on. Ezután jelent meg a fenti jegyzet a CCO friss számában, mely fő témája a branded content lett.) 

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkTartalommarketing 2016-ban – járj a trendek élén a CMI friss kutatásával
Következő cikkHogyan készíts minőségi tartalmat? Cikk a Marketingkonferencia mélyérőlKövetkező

Ezeket olvastad már?

Hibából előny: ez is tartalommarketing

A múlt héten a céges weboldal kapott egy egyedi 404-es hibaoldalt. Ezt azok látják, akik

Elolvasom »

Perszonalizált e-mail marketing – 7 módszer, amiket már ma alkalmazhatsz

Képzeld magad elé a következőt: belépsz a kedvenc éttermedbe, az ajtónálló azonnal felismer, a kedvenc

Elolvasom »

Közvetítsünk a marketingrendezvényedről? Így szerezz sajtómegjelenéseket a konferenciádnak

Szeretnél sajtómegjelenéseket? Szeretnéd, hogy a saját felületeinken közvetítsük a rendezvényedet? Szeretnéd, hogy több ezer szakmabelihez

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.